Strona 58 z 110

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 paź 2024, 21:02
autor: WK
Czy ktoś ma jakieś informacje co z 519? Miała być likwidacja, dużo ludzi protestowało. Jestem ciekawy co z tym faktem zrobi ZTM

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 paź 2024, 21:05
autor: Flash8222
W poniedziałek będzie wszystko wiadomo.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 9:03
autor: eloelo520
Georg pisze:
16 paź 2024, 17:55
Tylko będzie można spróbować z nowym układem. Tak to skargi byłyby na tyle wcześnie, że zmiany trzeba by modyfikować jeszcze przed wprowadzeniem. Nie wiem na ile petycje są brane pod uwagę, ale jeśli tak, to będzie ciężko z 519. Pod kościołem w Powsinie była petycja o zostawienie 519 lub uruchomienie bezpośredniej linii pośpiesznej z Powsina do Dw. Centralnego.
są gdzieś statystyki napełnienia linii 519?
bo zdarzyło mi się przypadkiem ostatnio kilka razy wsiadać i wysiadać na Powsinku i powiem wam że tłumy tam nie jeżdża w zimny dzień roboczy

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 9:17
autor: Georg
Też bym chciał zobaczyć te napełnienia.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 9:30
autor: pawcio
Dostęp do informacji publicznej do ZTM. Dane ze zliczarek mają.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 10:25
autor: R-9 Chełmska
Pojedyncze osoby, od Wilanowa/Vogla autobus bardzo się opróżnia.
Z kolei w kierunku miasta zauważam, że wszystko zależy od tego, kiedy było 139/251 - 80% pasażerów wygląda, jakby było im obojętne, czy pojadą 139/251, czy 519. W sumie logicznie, zgodnie z zasadą "byle do przodu".

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 10:52
autor: Olek007
Jako stały użytkownik ZP Vogla mogę powiedzieć, jak wygląda moja droga do centrum. Kiedyś opcją podstawową było 519, którego broniłem rękami i nogami, bo było najszybszą opcją dzięki buspasowi na Sobieskiego. Autobusy do i z Wilanowskiej stały w gigantycznych korkach i w efekcie z Wilanowskiej się jechało dłużej niż z Centrum czy Politechniki. Otwarto obwodnicę i zrobiono połączenie Wilanowa z Ursynowem i w efekcie korki zniknęły, przez co 139 i 251 stały się szybszą opcją, zwłaszcza w połączeniu z gigantycznymi opóźnieniami na 519 po rozpoczęciu budowy tramwaju. Zwężono jednak Wilanowską i 139 i 251 stanęły w korkach, przez co sporo lepszą opcją stały się nowe autobusy do i z Imielina - tu lepszą opcją jest 263, bo jeździ w miarę bez opóźnień i nie stoi przed skrętem w Przyczółkową.

Dziś, jadąc do centrum miałem z 10 minut do 263, więc wybrałem 251, które miałem od razu. Ominąłem 519, ale razem stanęliśmy w korku na zwężonej Wilanowskiej i w centrum spotkaliśmy się znowu. Czas przejazdu był zatem taki sam, jednak na mapie obserwowałem 263 i dojechało ono na Imielin zanim ja dojechałem do Wilanowskiej. W podróży do centrum najszybszą opcją jest zatem autobus do Imielina, zaś pozostałe są porównywalne. Ja osobiście jednak już 519 nie ufam, zwłaszcza że zdarzało się, że zwyczajnie nie przyjeżdżało lub stałem w korkach na Sobieskiego. Pozostałym może być już jednak wszystko jedno. Skasowanie 519 nie pogorszy oferty, jeśli zostanie ono zastąpione kolejnym autobusem do Wilanowskiej i tramwaju. Ja osobiście wolałbym jednak przede wszystkim, by do Imielina pojechały 163 i 164. Wspólnie miałyby super wspólną częstotliwość i stałyby w jednym korku na Vogla, więc w efekcie podróż do i z Imielina byłaby najbardziej godna zaufania.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 11:22
autor: adamrozbicki
Olek007 pisze:
17 paź 2024, 10:52
Jako stały użytkownik ZP Vogla mogę powiedzieć, jak wygląda moja droga do centrum. Kiedyś opcją podstawową było 519, którego broniłem rękami i nogami, bo było najszybszą opcją dzięki buspasowi na Sobieskiego. Autobusy do i z Wilanowskiej stały w gigantycznych korkach i w efekcie z Wilanowskiej się jechało dłużej niż z Centrum czy Politechniki. Otwarto obwodnicę i zrobiono połączenie Wilanowa z Ursynowem i w efekcie korki zniknęły, przez co 139 i 251 stały się szybszą opcją, zwłaszcza w połączeniu z gigantycznymi opóźnieniami na 519 po rozpoczęciu budowy tramwaju. Zwężono jednak Wilanowską i 139 i 251 stanęły w korkach, przez co sporo lepszą opcją stały się nowe autobusy do i z Imielina - tu lepszą opcją jest 263, bo jeździ w miarę bez opóźnień i nie stoi przed skrętem w Przyczółkową.

