Aleja Komisji Edukacji Narodowej

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 28 lip 2010, 12:58

Swindon OK, ale to podane wcześniej nie. Nasze przepisy jasno określają kierunek (C-12) chyba, że jest inaczej?!

[ Dodano: |28 Lip 2010|, 2010 13:00 ]
Rembelszczyzna to są dwa skrzyzowania przesunięte względem siebie (coś w rodzaju caro).

marian
Posty: 416
Rejestracja: 27 cze 2007, 1:07
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: marian » 28 lip 2010, 14:55

Ale odcinek między dwoma rondami zachowuje się tak samo jak między dwoma kolejnymi rondami w Swindon, więc w czym problem?

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 28 lip 2010, 16:47

Przecież napisałem, że Swindon OK - na wszystkich rondach ruch po obwiedni w tym samym kierunku.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 28 lip 2010, 16:59

Majusi pisze:Nasze przepisy jasno określają kierunek (C-12) chyba, że jest inaczej?!
Brytyjskie przepisy też jasno określają kierunek. Czy Twoja wyobraźnia jest na tyle ograniczona, że nie potrafisz sobie wyobrazić takiego rozwiązania w lustrzanym odbiciu?!

A tamto zdjęcie, to właśnie było Swindon. Tutaj jest schemat skrzyżowania.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 28 lip 2010, 17:48

hafilip84 pisze:Dokładnie tak samo jak w Rembelszczyźnie... Jeśli tam potrzebujesz instrukcji obsługi, to oddaj prawo jazdy i poproś o powtórny egzamin.
Proponuje oddać prawo jazdy chyba, że zostaliśmy przyłączeni do wielkiej Brytanii.

marian
Posty: 416
Rejestracja: 27 cze 2007, 1:07
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: marian » 28 lip 2010, 17:49

Majusi pisze:Przecież napisałem, że Swindon OK - na wszystkich rondach ruch po obwiedni w tym samym kierunku.
We wszystkich magicznych rondach masz tak samo. Czy to Swindon czy Hemel Hempstead czy Colchester.
Technicznie nie da się inaczej chyba. Przynajmniej moja wyobraźnia mi nie pozwala.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 28 lip 2010, 17:52

W Polsce wymagane jest oznakowanie pionowe - oznakuj to. C-12 mówi o kierunku ruchu w prawo. Nie znam znaku o kierunku ruchu w lewo. Nie istnieje teżw RP sposób oznakowania poziomego pokazanego na tym schemacie. I to by było na tyle tych teoretycznych dywagacji.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 28 lip 2010, 18:04

Nie musi być znaku o przeciwnym kierunku ruchu. Tam jest tak naprawdę tyko 5 rond - tych małych.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 28 lip 2010, 18:08

NIE POTRZEBNY jest żaden znak wskazujący na kierunek ruchu w lewo. Takiego kierunku po prostu NIE MA. Tak samo jak na zdjęciach powyżej NIE MA kierunku w prawo przy ruchu lewostronnym. A oznakowanie poziome trzeba by dostosować do polskiego prawa. To oczywiste, że wszystkie linie nie wyglądają wszędzie tak samo.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 lip 2010, 21:22

W wersji polskiej nie wyglądało by to jakoś tak? Z góry przepraszam za stolcową jakość rysunku. Zmniejszyłem też liczbę pasów ruchu, moje rondo jest proste, na początek i tak wystarczy do miliarda kolizji i trzytygodniowego zatoru :D
Załączniki
Rondo2.JPG
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 29 lip 2010, 13:27

Sorry, coś mi się przewidziało.Rozwiązanie nie jest złe, ale przy małych powierzchniach akumulacji istnieje realne zagrożenie blokady rond biorąc pod uwagę zasadę pierwszeństwa na rondzie. Przy tak dużej powierzchni rozwiązaniem według mnie lepszym jest rozwiązanie z Radomia (podobne do Babki tylko bez T w środku co wydłuża drogę przeplatania). Tam to działa dość dobrze.

[ Dodano: |29 Lip 2010|, 2010 13:28 ]
W powyższym rozwiązaniu trzeba by było postawić las znaków ponieważ niestety, ale zgodnie z przepisami w RP musi być oznakowanie pionowe.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lip 2010, 13:45

Doliczyłem się 15 wlotów na "ronda" plus jednego wlotu na zasadzie prawoskrętów. Obawiam się problemów z czytelnością. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 29 lip 2010, 18:13

Założenie jest takie, że wszystkie wjazdy na wszystkie ronda są ze znakiem ustąp pierwszeństwa, inaczej to by sensu zupełnie nie miało. Poza tym tutaj to skrzyżowanie w ogóle jest dosyć rozbudowane, zbiega się sześć ulic. W wersji zwykłego skrzyżowania dwóch prostopadle przecinających się dróg byłoby to prostsze. A problemy z czytelnością... skoro w Anglii dali radę, to czemu u nas miałoby się nie sprawdzić? Oczywiście w polskiej wersji wszystkie ronda z wyspą pośrodku, nie z liniami, z czymś czego nie da się sforsować na skróty. I jeszcze coś takiego zbudować w okolicy któregoś ośrodka egzaminacyjnego :D
Majusi pisze:W powyższym rozwiązaniu trzeba by było postawić las znaków ponieważ niestety, ale zgodnie z przepisami w RP musi być oznakowanie pionowe.
15 zestawów "Ustąp pierwszeństwa" i "Skrzyżowanie o ruchu okrężnym", po jednym zestawie przy każdej przerywanej linii. Więcej chyba nie trzeba? Ja wiem czy to taki las by był? W sumie sporo, ale problemów z czytelnością by raczej nie było.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 01 sie 2010, 21:12

Proponuję zmianę tematu, bo do Alei Komisji Edukacji Narodowej daleko.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 02 sie 2010, 13:36

Wracając do tematu. W tym roku ma być przebudowany (n.in poszerzony) przed ostatni odcinek K.E.N-u między Belgradzką a Przy Bażantarni (+modernizacja skrzyżowania Przy Bażantarni/K.E.N)


Do przebudowy zostanie tylko odcinek Przy Bażantarni - Wąwozowa (dalej na południe nic nie będą robić. )

Organizacja ruchu na odcinku Belgradzka-Przy Bażantarni (po
przebudowie) :

http://siskom.waw.pl/materialy/ken/ken_ ... ys_sor.pdf
Organizacja ruchu na odcinku Przy Bażantarni-Wąwozowa (po
przebudowie) :

http://siskom.waw.pl/materialy/ken/ken_pb-w_rys_sor.pdf

Więcej na temat tych prac oraz planowanego przedłużenia na Mokotowie

http://siskom.waw.pl/ken.htm

ODPOWIEDZ