Strona 55 z 67

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lip 2019, 22:58
autor: Emyl
A musi być to ujście? Dlaczego?

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 lip 2019, 6:24
autor: Łukasz
Emyl pisze:A musi być to ujście? Dlaczego?
Jakaś idea trasy Świętokrzyskiej gdzieś krąży.
Trochę szkoda, że nie da się zrobić fajnego węzła z Wisłostradą. Wybrzeże Szczecińskie jest po złej stronie rzeki i de facto wymaga przejechania na inną trasę, żeby przekroczyć Wisłę.

Tzn. wg mnie to powinni zamknąć Świętokrzyską, ale próbuję od razu analizować potencjalne problemy.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 lip 2019, 20:41
autor: KwZ
Łukasz pisze:
19 lip 2019, 20:38
Gdyby z Mostu Świętokrzyskiego było jakieś sensowne ujście, to
...ruch wzbudzony zatamowałby Tamkę, Świętokrzyską i pół Śródmieścia.
Jakaś idea trasy Świętokrzyskiej gdzieś krąży.
Generalnie ta idea była z lat 90. i należałoby ją dobić u każdego, kto jeszcze nie rozumie mechanizmu ruchu wzbudzonego. Poza tym okazuje się, że zejście po skarpie jest za trudne, aby to było praktyczne.
Wybrzeże Szczecińskie jest po złej stronie rzeki i de facto wymaga przejechania na inną trasę, żeby przekroczyć Wisłę.
A tego to nie rozumiem ja. Po drugiej stronie rzeki mamy Wisłostradę, z równie ciężkim ruchem.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 lip 2019, 23:28
autor: Łukasz
Najwęższe gardła wciąż są na mostach.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 22 lip 2019, 11:23
autor: person
Łukasz pisze:
20 lip 2019, 23:28
Najwęższe gardła wciąż są na mostach.
Gardło Grota poszerzono, a i tak wciąż stoi w korku. To jak - poszerzać w nieskończoność wszystko, bo kierowcy tego pragną?

Ścieżki i pasy rowerowe

: 22 lip 2019, 12:21
autor: pawcio
Bo na Trasie AK nie poszerzono najwęższego gardła na wysokości skarpy.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 22 lip 2019, 14:14
autor: KwZ
Lecz czy to by pomogło?
</Pytanie retoryczne>

