Strona 51 z 83

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 26 mar 2022, 20:14
autor: Yelonker
ZTM podał do wiadomości informację o remoncie pętli PKP Praga. Po co w ogóle ją remontować, skoro od września nic tam nie będzie jeździć?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 26 mar 2022, 20:20
autor: ashir
Nic takiego ZTM nie napisał, mowa jest o naprawie nawierzchni na Pożarowej.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 26 mar 2022, 22:25
autor: Yelonker
ashir pisze:
26 mar 2022, 20:20
Nic takiego ZTM nie napisał, mowa jest o naprawie nawierzchni na Pożarowej.
Ach, faktycznie. A jaki jest powód niedociągnięcia nowego 204 po otwarciu M2 do PKP Praga? Czyżby kiepska frekwencja?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 27 mar 2022, 1:22
autor: Bon Jovi
Yelonker pisze:
26 mar 2022, 22:25
ashir pisze:
26 mar 2022, 20:20
Nic takiego ZTM nie napisał, mowa jest o naprawie nawierzchni na Pożarowej.
Ach, faktycznie. A jaki jest powód niedociągnięcia nowego 204 po otwarciu M2 do PKP Praga? Czyżby kiepska frekwencja?
Było na YouTube tłumaczone, że obecnie kursują tam autobusy 9 metrowe, a ZTM chce puścić 12 metrowe, które tam się nie zmieszczą. Problem byłby rozwiązany, gdyby zostawić obecnie na tej trasie, a dodatkowo puścić kursy skrócone do metra. W obu projektach widzę złe rozwiązanie, że ZTM na siłę chce aby linie kończyły przy danej stacji metra, mimo że mogły by jechać dalej.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 27 mar 2022, 9:56
autor: Glonojad
1. Oczywiste było, że będą cięcia. Przecież metro się buduje po to, żeby ludzi woziło, a nie tylko budowa, ale też i eksploatacja kosztuje krocie. I będą to głównie pasażerowie zbiorkomu przecież, system P+R mogący istotnie napełnić metro kosztowałby drugie - i trzecie też -tyle, co same tunele.

2. 204 gdzieś pętlę mieć musi, Zaułek jest przy okazji - sa linie, które więcej kilometrów na pusto robią bo wcześniej nie ma pętli, więc tej szkoły bym się nie czepiał.

3. 512 to kuriozum - nie dość, że bez sensu kończy przed osiedlem, to jeszcze czerwony numer na najkrótszej spośród "radzymińskich" relacji. Czerwone (w sensie przyspieszone) powinno być któreś (albo i wszystkie) podmiejskie, no ale to nie w tym matriksie.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 27 mar 2022, 23:38
autor: 195
1. 199 i 245 należałoby zostawić na obecnej trasie. Trasy są optymalne, dają wiele możliwości przesiadek do centrum co jest ważne. Jedyne co można zmienić to częstotliwość 199 do 15/20/20
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 28 mar 2022, 6:10
autor: ashir
Jak rozbijesz 145 i 245 to pasażerowie mają rzucać monetą, żeby zdecydować na której stacji wysiąść?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 28 mar 2022, 7:33
autor: AdamKlocusky
ashir pisze:Jak rozbijesz 145 i 245 to pasażerowie mają rzucać monetą, żeby zdecydować na której stacji wysiąść?
Szybciej wychodzi dojechać od Młodzieńczej do Metra Trocka i tam wsiąść niż hipotetycznie jechać do metra Kondratowicza (5 minut do 6+4 (dojazd do stacji i jazda metrem do Trockiej))

