Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 02 sie 2013, 21:37

Nie ma w tym nic złego. Solaris zaoferuje model adekwatny do warunków rynkowych i oczekiwań zamawiającego.
Swoimi wpisami chciałem przestrzec tych, który po ujawnieniu IV generacji Solarisa oczekują zmian w taborze dostarczanym do Warszawy. Bo pewnie będzie tak jak z Mercedesem - mają Citaro, a nawet Citaro 2, lecz do Warszawy oferują wyłącznie Conecto, bo najtańsze :D
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 02 sie 2013, 21:39

Szeregowy_Równoległy pisze: Szczególnie, że to nie jest zły autobus.
Nie będzie zły o ile wreszcie dopracują drzwi, oraz wsadzą tam jakiś normalny porządny silnik. Sam wygląd i wnętrze jest naprawdę w większości na dobrym poziomie.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 sie 2013, 21:40

Michalk001 pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze: Szczególnie, że to nie jest zły autobus.
Nie będzie zły o ile wreszcie dopracują drzwi, oraz wsadzą tam jakiś normalny porządny silnik.
A co jest nieporządnego w tym, co aktualnie Solaris proponuje? Jaki byłby porządniejszy i czemu? Z punktu widzenia zamawiającego oczywiście.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 02 sie 2013, 21:47

Co do silnika to z tego co mi wiadomo - urywające się śruby mocujące głowicę, wycieki oleju. Z punktu widzenia pasażera, uciążliwe wibracje i duża głośność we wnętrzu. Może dzięki EURO 6 coś się zmieni na lepsze. Z silników lepszy byłby MAN (trwalszy), IVECO (cichszy). Wystarczy porównać go z Irisbusem Crossway - jeżeli chodzi o głośność to IVECO chyba przebija wszystko. Niewiele gorszy jest Cummins.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 sie 2013, 21:54

A z punktu widzenia kosztów eksploatacji? Ze szczególnym uwzględnieniem zużycia paliwa? No i w SU nie jest jakoś strasznie głośno. A jeśli ten głośniejszy silnik sprawia, że przewoźnik ponosi mniejsze koszty, to moim zdaniem hałas staje się kwestią drugorzędną.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 02 sie 2013, 21:56

Plesim pisze:Solaris już podał co będzie wystawione w Kielcach i w Kortrijk i o IV generacji ani słowa.
To znaczy, że jednak Hanower. Startować z nową generacją to trzeba z wypierdem.
Frencher pisze:Ja bym się niewiele spodziewał w kwestii urozmaicenia Solarisów w Warszawie.
Dlatego nie odnoszę się do aktualnie zakontraktowanych autobusów.
Szeregowy_Równoległy pisze:IV generacja Solarisa istnieje
IV generacja jest zapowiedziana i tyle w tej chwili wiadomo. Małżeństwo Olszewskich w tym temacie nie jest specjalnie wylewne (czemu trudno się dziwić: jak to w biznesie każdy pilnuje swoich interesów)
15/12/2005-12/7/2019

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 02 sie 2013, 22:06

Kiedyś był artykuł o nich i z tego co deklarowali Olszewscy, IV generacja nie będzie się wiele różnić wyglądem od III.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 sie 2013, 22:12

ZTCP to już wnętrze IV generacji było pokazywane na któryś targach. Jeszcze tylko nie wiadomo jak będzie wyglądał z zewnątrz, ale ja bym się nie spodziewał rewolucji, bo obecna linia się zbytnie nie starzeje, a opadająca linia podobno jest bardzo praktyczna, bo zwiększa widoczność od strony przystanku.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 03 sie 2013, 8:23

