Informacja w Swingach i Jazzach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 06 lis 2014, 14:06

Szeregowy_Równoległy pisze:Pierdzielisz. Literówka i tyle. Jeśli ktoś na to spojrzał, to na pewno nie miał wątpliwości dokąd ten tramwaj jedzie. Ciekawe ile osób było zdziwionych, a z drugiej strony czy motorniczy przemówił do pasażerstwa zanim zjechał w krzaki przy Wilanowskiej. Bo niektórzy mają poważny problem z jakimikolwiek kontaktami z przewożonymi ludźmi.
Sęk w tym, że Swing ma jakiś tajemniczy limit ilości znaków dla nazwy pętli zestawionej z trasą zmienioną, czy kursem skróconym. Też widziałem Swinga jadącego do pętli Metro Wilanowsk (trasa zmieniona).

Jeśli byłaby to literówka, to w każdym pojeździe korzystającym z bazy danych ZTM na każdym wyświetlaczu miałbyś Metro Wilanowsk.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 06 lis 2014, 23:01

Z tym Metrem Wilanowsk jest chyba ogólny problem bo na wyświetlaczu w 14 jest to samo. A limitu chyba żadnego nie ma bo np. wyświetlenie np. 22 Muzeum Powstania Warszawskiego Kurs Skrócony (to sprawdzałem na zakładzie jakiś czas temu) albo 4 Rondo Starzyńskiego Kurs Skrócony problemu nie stanowi a przynajmniej nie stanowiło w okolicach wakacji jak taki skrót dostałem.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 03 gru 2014, 0:29

Minąłem swinga na kursie skróconym 9 do pl. Narutowicza i mam tylko jedno do powiedzenia: ża-ło-sne. Oczywiście kurs skrócony w żaden sposób nie jest oznaczony: zero negatywów, zero dopisków na kwadratach. Nie czepiałbym się tego gdyby był to zjazd do zajezdni bo zdążyłem się już przyzwyczaić, że to tylko Polska i że niedasię tego zmienić. Ale to nie był zjazd tylko kurs skrócony, a ja jeździłem kursami skróconymi 25 i widziałem, że swingi są to w stanie ładnie wyświetlać. Tam jakoś dało się zrobić na czole negatyw i dopisek kurs skrócony (także na kwadratach).
Tak więc mam pytanie: dlaczego kursy skrócone 9 nie są odpowiednio oznaczone (jako kurs skrócony) tylko są oznaczone jak zwykły kurs?
Dlaczego z tymi swingowymi wyświetlaczami to musi być takie never ending story...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 03 gru 2014, 10:27

Zasada jest ta sama, co przy zjazdach. Planowy kurs skrócony, więc bez wodotrysków. W Swingach tak to mniej więcej działa. Natomiast te ładnie oznaczone 25, które widziałeś, to samowola motorniczych. Zamiast wbić właściwy półkurs, wbijali pełny z innej godziny, a następnie używali opcji "kurs skrócony" do odpowiedniego przystanku, uzyskując negatywy i inne bajery.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 gru 2014, 10:44

Mong, niektóre 9 nie zjeżdżają z Gocławka bezpośrednio do zajezdni. Wykonują kurs Gocławek- Naruto, mają kilka minut postoju i dopiero jadą do zajezdni.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 03 gru 2014, 21:23

Szeregowy_Równoległy pisze:Zasada jest ta sama, co przy zjazdach. Planowy kurs skrócony, więc bez wodotrysków. W Swingach tak to mniej więcej działa. Natomiast te ładnie oznaczone 25, które widziałeś, to samowola motorniczych. Zamiast wbić właściwy półkurs, wbijali pełny z innej godziny, a następnie używali opcji "kurs skrócony" do odpowiedniego przystanku, uzyskując negatywy i inne bajery.
I nie masz wrażenia, że coś tu jest nie tak?
Stary Pingwin pisze:Mong, niektóre 9 nie zjeżdżają z Gocławka bezpośrednio do zajezdni. Wykonują kurs Gocławek- Naruto, mają kilka minut postoju i dopiero jadą do zajezdni.
No to biorąc na zdrowy chłopki rozum na trasie do pl. Narutowicza powinien być wbity kurs skrócony (z "bajerami"), a potem powinien przestawić się na zjazd do zajezdni.

