Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 29 lip 2013, 17:06

I bardzo dobrze. Mam nadzieję że jednak wygrają.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 29 lip 2013, 17:07

Kolejni, co mydlą oczy spalaniem... Ciekawe, ile Mercedesy faktycznie palą. Z klimą. Ze wszystkim. :)

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 29 lip 2013, 17:19

Szeregowy_Równoległy pisze:Rekordziści SU18 potrafią mieć poniżej 40/100.
25,1/100 ;P
noidea

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 29 lip 2013, 17:28

Adam G. pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Rekordziści SU18 potrafią mieć poniżej 40/100.
25,1/100 ;P
Dewiantów pominąłem ;P
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 29 lip 2013, 17:49

Adam G. pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Rekordziści SU18 potrafią mieć poniżej 40/100.
25,1/100 ;P
Taa chyba jak pasażerowie wyszli i pchali autobus z włączonym silnikiem :D Swoją drogą nawet osiołkiem ciężko zejść do takiego wyniku.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 29 lip 2013, 17:50

Patryk2222 pisze:
Adam G. pisze:25,1/100 ;P
Taa chyba jak pasażerowie wyszli i pchali autobus z włączonym silnikiem :D Swoją drogą nawet osiołkiem ciężko zejść do takiego wyniku.
719 bez klimy :)
noidea

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 29 lip 2013, 18:09

Tak, linia 719 jest idealna na solarisową normę. ;-)

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 29 lip 2013, 18:33

Się rozwodzicie, a z tego co widziałem w jakimś innym przetargu to robiony jest test spalania według jakiejś tam normy, imitujący ruch miejski. (nie wiem jak jest teraz bo się dokładnie nie przyglądałem)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 29 lip 2013, 18:39

Kiedyś było tak, że solówka pali średnio 40/100, a przegub 60/100. Dobrze pamiętam? :>

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 29 lip 2013, 18:46

kajo pisze:Się rozwodzicie, a z tego co widziałem w jakimś innym przetargu to robiony jest test spalania według jakiejś tam normy, imitujący ruch miejski. (nie wiem jak jest teraz bo się dokładnie nie przyglądałem)
Różnica w poglądach odnośnie szans na zbliżenie się do danych katalogowych mieści się w "dyskusji", które to słowo pojawia się w tytule tego tematu. To, że MZA kupują wozy paliwożerne to również temat do dyskusji. MAN-y palą sporo więcej niż U18, U18 z MZA też palą więcej niż te z Mobilisu (Ecolife robi różnicę, jak ktoś ma w dupie, to pali tyle samo, co zawsze, jak komuś się chce, to naprawdę można oszczędzić sporo więcej niż przy skrzyni Voith). Ciekawi mnie również, jak wypada porównanie kosztów utrzymania MAN-owskich silników z DPF z tymi z SU, gdzie trzeba lać ad-blue. Bo pierwsze, co mi się z DPF kojarzy to "nie kupuj silnika z DPF jeśli jeździsz głównie po mieście".
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Bierut
Posty: 292
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 30 lip 2013, 11:13

Jak wam przeszkadza spalanie Solarisów to będziecie zdziwieni ile będą palić 18 metrowe Solbusy.
Te badziewiaste, już trzeszczące SM10 pali jakieś 45. I co najgorsze techniką jazdy nie da się tego poważnie zmniejszyć.
Solarisy SU18, zwłaszcza najnowsze, faktycznie w skrajnych warunkach też palą dużo, ale przy dobrych warunkach, przy odpowiedniej technice potrafią spalić średnio za cały dzień 33 ltr. Solbusem SM10 nigdy mi nie udało się tego osiągnąć, a porównujemy autobus 10 i 18 metrowy.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 lip 2013, 11:42

Bierut pisze:Jak wam przeszkadza spalanie Solarisów to będziecie zdziwieni ile będą palić 18 metrowe Solbusy.
Te badziewiaste, już trzeszczące SM10 pali jakieś 45. I co najgorsze techniką jazdy nie da się tego poważnie zmniejszyć.
W końcu to jest amerykański Cummins, a amerykańskie silniki muszą palić by mieć moc :P

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 lip 2013, 15:13


ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lip 2013, 17:27

Matrix2441 już się nam pochwalił tym zdjęciem. ;-) A wiesz może kiedy SM10 będzie testowało SIP? :)

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 30 lip 2013, 17:31

Dziś koło południa jakieś SM10 bez numerów taborowych skręcało ze Żwirki i Wigury w Banacha.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

ODPOWIEDZ