Michalk001 pisze:Kiedyś był artykuł o nich i z tego co deklarowali Olszewscy, IV generacja nie będzie się wiele różnić wyglądem od III.
Tak, pamiętam ten artykuł. Trzeba się zastanowić nad tym, na ile można przerobić konstrukcję autobusu, a na ile trzeba ją zaprojektować od nowa. I w konsekwencji na ile jest to opłacalne wraz z wdrożeniem do produkcji. A także jaki to ma odnieść skutek w eksploatacji przez odbiorcę (zapowiedziano w IV generacji obniżenie masy - mniejsze zużycie paliwa), który w konsekwencji poniesie wszystkie te koszty. A w Solarisie zarówno maxi jak i mega III można jeszcze wiele zrobić celem poprawy komfortu pasażerów jednocześnie nie wywracając wszystkiego do góry nogami.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 04 sie 2013, 5:29

Michalk001 pisze:Może dzięki EURO 6 coś się zmieni na lepsze. Z silników lepszy byłby MAN (trwalszy), IVECO (cichszy).
Dostawcą silników z EURO 6 będzie na razie tylko DAF i Cummins. MAN-a nie będzie.
Zresztą tu macie dużo szczegółów:
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=57874

Przy okazji zdjęcia m.in. nowych wozów dla Warszawy.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 05 sie 2013, 8:50

kajo pisze:Z tego co mnie uczono, to Kwota musi być podana przed otwarciem ofert, ale po ich złożeniu. Tak by nikt nie miał żadnych wątpliwości.
Piszemy o tym samym. Napisąłem "w momencie otwarcia ofert", bo zazwyczaj tak się to robi. Nikt nie wychodzi do oferentów pół godziny wcześniej tylko na jawnym otwarciu ofert podaje się kwotę i zaczyna się otwierać koperty.
W ten sposób uniknąłem pytania: Ile czasu przed otwarciem ? ;)
alojz pisze:Trochę popłynąłeś.
Unieważnić postępowanie można wtedy, gdy najkorzystniejsza oferta przekracza budżet. I tylko ona, żadna inna.
oh really ?
Sądząc po pytaniach zakładam że tłumaczę to koledze, który nie zna PZP. A więc skrótowo wytłumaczyłem mu że muszą wszystkie oferty nie mieścić się w budżecie, a co za tym idzie najkorzystniejsza także. Od razu domyślnie wyjaśniłem sprawę tego że jeśli najkorzystniejszy oferent się wycofa to nadal nie będzie możliwości unieważnienia ponieważ zostanie wybrany następny po nim pod względem ilości punktów.
PZP to całość a nie pojedyncze artykuły ;)
Michalk001 pisze:Nie będzie zły o ile wreszcie dopracują drzwi, oraz wsadzą tam jakiś normalny porządny silnik. Sam wygląd i wnętrze jest naprawdę w większości na dobrym poziomie.
Mogli by jeszcze zrobić miejsca dla ludzi ciut wyższych niż chińczycy :)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 sie 2013, 9:48

Jeszcze raz:
Budżet 100 zł.

Oferty wg punktacji (do punktacji wchodzi nie tylko cena!!!):
1. 100 pkt, 120 zł
2. 90 pkt, 80 zł
3. 80 pkt, 70 zł
4. 50 pkt, 200 zł

Zamawiający ma do wyboru:
A. Zakupić u oferenta 1. dokładając kasy z rezerwy czy tam skądeś.
B. Unieważnić przetarg.
Nie wchodzi w grę zakup od oferenta 2.

Przynajmniej ja to tak rozumiem.

Michal
Posty: 38
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:16
Lokalizacja: Wola

Post autor: Michal » 06 sie 2013, 13:46

Rasa nadzorcza przyznała rację komisji przetargowej w tym artykule jest także wzmianka, że do KIO wpłynęło już odwołanie.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 06 sie 2013, 16:26

Michal pisze:Rasa nadzorcza przyznała rację komisji przetargowej
RASA nadzorcza ?!
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Klawisz
Posty: 599
Rejestracja: 11 sie 2011, 15:37
Lokalizacja: Saska Kępa / R-3

Post autor: Klawisz » 06 sie 2013, 16:33

mobil one pisze:
Michal pisze:Rasa nadzorcza przyznała rację komisji przetargowej
RASA nadzorcza ?!
tzw. überurzędnicy
MotorMan :term:

ODPOWIEDZ