Strona 54 z 64

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 14:16
autor: pawcio
Droga bez węzła przesiadkowego tylko z obecną pętlą/pętlami?

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 14:25
autor: Glonojad
To co jest plus skrzyżowanie z Modlińską.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 14:31
autor: fik
A, to z punktu widzenia koła podbiegunowego północnego bez istotnej różnicy.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 18:35
autor: primoż
fik pisze:
22 paź 2021, 14:31
A, to z punktu widzenia koła podbiegunowego północnego bez istotnej różnicy.
Czy ja wiem, czy bez różnicy? 7xx byłoby można skrócić do Winnicy :-k Aczkolwiek trzebaby pewnie podciągnąć jakieś 186, a wtedy pytanie, czy 186, 509 i 7xx zmieszczą się na tej pętli?

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 19:16
autor: fik
7xx nie za bardzo można skrócić do Winnicy, bo coś musi zapewniać obsługę wzdłuż Modlińskiej, chyba że tęsknimy za śp. 144.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 19:18
autor: marko80
primoż pisze:
22 paź 2021, 18:35
fik pisze:
22 paź 2021, 14:31
A, to z punktu widzenia koła podbiegunowego północnego bez istotnej różnicy.
Czy ja wiem, czy bez różnicy? 7xx byłoby można skrócić do Winnicy :-k Aczkolwiek trzebaby pewnie podciągnąć jakieś 186, a wtedy pytanie, czy 186, 509 i 7xx zmieszczą się na tej pętli?
Nie ma sensu żadnego skracania 7XX do Winnicy przed dowiązaniem drogowym pętli do modlińskiej.
fik pisze:
22 paź 2021, 19:16
7xx nie za bardzo można skrócić do Winnicy, bo coś musi zapewniać obsługę wzdłuż Modlińskiej, chyba że tęsknimy za śp. 144.
jedną z siedemsetek z pewnością trzeba będzie skrócić do Winnicy. Poza tym będzie duży problem z wywaleniem 511. Ta linia jest właściwie nie do ruszenia. Dosyć pokaźne i rozbudowujące się osiedle DW które ma bezpośredni dojazd do metra młociny z czasem 18 minut, z pewnością nie zgodzi się na przeładunek do 2 na winnicy i wepchnięcie ich do jakiejś dowozówki do tramwaju co wydłuży im globalny czas podróży do metra mniej więcej do 30 minut. Bardzo podobnie było z 527 na derbach, dlatego wzamian musiano puścić tam 160, alternatywą było pozostawienie 527 na starej trasie. Cichaczem żadnych zmian tam się nie wprowadzi. Z pewnością się ukaże jakiś hardcorowy projekt typu likwidacja 511, siedemsetki do Winnicy ale z pewnością nie zostanie z tego zbyt wiele.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 19:29
autor: SławekM
marko80 pisze:
22 paź 2021, 19:18
primoż pisze:
22 paź 2021, 18:35
Czy ja wiem, czy bez różnicy? 7xx byłoby można skrócić do Winnicy :-k Aczkolwiek trzebaby pewnie podciągnąć jakieś 186, a wtedy pytanie, czy 186, 509 i 7xx zmieszczą się na tej pętli?
Nie ma sensu żadnego skracania 7XX do Winnicy przed dowiązaniem drogowym pętli do modlińskiej.
fik pisze:
22 paź 2021, 19:16
7xx nie za bardzo można skrócić do Winnicy, bo coś musi zapewniać obsługę wzdłuż Modlińskiej, chyba że tęsknimy za śp. 144.
jedną z siedemsetek z pewnością trzeba będzie skrócić do Winnicy. Poza tym będzie duży problem z wywaleniem 511. Ta linia jest właściwie nie do ruszenia. Dosyć pokaźne i rozbudowujące się osiedle DW które ma bezpośredni dojazd do metra młociny z czasem 18 minut, z pewnością nie zgodzi się na przeładunek do 2 na winnicy i wepchnięcie ich do jakiejś dowozówki do tramwaju co wydłuży im globalny czas podróży do metra mniej więcej do 30 minut. Bardzo podobnie było z 527 na derbach, dlatego wzamian musiano puścić tam 160, alternatywą było pozostawienie 527 na starej trasie. Cichaczem żadnych zmian tam się nie wprowadzi. Z pewnością się ukaże jakiś hardcorowy projekt typu likwidacja 511, siedemsetki do Winnicy ale z pewnością nie zostanie z tego zbyt wiele.
Jest do ruszenia 511 jak i 527/160. Tylko trzeba mieć jaja i nie poddać się presji paru krzykaczy i najazdu mediów. Ale jaj nie ma a krzykacze są liczeni jako potencjalne głosy w urnie wyborczej.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 19:34
autor: marko80
SławekM pisze:
22 paź 2021, 19:29
marko80 pisze:
22 paź 2021, 19:18


Nie ma sensu żadnego skracania 7XX do Winnicy przed dowiązaniem drogowym pętli do modlińskiej.



