(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36673
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 sty 2013, 13:10

Koło naukowe na Śląsku opracowało w swoim czasie fajny wzór na wyliczenie odczuwalnej liczby kursów...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2013, 13:14

drapka pisze:
MichalJ pisze: Brak koordynacji przekłada się bezpośrednio na pogorszenie średniego czasu oczekiwania.
Jeśli częstotliwość jest 2-12-2-12, to średni czas oczekiwania jest identyczny jak przy koordynacji 7-7-7-7. Pasażer to oczywiście odczuwa, ale statystyka jest ślepa
Nie.

Wzory później, z metra piszę.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 21 sty 2013, 13:15

drapka pisze: Jeśli częstotliwość jest 2-12-2-12, to średni czas oczekiwania jest identyczny jak przy koordynacji 7-7-7-7. Pasażer to oczywiście odczuwa, ale statystyka jest ślepa
Nie!
1*2/14 + 6*12/14= 5 min 17 sek, czyli gorzej niż 3 i pół minuty przy równym takcie.
@Bastian, fajnie, ale zacznijmy od ustalenia podstawowych (najprostszych) faktów.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 sty 2013, 13:21

Nie no, ja wiem że musi być jakiś matematyczny dowód na to, że lepsza dla pasażera jest koordynacja niż jej brak:)
Ale w sumie tu wystarczy psychologia: każdy myśli: wolę takie połączenie, gdzie nie muszę patrzeć na zegarek i sprawdzać rozkładu, bo za chwilę coś podjedzie niż takie, gdzie wiem, że jak nie zdążę na stado autobusów czy tramwajów, to potem będę czekać kwadrans.
Popatrz, jaka franca!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 21 sty 2013, 13:38

To nie jest dowód, a obliczenie średniego czasu oczekiwania (przy założeniu punktualnego kursowania). W tym sensie MichałJ pisał, że brak koordynacji przekłada się bezpośrednio na pogorszenie średniego czasu oczekiwania.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 sty 2013, 13:41

Ok, wiemy, o co chodzi, niepotrzebnie pomieszałem dwie definicje :)
Popatrz, jaka franca!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 21 sty 2013, 15:16

My wiemy, ale niektórzy nie obczajają tematu kiepskiej obsługi przy wielości brygad.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2013, 15:19

Wydaje mi się, że ZTM tego też czasem nie widzi. Jest N kursów na godzinę, to fajn, bez przykładania większej wagi do koordynacji...

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 21 sty 2013, 16:42

Wszyscy się pytają o frekwencje w "2". Ja się spytam natomiast, czy ktoś zauważył, czy tramwaje "17" są zatłoczone na Marymonckiej w stronę centrum, w międzyszczycie?
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2013, 16:57

Pewnie nie są, bo pasażerowie poszli na do metra albo- niech żyje polityka transportowa - na autobus.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36673
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 sty 2013, 17:22

Glonojad pisze:Pewnie nie są
Nie rozumiem. Już drugi raz czytam, że są, a ty na to "pewnie nie są"? Z czego wnosisz? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2013, 17:25

17 jest zatłoczona w "młodym szczycie" (około 13-14) ;)
Glonojad pisze:(...) bo pasażerowie poszli na do metra albo- niech żyje polityka transportowa - na autobus.
Gdybym nie jechał samochodem, to sam bym poszedł na Łkę - kursuje częściej.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2013, 18:37

Bastian pisze:
Glonojad pisze:Pewnie nie są
Nie rozumiem. Już drugi raz czytam, że są, a ty na to "pewnie nie są"? Z czego wnosisz? :-k
Nie wiem, gdzie to czytasz, ale ja w poście kolegi Sprintera wyraźnie widzę pytanie " czy ktoś zauważył, czy", a nie - "że".

Osobiście uważam, że rozsądnym kompromisem byłoby 7,5/7,5/10, czyli - skracanie do Potockiej tylko dodatków.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 sty 2013, 22:43

Brawo =D> Dzisiaj około 10 solówka przyjechała na Młociny od strony Marymonckiej z pokaźną grupką pasażerów stojących ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sty 2013, 22:24

Dyskusja o oznakowaniu kursów wariantowych na 17 (z przyległościami) dorobiła się własnego tematu na Informacji Pasażerskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