Strona 51 z 82

Informacja w SWINGACH

: 14 maja 2014, 15:42
autor: pawcio
Jasne że tak. Ale teraz to naprawić to skomplikowana sprawa i to raczej formalna niż informatyczna.

Informacja w SWINGACH

: 14 maja 2014, 15:46
autor: drobert
Samo wyświetlenie "za metro" można załatwić poprzez dodanie takiego wpisu w funkcji gdzie mozna wybrać PT, naukę jazdy czy awarię. Swego czasu można było ustawić np. trzy różne komunikaty na DTP czy "Krzyś" to można wgrać i inne komunikaty. Tak samo i w komunikatach głosowych brakuje komunikatów znanych w metrze typu "koniec trasy", "nie blokować drzwi" itp, który mogłyby być uruchamiane przez motorniczego.

Informacja w SWINGACH

: 14 maja 2014, 19:37
autor: Szeregowy_Równoległy
Swing nie mówi na przystanku dla wysiadających, że koniec trasy i prosimy o opuszczenie pojazdu? Ale gówniany ten SIP ;P A umie powiedzieć, że awaria i również prosimy wyjść, czy tego też nie opanował?

Informacja w SWINGACH

: 14 maja 2014, 22:32
autor: MisiekK
drobert pisze: w Swingu nic poza Objazdem awaryjnym, awarią, PT itd. nie da rady wyświetlić
Bez problemu można zmienić trasę i pojechać do innego krańca. I to w ostatnich dniach się bardzo dobrze sprawdziło.
drobert pisze: i wkłada się za szybe dechy. Tak też było w zeszłym roku
W zeszłym roku była inna wersja SIP, która mało co realizowała.
pawcio pisze:Niestety w swoich pierwotnych założeniach ktoś przyjął, że SIP ma być bezobsługowy, a baza rozkładów jazdy załatwi wszystko. A teraz wychodzą różne kwiatki, których czasami nie sposób posprzątać.
Tak to jest jak założenia robi się bez wizji i pomysłu (bo ma być automat robiący wszystko i za wszystkich). Wykonawca założenia realizuje, a potem po zamknięciu projektu okazuje się, że nie przewidziano podstawowych funkcjonalności, więc naciska się na ich dodanie.
Sory - trzeba się wcześniej decydować na podstawowe rzeczy, albo za nieujęte wcześniej wymagania płacić extra.
Szeregowy_Równoległy pisze:Swing nie mówi na przystanku dla wysiadających, że koniec trasy i prosimy o opuszczenie pojazdu?
Wyświetla - zgodnie z wymaganiami.
MichalJ pisze:brak możliwości wyświetlenia ad hoc czegoś typu 'za metro' to głupota kompletna.
Do tej pory, przez 3 lata nikt nie widział potrzeby takiego komunikatu - niepotrzebny?

Informacja w SWINGACH

: 14 maja 2014, 22:43
autor: Stary Pingwin
Szeregowy, jest wiele rzeczy w swingach, które zadziwiają filozofów.

Informacja w SWINGACH

: 14 maja 2014, 22:50
autor: pawcio
MisiekK pisze: Tak to jest jak założenia robi się bez wizji i pomysłu (bo ma być automat robiący wszystko i za wszystkich).
Ależ to była Wizja. Tylko że ze świata równoległego.

Informacja w SWINGACH

: 14 maja 2014, 23:23
autor: px33
Rozumiem, że Wizja nie uwzględniała backupów (z możliwością przywrócenia starej wersji w kilka minut) i wymuszania aktualizacji pojazdów po 3G? Ewentualnie możliwości wybrania przez motorniczego/CR poprzedniej/następnej wersji rozkładu (innej niż obowiązująca)

Informacja w SWINGACH

: 14 maja 2014, 23:33
autor: pawcio
Nic nie uwzględniała. Zakładała, że dane z ZTM-u są święte, zawsze poprawne i zawsze przekazywane z odpowiednim dużym wyprzedzeniem, bo ZTM ma na stanie certyfikowaną szklaną kulę i każdą awarię jest w stanie przewidzieć na miesiąc naprzód.

Informacja w SWINGACH

: 14 maja 2014, 23:41
autor: MisiekK
Inkrementacja wersji tylko w górę. Zmiana w dół traktowana jest jako błąd. Rozkład poprzedni trzymany jest jeśli nie ma nowszej wersji lub nowsza jest totalnie nieczytelna.
Generalnie szukacie rozwiązania nie tu. Problem jest we wrzuceniu danych bez ich uprzedniego sprawdzenia - chociażby walidatorem spójności. Było już od wymiany SIP na nową wersję kilka awarii publikatora i nikt tego tu nie zauważył (a czekałem na łomot), bo wozy jeździły z pełną (prawie) informacją, czyli tryb awaryjny działa poprawnie.

Informacja w SWINGACH

: 15 maja 2014, 0:10
autor: MichalJ
To dlaczego tego trybu awaryjnego nie można było użyć na 22?

Informacja w SWINGACH

: 15 maja 2014, 7:18
autor: MisiekK
MichalJ pisze:To dlaczego tego trybu awaryjnego nie można było użyć na 22?
MisiekK pisze:Żaden system poprawnie nie obsłuży danych w postaci śmietnika poza uzgodnionym formatem.

Informacja w SWINGACH

: 21 maja 2014, 13:50
autor: drobert
Ogólnie z SIP na 22 jest coś nie tak bo od jakiegoś czasu zauważam, że boczne tablice LCD lubią się zawieszać i wyskakuje błąd Novamedia. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że dzieje się to tylko na 22 i w różnych wagonach.

Informacja w SWINGACH

: 21 maja 2014, 14:18
autor: MisiekK
drobert pisze:Ogólnie z SIP na 22 jest coś nie tak bo od jakiegoś czasu zauważam, że boczne tablice LCD lubią się zawieszać i wyskakuje błąd Novamedia. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że dzieje się to tylko na 22 i w różnych wagonach.
Ale odpisujesz to w karcie?
Nawiasem - Novamedia nie robiła w SWING-ach nic przy SIL, wiec to rozłączne tematy i ten błąd jest niezależny od linii.

Informacja w SWINGACH

: 23 maja 2014, 2:06
autor: drobert
Oczywiście, że odpisałem tylko jak pisałem, zdarza się tylko na 22. W ciągu ostatnich 3 tygodni miałem praktycznie same Swingi w tym trzy razy 22 i tylko tam był ten problem więc albo zbieg okoliczności albo coś innego. I co więcej, najczęściej zawiesza się na przystanku Rondo Waszyngtona w kierunku Piasek. A odnośnie błędu to mi się chyba z błędem monitoringu pomyliło, na 22 wyskakuje błąd informacji pasażerskiej.

Informacja w SWINGACH

: 23 maja 2014, 14:09
autor: fraktal
Boczne wyświetlacze na 22 rzeczywiście się zawieszają, ale i tak najciekawsze rzeczy wyświetlają się z przodu - czyli brak trasy (puste pole), chyba tylko numer linii i słowa: "przystanek" i "następny przystanek". Zapowiedzi głosowe zaś działają poprawnie. Zauważone w 22/5 na początku tygodnia. :) Kiedyś coś takiego widywałem częściej, od pewnego czasu już nie.