Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2214
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 09 kwie 2020, 20:53

fik pisze:
09 kwie 2020, 14:17

Mimo wszystko osobne kursy relacji Zachodni Peron π² - Gdański jako uzupełnienie taktu już były i się nie sprawdziły, tu jednak potrzebne jest podłączenie do czegoś zewnętrznego przynajmniej z jednej strony. Zielonka - Rembertów - Gdański - Zachodni π² byłoby całkiem smaczne, póki faktycznie jazda na Mordor jest problematyczna.
Przede wszystkim to obwodowa powinna być dobrze wypromowana, zresztą sama przesiadka Metro Młynów - Warszawa Młynów również. Jak na razie to mam wrażenie, że o istnieniu obwodowej to wiedzą tylko ludzie, którzy jeżdżą pociągami do Zachodniego no i teraz S3 do Mordoru.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 kwie 2020, 15:30

Nie promuje się jej, bo przecież lada moment (he he he) znów zostanie zamknięta (w sensie oddania jej dalekobieżnym, które zresztą mają się chyba nie zatrzymywać na Woli, choć akurat mogłyby).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 kwie 2020, 16:01

Od kiedy dalekobieżne miałyby jechać przez Wolę, a nie przez Jelonki?
bartoni722 pisze:
09 kwie 2020, 12:27
To jest nie tylko kwestia zawrotki. Nie zapominaj o miejscu na postoje.
A gdyby z jednej strony trasa byłaby krótsza (Babice/coś tam - MKJ), a z drugiej dłuższa (Metro Młynów - MKJ - Babice/coś tam), to Busmann by to przyjął?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 kwie 2020, 16:33

person pisze:
10 kwie 2020, 16:01
Od kiedy dalekobieżne miałyby jechać przez Wolę, a nie przez Jelonki?
Od zawsze, moim skromnym zdaniem. Intercity zapowiada to przy każdej możliwej okazji, zresztą jest to po prostu jedyna możliwa opcja, jazda przez Jelonki ma wyłącznie wady.
Bastian pisze:
10 kwie 2020, 15:30
w sensie oddania jej dalekobieżnym, które zresztą mają się chyba nie zatrzymywać na Woli, choć akurat mogłyby
Póki w temacie siedziałem, to postoje na Młynowie forsowałem, ale chyba zabrałem ten pomysł ze sobą dwa lata temu :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 10 kwie 2020, 16:57

bartoni722 pisze:
09 kwie 2020, 12:27
To jest nie tylko kwestia zawrotki. Nie zapominaj o miejscu na postoje.
Miejsce na postoje to przecież Ciołka 02, jakkolwiek się teraz nazywa. A śluza na skrzyżowaniu Górczewskiej z Ciołka, o ile w ogóle jest technicznie wykonalna, nieco ułatwiłaby życie na przykład takiemu 197 które po prawoskręcie z Jana Olbrachta w Górczewską musi się znaleźć na lewym pasie. Dramatu może i nie ma, ale z takiej śluzy skorzystałyby nie tylko te autobusy, które muszą zawrócić.

Tak czy siak, moim zdaniem jazda aż do ronda na pusto nie ma sensu. Przesiadka na SKM i tak z przystanku Metro Młynów 02 jest taka se, a skoro jeszcze do tego nie da się tam skombinować przyzwoitych postojów, to nie ma sensu się w to bawić, lepiej oszczędzać wzkm i paliwo, tym bardziej, że to i tak jest tymczasowe rozwiązanie, a za jakieś dwa lata z cudownie wygodnej przesiadki, jaką się tam zrobi, i tak nie będzie żadnego pożytku. Śluza na skrzyżowaniu z Ciołka to jednak mniejsze koszty (i prosta likwidacja, gdy nie będzie już potrzebna, bez poczucia zmarnowanych pieniędzy) niż babranie się z wygodną przesiadką na :mewa: Młynów, która dopóki istnieje Aleja Prymasa Tysiąclecia, i tak nie będzie wygodna.

