Połączenia transpraskie

Moderator: Wiliam

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 04 lip 2006, 11:08

Może inaczej:
:arrow: 141 BOKSERSKA- ...OSTROBRAMSKA-ZAMIENIECKA-łUKOWSKA-OS.OSTROBRAMSKA

wtedy 182 :arrow: OKęCIE-OLSZYNKA
Co wiara na to :?: :-k
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 lip 2006, 11:13

mobil one pisze:Może inaczej:
:arrow: 141 BOKSERSKA- ...OSTROBRAMSKA-ZAMIENIECKA-łUKOWSKA-OS.OSTROBRAMSKA

wtedy 182 :arrow: OKęCIE-OLSZYNKA
Co wiara na to :?: :-k
Też można, ale wydaje mi się, że Ostrobramskiej takie 182 do metra bardziej by się przydało, niż 141 na Mokotów (Olszynka do metra ma już dwa busy, Grochowska - tramy). Choć może się mylę :-k

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 04 lip 2006, 11:17

:arrow: 120 MAńKI WOJDY-...WARYńSKIEGO-PUłAWSKA-METRO WILANOWSKA.
Można "pchnąć' tę linię głębiej na Mokotów.Nie tylko do <M> POLITECHNIKA... :-k
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lip 2006, 11:51

Jak wielki jest (potencjalnie) ten potok pasazerów chcących dojechać spod Warszawy do ostrobramskich CH?
Bo odnoszę wrażenie, że to jest jakiś tłum ludzi, którzy wysiadając na Gdańskiej nie idą do Arkadii, tylko pchają się na drugi koniec miasta.

I na dodatek - czy próba zapewnienia wszystkim bezpośrednich połączeń na pewno jest dobrą strategią?
Może pomyśleć o przywróceniu (i porządnym rozpromowaniu!) biletów czasowych uprawniających do przesiadek?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 lip 2006, 11:59

Nie łapię w czym problem :oops: . Kto niby dwa razy musi się przesiadać? 509 + cokolwiek. Albo, gdy ktoś nie ma dostępu do 509, 144+135.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 lip 2006, 12:03

geograf pisze:Jak wielki jest (potencjalnie) ten potok pasazerów chcących dojechać spod Warszawy do ostrobramskich CH?
Bo odnoszę wrażenie, że to jest jakiś tłum ludzi, którzy wysiadając na Gdańskiej nie idą do Arkadii, tylko pchają się na drugi koniec miasta.

I na dodatek - czy próba zapewnienia wszystkim bezpośrednich połączeń na pewno jest dobrą strategią?
Może pomyśleć o przywróceniu (i porządnym rozpromowaniu!) biletów czasowych uprawniających do przesiadek?
To jest kwestia strategii, jak napisałeś. Tyle, że bądźmy kosekwentni. Wtedy wszystkie przelotówki NS jadące po lewej stronie Wisły skracamy do centrala i robimy wielki punkt przesiadkowy :shock: A póki strategii nie ma, nie widzę powodu, dla którego prawa strona Wisły ma nie mieć możliwości bezpośredniego dostania się ze swojego południa na swoją północ. I wierz mi, że wcale nie chcę łączyć wszystkiego ze wszystkim. Zresztą argumenty za takim rozwiązaniem podałem w pierwszym poście i, jak dotąd, nikt żadnego odporu merytorycznego mi nie dał (a w wyszukiwaniu przesiadek i tak strona ZTM jest lepsza ;) ).

[ Dodano: 2006-07-04, 12:04 ]
TGM pisze:Nie łapię w czym problem :oops: . Kto niby dwa razy musi się przesiadać? 509 + cokolwiek. Albo, gdy ktoś nie ma dostępu do 509, 144+135.
Mówiłem o dalekiej Białołęcę i Legionowie, które to miejsca nie mają ani dostępu do "trójki", ani 509, ani 144, ani nawet bezpośrednio do Wileniaka dojechać nie mogą. KPW?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lip 2006, 12:15

