Komunikacja w Miasteczku Wilanów

Moderator: Wiliam

Linia od Metro Wilanowska do Miasteczka Wilanów powinna:

Być przyspieszona bez przystanków po drodze (jak 400)
13
7%
Być przyspieszona z przystankiem przy Dolinie S. i Sobieskiego (przesiadki)
47
25%
Czarna powinna być
112
60%
W ogóle jej nie powinno być
16
9%
 
Liczba głosów: 188

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 09 sty 2017, 13:41

osa pisze:W kwestii numerkowej: jako że 140 i 151 są zajęte, w rejonach wilanowskich bardziej widziałoby mi się 130 (docierające tu przez lata) niż 150 w obecnej roli 519.
O ile jestem za skierowaniem wszystkich czterech, a nawet pięciu siedemsetek wyjeżdżających z Konstancina-Jeziorny i Powsina (także 700) do Metra Kabaty, to powstaje problem dla dojeżdżających do szkół/pracy w Powsinku i w Wilanowie. Jak zapewnić im wygodną i sprawną przesiadkę w Powsinie.
Proponowane przez mnie klika postów wyżej 810 (Piaseczno-Wilanów) powinno wystarczyć.
Poza tym sprawdzone są proste rozwiązania, tj. podbicie częstotliwości 139 do obecnej 710.
Oczywiście wszystkie siedemsetki na Kabaty.
Ew. w sezonie letnim w dni wolne 339: Kabaty - zawrotka na pętli w Powsinie - Ogród Botaniczny
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 sty 2017, 13:58

Linia Kabaty-Powsin-Wilanów powinna wszelakie potrzeby pracy czy szkół Powsina zaspokoić. Przesiadka z 7xx na wspólnych przystankach na Drewny.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 sty 2017, 17:17

Jedna siedemsetka co pol godziny do Wilanowa to rozwiązanie dużo gorsze niż "żadna siedemsetka do Wilanowa" i "wszystkie do Wilanowa".
ŁK

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 09 sty 2017, 17:40

MichalJ pisze:Linia Kabaty-Powsin-Wilanów powinna wszelakie potrzeby pracy czy szkół Powsina zaspokoić. Przesiadka z 7xx na wspólnych przystankach na Drewny.
I jesteś pewny, że byłyby takie wspólne przystanki w pożądanym kierunku? Bo mi wychodzi, że owszem, ale po drugiej stronie tej ruchliwej ulicy.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 sty 2017, 18:02

Można Powsin objechać w drugą stronę, jeśli potrzeba przesiadek jednoperonowych.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sty 2017, 18:33

Moje rozwiązanie zapewniałoby przesiadki co prawda nie jednoperonowe, ale po drugiej stronie mało ruchliwej Przekornej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 sty 2017, 19:02

Bezpośrednio od słupka do słupka zza autobusu? To już chyba wolę widzieć przejście na światłach przez Drewny.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sty 2017, 11:15

Jakie są argumenty przeciw utrzymaniu (i ew. podbiciu) 139 na obecnej trasie? Istotnej roli w ZP Borowa i Os.Konstancja chyba nie pełni...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 sty 2017, 19:58

Czemu Powsin miałby jeździć do M Wilanowska? Do metra przez Kabaty dużo szybciej. Czemu (relatywnie) silna linia miałaby jeździć do Ogrodu Botanicznego?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 sty 2017, 20:27

Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż? Czemu dzielić podaż?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 sty 2017, 20:31

A takie 131 i 180 to jest "dzielenie podaży", czy nie? :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 sty 2017, 20:43

131 i 180 obsługują malutkie osiedle domków jednorodzinnych, czy duże dzielnice mieszkaniowe? Powsin nie jest, nie był i nie będzie na tyle duży, aby generować taki popyt, aby wypełnić chociażby pół-silne linie w różne miejsca docelowe - analogicznie jak Groty, Gołąbki czy Mokry Ług.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 sty 2017, 16:10

Na Kabatach jest mnóstwo miejsca na nowe linie. Spokojnie zmieściłyby się jeszcze dwa pasy na pętli, a nawet można dorobić zatoczki wzdłuż parkingu Tesco między pętlą a metrem. Miejsca tam naprawdę od groma. Ja wiem, że to by się odbywało kosztem zieleni, ale jeśli chcielibyśmy tam zrobić porządny węzeł komunikacyjny, to jakieś straty muszą być.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 12 sty 2017, 17:14

Nie przeczę, że jakiś zapas terenu jest, ale obawiam się, że nie aż tak duży.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 sty 2017, 18:34

Zapraszam na przejażdżkę na Kabaty. Ja tam co jakiś czas bywam, ale ostatnio specjalnie spojrzałem na ten kraniec pod tym kątem. Jeden dodatkowy pas pętli spokojnie można zrobić, a przy jakimś tam "ściśnięciu" czy zmniejszeniu chodnika nawet dwa. Biorąc pod uwagę fakt, że i tak znaczna część ludzi będzie wsiadać/wysiadać przy Metrze Kabaty, a nie na pętli, to można przyjąć że na krańcu będzie raczej spokój i mimo sporej pętli nie będzie sytuacji takiej jak przy Metrze Wilanowska.

ODPOWIEDZ