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 28 mar 2022, 7:43
autor: Bon Jovi
195 pisze:
27 mar 2022, 23:38
1. 199 i 245 należałoby zostawić na obecnej trasie. Trasy są optymalne, dają wiele możliwości przesiadek do centrum co jest ważne. Jedyne co można zmienić to częstotliwość 199 do 15/20/20
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?
1. Lepszym pomysłem jest według projektu, aby linie 145, 199 i 245 odjeżdżały z tej samej stacji metra. Wygodniej jest jak linie w tym samym kierunku odjeżdżają z tej samej stacji.
2. A dlaczego całotygodniowa linia do Brzezin ma znów nie dojeżdżać? Z Kępą Tarchomińską tak zrobili i pozbawili pasażerów komunikacji w weekendy, a teraz chcą poprawić ten błąd.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 28 mar 2022, 11:51
autor: 195
Bon Jovi pisze:
28 mar 2022, 7:43
195 pisze:
27 mar 2022, 23:38
1. 199 i 245 należałoby zostawić na obecnej trasie. Trasy są optymalne, dają wiele możliwości przesiadek do centrum co jest ważne. Jedyne co można zmienić to częstotliwość 199 do 15/20/20
2. 104 jak dla mnie mogłaby pojechać Metro Bródno - ... - Białołęcka - Płochocińska - Kobiałka - Olesin. Dzięki temu Płochocińska jak i Nieporęt zyskałaby dojazd do M2. Pytanie czy do pętli Brzeziny musi jechać linia całotygodniowa...?
1. Lepszym pomysłem jest według projektu, aby linie 145, 199 i 245 odjeżdżały z tej samej stacji metra. Wygodniej jest jak linie w tym samym kierunku odjeżdżają z tej samej stacji.
2. A dlaczego całotygodniowa linia do Brzezin ma znów nie dojeżdżać? Z Kępą Tarchomińską tak zrobili i pozbawili pasażerów komunikacji w weekendy, a teraz chcą poprawić ten błąd.
1. Zgodziłbym się co najwyżej do 145 i 245 ale do 199 nie. 199 jeździ zupełnie gdzie indziej. Bliżej ma dojazd do Metro Trocka.
2. Po pierwsze Kępa Tarchomińska dopiero co zaczęła mieć komunikację. Buków też zawsze miało komunikację w weekendy 723 czy 731, a nawet L49. Brzeziny to raptem dwa przystanki, parę domów na krzyż. Na dobrą sprawę takie 104 mogłoby robić podjazdy w co fyfnastym kursie jak już coś musi tam jeździć

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 28 mar 2022, 12:58
autor: kveld
195 pisze:
28 mar 2022, 11:51
1. Zgodziłbym się co najwyżej do 145 i 245 ale do 199 nie. 199 jeździ zupełnie gdzie indziej.
Już raz to pisałem, ale się powtórzę - proponuję wycieczkę palcem po mapie i znalezienie skrzyżowania ul. Szwoleżerów i Maczka w Ząbkach, a następnie zweryfikowanie powyższej wypowiedzi. Już nie mówiąc o tym, że mieszkańcy takich Ząbek nie mają luksusu linii pod każdy blok i jak mieszkasz np. przy takiej ulicy Andersena i masz równie daleko od przystanku Dzika (245) i Zieleniecka (199) to czemu masz musieć losować jeszcze stację metra?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 28 mar 2022, 23:03
autor: Bastian

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 mar 2022, 8:35
autor: Autobus Czerwon
Jak zawsze przy tego typu okazjach, nagle okazuje się, że dla co najmniej połowy osób codziennym celem podróży jest Dw.Centralny (bo korzystanie z innych dworców to wstyd i hańba), a także nie można skorygować jakiejś trasy, bo "109 jeździ na Bemowo już ponad 50 lat" i to tak nie może być, żeby nagle skracać mu trasę.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 mar 2022, 9:06
autor: bentes
Czy trzy przystanki na Szmulkach muszą mieć własny tramwaj w Jerozolimskie? Myślę, że niekoniecznie.
7 na Czynszową, silne 23 na Kawęczyńską, 13 i 25 out.
I nie będzie powodów do jęków, że nie ma linii z Jerozolimskich na Wileński, że Saska Kępa nie ma jak dojechać, itd.
Dodatkowo, zrobi się porządek z 13 na W-Z.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 mar 2022, 9:27
autor: Łukasz
Jeśli 13 na Bemowo, to 26 musi być silne. Czyli 13 pewnie nie musi wtedy. 26 ewentualnie z kursami skróconymi. To pewnie i tak się będzie musiało wydarzyć, bo wkrótce znikną 10 i 11 z Wolskiej. Tylko z 25 to jest problem z Bródnem, a nie z Pragą. Praga już nauczyła się jeździć metrem.