Ale czy 509 nie łączy Pragi w relacji NS? Mało tego, proponowane 101 jechałoby z tej samej części Białołęki co 509.
Mam wrażenie, że wyszukujesz skrajności. Łomianki (tak, wiem, że sa "nieco" mniejsze od Legionowa) tez nie mają bezpośredniego połączenia z południem lewostronnej Warszawy etc. etc.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 lip 2006, 12:19

geograf pisze:Ale czy 509 nie łączy Pragi w relacji NS? Mało tego, proponowane 101 jechałoby z tej samej części Białołęki co 509.
Mam wrażenie, że wyszukujesz skrajności. Łomianki (tak, wiem, że sa "nieco" mniejsze od Legionowa) tez nie mają bezpośredniego połączenia z południem lewostronnej Warszawy etc. etc.
Ale mają z metrem i szeregiem linii tramwajowych i autobusowcyh, które z Wilsona (bądź wcześniejszych przystanków) są w stanie dowieźć pasażerów w prawie każde miejsce na lewym brzegu! A takie Legionowo, czy daleka Białołęka? Dojadą do Żerania, czy nawet na Bródno i co dalej? "Trojka", a jak komuś nie pasuje? Zrozumcie proszę, że mnie nie chodzi o bezpośrednie połączenia. Tylko o stworzenie możliwości odbywania podróży z nie więcej, niż jedną przesiadką na jak największej liczbie tras.
A - tak poza swoimi pryncypiami - jakie widzisz mankamenty takiej linii 101 :?: ;-)

[ Dodano: 2006-07-04, 12:30 ]
Jest jeszcze taki asptekt, że proponowane przeze mnie połączenia istnieją. Tyle, że z dwukrotnym przekraczaniem Wisły. Dlatego powinny też powstać takież połączenia, ale bez przekraczania Wisł. Żeby niepotrzebnie nie zapełniać i tak obciążonych busów w Śródmieściu. Ktoś kiedyś napisał, że potrzebuje 509, żeby nie musieć dwa razy przekraczać Wisły w dojeździe (najefektywniejszym) na Tarchomin. I co? Może 509 się nie sprawdza? Sami mi je zresztą proponujecie, jako linię transpraską. Skąd zatem założenie, że moje 101 by się nie sprawdzało? Albo, że ma być najwyżej jedna taka linia?
A co do relacji? Zgoda. I 101 i 509 jechałyby na Pragę Płd z tego samego rejonu. Tyle, że jest to naturalny kierunek. Nie proponuję (na razie ;) ) połączeń Grochowa z Bródnem (chyba, że przez Ząbki), bo trasa przez Wileniak nie jest optymalna przy takiej podróży. Potrzebna jest nowa infrastruktura drogowa, w postaci domknięcia praskiej małej obwodnicy, od Wiatraka do Zabranieckiej i dalej do Żaby. Jak tylko to wybudują, w pierwszej kolejnośći zgłoszę coś takiego:
:arrow: 140 MARKI CH - ... - Kraśnicka - Mała obwodnica - Wiatraczna - Grochowska - Zamieniecka - Łukowska - OS. OSTROBRAMSKA (z jednoczesnym wyprostem 115, bądź wogóle wyrzuceniem tej linii z Grochowa).

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 04 lip 2006, 12:56

dennis pisze: Problem jest mianowicie taki, że jak się jedzie z dalekiej Białołęki, Legionowa i okolic na Grochów, czy w okolice Gocławka, to jest problem.
W cywilizowanych miastach takie zjawisko nie stanowi problemu. Stawia się na częstotliwość i regularność mniejszej liczby linii + dogodne węzły przesiadkowe.
Ale IMHO komunikacja miejska powinna zapewnić pasażerom dojazd na ważnych trasach z maksymalnie jedną przesiadką i to bez konieczności dwukrotnego przekraczania Wisły w jedną stronę (+ pchania się przez megazakorkowane centrum).
IMHO niekoniecznie. Nier zawsze jest to efektywne jeśli chodzi o czas przejazdu. Poza tym bardzo interesujące jest założenie z ta Wisłą... :P
dennis pisze: I dojedzie do Gdańskiego, stamtąd łapiąc 520, co jest patologią. Ja proponuję tę patologię zniweczyć.
Musiałby postradać zmysły, żeby tłuc się w korek na TŁ.
dennis pisze:
Rosa pisze:Piszesz o Ostrobramskiej. Nic prostszego i szybszego niż 509 + przesiadka na kladce.
Zrozum, że nikt nie będzie kasował dodatkowego biletu tylko po to, żeby nie przejeżdżać dwa razy przez Wisłę.
Tu jest własnie problem. W taryfie.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 lip 2006, 13:06

