Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Nie ma w tym nic złego. Solaris zaoferuje model adekwatny do warunków rynkowych i oczekiwań zamawiającego.
Swoimi wpisami chciałem przestrzec tych, który po ujawnieniu IV generacji Solarisa oczekują zmian w taborze dostarczanym do Warszawy. Bo pewnie będzie tak jak z Mercedesem - mają Citaro, a nawet Citaro 2, lecz do Warszawy oferują wyłącznie Conecto, bo najtańsze
Swoimi wpisami chciałem przestrzec tych, który po ujawnieniu IV generacji Solarisa oczekują zmian w taborze dostarczanym do Warszawy. Bo pewnie będzie tak jak z Mercedesem - mają Citaro, a nawet Citaro 2, lecz do Warszawy oferują wyłącznie Conecto, bo najtańsze
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A co jest nieporządnego w tym, co aktualnie Solaris proponuje? Jaki byłby porządniejszy i czemu? Z punktu widzenia zamawiającego oczywiście.Michalk001 pisze:Nie będzie zły o ile wreszcie dopracują drzwi, oraz wsadzą tam jakiś normalny porządny silnik.Szeregowy_Równoległy pisze: Szczególnie, że to nie jest zły autobus.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Co do silnika to z tego co mi wiadomo - urywające się śruby mocujące głowicę, wycieki oleju. Z punktu widzenia pasażera, uciążliwe wibracje i duża głośność we wnętrzu. Może dzięki EURO 6 coś się zmieni na lepsze. Z silników lepszy byłby MAN (trwalszy), IVECO (cichszy). Wystarczy porównać go z Irisbusem Crossway - jeżeli chodzi o głośność to IVECO chyba przebija wszystko. Niewiele gorszy jest Cummins.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A z punktu widzenia kosztów eksploatacji? Ze szczególnym uwzględnieniem zużycia paliwa? No i w SU nie jest jakoś strasznie głośno. A jeśli ten głośniejszy silnik sprawia, że przewoźnik ponosi mniejsze koszty, to moim zdaniem hałas staje się kwestią drugorzędną.
To znaczy, że jednak Hanower. Startować z nową generacją to trzeba z wypierdem.Plesim pisze:Solaris już podał co będzie wystawione w Kielcach i w Kortrijk i o IV generacji ani słowa.
Dlatego nie odnoszę się do aktualnie zakontraktowanych autobusów.Frencher pisze:Ja bym się niewiele spodziewał w kwestii urozmaicenia Solarisów w Warszawie.
IV generacja jest zapowiedziana i tyle w tej chwili wiadomo. Małżeństwo Olszewskich w tym temacie nie jest specjalnie wylewne (czemu trudno się dziwić: jak to w biznesie każdy pilnuje swoich interesów)Szeregowy_Równoległy pisze:IV generacja Solarisa istnieje
15/12/2005-12/7/2019
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
ZTCP to już wnętrze IV generacji było pokazywane na któryś targach. Jeszcze tylko nie wiadomo jak będzie wyglądał z zewnątrz, ale ja bym się nie spodziewał rewolucji, bo obecna linia się zbytnie nie starzeje, a opadająca linia podobno jest bardzo praktyczna, bo zwiększa widoczność od strony przystanku.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Tak, pamiętam ten artykuł. Trzeba się zastanowić nad tym, na ile można przerobić konstrukcję autobusu, a na ile trzeba ją zaprojektować od nowa. I w konsekwencji na ile jest to opłacalne wraz z wdrożeniem do produkcji. A także jaki to ma odnieść skutek w eksploatacji przez odbiorcę (zapowiedziano w IV generacji obniżenie masy - mniejsze zużycie paliwa), który w konsekwencji poniesie wszystkie te koszty. A w Solarisie zarówno maxi jak i mega III można jeszcze wiele zrobić celem poprawy komfortu pasażerów jednocześnie nie wywracając wszystkiego do góry nogami.Michalk001 pisze:Kiedyś był artykuł o nich i z tego co deklarowali Olszewscy, IV generacja nie będzie się wiele różnić wyglądem od III.
15/12/2005-12/7/2019
Dostawcą silników z EURO 6 będzie na razie tylko DAF i Cummins. MAN-a nie będzie.Michalk001 pisze:Może dzięki EURO 6 coś się zmieni na lepsze. Z silników lepszy byłby MAN (trwalszy), IVECO (cichszy).
Zresztą tu macie dużo szczegółów:
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=57874
Przy okazji zdjęcia m.in. nowych wozów dla Warszawy.
Piszemy o tym samym. Napisąłem "w momencie otwarcia ofert", bo zazwyczaj tak się to robi. Nikt nie wychodzi do oferentów pół godziny wcześniej tylko na jawnym otwarciu ofert podaje się kwotę i zaczyna się otwierać koperty.kajo pisze:Z tego co mnie uczono, to Kwota musi być podana przed otwarciem ofert, ale po ich złożeniu. Tak by nikt nie miał żadnych wątpliwości.
W ten sposób uniknąłem pytania: Ile czasu przed otwarciem ?
oh really ?alojz pisze:Trochę popłynąłeś.
Unieważnić postępowanie można wtedy, gdy najkorzystniejsza oferta przekracza budżet. I tylko ona, żadna inna.
Sądząc po pytaniach zakładam że tłumaczę to koledze, który nie zna PZP. A więc skrótowo wytłumaczyłem mu że muszą wszystkie oferty nie mieścić się w budżecie, a co za tym idzie najkorzystniejsza także. Od razu domyślnie wyjaśniłem sprawę tego że jeśli najkorzystniejszy oferent się wycofa to nadal nie będzie możliwości unieważnienia ponieważ zostanie wybrany następny po nim pod względem ilości punktów.
PZP to całość a nie pojedyncze artykuły
Mogli by jeszcze zrobić miejsca dla ludzi ciut wyższych niż chińczycyMichalk001 pisze:Nie będzie zły o ile wreszcie dopracują drzwi, oraz wsadzą tam jakiś normalny porządny silnik. Sam wygląd i wnętrze jest naprawdę w większości na dobrym poziomie.
Jeszcze raz:
Budżet 100 zł.
Oferty wg punktacji (do punktacji wchodzi nie tylko cena!!!):
1. 100 pkt, 120 zł
2. 90 pkt, 80 zł
3. 80 pkt, 70 zł
4. 50 pkt, 200 zł
Zamawiający ma do wyboru:
A. Zakupić u oferenta 1. dokładając kasy z rezerwy czy tam skądeś.
B. Unieważnić przetarg.
Nie wchodzi w grę zakup od oferenta 2.
Przynajmniej ja to tak rozumiem.
Budżet 100 zł.
Oferty wg punktacji (do punktacji wchodzi nie tylko cena!!!):
1. 100 pkt, 120 zł
2. 90 pkt, 80 zł
3. 80 pkt, 70 zł
4. 50 pkt, 200 zł
Zamawiający ma do wyboru:
A. Zakupić u oferenta 1. dokładając kasy z rezerwy czy tam skądeś.
B. Unieważnić przetarg.
Nie wchodzi w grę zakup od oferenta 2.
Przynajmniej ja to tak rozumiem.
Rasa nadzorcza przyznała rację komisji przetargowej w tym artykule jest także wzmianka, że do KIO wpłynęło już odwołanie.
RASA nadzorcza ?!Michal pisze:Rasa nadzorcza przyznała rację komisji przetargowej
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.