Strona 50 z 70

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 16 wrz 2020, 14:30
autor: reserved
Wolfchen pisze:
16 wrz 2020, 12:00
Co do odpoczynku - najczęściej kierowcy nie siedzą na dużych pętlach w autobusach, tylko w ekspedycji, bo są to pętle ekspediowane ;)
Ale chyba nie mówisz o Warszawie? Bo w Warszawie ekspedycja służy tylko szybkiemu załatwieniu potrzeb fizjologicznych i wracaniu do pojazdu. Bo jak za długo cię nie będzie, to zablokujesz kraniec.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 17 wrz 2020, 13:27
autor: person
Flash8222 pisze:
16 wrz 2020, 14:22
Przecież jest projekt gotowy
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 61338.html
"Organizacje społeczne opublikowały właśnie rysunki, które dają wyobrażenie, jak projektanci wyobrażają sobie przyszłe ewentualne węzły przesiadkowe"
Rysunek, to nie projekt.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 18 wrz 2020, 9:22
autor: KwZ
O ile przystanek dla wsiadających jest potrzebny, to na czym polega zaleta przystanku dla wysiadających? Rozumiem, że nie ma wtedy pasażerów na placu technicznym / w czasie przerwy kierowcy, coś jeszcze?

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 18 wrz 2020, 9:23
autor: Glonojad
Można go zrobić np. w miejscu dogodnym dla przesiadki. No i brak konieczności budowy peronów na przystankach technicznych jest dużą oszczędnością samą w sobie.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 18 wrz 2020, 12:39
autor: Sebastian
reserved pisze:
16 wrz 2020, 14:30
Ale chyba nie mówisz o Warszawie? Bo w Warszawie ekspedycja służy tylko szybkiemu załatwieniu potrzeb fizjologicznych i wracaniu do pojazdu. Bo jak za długo cię nie będzie, to zablokujesz kraniec.
Nawet gdyby zrobić pętlę z placem postojowym i przystankiem dla wsiadających to problem podciągania pojazdów i tak zostaje chyba żeby zrobić jakieś np. parkowanie w jodełkę ale to by wymagało sporo miejsca.
Glonojad pisze:
18 wrz 2020, 9:23
Można go zrobić np. w miejscu dogodnym dla przesiadki. No i brak konieczności budowy peronów na przystankach technicznych jest dużą oszczędnością samą w sobie.
Może słaby przykład ale na takim Placu Piłsudskiego przystanki dla wsiadających i wysiadających nie byłoby żadna oszczędnością miejsca.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 18 wrz 2020, 13:23
autor: Glonojad
Wręcz przeciwinie - przy braku peronów pasażerskich na pętli tej zmieściłoby się pewnie ze 2x więcej autobusów. Przystanek dla wysiadających zresztą już jest, słupek 02 w zespole. Przystanek dla wsiadajacych musiałby powstać za skrzyżowaniem z Trębacką kosztem św. Miejsc Postojowych.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 18 wrz 2020, 14:17
autor: Sebastian
Więc jak sam napisałeś wymagałoby powiększenia pętli o dodatkowy przystanek dla wsiadających.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 18 wrz 2020, 14:20
autor: Glonojad
Nie pętli. W tym rzecz. Przecież na ulicach i tak muszą być przystanki, jeśli jeździ nimi autobus.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 18 wrz 2020, 14:37
autor: reserved
Sebastian pisze:
18 wrz 2020, 12:39
Nawet gdyby zrobić pętlę z placem postojowym i przystankiem dla wsiadających to problem podciągania pojazdów i tak zostaje chyba żeby zrobić jakieś np. parkowanie w jodełkę ale to by wymagało sporo miejsca.
No nie. Bo jak jest przystanek dla pasażerów, to ZTM wymaga stanięcia w jednym konkretnym miejscu przy peronie tuż za poprzednim. Na przystanku technicznym każdy sobie staje tam gdzie chce. Tak jak to jest na lotnisku: można sobie stanąć w dowolnym miejscu i nie blokuje się innych. Jak chciałem sobie np. zrobić dłuższy spacer i wiedziałem, że nie będzie mnie dłużej, to sobie stanąłem z boku i nikt się nie czepiał, nikogo nie blokowałem, nigdzie podciągać nie musiałem.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 19 wrz 2020, 19:06
autor: Sebastian
Na dobrze rozplanowanej petli autobusowej to tak. Gorzej na tramwajowej. Gdyby nie podciąganie któryś z kolei by zablokował wjazd na pętlę.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 19 wrz 2020, 20:01
autor: Glonojad
Plac Piłsudskiego w ogóle nie potrzebuje dodatkowego przystanku dla wsiadających. Można zrobić kryetrium uliczne i wsiadających obsługiwać z tego samego przystanku, co wysiadających. Pętle tramwajowe trzeba by budować wg zupełnie innych zasad, ale na takiej Górczewskiej przy braku peronów zmieściło by się 10 torów pojedynczych zamiast 5 podwójnych. Zwrotnic oczywiście dużo więcej, ale olbrzymia elastyczność obsługowa.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 19 wrz 2020, 20:12
autor: pawcio
Zmieściłbyś tyle zwrotnic? Na zajezdniach tory są gęsto, ale węzły rozjazdowe nieco dłuższe niż na pętlach.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 19 wrz 2020, 20:53
autor: Łukasz
Tylko po co komu tyle torów. Jeśli już rzeczywiście tramwaj musi towarzyszyć w przerwie motorniczym, to na pewno nie ma potrzeby, żeby stało tych tramwajów więcej niż 5.

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 19 wrz 2020, 21:19
autor: Autobus Czerwon
Glonojad pisze:
19 wrz 2020, 20:01
Plac Piłsudskiego w ogóle nie potrzebuje dodatkowego przystanku dla wsiadających. Można zrobić kryetrium uliczne i wsiadających obsługiwać z tego samego przystanku, co wysiadających. Pętle tramwajowe trzeba by budować wg zupełnie innych zasad, ale na takiej Górczewskiej przy braku peronów zmieściło by się 10 torów pojedynczych zamiast 5 podwójnych. Zwrotnic oczywiście dużo więcej, ale olbrzymia elastyczność obsługowa.
Zadałbym nawet o wiele śmielsze pytanie, czy w ogóle plac Piłsudskiego jest nam potrzebny jako pętla. Mam wrażenie że w okolicy brakuje jakiejś trochę większej pętli z dobrym socjalem, dzięki któremu można by skomasować te śmieszne krańce typu Bielańska, plac Piłsudskiego, plac Bankowy, Konwiktorska...

Pętle autobusowe i tramwajowe

: 19 wrz 2020, 22:45
autor: Łukasz
Ani nie jest potrzebny, ani też pewnie długo nie pożyje, bo to jednak zajmuje spore i cenne miejsce. No i zarówno 175, jak i 128, mogłyby mieć kryteria uliczne bez jakichś istotnych postojów - półkurs na tych liniach trwa pół godziny i obie mają solidne krańce z drugiej strony. Regulacja czasów powinna się odbywać radiowo.

PS czy Dw.Gdański vel. Konwiktorska to kiedykolwiek wróci? Ile to już lat? 20?

Bielańska to nikomu nie wadzi - ot przystanek. Gorzej, że dwójki na Spartańskiej też nie mają socjalu.