Szamot pisze:W cywilizowanych miastach takie zjawisko nie stanowi problemu. Stawia się na częstotliwość i regularność mniejszej liczby linii + dogodne węzły przesiadkowe.
Jak dla mnie, to takie 101 może kończyć na Żeraniu (od strony Grochowa). Byleby ta jedna przesiadka była możliwa do wykonania. Bo w tym przypadku byłoby to właśnie efektywne. Zdecydowanie bardziej, niż pchanie się przez korki w centrum i dwukrotne przekraczanie Wisły (nie chodzi o tworzenie formułek, tylko o spojrzenie na realia; definicje i formalności zostawmy prawnikom :P).
dennis pisze:Zrozum, że nikt nie będzie kasował dodatkowego biletu tylko po to, żeby nie przejeżdżać dwa razy przez Wisłę.
Tu jest własnie problem. W taryfie.
Tu też jest problem ;)
Musiałby postradać zmysły, żeby tłuc się w korek na TŁ.
No niestety, zetknąłem się z takim przypadkiem ostatnio naprawdę. Dodam, iż owa osoba - choć jak najbardziej o zdrowych zmysłach - chciała do Marek z Legionowa jechać przez Bankowy #-o Tyle, że w tej sytuacji mogłem jej doradzić dogodną przesiadkę na Żeraniu w 112 lub 126 (nie chodziło wszak o wjazd do samych Marek, a jedynie o CH). Zaś w sytuacji wcześniejszej - nie. Nadal nikt nie podał mi żadnych merytorycznych argumentów przeciw ;-) Tylko "taryfa" słyszę, "cywilizowane miasta", "strategia" etc. I ja to wszystko rozumiem, tyle, że jest to kwestia długofalowa, o ile wogóle kiedykolwiek znajdzie miejsce w poczynaniach warszawskich władz. Moje 101, byłoby rozwiązaniem na teraz, a - znając polskie realia - zapewne i na długi czas.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 04 lip 2006, 13:21

dennis pisze:
Szamot pisze:W cywilizowanych miastach takie zjawisko nie stanowi problemu. Stawia się na częstotliwość i regularność mniejszej liczby linii + dogodne węzły przesiadkowe.
Jak dla mnie, to takie 101 może kończyć na Żeraniu (od strony Grochowa). Byleby ta jedna przesiadka była możliwa do wykonania. Bo w tym przypadku byłoby to właśnie efektywne.
Masz 21.
dennis pisze:Zdecydowanie bardziej, niż pchanie się przez korki w centrum i dwukrotne przekraczanie Wisły (nie chodzi o tworzenie formułek, tylko o spojrzenie na realia; definicje i formalności zostawmy prawnikom :P).
szkoda. Bo już mialem spytać, czy dotyczy to wszystkich rzek, czy tylko niektórych... :mrgreen:
Tu jest własnie problem. W taryfie.
Tu też jest problem ;)
Przede wszystkim! I aby zastanowic się co jest efektywne, a co nie, należałoby go rozwiązać w pierwszej kolejności
. Nadal nikt nie podał mi żadnych merytorycznych argumentów przeciw ;-)
nie należy tworzyc dubla przy współistniejącej komunikacji szynowej. Czy zmniejszanie liczby przesiadek do jednej i tylko jednej uzasadnia tworzenie równoległej trakcji? A może w przypadku braku funduszy na obie trakcje należałoby zlikwidować komunikacją szynową w imię tej idei?
Tylko "taryfa" słyszę, "cywilizowane miasta", "strategia" etc. I ja to wszystko rozumiem, tyle, że jest to kwestia długofalowa, o ile wogóle kiedykolwiek znajdzie miejsce w poczynaniach warszawskich władz. Moje 101, byłoby rozwiązaniem na teraz, a - znając polskie realia - zapewne i na długi czas.
Dzialalnośc długofalowa składa się z drobnych kroków, ale w konkretnym kierunku.
Mi ta linia nie leży.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 lip 2006, 13:32

