Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 sie 2013, 18:20

rhemek pisze:Jest Zly. Po prostu juz sie tak przyjelo na calym swiecie, ze nowy model otrzymuje nowy design. Ludzie lubia zmiany. Brak zmian kojarzy sie ze stagnacja i staroscia.
Jelcz właśnie nie robił większych zmian i dobrze na tym nie wyszedł. :]

szparag
Posty: 186
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » 02 sie 2013, 18:29

Bastian pisze:
szparag pisze:Pytanie teoretyczne: Czy zamawiający może zastrzec ogłaszając zamówienie, że wybierze najlepszą ofertę mieszczącą się w budżecie?
Ależ by to było pole do nadużyć. Wystarczyłby jeden telefon...
Podasz jakiś przykład możliwego nadużycia, które jest możliwe przy tym zastrzeżeniu, a niemożliwe bez niego?

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 02 sie 2013, 19:09

szparag pisze:Pytanie teoretyczne: Czy zamawiający może zastrzec ogłaszając zamówienie, że wybierze najlepszą ofertę mieszczącą się w budżecie?
Nie

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 02 sie 2013, 19:20

Michalk001 pisze:Solarisowy standard - 8 lat od wprowadzenia i żadnego postępu.
Wiadomo, że prace nad IV generacją są zaawansowane, jednak objęte tajemnicą. I tak pewnie pozostanie do dnia premiery (Hanower albo Kortrijk o ile mnie pamięć nie myli).
Myślę, że trzeba jeszcze trochę cierpliwości, a jednocześnie nie należy spodziewać się rewolucji w konstrukcji (bo design w tej chwili najłatwiej zmienić). Starsze konstrukcje z połowy lat 90 ub. wieku jak MAN, Volvo, Scania czy Citaro właściwie konstrukcyjnie także niewiele się zmieniają. Przy czym solarisowe wzornictwo właściwie się nie zestarzało (czego nie można powiedzieć o 7000 czy pierwszym Citaro)
15/12/2005-12/7/2019

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 02 sie 2013, 20:03

Michalk001 pisze:8 lat od wprowadzenia i żadnego postępu.
Wnętrza rozumiem nie bierzesz pod uwagę ? Oraz detali znajdujących się w nim ? Lubisz uogólniać !
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 sie 2013, 20:15

szparag pisze:
Bastian pisze: Ależ by to było pole do nadużyć. Wystarczyłby jeden telefon...
Podasz jakiś przykład możliwego nadużycia, które jest możliwe przy tym zastrzeżeniu, a niemożliwe bez niego?
Wystarczy przekazać odpowiedniemu oferentowi, że masz budżet, powiedzmy, 820 000. A potem dostaniesz ofertę na 818 000, ach, co za przypadek. Marna szansa, że ktoś niepoinformowany przypadkiem trafi między te kwoty.

A jeszcze lepszy byłby budżet 817 000, a oferta 815 000.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 sie 2013, 20:22

Ale przecież nikt nie proponuje odrzucania ofert tańszych.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 sie 2013, 20:24

Oczywiście, że nie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

szparag
Posty: 186
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » 02 sie 2013, 20:25

Bastian pisze:Wystarczy przekazać odpowiedniemu oferentowi, że masz budżet, powiedzmy, 820 000. A potem dostaniesz ofertę na 818 000, ach, co za przypadek. Marna szansa, że ktoś niepoinformowany przypadkiem trafi między te kwoty.

A jeszcze lepszy byłby budżet 817 000, a oferta 815 000.
Rzeczywiście. Przy takim założeniu oferenci musieliby mieć możliwość składania ofert wariantowych: słabsza/mocniejsza klima, lepszy/gorszy silnik, lepsza/gorsza skrzynia biegów, trochę za dużo/o wiele za dużo wyświetlaczy itp. No i MZA musiałoby się nauczyć porządnie obsługiwać komputer, by to policzyć.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 sie 2013, 20:26

No to wygra ktoś z ofertą 750, a nie ten znajomek z 818.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 02 sie 2013, 20:39

TLG pisze:Wiadomo, że prace nad IV generacją są zaawansowane, jednak objęte tajemnicą. I tak pewnie pozostanie do dnia premiery (Hanower albo Kortrijk o ile mnie pamięć nie myli).
Solaris już podał co będzie wystawione w Kielcach i w Kortrijk i o IV generacji ani słowa.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 02 sie 2013, 20:51

TLG pisze:
Michalk001 pisze:Solarisowy standard - 8 lat od wprowadzenia i żadnego postępu.
Wiadomo, że prace nad IV generacją są zaawansowane, jednak objęte tajemnicą. I tak pewnie pozostanie do dnia premiery (Hanower albo Kortrijk o ile mnie pamięć nie myli).
Myślę, że trzeba jeszcze trochę cierpliwości, a jednocześnie nie należy spodziewać się rewolucji w konstrukcji (bo design w tej chwili najłatwiej zmienić). Starsze konstrukcje z połowy lat 90 ub. wieku jak MAN, Volvo, Scania czy Citaro właściwie konstrukcyjnie także niewiele się zmieniają. Przy czym solarisowe wzornictwo właściwie się nie zestarzało (czego nie można powiedzieć o 7000 czy pierwszym Citaro)
Ja bym się niewiele spodziewał w kwestii urozmaicenia Solarisów w Warszawie.
Praktyka pokazuje, że w stołecznych przetargach jest walka na cenę - każdy oferuje to co może w najniższej cenie przy określonej specyfikacji , stąd m.in Mercedes i jego Conecto.
Solaris jak będzie miał nawet nowszy model, to i tak w przypadku Warszawy będzie oferował tę starszą, i tańszą wersję.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 02 sie 2013, 21:09

Frencher pisze: w przypadku Warszawy będzie oferował tę starszą, i tańszą wersję.
Rozumiem,że wg.Ciebie seria : 85xy,jest "starsza i tańsza" ?! To bardzo wybredny i wymagający jesteś.Pewnie oczekiwałbyś jeszcze wodotrysku,automatu z kawą i foteli masujących (z białej skóry) ?
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 02 sie 2013, 21:16

mobil one pisze:
Frencher pisze: w przypadku Warszawy będzie oferował tę starszą, i tańszą wersję.
Rozumie,że wg.Ciebie seria : 85xy,jest "starsza i tańsza" ?! To bardzo wybredny i wymagający jesteś.Pewnie oczekiwałbyś jeszcze wodotrysku,automatu z kawą i foteli masujących (z białej skóry) ?
Miałem na myśli istnienie domniemanej IV generacji Solarisa, oraz równoległe oferowanie wersji Solarisa o obecnym wyglądzie.
Moim zdaniem z Solarisami będzie jak z Mercedesem - tam gdzie liczy się cena to oferują Conecto, a dla bardziej wymagających klientów z zasobniejszym portfelem jest już Citaro 2.
A to jakie elementy wyposażenia producent zamontuje do danej konstrukcji, to już tylko i wyłącznie sprawa kupującego i stawianych wymagań.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 sie 2013, 21:24

Nawet jeśli domniemana IV generacja Solarisa istnieje, to nic dziwnego, że obecna generacja jest równolegle oferowana. Przecież producenci osobówek robią to samo i nie jest to bezcelowe. Octavia I była oferowana równolegle z II i chętnych nie brakowało. Astra II razem z III była sprzedawana i też nikogo to nie zaskakiwało. Czemu w świecie autobusów miałoby być inaczej? Jeśli są klienci, których zadowala obecna generacja, to czemu nie ma być proponowana? Szczególnie, że to nie jest zły autobus.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