Strona 53 z 67

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 cze 2019, 23:10
autor: Sebastian
Czyli kolejne pokrętne tłumaczenie nowych pomysłów na pogorszenie bezpieczeństwa.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 cze 2019, 23:31
autor: pawcio
Raczej dokładne odczytanie przez Politbiuro ogonków przecinków w przepisach obowiązujących.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 cze 2019, 23:48
autor: Asesino
Czyli, jak rozumiem, skoro nie wyznacza się na drogach rowerowych przejść dla pieszych, to pieszy ma prawo przekroczyć ścieżkę rowerową w dowolnym miejscu?

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 cze 2019, 23:59
autor: mrs
Asesino pisze:
19 cze 2019, 23:48
Czyli, jak rozumiem, skoro nie wyznacza się na drogach rowerowych przejść dla pieszych, to pieszy ma prawo przekroczyć ścieżkę rowerową w dowolnym miejscu?
Tak. Tylko musi bezwzględnie ustąpić pierwszeństwa rowerzystom. Z wyjątkiem osób niepełnosprawnych – one mają pierwszeństwo.

Oczywiście nie zwalnia to rowerzystów z zachowania szczególnej ostrożności. No i zdrowego rozsądku.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 cze 2019, 7:43
autor: SławekM
mrs pisze:
19 cze 2019, 23:59



Oczywiście nie zwalnia to rowerzystów z zachowania szczególnej ostrożności. No i zdrowego rozsądku.
Tylko, że na ścieżce jest jak na jezdni. Niektórzy rowerzyści pędzą niczym samochody i w ogóle maja pretensje, że w strefie przejścia dla pieszych ktoś im przecina drogę. Z drugiej strony piesi zachowują się tak jak na przejściu dla pieszych na jezdni. Czasem wchodzą "na pałę" bez rozglądania się czy coś jedzie...

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 cze 2019, 8:13
autor: mrs
SławekM pisze:
20 cze 2019, 7:43
mrs pisze:
19 cze 2019, 23:59



Oczywiście nie zwalnia to rowerzystów z zachowania szczególnej ostrożności. No i zdrowego rozsądku.
Tylko, że na ścieżce jest jak na jezdni. Niektórzy rowerzyści pędzą niczym samochody i w ogóle maja pretensje, że w strefie przejścia dla pieszych ktoś im przecina drogę. Z drugiej strony piesi zachowują się tak jak na przejściu dla pieszych na jezdni. Czasem wchodzą "na pałę" bez rozglądania się czy coś jedzie...
Rowerzyści, którzy pędzą ponad 20 km/h po ścieżkach koło skrzyżowań, czy dużego zagęszczenia pieszych to ta sama kategoria bezmyślnych użytkowników drogi co kierowcy, którzy jeżdżą 95 km/h w środku miasta (szybciej nie, bo prawko odbiorą). Przepis sam z siebie nie sprawi, że ludzie będą rozsądni, czy mili dla innych - na to potrzeba przepisów i tak ze dwóch-trzech pokoleń

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 cze 2019, 14:20
autor: Matt Cubis
Przepis sam z siebie nie sprawi, że ludzie będą rozsądni, czy mili dla innych - na to potrzeba przepisów i tak ze dwóch-trzech pokoleń
Nie, potrzeba sprawnego egzekwowania istniejących przepisów. Za 3 pokolenia z takimi samymi służbami będzie prawie dokładnie tak samo.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 cze 2019, 14:51
autor: pawcio
Do egzekwowania zasad przez pieszych musiałbyś chyba odtworzyć struktury Stasi.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 cze 2019, 15:27
autor: Matt Cubis
@mrs Chyba miał na myśli rowerzystów, a nie pieszych.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 cze 2019, 7:56
autor: kajo
mrs pisze:
20 cze 2019, 8:13
SławekM pisze:
20 cze 2019, 7:43