Ścieżki i pasy rowerowe

: 22 lip 2019, 15:16
autor: BJ
Trasie AK pomóc może tylko drastyczne ograniczenie ruchu ciężarówek i przekształcenie DK50 w daleką obwodnicę miasta.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 22 lip 2019, 17:34
autor: KwZ
DK50 raczej przestanie być obwodnicą po wybudowaniu S2. S8 przez Grota jest taką "wewnętrzną obwodnicą" Warszawy i dlatego jest w standardzie S, a nie GP. Może po wybudowaniu POW i Wschodniej Obwodnicy Warszawy lub Trasy Olszynki Grochowskiej, ale to odległa przyszłość.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 22 lip 2019, 19:28
autor: Dantte
Trasa Toruńska korkuje się tylko przed rozjazdami na wysokości Potoku.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 22 lip 2019, 22:18
autor: Yelonker
Dantte pisze:
22 lip 2019, 19:28
Trasa Toruńska korkuje się tylko przed rozjazdami na wysokości Potoku.
Trasa Toruńska korkuje się tam, gdzie akurat jest dzwon. A bez zdarzeń losowych, chociaż poza wakacjami dzwon na Toruńskiej to codzienność, to jeszcze na Powązkach.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 23 lip 2019, 7:09
autor: pawcio
KwZ pisze:
22 lip 2019, 14:14
Lecz czy to by pomogło?
</Pytanie retoryczne>
Trochę by pomogło, bo zmniejszyłaby się liczba przeplotów. Teraz jest zejście z pięciu pasów do trzech, co generuje sporo zamieszania.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 23 lip 2019, 11:04
autor: BJ
KwZ pisze:
22 lip 2019, 17:34
DK50 raczej przestanie być obwodnicą po wybudowaniu S2. S8 przez Grota jest taką "wewnętrzną obwodnicą" Warszawy i dlatego jest w standardzie S, a nie GP. Może po wybudowaniu POW i Wschodniej Obwodnicy Warszawy lub Trasy Olszynki Grochowskiej, ale to odległa przyszłość.
Nie liczyłbym, że w tym mieście zostanie wybudowana jakakolwiek z planowanych dróg o klasie wyższej niż np. Modzelewskiego.
A to, że stan nawierzchni większości dróg jest gorszy niż 10 lat temu, nikogo nie interesuje.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 23 lip 2019, 15:10
autor: KwZ
Nie liczyłbym, że w tym mieście zostanie wybudowana jakakolwiek z planowanych dróg o klasie wyższej niż np. Modzelewskiego. Chyba, że do władzy by doszła zupełnie inna opcja, ale nie zanosi się. Raczej będą pogłębiały się rządy aktywistów z tylnego fotela.
A to, że stan nawierzchni większości dróg jest gorszy niż 10 lat temu, nikogo nie interesuje.
Nie zgadzam się. Idzie dość ślamazarnie, ale do przodu. Przede wszystkim jest kwestia, z czyich pieniędzy dana inwestycja miałaby być:
a) Państwowe: np. S2 lub S8, właśnie omawiamy modernizację tego.
Tutaj planowane są np. Wschodnia Obwodnica Warszawy (S17). S17 do Lubelskiej w Majdanie (przyszłe S2) ma wpisaną datę otwarcia wg SkyScraperCity XII 2019, sam węzeł X 2020 i kawałek do Zakrętu IV 2021. Kolejny odcinek do Ząbek ma na razie DŚU, czyli rzeczywiście kilka lat.

Hm. Faktycznie przełożenie ciężarówek na S2 (VIII 2020), dalej do Mińska Mazowieckiego i DK50 może być rozwiązaniem. Lub S2-S17 do Zakrętu i dalej przez Żołnierską.
Miałem nadzieję, że po wybudowaniu obwodnicy ona by przejęła ruch, ale od wschodu będzie ona niedomknięta do wybudowania WOW, w sumie logiczne. Dla miasteczek na DK50 te ciężarówki podobno są dużym utrapieniem. Wygląda na to, że taki Łochów musiałby jeszcze poczekać.

b) miastowe: np. Nowolazurowa (G), Marsa/Żołnierska (GP) - tu też powstają inwestycje.

Modzelewskiego/Kaczmarskiego? Ona jest pewnie Z i na pewno miejska.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 23 lip 2019, 15:56
autor: BJ
Chodzi mi o klimat inwestycyjny - a właściwie nie-inwestycyjny - w mieście w kwestii dróg.

Zwróć uwagę, że jeszcze 2-3 lata temu miały miejsce jakieś weekendowe frezowanki. Nie była to skala sprzed 10 lat, gdy hurtem w krótkim czasie wyremontowano takie drogi jak Puławska, Dolina, Wisłostrada, Połczyńska czy z mniejszych Senatorska, Wierzbowa, Mazowiecka, Moliera, Saska, Al. Wilanowska, Domaniewska, Odyńca. Można by długo wymieniać.
Teraz wszystkie te drogi nadają się do ponownego remontu a nikt nawet tego nie rozważa. Generalnie weekendowych frezowanek zaprzestano. Na rzecz czego? Nie wiem, bo przecież DDR, debilne euro-palety na Pl. Bankowym i inne "palące" potrzeby nie pochłaniają chyba tyle co wyremontowanie kilku głównych ulic...
A co ciekawe - przecież stan ulic w mieście powoduje dyskomfort nie tylko u znienawidzonych przez niektórych kierowców osobówek. Nie sądzę, aby pasażer 503 czuł się komfortowo jadąc ul. Jasną i mając doznania podobne do zjeżdżania po schodach.