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 10 kwie 2020, 17:06

person pisze:
10 kwie 2020, 16:01
bartoni722 pisze:
09 kwie 2020, 12:27
To jest nie tylko kwestia zawrotki. Nie zapominaj o miejscu na postoje.
A gdyby z jednej strony trasa byłaby krótsza (Babice/coś tam - MKJ), a z drugiej dłuższa (Metro Młynów - MKJ - Babice/coś tam), to Busmann by to przyjął?
Myślę, że tak. Zawsze można mu porobić fikcyjne przystanki 8x żeby on i wyświetlacze nie zgłupiały. Tylko sama przesiadka nawet jeśliby uruchomić ten przystanek byłaby cholernie nieatrakcyjna. Takie 719 po ruszeniu z Parku Moczydło zaliczałoby trzy sygnalizacje na zawrotce (oddalając się od pociągu), a potem jeszcze pieszy powrót z Metra Młynów 02. przez te same światła, na których chwilę wcześniej się czekało. Nie wiem czy nie szybciej wyjdzie przeskoczenie do 171/190.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

SU89
Posty: 420
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 10 kwie 2020, 17:46

Jeśli kogoś interesuje, to już został wymalowany zygzak między przystankiem Metro Młynów, a skrzyżowaniem z Deotymy. Szkoda, że nie dało się wymyślić niczego innego, bo teraz autobusy będą zajmowały z jeden z pasów Górczewskiej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 kwie 2020, 19:55

fik pisze:
10 kwie 2020, 16:33
person pisze:
10 kwie 2020, 16:01
Od kiedy dalekobieżne miałyby jechać przez Wolę, a nie przez Jelonki?
Od zawsze, moim skromnym zdaniem. Intercity zapowiada to przy każdej możliwej okazji, zresztą jest to po prostu jedyna możliwa opcja, jazda przez Jelonki ma wyłącznie wady.
Bastian pisze:
10 kwie 2020, 15:30
w sensie oddania jej dalekobieżnym, które zresztą mają się chyba nie zatrzymywać na Woli, choć akurat mogłyby
Póki w temacie siedziałem, to postoje na Młynowie forsowałem, ale chyba zabrałem ten pomysł ze sobą dwa lata temu :P
Wola, powtarzam, Wola :P Łatwo dostaniesz się na Wolę, Bemowo, Jelonki i Młynów, a także na Ochotę. Połączeniowo Wola jest w stanie jakoś zastąpić DWZ. Młynów to dojazd de facto tylko na Górczewską. Na Ochotę, Bemowo itp. jakoś może dojedziesz, ale już pojedynczymi liniami, na Wolską w ogóle nie dojedziesz, skoro 109 nie wraca na Płocką, a w stronę Odolan nic nie skręca. Owszem, M2, ale tylko w jedną stronę - jasne, że do centrum, ale do centrum i tak można by dojechać z Gdańskiej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 kwie 2020, 20:17

Szkoda, że zapomniano o tramwaju linii 13. Wycofana z Koła na czas budowy M2, niestety nie powróciła na pierwotną trasę...