Szamot pisze:
dennis pisze:Jak dla mnie, to takie 101 może kończyć na Żeraniu (od strony Grochowa). Byleby ta jedna przesiadka była możliwa do wykonania. Bo w tym przypadku byłoby to właśnie efektywne.
Masz 21.
Tylko do wiatraka. I tam musiałbym czekać na sporadycznie pojawiające się 115.
szkoda. Bo już mialem spytać, czy dotyczy to wszystkich rzek, czy tylko niektórych... :mrgreen:
Generalnie tych, których dwukrotne przekraczanie w danym przekroju nie przynosi skrócenia dystansu, który mamy do pokonania, a nawet wręcz przeciwnie - wydłuża go. No i wszystkich, na których (te nieliczne) mosty, są tak zapchane, jak na Wiśle :mrgreen:
Przede wszystkim! I aby zastanowic się co jest efektywne, a co nie, należałoby go rozwiązać w pierwszej kolejności
I z pewnością już niebawem zostanie on rozwiązany :shock:
Nie należy tworzyc dubla przy współistniejącej komunikacji szynowej. Czy zmniejszanie liczby przesiadek do jednej i tylko jednej uzasadnia tworzenie równoległej trakcji? A może w przypadku braku funduszy na obie trakcje należałoby zlikwidować komunikacją szynową w imię tej idei?
Jeśli trakcja pojawiłaby się na Ostrobramskiej i przy węźle Marsa, ba, gdyby chociaż z Żerania można było dojechać na Grochów tramem bez przesiadki... Ale nie można. Więc nie ględź o trakcji ;) Natomiast zupełnie nie rozumiem sytuacji, w której człek, znający się - bądź co bądź - na IR odrzuca propozycję zracjonalizowania połaczeń autobusowych na zapchanym Wileniaku, ba, nawet z jednoczesną redukcją liczby busów na godzinę :shock:
Dzialalnośc długofalowa składa się z drobnych kroków, ale w konkretnym kierunku.
Mi ta linia nie leży.
A to już jakiś argument. Tyle, że nie zawsze wykonywanie małych nawet kroków, bez jednoczesnej koordynacji działań (np. włożenie gumofilców) jest bezpieczne i racjonalne :mrgreen:

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 04 lip 2006, 14:10

Ale skoro najszybciej jest i pozostanie 509 + coś to to co proponujesz nie jest zadną racjonalizacją.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 04 lip 2006, 14:13

dennis pisze:Tylko do wiatraka. I tam musiałbym czekać na sporadycznie pojawiające się 115.
a takie 101 to co ile by sie pojawiało? mam wrażenie, że czas podróży Legionowo/Choszczówka+101(ze średnim czasem oczekiwania nań) będzie większy niż Legionowo/Choszczówka+509+cos na kładce- głównie ze względu na częstotliwości, a ludzie głupi nie są i naprawde przeisadki im tak nie przeszkadzają

PS. jako mieszkaniec Piaseczna chcę łatwiejszego dojazdu do Wola Parku
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 lip 2006, 14:18

Rosa pisze:Ale skoro najszybciej jest i pozostanie 509 + coś to to co proponujesz nie jest zadną racjonalizacją.
Przy obecnej taryfie liczy się też argument cenowy (o czym trąbię od początku). A PKP/509/502, 514... wychodzi sporo drożej dla kogoś, kto nie ma miesięcznego/kwartalnego, niż PKP/101. KPW?
Tm pisze:
dennis pisze:Tylko do wiatraka. I tam musiałbym czekać na sporadycznie pojawiające się 115.
a takie 101 to co ile by sie pojawiało? mam wrażenie, że czas podróży Legionowo/Choszczówka+101(ze średnim czasem oczekiwania nań) będzie większy niż Legionowo/Choszczówka+509+cos na kładce- głównie ze względu na częstotliwości, a ludzie głupi nie są i naprawde przeisadki im tak nie przeszkadzają

PS. jako mieszkaniec Piaseczna chcę łatwiejszego dojazdu do Wola Parku
101 ma prawie dokładnie taką częstotliwość, jak 509 i 135 (poza DŚ). Nie widzę więc powodu, żeby moje 101 miało inną. Więc argument nietrafiony. Poza tym dochodzi argument taryfowy, o czym powyżej.
A dojazd do Wola Parku z Piaseczna z jedną przesiadką? Żaden problem: PKP + 154,523 lub burakowóz do centrum + 171 :dance:

ODPOWIEDZ