jedną z siedemsetek z pewnością trzeba będzie skrócić do Winnicy. Poza tym będzie duży problem z wywaleniem 511. Ta linia jest właściwie nie do ruszenia. Dosyć pokaźne i rozbudowujące się osiedle DW które ma bezpośredni dojazd do metra młociny z czasem 18 minut, z pewnością nie zgodzi się na przeładunek do 2 na winnicy i wepchnięcie ich do jakiejś dowozówki do tramwaju co wydłuży im globalny czas podróży do metra mniej więcej do 30 minut. Bardzo podobnie było z 527 na derbach, dlatego wzamian musiano puścić tam 160, alternatywą było pozostawienie 527 na starej trasie. Cichaczem żadnych zmian tam się nie wprowadzi. Z pewnością się ukaże jakiś hardcorowy projekt typu likwidacja 511, siedemsetki do Winnicy ale z pewnością nie zostanie z tego zbyt wiele.
Jest do ruszenia 511 jak i 527/160. Tylko trzeba mieć jaja i nie poddać się presji paru krzykaczy i najazdu mediów. Ale jaj nie ma a krzykacze są liczeni jako potencjalne głosy w urnie wyborczej.
żeby nie było, że pisze jakoś w swojej sprawie. Od 6 lat nie ma nic wspólnego z tamtą dzielnicą, mimo, iż bardzo długo tam mieszkałem, ale likwidacja 511 i wepchnięcie tych ludzi do 2 to ewidentne pogorszenie dla nich komunikacji w relacji DW - metro i oczywistym jest sporo wydłużony tym samym czas dojazdu do metra i centrum plus jedna dodatkowo przesiadka więcej. Z pewnością to nie będzie presja paru krzykaczy.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 19:38
autor: SławekM
Oczywiście, najlepiej to 511 przekształcić w E11 z przystankami jedynie na Dąbrówce Wiślanej, Dąbrówce Szlacheckiej, Białołęce-Ratusz i Metro Młociny. Heloł, to już końcówka Warszawy i proszę nie wymagać dojazdu do centrum w 15 minut.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 19:40
autor: marko80
SławekM pisze:
22 paź 2021, 19:38
Oczywiście, najlepiej to 511 przekształcić w E11 z przystankami jedynie na Dąbrówce Wiślanej, Dąbrówce Szlacheckiej, Białołęce-Ratusz i Metro Młociny. Heloł, to już końcówka Warszawy i proszę nie wymagać dojazdu do centrum w 15 minut.
Ale nie można też pogarszać pewnym grupom sprawnego dojazdu do metra w imię wpychania wszystkich do tramwaju. Bo to, że jest to sprawny dojazd do metra każdy potwierdzi a dodatkowa przesiadka do tramwaju raczej nie jest nikomu na rękę.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 19:40
autor: fik
511 będzie pewnie podcinane aż skończy za kilka lat z jakąś karykaturalną częstotliwością 15/20//20 i wszystkimi przystankami poza Obrazkową. Ludzie zagłosują nogami, a znaczna część dzisiejszej klienteli ma do tramwaju niedalej niż do autobusu, przecież i tak obecnie Poetów daje więcej pax (z przesiadek z 7xx i z okolicznych osiedli) niż DW.

A do Winnicy można skrócić 731 (w koordynacji z L49), o ile 723 zostanie na trasie do Żerania co 7,5/15//20, i miałoby to dużo rąk i nóg z różnych względów, więc nie można na to liczyć pewnie. Inna rzecz, że w obecnym układzie przesiadka w kierunku koła podbiegunowego północnego na tej pętli jest typowo warszawska, czyli mało dogodna. Dobrze, że w drugą stronę wyszło dobrze.

[edit] Natomiast generalnie prawdą jest, że dla DW, niezależnie od wszystkiego, tramwaj nie przynosi wybitnej poprawy. Spodziewałbym się jednak 511 => E-4 wyłącznie w szczytach (bo 2 i tak ma swoich pasażerów i w kluczowych porach separacja ma sens) i jakiejś formy dowozu (czy to opartej na 211, czy nowej i niezależnej) do tramwaju poza tym.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 19:45
autor: ashir
Ale 511 akurat już staje na Obrazkowej. :term:

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 20:28
autor: marko80
fik pisze:
22 paź 2021, 19:40
Natomiast generalnie prawdą jest, że dla DW, niezależnie od wszystkiego, tramwaj nie przynosi wybitnej poprawy. Spodziewałbym się jednak 511 => E-4 wyłącznie w szczytach (bo 2 i tak ma swoich pasażerów i w kluczowych porach separacja ma sens) i jakiejś formy dowozu (czy to opartej na 211, czy nowej i niezależnej) do tramwaju poza tym.
Przede wszystkim nie ma dla tych pasażerów zysku czasowego. Ten pomysł jest nawet dobry. Przekształcenie tej linii w coś szczytowego typu E-4 albo np jakieś 404.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 20:38
autor: Glonojad
Jeśli nie ma zysku czasowego (polemizowałbym, ale niech będzie), to nie ma także straty, w związku z czym utrzymywanie autobusu konkurencyjnego dla tramwaju w sytuacji, gdy są miejsca w mieście, dla których autobusów od lat brakuje, jest słabe. Zwłaszcza, że w perspektywie kilku dosłownie miesięcy podaż na 2 wzrośnie o 20%.

Choć szczytówka jest niezłym pomysłem na wygaszenie popytu, a DSowe autobusy przydadzą się bardziej właściwie wszędzie, bo częstotliwości są makabryczne. Bo chyba zdajecie sobie sprawę, że zrobienie szczytowym połączenia o unikalnym przebiegu jest jego wygaszeniem, nie?

Aha, 511 ma już teraz czas dojazdu do Młocin 20 minut z Dąbrówki, a nie żadne 18 - tak dla ustalenia uwagi. Na papierze, jak to rozkłady autobusowe.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 22 paź 2021, 23:12
autor: MisiekK
fik pisze:
21 paź 2021, 12:17
mam wrażenie że po fiasku 314 dawno temu nikt nawet nie próbuje go przeanalizować na nowo.
Nie po to to ubijano, żeby przywracać. Gdy pociągów było jak na lekarstwo to autobusów 214/314 było multum. Potem skrócono linię do Fletniowej. A gdy pociągi zaczęły jeździć często (SKM na zmianę z KM) to linię zlikwidowano ze względu na nikłe wykorzystanie.