Strona 6 z 12

: 26 paź 2010, 20:05
autor: Aligator
W Osijeku wprowadzono system podobny do tego, o którym pisze Aligator. Oprócz tego można kupić papierowy bilet u motorniczego za jakąś astronomiczną kwotę (~10 złotych jednorazowy).
Pytanie czy dla Chorwatów z Osijeku tych 10 PLN to taka zaporowa cena? Dla nas być może brzmi egzotycznie i drogo...;)

: 26 paź 2010, 20:16
autor: Premo
Każda propozycja której celem byłoby obniżenie dla pasażera kosztów przejazdu nie przejdzie.

: 26 paź 2010, 20:17
autor: Wolfchen
Aligator pisze:Z tym tylko że w takim wypadku padnie obecnie forsowana idea "spersonalizowanej karty miejskiej" - bo mając "store value" (czyt. prepaid) nie ma powodu byś miał kartę imienną,
Karta imienna dla stałych pasażerów (okresówki imienne), pre-paid dla przyjezdnych i sporadycznie korzystających z komunikacji.

: 26 paź 2010, 20:38
autor: Aligator
Każda propozycja której celem byłoby obniżenie dla pasażera kosztów przejazdu nie przejdzie.
Tak w sumie to ja nei mówię tu o obniżeniu kosztów - bo takiej opcji nie ma, mówię jedynie o urealnieniu ich. Oczywistym jest dla mnie że przy taryfie odcinkowej taki dojazd z "Tarcho" będzie droższy niżobecnie (bo nawet jeśli zachowasz bilety abonamentowe to prawdopodobnie pójdą one w górę) - aczkolwiek gdyby się zastanowić czemu miałoby być inaczej...
Za to zdecydowanie zyskają ludzie jeżdżący małe dystanse.
Np. chcesz się gdzieś dostać na małą odległość - pytanie co zrobisz pójdziesz pieszo np. 3 przystanki czy zapłacisz 3 PLN za podjazd 1,2 km? - dla większości odpowiedź oczywista - 10 min spacerku.
Karta imienna dla stałych pasażerów (okresówki imienne), pre-paid dla przyjezdnych i sporadycznie korzystających z komunikacji.

Teoretycznie owszem ale praktycznie już raczej bardziej się to komplikuje - mając krótkie przejazdy nie kupisz "okresówki" bo Ci się najzwyczajniej nie opłaci - co odbije się na mniejszych wpływach z abonamentu i podniesieniu jego kosztu.
Niby nie jest jakoś wiele takich osób ale zawsze jakiś odsetek będzie, jeśli dodać to tego fakt że prepaid będzie biletem na okaziciela to wiele podmiotów korzystających dotychczas z abonamentu na okaziciela (przedsiębiorcy, firmy, a nawet osoby fizyczne) wybierze "prepaid" - bardziej logiczne rozwiązanie).
Stąd myślę że ich popularność może spaść - no ale to tylko moja teoria i nie musi mieć miejsca.

: 26 paź 2010, 20:49
autor: Premo
Może tak z innej beczki. Jaki jest sens istnienia biletów jednorazowych na 2 strefy?

: 26 paź 2010, 21:03
autor: Aligator
Premo pisze:Może tak z innej beczki. Jaki jest sens istnienia biletów jednorazowych na 2 strefy?
W skrócie są dwie strefy bo ZTM oczekuje że podwarszawskie gminy pokryją koszty utrzymania komunikacji a gminy nie chcą płacić tyle ile życzy sobie ZTM, w związku z czym za bilety więcej płacą "klienci indywidualni" - niby można to przybrać w ładne piórka ale po co??:)

: 26 paź 2010, 21:16
autor: Premo
Ale mi nie chodzi o to. Jaki jest sens istnienia biletu jednorazowego za 4,20zł skoro są bilety czasowe 40 i 60 minutowe po 2,80zł i 4zł

: 26 paź 2010, 21:41
autor: Aligator
Nie wiem. Być może na zasadzie pokombinuj to oszczędzisz a nie to jeździj jak osioł...
Musze przyznać że i dla mnie jest to drobną abstrakcją ;)

: 26 paź 2010, 22:06
autor: person
Premo pisze:Ale mi nie chodzi o to. Jaki jest sens istnienia biletu jednorazowego za 4,20zł skoro są bilety czasowe 40 i 60 minutowe po 2,80zł i 4zł
Dojedź w 40 minut z Wilanowskiej do Głoskowa, albo z Wileńskiego do Radzymina.
Powodzenia ;)

: 27 paź 2010, 0:39
autor: fik
Premo pisze:Może tak z innej beczki. Jaki jest sens istnienia biletów jednorazowych na 2 strefy?
Dość spory, biorąc pod uwagę liczbę pasażerów zeń korzystających. Za to śladowo wykorzystane są bilety dziewięćdziesięciominutowe oraz jednorazowe międzyszczytowe.

: 27 paź 2010, 11:55
autor: MichalJ
Sprawdziłbym dostępność w sprzedaży biletów jednorazowych kontra 40/60 min.

I odliczył sprzedaż w pojazdach.

: 27 paź 2010, 17:34
autor: person
Jakbyś chciał sprawdzać tę dostępność? :> Chodziłbyś od kiosku do kiosku i pytał, czy mają?

: 27 paź 2010, 17:42
autor: MichalJ
Na przykład.

: 27 paź 2010, 21:09
autor: Premo
fik pisze:Za to śladowo wykorzystane są bilety dziewięćdziesięciominutowe oraz jednorazowe międzyszczytowe.
90 można spokojnie zlikwidować. Pasażerowi korzystniej jest kupić 2x40 minut. Z resztą pewnie i tak są ciężko dostępne

: 27 paź 2010, 21:32
autor: ashir
Premo pisze:
fik pisze:Za to śladowo wykorzystane są bilety dziewięćdziesięciominutowe oraz jednorazowe międzyszczytowe.
90 można spokojnie zlikwidować. Pasażerowi korzystniej jest kupić 2x40 minut. Z resztą pewnie i tak są ciężko dostępne
Czy ja wiem? Jak ostatnio jechałem do Rzakty (a mam kartę na I strefę) kupiłem bilet 90-minutowy, wolałem już skasować jeden bilet (nawet troszeczkę drożej) niż pilnować kiedy skasować drugi bilet. Co do kiosków to w mojej okolicy jest jeden co ma tylko 20-minutowe, inny jeszcze 40-minutowe. A znam taki co ma wszystkie bilety nawet 90-minutowe czy międzyszczytowe. :razz: