Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 26 mar 2022, 20:14

ZTM podał do wiadomości informację o remoncie pętli PKP Praga. Po co w ogóle ją remontować, skoro od września nic tam nie będzie jeździć?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 mar 2022, 20:20

Nic takiego ZTM nie napisał, mowa jest o naprawie nawierzchni na Pożarowej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 26 mar 2022, 22:25

ashir pisze:
26 mar 2022, 20:20
Nic takiego ZTM nie napisał, mowa jest o naprawie nawierzchni na Pożarowej.
Ach, faktycznie. A jaki jest powód niedociągnięcia nowego 204 po otwarciu M2 do PKP Praga? Czyżby kiepska frekwencja?

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 27 mar 2022, 1:22

Yelonker pisze:
26 mar 2022, 22:25
ashir pisze:
26 mar 2022, 20:20
Nic takiego ZTM nie napisał, mowa jest o naprawie nawierzchni na Pożarowej.
Ach, faktycznie. A jaki jest powód niedociągnięcia nowego 204 po otwarciu M2 do PKP Praga? Czyżby kiepska frekwencja?
Było na YouTube tłumaczone, że obecnie kursują tam autobusy 9 metrowe, a ZTM chce puścić 12 metrowe, które tam się nie zmieszczą. Problem byłby rozwiązany, gdyby zostawić obecnie na tej trasie, a dodatkowo puścić kursy skrócone do metra. W obu projektach widzę złe rozwiązanie, że ZTM na siłę chce aby linie kończyły przy danej stacji metra, mimo że mogły by jechać dalej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 mar 2022, 9:56

1. Oczywiste było, że będą cięcia. Przecież metro się buduje po to, żeby ludzi woziło, a nie tylko budowa, ale też i eksploatacja kosztuje krocie. I będą to głównie pasażerowie zbiorkomu przecież, system P+R mogący istotnie napełnić metro kosztowałby drugie - i trzecie też -tyle, co same tunele.

2. 204 gdzieś pętlę mieć musi, Zaułek jest przy okazji - sa linie, które więcej kilometrów na pusto robią bo wcześniej nie ma pętli, więc tej szkoły bym się nie czepiał.

3. 512 to kuriozum - nie dość, że bez sensu kończy przed osiedlem, to jeszcze czerwony numer na najkrótszej spośród "radzymińskich" relacji. Czerwone (w sensie przyspieszone) powinno być któreś (albo i wszystkie) podmiejskie, no ale to nie w tym matriksie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 27 mar 2022, 23:38

1. 199 i 245 należałoby zostawić na obecnej trasie. Trasy są optymalne, dają wiele możliwości przesiadek do centrum co jest ważne. Jedyne co można zmienić to częstotliwość 199 do 15/20/20
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 mar 2022, 6:10

Jak rozbijesz 145 i 245 to pasażerowie mają rzucać monetą, żeby zdecydować na której stacji wysiąść?

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 590
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 28 mar 2022, 7:33

ashir pisze:Jak rozbijesz 145 i 245 to pasażerowie mają rzucać monetą, żeby zdecydować na której stacji wysiąść?
Szybciej wychodzi dojechać od Młodzieńczej do Metra Trocka i tam wsiąść niż hipotetycznie jechać do metra Kondratowicza (5 minut do 6+4 (dojazd do stacji i jazda metrem do Trockiej))
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 28 mar 2022, 7:43

195 pisze:
27 mar 2022, 23:38
1. 199 i 245 należałoby zostawić na obecnej trasie. Trasy są optymalne, dają wiele możliwości przesiadek do centrum co jest ważne. Jedyne co można zmienić to częstotliwość 199 do 15/20/20
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?
1. Lepszym pomysłem jest według projektu, aby linie 145, 199 i 245 odjeżdżały z tej samej stacji metra. Wygodniej jest jak linie w tym samym kierunku odjeżdżają z tej samej stacji.
2. A dlaczego całotygodniowa linia do Brzezin ma znów nie dojeżdżać? Z Kępą Tarchomińską tak zrobili i pozbawili pasażerów komunikacji w weekendy, a teraz chcą poprawić ten błąd.

