Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
ZTM podał do wiadomości informację o remoncie pętli PKP Praga. Po co w ogóle ją remontować, skoro od września nic tam nie będzie jeździć?
Nic takiego ZTM nie napisał, mowa jest o naprawie nawierzchni na Pożarowej.
Było na YouTube tłumaczone, że obecnie kursują tam autobusy 9 metrowe, a ZTM chce puścić 12 metrowe, które tam się nie zmieszczą. Problem byłby rozwiązany, gdyby zostawić obecnie na tej trasie, a dodatkowo puścić kursy skrócone do metra. W obu projektach widzę złe rozwiązanie, że ZTM na siłę chce aby linie kończyły przy danej stacji metra, mimo że mogły by jechać dalej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
1. Oczywiste było, że będą cięcia. Przecież metro się buduje po to, żeby ludzi woziło, a nie tylko budowa, ale też i eksploatacja kosztuje krocie. I będą to głównie pasażerowie zbiorkomu przecież, system P+R mogący istotnie napełnić metro kosztowałby drugie - i trzecie też -tyle, co same tunele.
2. 204 gdzieś pętlę mieć musi, Zaułek jest przy okazji - sa linie, które więcej kilometrów na pusto robią bo wcześniej nie ma pętli, więc tej szkoły bym się nie czepiał.
3. 512 to kuriozum - nie dość, że bez sensu kończy przed osiedlem, to jeszcze czerwony numer na najkrótszej spośród "radzymińskich" relacji. Czerwone (w sensie przyspieszone) powinno być któreś (albo i wszystkie) podmiejskie, no ale to nie w tym matriksie.
2. 204 gdzieś pętlę mieć musi, Zaułek jest przy okazji - sa linie, które więcej kilometrów na pusto robią bo wcześniej nie ma pętli, więc tej szkoły bym się nie czepiał.
3. 512 to kuriozum - nie dość, że bez sensu kończy przed osiedlem, to jeszcze czerwony numer na najkrótszej spośród "radzymińskich" relacji. Czerwone (w sensie przyspieszone) powinno być któreś (albo i wszystkie) podmiejskie, no ale to nie w tym matriksie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
1. 199 i 245 należałoby zostawić na obecnej trasie. Trasy są optymalne, dają wiele możliwości przesiadek do centrum co jest ważne. Jedyne co można zmienić to częstotliwość 199 do 15/20/20
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?
Jak rozbijesz 145 i 245 to pasażerowie mają rzucać monetą, żeby zdecydować na której stacji wysiąść?
- AdamKlocusky
- Posty: 590
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Szybciej wychodzi dojechać od Młodzieńczej do Metra Trocka i tam wsiąść niż hipotetycznie jechać do metra Kondratowicza (5 minut do 6+4 (dojazd do stacji i jazda metrem do Trockiej))ashir pisze:Jak rozbijesz 145 i 245 to pasażerowie mają rzucać monetą, żeby zdecydować na której stacji wysiąść?
1. Lepszym pomysłem jest według projektu, aby linie 145, 199 i 245 odjeżdżały z tej samej stacji metra. Wygodniej jest jak linie w tym samym kierunku odjeżdżają z tej samej stacji.195 pisze: ↑27 mar 2022, 23:381. 199 i 245 należałoby zostawić na obecnej trasie. Trasy są optymalne, dają wiele możliwości przesiadek do centrum co jest ważne. Jedyne co można zmienić to częstotliwość 199 do 15/20/20
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?
2. A dlaczego całotygodniowa linia do Brzezin ma znów nie dojeżdżać? Z Kępą Tarchomińską tak zrobili i pozbawili pasażerów komunikacji w weekendy, a teraz chcą poprawić ten błąd.
1. Zgodziłbym się co najwyżej do 145 i 245 ale do 199 nie. 199 jeździ zupełnie gdzie indziej. Bliżej ma dojazd do Metro Trocka.Bon Jovi pisze: ↑28 mar 2022, 7:431. Lepszym pomysłem jest według projektu, aby linie 145, 199 i 245 odjeżdżały z tej samej stacji metra. Wygodniej jest jak linie w tym samym kierunku odjeżdżają z tej samej stacji.195 pisze: ↑27 mar 2022, 23:381. 199 i 245 należałoby zostawić na obecnej trasie. Trasy są optymalne, dają wiele możliwości przesiadek do centrum co jest ważne. Jedyne co można zmienić to częstotliwość 199 do 15/20/20
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?
2. A dlaczego całotygodniowa linia do Brzezin ma znów nie dojeżdżać? Z Kępą Tarchomińską tak zrobili i pozbawili pasażerów komunikacji w weekendy, a teraz chcą poprawić ten błąd.
2. Po pierwsze Kępa Tarchomińska dopiero co zaczęła mieć komunikację. Buków też zawsze miało komunikację w weekendy 723 czy 731, a nawet L49. Brzeziny to raptem dwa przystanki, parę domów na krzyż. Na dobrą sprawę takie 104 mogłoby robić podjazdy w co fyfnastym kursie jak już coś musi tam jeździć
Już raz to pisałem, ale się powtórzę - proponuję wycieczkę palcem po mapie i znalezienie skrzyżowania ul. Szwoleżerów i Maczka w Ząbkach, a następnie zweryfikowanie powyższej wypowiedzi. Już nie mówiąc o tym, że mieszkańcy takich Ząbek nie mają luksusu linii pod każdy blok i jak mieszkasz np. przy takiej ulicy Andersena i masz równie daleko od przystanku Dzika (245) i Zieleniecka (199) to czemu masz musieć losować jeszcze stację metra?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jak zawsze przy tego typu okazjach, nagle okazuje się, że dla co najmniej połowy osób codziennym celem podróży jest Dw.Centralny (bo korzystanie z innych dworców to wstyd i hańba), a także nie można skorygować jakiejś trasy, bo "109 jeździ na Bemowo już ponad 50 lat" i to tak nie może być, żeby nagle skracać mu trasę.
Czy trzy przystanki na Szmulkach muszą mieć własny tramwaj w Jerozolimskie? Myślę, że niekoniecznie.
7 na Czynszową, silne 23 na Kawęczyńską, 13 i 25 out.
I nie będzie powodów do jęków, że nie ma linii z Jerozolimskich na Wileński, że Saska Kępa nie ma jak dojechać, itd.
Dodatkowo, zrobi się porządek z 13 na W-Z.
7 na Czynszową, silne 23 na Kawęczyńską, 13 i 25 out.
I nie będzie powodów do jęków, że nie ma linii z Jerozolimskich na Wileński, że Saska Kępa nie ma jak dojechać, itd.
Dodatkowo, zrobi się porządek z 13 na W-Z.
Jeśli 13 na Bemowo, to 26 musi być silne. Czyli 13 pewnie nie musi wtedy. 26 ewentualnie z kursami skróconymi. To pewnie i tak się będzie musiało wydarzyć, bo wkrótce znikną 10 i 11 z Wolskiej. Tylko z 25 to jest problem z Bródnem, a nie z Pragą. Praga już nauczyła się jeździć metrem.
ŁK