Tylko, że na ścieżce jest jak na jezdni. Niektórzy rowerzyści pędzą niczym samochody i w ogóle maja pretensje, że w strefie przejścia dla pieszych ktoś im przecina drogę. Z drugiej strony piesi zachowują się tak jak na przejściu dla pieszych na jezdni. Czasem wchodzą "na pałę" bez rozglądania się czy coś jedzie...
Rowerzyści, którzy pędzą ponad 20 km/h po ścieżkach koło skrzyżowań, czy dużego zagęszczenia pieszych to ta sama kategoria bezmyślnych użytkowników drogi co kierowcy, którzy jeżdżą 95 km/h w środku miasta (szybciej nie, bo prawko odbiorą). Przepis sam z siebie nie sprawi, że ludzie będą rozsądni, czy mili dla innych - na to potrzeba przepisów i tak ze dwóch-trzech pokoleń
Taaa, rowerzysta jadący 30 km/h jest tak samo niebezpieczny jak kierowca jadący 95 km/h. Strasznie mnie wkurza takie porównanie, bo porównujemy rzeczy nieporównywalne.
Akurat najszybsi rowerzyści uważają na pieszych. Dla mnie samego jazda 40km/h nie robi problemu, ale przepuszczenie pieszego przy odrobinie planowania to nie problem. Nie trzeba nawet zbytnio hamować. po prostu patrzysz jak idzie pieszy i albo zwalniasz wcześniej, albo przyspieszasz, by wyeliminować problem decyzji. W 90% przypadków pieszy się nawet nie orientuje.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 cze 2019, 8:55
autor: px33
Obawiam się, że to samo może powiedzieć kierowca auta, też obserwuje sytuację, też może zwolnić widząc pieszych, ma silniejsze hamulce i dodatkowo lepszą separację od ciągów pieszych.

Uważam że generalnie głupotą jest to, że rowerzysta nie ma, przynajmniej do pewnego stopnia, prawa wyboru ciągu którym się porusza. Rowerzysta sunący 40 km/h generalnie bardziej pasuje do ulicy niż do ścieżki namalowanej na chodniku, a z kolei co strasznego by się stało gdyby emeryt czy osoba, która nie czuje się bezpiecznie w ruchu, pojechała powoli szerokim chodnikiem (oczywiście z zachowaniem pełnego pierwszeństwa pieszych)

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 cze 2019, 10:53
autor: kajo
px33 pisze:
21 cze 2019, 8:55
Obawiam się, że to samo może powiedzieć kierowca auta, też obserwuje sytuację, też może zwolnić widząc pieszych, ma silniejsze hamulce i dodatkowo lepszą separację od ciągów pieszych.
Tylko powiedz mi w takim razie, dlatego praktycznie nigdy tego nie robią. O ile w centrum piesi sobie wywalczyli (nieomal siłą, ale inaczej się nie da) poważne traktowanie przez samochody, to na przykład na takiej Grójeckiej, koło Racławickiej zapomnij.
px33 pisze:
21 cze 2019, 8:55
Uważam że generalnie głupotą jest to, że rowerzysta nie ma, przynajmniej do pewnego stopnia, prawa wyboru ciągu którym się porusza. Rowerzysta sunący 40 km/h generalnie bardziej pasuje do ulicy niż do ścieżki namalowanej na chodniku, a z kolei co strasznego by się stało gdyby emeryt czy osoba, która nie czuje się bezpiecznie w ruchu, pojechała powoli szerokim chodnikiem (oczywiście z zachowaniem pełnego pierwszeństwa pieszych)
A ja uważam, ze ścieżki powinny być tak zaprojektowane, by szosowcy chcieli z nich korzystać. Kiedyś czytałem (albo słuchałem) wywiadu z oficerem rowerowym Krakowa i on opowiadał, że to jest dla niego wyznacznik, ze jeżeli "kolaże" jadą DDR, to infrastruktura jest dobrze zaprojektowana. I nawet przytaczał co robi się w Krk, że dla rowerów powinno być mniej świateł niż dla samochodów, że trzeba dbać by nie było zbyt wiele zakrętów, by DDr były szerokie itd.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 cze 2019, 18:14
autor: Asesino
pawcio pisze:
19 cze 2019, 22:06
Żeby przejście było obowiązujące musiałoby mieć malowanie oraz znak na słupku. A w pakiecie byłby zakaz przechodzenia przez ddr w odległości 100 metrów od tego przejścia. Zaś bez malowania pieszy nie ma pierwszeństwa. ZDM robił badania i sposób oznakowania nie wpływa na zachowania pieszych. Chodzą jak im wygodnie i nikt niczym tego raczej nie zmieni.
Niestety trochę ręce opadają... dobrze, że 60 lat temu ktoś nie pomyślał: "po co palować pasy na jezdni, wszak piesi i tak chodzą jak im wygodnie i nikt niczym raczej tego nie zmieni".

Marszałkowska w latach pięćdziesiątych:
https://audiovis.nac.gov.pl/i/PIC/PIC_51-624-3.jpg

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 cze 2019, 18:39
autor: michael112
Wtedy to się przyszłościowo budowało ulice. Patrzcie jaka szeroka. :lol:

Ścieżki i pasy rowerowe

: 22 cze 2019, 10:23
autor: Dantte
I jakie mądre tablice czołowe w tramwajach, informujące o części miasta do której jedzie (a nie na jakąś Znaną). Heh. EOT