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 28 mar 2022, 11:51

Bon Jovi pisze:
28 mar 2022, 7:43
195 pisze:
27 mar 2022, 23:38
1. 199 i 245 należałoby zostawić na obecnej trasie. Trasy są optymalne, dają wiele możliwości przesiadek do centrum co jest ważne. Jedyne co można zmienić to częstotliwość 199 do 15/20/20
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?
1. Lepszym pomysłem jest według projektu, aby linie 145, 199 i 245 odjeżdżały z tej samej stacji metra. Wygodniej jest jak linie w tym samym kierunku odjeżdżają z tej samej stacji.
2. A dlaczego całotygodniowa linia do Brzezin ma znów nie dojeżdżać? Z Kępą Tarchomińską tak zrobili i pozbawili pasażerów komunikacji w weekendy, a teraz chcą poprawić ten błąd.
1. Zgodziłbym się co najwyżej do 145 i 245 ale do 199 nie. 199 jeździ zupełnie gdzie indziej. Bliżej ma dojazd do Metro Trocka.
2. Po pierwsze Kępa Tarchomińska dopiero co zaczęła mieć komunikację. Buków też zawsze miało komunikację w weekendy 723 czy 731, a nawet L49. Brzeziny to raptem dwa przystanki, parę domów na krzyż. Na dobrą sprawę takie 104 mogłoby robić podjazdy w co fyfnastym kursie jak już coś musi tam jeździć

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 mar 2022, 12:58

195 pisze:
28 mar 2022, 11:51
1. Zgodziłbym się co najwyżej do 145 i 245 ale do 199 nie. 199 jeździ zupełnie gdzie indziej.
Już raz to pisałem, ale się powtórzę - proponuję wycieczkę palcem po mapie i znalezienie skrzyżowania ul. Szwoleżerów i Maczka w Ząbkach, a następnie zweryfikowanie powyższej wypowiedzi. Już nie mówiąc o tym, że mieszkańcy takich Ząbek nie mają luksusu linii pod każdy blok i jak mieszkasz np. przy takiej ulicy Andersena i masz równie daleko od przystanku Dzika (245) i Zieleniecka (199) to czemu masz musieć losować jeszcze stację metra?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 mar 2022, 23:03

Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 mar 2022, 8:35

Jak zawsze przy tego typu okazjach, nagle okazuje się, że dla co najmniej połowy osób codziennym celem podróży jest Dw.Centralny (bo korzystanie z innych dworców to wstyd i hańba), a także nie można skorygować jakiejś trasy, bo "109 jeździ na Bemowo już ponad 50 lat" i to tak nie może być, żeby nagle skracać mu trasę.

bentes
Posty: 89
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 29 mar 2022, 9:06

Czy trzy przystanki na Szmulkach muszą mieć własny tramwaj w Jerozolimskie? Myślę, że niekoniecznie.
7 na Czynszową, silne 23 na Kawęczyńską, 13 i 25 out.
I nie będzie powodów do jęków, że nie ma linii z Jerozolimskich na Wileński, że Saska Kępa nie ma jak dojechać, itd.
Dodatkowo, zrobi się porządek z 13 na W-Z.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 mar 2022, 9:27

Jeśli 13 na Bemowo, to 26 musi być silne. Czyli 13 pewnie nie musi wtedy. 26 ewentualnie z kursami skróconymi. To pewnie i tak się będzie musiało wydarzyć, bo wkrótce znikną 10 i 11 z Wolskiej. Tylko z 25 to jest problem z Bródnem, a nie z Pragą. Praga już nauczyła się jeździć metrem.
ŁK

ODPOWIEDZ