Aleja Komisji Edukacji Narodowej
Moderator: Wiliam
- hafilip84
- Jego Gryząca Albumowość
- Posty: 7641
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
- Lokalizacja: Legionowo
Brytyjskie przepisy też jasno określają kierunek. Czy Twoja wyobraźnia jest na tyle ograniczona, że nie potrafisz sobie wyobrazić takiego rozwiązania w lustrzanym odbiciu?!Majusi pisze:Nasze przepisy jasno określają kierunek (C-12) chyba, że jest inaczej?!
A tamto zdjęcie, to właśnie było Swindon. Tutaj jest schemat skrzyżowania.
We wszystkich magicznych rondach masz tak samo. Czy to Swindon czy Hemel Hempstead czy Colchester.Majusi pisze:Przecież napisałem, że Swindon OK - na wszystkich rondach ruch po obwiedni w tym samym kierunku.
Technicznie nie da się inaczej chyba. Przynajmniej moja wyobraźnia mi nie pozwala.
- hafilip84
- Jego Gryząca Albumowość
- Posty: 7641
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
- Lokalizacja: Legionowo
NIE POTRZEBNY jest żaden znak wskazujący na kierunek ruchu w lewo. Takiego kierunku po prostu NIE MA. Tak samo jak na zdjęciach powyżej NIE MA kierunku w prawo przy ruchu lewostronnym. A oznakowanie poziome trzeba by dostosować do polskiego prawa. To oczywiste, że wszystkie linie nie wyglądają wszędzie tak samo.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
W wersji polskiej nie wyglądało by to jakoś tak? Z góry przepraszam za stolcową jakość rysunku. Zmniejszyłem też liczbę pasów ruchu, moje rondo jest proste, na początek i tak wystarczy do miliarda kolizji i trzytygodniowego zatoru ![:D](./images/smilies/mg.gif)
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Sorry, coś mi się przewidziało.Rozwiązanie nie jest złe, ale przy małych powierzchniach akumulacji istnieje realne zagrożenie blokady rond biorąc pod uwagę zasadę pierwszeństwa na rondzie. Przy tak dużej powierzchni rozwiązaniem według mnie lepszym jest rozwiązanie z Radomia (podobne do Babki tylko bez T w środku co wydłuża drogę przeplatania). Tam to działa dość dobrze.
[ Dodano: |29 Lip 2010|, 2010 13:28 ]
W powyższym rozwiązaniu trzeba by było postawić las znaków ponieważ niestety, ale zgodnie z przepisami w RP musi być oznakowanie pionowe.
[ Dodano: |29 Lip 2010|, 2010 13:28 ]
W powyższym rozwiązaniu trzeba by było postawić las znaków ponieważ niestety, ale zgodnie z przepisami w RP musi być oznakowanie pionowe.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Założenie jest takie, że wszystkie wjazdy na wszystkie ronda są ze znakiem ustąp pierwszeństwa, inaczej to by sensu zupełnie nie miało. Poza tym tutaj to skrzyżowanie w ogóle jest dosyć rozbudowane, zbiega się sześć ulic. W wersji zwykłego skrzyżowania dwóch prostopadle przecinających się dróg byłoby to prostsze. A problemy z czytelnością... skoro w Anglii dali radę, to czemu u nas miałoby się nie sprawdzić? Oczywiście w polskiej wersji wszystkie ronda z wyspą pośrodku, nie z liniami, z czymś czego nie da się sforsować na skróty. I jeszcze coś takiego zbudować w okolicy któregoś ośrodka egzaminacyjnego
![:D](./images/smilies/mg.gif)
15 zestawów "Ustąp pierwszeństwa" i "Skrzyżowanie o ruchu okrężnym", po jednym zestawie przy każdej przerywanej linii. Więcej chyba nie trzeba? Ja wiem czy to taki las by był? W sumie sporo, ale problemów z czytelnością by raczej nie było.Majusi pisze:W powyższym rozwiązaniu trzeba by było postawić las znaków ponieważ niestety, ale zgodnie z przepisami w RP musi być oznakowanie pionowe.
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
Wracając do tematu. W tym roku ma być przebudowany (n.in poszerzony) przed ostatni odcinek K.E.N-u między Belgradzką a Przy Bażantarni (+modernizacja skrzyżowania Przy Bażantarni/K.E.N)
Do przebudowy zostanie tylko odcinek Przy Bażantarni - Wąwozowa (dalej na południe nic nie będą robić. )
Organizacja ruchu na odcinku Belgradzka-Przy Bażantarni (po
przebudowie) :
http://siskom.waw.pl/materialy/ken/ken_ ... ys_sor.pdf
Organizacja ruchu na odcinku Przy Bażantarni-Wąwozowa (po
przebudowie) :
http://siskom.waw.pl/materialy/ken/ken_pb-w_rys_sor.pdf
Więcej na temat tych prac oraz planowanego przedłużenia na Mokotowie
http://siskom.waw.pl/ken.htm
Do przebudowy zostanie tylko odcinek Przy Bażantarni - Wąwozowa (dalej na południe nic nie będą robić. )
Organizacja ruchu na odcinku Belgradzka-Przy Bażantarni (po
przebudowie) :
http://siskom.waw.pl/materialy/ken/ken_ ... ys_sor.pdf
Organizacja ruchu na odcinku Przy Bażantarni-Wąwozowa (po
przebudowie) :
http://siskom.waw.pl/materialy/ken/ken_pb-w_rys_sor.pdf
Więcej na temat tych prac oraz planowanego przedłużenia na Mokotowie
http://siskom.waw.pl/ken.htm