Strona 55 z 87

Komunikacja miejska na Woli

: 13 wrz 2021, 20:12
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:Dwunastka kończyła na alei Zielenieckiej co byłoby teraz dosyć średnim pomysłem, ale myślę że 24 spokojnie mogłoby kończyć np. na Kawęczyńskiej.
Moim zdaniem z Kawęczyńskiej nie ma potrzeby jeżdżenia w Aleje. Pociągi są, ewentualnie metro os Stadionu - więc bardziej ta siódemka jest niepotrzebna niż 25. Problem chyba był z drugim końcem i Okęciem.

Komunikacja miejska na Woli

: 13 wrz 2021, 20:14
autor: pawcio
Tylko te przesiadki i na pociągi i do M2 umiarkowanie przyjazne, że użyje takiego eufemizmu.

Komunikacja miejska na Woli

: 13 wrz 2021, 21:12
autor: Autobus Czerwon
Swego czasu jeździłem przez miesiąc na praktyki z Mokotowa do zajezdni na Pradze. Na samym początku używałem do tego celu M1+pociąg+7, aż odkryłem że w sumie to z powodzeniem mógłbym wsiadać w Centrum w tą samą "7" w którą zazwyczaj wsiadałem na Wschodnim. Wniosek? Jazda z Kawęczyńskiej do Centrum z przesiadką do pociągu na Wschodnim nie dość że jest skrajnie niewygodna, to jeszcze czasowo nieopłacalna czasowo, na niekorzyść działa też słabe skomunikowanie stacji kolejowych z punktami przesiadkowymi i miejscami docelowymi podróży do centrum.

Komunikacja miejska na Woli

: 13 wrz 2021, 21:32
autor: Łukasz
To akurat trochę dziwne, że nie 138. Na Wschodnim może można by zbudować ruchomy chodnik od tramwaju do pociągów podmiejskich, zewnętrznym tunelem.

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 2:47
autor: reserved
Moim zdaniem dużo zależy od częstotliwości linii. Na linii która jeździ często i ludzie wychodzą na nią nie patrząc w rozkład to rzeczywiście może być problem, żeby pasażer zrozumiał gdzie ta linia jedzie. Takie mamy czasy, ludzie zamyśleni, atakowani dużą ilością informacji, w pośpiechu itd. I tu bym raczej starał się likwidować warianty, żeby pasażer czy turysta miał prostą informację: tu dojedzie linią tą i tą. Ale na liniach typu jakieś 164 czy inne 724 już ewentualne warianty moim zdaniem działają na plus, bo tu ludzie doskonale wiedzą na jaki kurs wychodzą, bo wcześniej go sobie sprawdzą. I jak to tu działa (a działa, bo pracując w Mobilisie trochę jeżdżę po takich zakamarkach i rzeczywiście ludzie są ogarnięci), to nie ma sensu tego zmieniać w imię poprawności systemu.

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 7:54
autor: fik
Autobus Czerwon pisze:
13 wrz 2021, 21:12
Swego czasu jeździłem przez miesiąc na praktyki z Mokotowa do zajezdni na Pradze. Na samym początku używałem do tego celu M1+pociąg+7, aż odkryłem że w sumie to z powodzeniem mógłbym wsiadać w Centrum w tą samą "7" w którą zazwyczaj wsiadałem na Wschodnim. Wniosek? Jazda z Kawęczyńskiej do Centrum z przesiadką do pociągu na Wschodnim nie dość że jest skrajnie niewygodna, to jeszcze czasowo nieopłacalna czasowo, na niekorzyść działa też słabe skomunikowanie stacji kolejowych z punktami przesiadkowymi i miejscami docelowymi podróży do centrum.
Myślę, że gdybyś pojechał bezpośrednio 138, to byłbyś jeszcze szybciej, więc tramwaje na Kawęczyńskiej można w ogóle zaorać.

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 10:22
autor: Bastian
O ile mieszka przy przystanku 138. Dolicz 7 minut dojścia od np. Wiktorskiej i 3 minuty na dojście od 138 do zajezdni i już ci się to nie zepnie.

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 10:28
autor: fik
Skoro spina się czekanie na 7 pod Wschodnim, to zepnie się wszystko. :>

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 10:42
autor: Bastian
Zostałeś zwolennikiem wychodzenia na konkretny kurs 138? :P

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 10:59
autor: fik
Nie, używania sensownych argumentów, wyciągania poprawnych wniosków i stawiania logicznych tez. Zwłaszcza teza "7 musi jeździć z Kawęczyńskiej w Jerozolimskie, żeby była przesiadka w M1" jest błędna w kontekście istnienia 13, które nawet w kierunku południowym zapewnia praktycznie ten sam łączny czas podróży.

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 11:29
autor: Autobus Czerwon
To jaki według Ciebie byłby sensowny kraniec dla linii z Zielenieckiej, abstrahując już jaki miałaby numer?

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 12:07
autor: Autobus Czerwon
To jaki według Ciebie byłby sensowny kraniec dla linii z Zielenieckiej, abstrahując już jaki miałaby numer?
Łukasz pisze:
13 wrz 2021, 21:32
To akurat trochę dziwne, że nie 138.
138 byłoby dłużej ze względu na czas dojścia na przystanek i z przystanku plus jeszcze musiałbym zachować rezerwę czasową na wypadek jakby kierowcy zdarzyło się odjechać dużo przed czasem. A rano jak to rano, wiadomo, każda minuta snu cenna :)
fik pisze:
14 wrz 2021, 10:28
Skoro spina się czekanie na 7 pod Wschodnim, to zepnie się wszystko. :>
Akurat szczęśliwie składało się tak że czekanie na tramwaj i podróż nim była korzystniejsza czasowo od podróży pieszej.

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 13:00
autor: Bastian
fik pisze:
14 wrz 2021, 10:59
Nie, używania sensownych argumentów, wyciągania poprawnych wniosków i stawiania logicznych tez. Zwłaszcza teza "7 musi jeździć z Kawęczyńskiej w Jerozolimskie, żeby była przesiadka w M1" jest błędna w kontekście istnienia 13, które nawet w kierunku południowym zapewnia praktycznie ten sam łączny czas podróży.
Ale ja tu nigdzie nie widzę tezy, że "musi", tylko że przy obecnym stanie przesiadek nie jest to opcja domyślnie przegrywająca. Co raczej daje spostrzeżenia na temat istniejącej sytuacji, niż kategoryczną obronę relacji.

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 13:32
autor: fik
Autobus Czerwon pisze:
14 wrz 2021, 11:29
To jaki według Ciebie byłby sensowny kraniec dla linii z Zielenieckiej, abstrahując już jaki miałaby numer?
Po szesnastu latach forum w sumie mogę prowadzić dyskusję już prawie wyłącznie na poziomie autocytatów ;), zatem
fik pisze:
21 sty 2018, 13:25
Ja jednak niezmiennie obstaję przy 7 na Czynszową i silnym 23 na Michałów jako jedynych liniach na tych końcówkach.

Komunikacja miejska na Woli

: 14 wrz 2021, 21:08
autor: Bastian
Tylko że po dociągnięciu M2 do Wileniaka i Szwedzkiej sensowność takiej trasy dla 7 ciut jakby... zerodowała ;)