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 10 kwie 2020, 20:32

SławekM pisze:
10 kwie 2020, 20:17
Szkoda, że zapomniano o tramwaju linii 13. Wycofana z Koła na czas budowy M2, niestety nie powróciła na pierwotną trasę...
Nie zapomniano. W "raporcie z konsultacji" jest odpowiedź na ten postulat, nie wiem tylko czy Cię usatysfakcjonuje :wink:
13
 przywrócenie trasy przez ul. Obozową
 zbyt mała liczba kursów z Młynowa do Centrum
Skierowanie linii 13 przez ul. Wolską, z jednoczesnym wycofaniem linii z ul. Obozowej wynikało z
konieczności wzmocnienia linii 26 na intensywnie rozbudowujących się Odolanach. Jednocześnie na
trasie Nowe Bemowo - pl. Narutowicza została uruchomiona linia 44 kursująca w godzinach szczytu,
ponieważ poza godzinami szczytu nie występują problemy z przepełnionymi tramwajami na ciągu ul.
Obozowej.
Wraz z wyłączeniem ruchu tramwajowego w ciągu ul. Prostej i koniecznością skierowania linii 10 i 11 (a
następnie 28) przez skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Okopową (Kercelak) konieczne było nieznaczne
ograniczenie liczby tramwajów przejeżdżających przez odcinek al. Solidarności od ul. Młynarskiej do ul.
Okopowej. Większa liczba tramwajów mogłaby powodować przeciążenie sieci zasilającej tramwaje w
energię, co skutkowałoby częstszym wstrzymywaniem ruchu tramwajowego, na którym oparta jest obsługa znacznej części Woli i Bemowa. W związku z tym linia 44 została zastąpione przez pojedyncze
kursy skrócone linii 24, obecnie kurujące z częstotliwością co 16 minut (pomiędzy co drugim kursem na
trasie podstawowej).
Dodatkowym utrudnieniem są ograniczenia energetyczne na trasie do Boernerowa (linia 20), gdzie nie
ma możliwości kierowania we wszystkich kursach największych tramwajów, ale działania nad eliminacją
tego problemu są już prowadzone przez Tramwaje Warszawskie.
Obecnie nie planujemy skierowania linii 13 w ul. Obozową. Natomiast spodziewamy się zmiany
zachowania części pasażerów z linii tramwajowych kursujących ciągiem ul. Obozowej, dla których
dojazd do metra będzie atrakcyjniejszy - te osoby będą do stacji metra „księcia Janusza”, „Młynów”
oraz „Płocka” dochodziły na piechotę, bądź korzystały z połączeń autobusowych na ciągach
poprzecznych do ul. Obozowej (linie 184, 197 i 284 w ul. Ciołka, linie 129, 149 i 201 w ul. Deotymy, linie
186 i 414 w al. Prymasa Tysiąclecia, linie 103, 106 i 136 w ul. Płockiej). W przypadku, gdy oferta
tramwajowa w ciągu ul. Obozowej w dalszym ciągu będzie niewystarczająca przeanalizujemy
możliwość zwiększenia liczby kursów skróconych linii 24.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 kwie 2020, 20:41

Pomiędzy co drugim kursem jest piękne. Przesiadka z tramwajowej szyny w autobus do metra też.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 kwie 2020, 22:12

Bastian pisze:
10 kwie 2020, 19:55
Wola, powtarzam, Wola :P Łatwo dostaniesz się na Wolę, Bemowo, Jelonki i Młynów, a także na Ochotę. Połączeniowo Wola jest w stanie jakoś zastąpić DWZ. Młynów to dojazd de facto tylko na Górczewską. Na Ochotę, Bemowo itp. jakoś może dojedziesz, ale już pojedynczymi liniami, na Wolską w ogóle nie dojedziesz, skoro 109 nie wraca na Płocką, a w stronę Odolan nic nie skręca. Owszem, M2, ale tylko w jedną stronę - jasne, że do centrum, ale do centrum i tak można by dojechać z Gdańskiej.
Ale po co zastępować Zachodnią, jak jest peron 8, który w przeciwieństwie do Woli zapewni jakieś przesiadki na średnicę podmiejską?! A M2 ma szczególne znaczenie w przypadku połączenia z prawobrzeżną Warszawą, gdzie spora część pociągów się po prostu nie zatrzyma.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 kwie 2020, 11:01

Jeśli zatrzymają się na peronie 8 ORAZ na Młynowie, to oczywiście sprawy nie ma.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2020, 12:16

No peron 8 jest oczywistą oczywistością, nie wyobrażam sobie żadnego innego rozwiązania.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 kwie 2020, 17:45

SławekM pisze:
10 kwie 2020, 20:17
Szkoda, że zapomniano o tramwaju linii 13. Wycofana z Koła na czas budowy M2, niestety nie powróciła na pierwotną trasę...
Na Obozowej jest już więcej pasażerów niż na Wolskiej i dodatkowe kursy 24 nie wystarczają?

ODPOWIEDZ