Dziś, jadąc do centrum miałem z 10 minut do 263, więc wybrałem 251, które miałem od razu. Ominąłem 519, ale razem stanęliśmy w korku na zwężonej Wilanowskiej i w centrum spotkaliśmy się znowu. Czas przejazdu był zatem taki sam, jednak na mapie obserwowałem 263 i dojechało ono na Imielin zanim ja dojechałem do Wilanowskiej. W podróży do centrum najszybszą opcją jest zatem autobus do Imielina, zaś pozostałe są porównywalne. Ja osobiście jednak już 519 nie ufam, zwłaszcza że zdarzało się, że zwyczajnie nie przyjeżdżało lub stałem w korkach na Sobieskiego. Pozostałym może być już jednak wszystko jedno. Skasowanie 519 nie pogorszy oferty, jeśli zostanie ono zastąpione kolejnym autobusem do Wilanowskiej i tramwaju. Ja osobiście wolałbym jednak przede wszystkim, by do Imielina pojechały 163 i 164. Wspólnie miałyby super wspólną częstotliwość i stałyby w jednym korku na Vogla, więc w efekcie podróż do i z Imielina byłaby najbardziej godna zaufania.
Ogólnie zgoda, ale: 519 (czy może 131) powinno jechać prosto Wiertniczą, najlepiej do Trasy Ł, 200 powinno jeździć Sobieskiego.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 11:29
autor: Olek007
200 nie powinno istnieć. Linia widmo co 1:20 z opóźnieniem 40 minut to marnotrawienie brygad. Sugerowanie, że to linia dla Stoceru to oznaka braku szacunku do pacjentów tego ośrodka, którzy na badania muszą dojeżdżać regularnie spóźnieni i przemarznięci od oczekiwania na przystanku.

Co do 131/519 to moja propozycja w konsultacjach była taka, by pojechała do Powsinka z ewentualnymi kursami do Powsina. Wtedy cała Wisłostrada do stadionu Legii byłaby obsłużona, a i nawet bulwary byłyby lekko zahaczone. Trochę prywaty, ale i solidna alternatywa dla tramwaju na Sobieskiego.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 12:37
autor: adamrozbicki
Olek007 pisze:
17 paź 2024, 11:29
200 nie powinno istnieć. Linia widmo co 1:20 z opóźnieniem 40 minut to marnotrawienie brygad. Sugerowanie, że to linia dla Stoceru to oznaka braku szacunku do pacjentów tego ośrodka, którzy na badania muszą dojeżdżać regularnie spóźnieni i przemarznięci od oczekiwania na przystanku.

Co do 131/519 to moja propozycja w konsultacjach była taka, by pojechała do Powsinka z ewentualnymi kursami do Powsina. Wtedy cała Wisłostrada do stadionu Legii byłaby obsłużona, a i nawet bulwary byłyby lekko zahaczone. Trochę prywaty, ale i solidna alternatywa dla tramwaju na Sobieskiego.
Do Powsinka nic nie powinno jeździć (pomijam podjazdy szkolne) bo tam nikogo nie ma i daleko do jakiejkolwiek przesiadki. Były już eksperymenty z 263, dojeżdżał i odjeżdżał w 100% pusty.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 18:58
autor: Wiliam
Temat posprzątany, ponownie apeluję o przenoszenie się z dyskusją do właściwych tematów. Jest ich tu w bród!

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 19:22
autor: Paweł D.
A ja mogę poprosić o nowy temat "Tramwaj do Wilanowa - układ po zmianach"? Otwarty po ogłoszeniu zmian. Oddzielimy futurologię od rzeczywistości i łatwiej będzie utrzymać porządek. Oczywiście to tylko luźna koncepcja i propozycja do przemyślenia

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 19:26
autor: WK
Moje zdanie może być tutaj wyjątkiem, ale jestem zwolennikiem pozostawienia linii 131 na obecnej trasie. Ta linia zapewnia bezpośredni dojazd z Dolnego Mokotowa także na ulicę Marszałkowską (przystanki Pl. Konstytucji, Hoża, Centrum), czego nie zapewni linia 11, co do 519, to mam mieszane uczucia. Z jednej strony rozumiem, że dublowanie tramwaju jest bez sensu, z drugiej jednak strony to obecnie jedna z najlepszych linii w mojej okolicy zapewniająca bezpośrednie połączenie z wieloma miejscami. Ponadto, dla tramwaju nie został wybudowany przystanek Truskawiecka, co budzi niezadowolenie zwłaszcza osób starszych, dla których dojście do innych przystanków może być sporym utrudnieniem. Z punktu widzenia dojazdu do Powsina, jest to obecnie dość dobry dojazd, którego korzysta mimo wszystko niewiele osób. Obawiam się jednak, że decyzja o likwidacji tej liniii spowoduje duże protesty i rezygnację części osób z komunikacji miejskiej, a jakby nie patrzeć to mieszkańcy Mokotowa i Wilanowa także płacą podatki, z których pieniądze idą na komunikację miejską, a jej rozwój powinien być priorytetem. Dlatego być może wartoby tą linię zostawić. Osobiście korzystam z tych linii regularnie i byłbym niezadowolony, gdyby te linie zniknęły z mojej okolicy. Nie chcę jechać na emocjach, jak wielu ludzi podczas konsultacji, jestem otwarty na dyskusję i inne opinie na ten temat.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 19:36
autor: Georg
Olek parę pięter wyżej pisał, że 519 się spóźnia i stoi w korkach. Ty piszesz, że to dobry dojazd do Powsina. To jak to w końcu jest?

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 17 paź 2024, 19:40
autor: man1956
I tak, i tak. Zależy od pory dnia, tygodnia, pogody, nieprzewidzianych sytuacji w mieście itp.