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 gru 2014, 22:06

Przecież to nie prowadzący pojazd jest od tego. Ktoś mądrzejszy ustala, co znajduje się na wyświetlaczach swinga.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 03 gru 2014, 22:09

A czy ja twierdzę, że to jest OK? Czy ja kiedykolwiek stwierdziłem, że SIP w Swingu jest OK? Tak, jak Wiekowy Pingwin napisał: mądrzejsi od motorniczych wkładają trud w to, żeby wyświetlane było to, co jest, więc co nam, maluczkim, do tego? A ci, co wbijają skrócony, formalnie mogliby zostać ukarani.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 04 gru 2014, 1:27

Coraz bardziej mi się wydaje, że informacja na wyświetlaczach nie jest dla pasażera tylko dla zaspokojenia czyjejś ambicji. Nie ważne, że dla zwykłego człowieka bardziej by dotarło, że np. ta 9 jedzie nie tam gdzie powinna jakby pięć przystanków przed końcem miał dodatkowo komunikat albo coś bardziej rzucającego się w oczy na wyświetlaczach. To samo jest z 17 zjeżdżającą na R-3 czy na R-4, to samo z 6 na R-4 czy 18 na R-3. Nie każdy jest miłośnikiem komunikacji i musi wszystko wiedzieć i zwracać uwagę. A jak motorniczy chce ludziom ułatwić i samemu uniknąć tłumaczenia dlaczego ten tramwaj jedzie tu a nie tam to zostaje ukarany za to, że pomyślał i wykazał więcej rozsądku i rozumu niż ileś tam urzędników w ZTM.

fraktal
Posty: 5503
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 gru 2014, 10:42

A Wy już o karach. :smile: A założę się, że obaj nie znacie nikogo, który zostałby za to ukarany. :) A propos - jak są oznaczone te kursy do placu Narutowicza - bo chyba nie mają na wyświetlaczu P+R al. Krakowska? W takim razie wielkiej tragedii nie ma, w najgorszym przypadku motorniczy powie, żeby wysiąść wcześniej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 04 gru 2014, 11:01

Moim zdaniem złotym środkiem byłoby pisanie na tych wyświetlaczach komunikatów w formie "Zjazd do {{1}} od {{2}}", np. "Zjazd do R-3 od pl. Narutowicza" lub "Zjazd do zaj. Mokotów od pl. Narutowicza", ale to chyba nie wlezie na wyświetlacz. Wtedy mamy pełną informację - wiemy, jaki jest ostatni przystanek na trasie, a garstka zainteresowanych będzie wiedzieć, do której zajezdni tramwaj zjeżdża (najwyżej sobie sprawdzą w internecie czy tramwaju, co to R-3, skoro tacy zainteresowani) i tyle.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 gru 2014, 11:49

Owszem, biorąc pod uwagę, że z Ochoty są zjazdy na Mokotów zarówno przez Wołoską, jak przez Puławską, taka informacja byłaby przydatna. (Już nie mówiąc o tym, że uliczny SIP nadal ma ZET...)

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 gru 2014, 12:15

fraktal, niewłaściwa dekoracja wagonu to jeden z ulubionych tematów organizatora. Znana jest sprawa ukarania motorniczego, któremu gówniarze odwrócili tablicę boczną w drugim wagonie, podczas jazdy. Fizycznie prowadzący może sprawdzić dekorację na pętli, w tym wypadku żadne tłumaczenia nie pomogły. Raport od organizatora jest zawsze słuszny i niepodważalny.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 04 gru 2014, 16:54

Stary Pingwin pisze:Przecież to nie prowadzący pojazd jest od tego. Ktoś mądrzejszy ustala, co znajduje się na wyświetlaczach swinga.
Szeregowy_Równoległy pisze:A czy ja twierdzę, że to jest OK? Czy ja kiedykolwiek stwierdziłem, że SIP w Swingu jest OK? Tak, jak Wiekowy Pingwin napisał: mądrzejsi od motorniczych wkładają trud w to, żeby wyświetlane było to, co jest, więc co nam, maluczkim, do tego? A ci, co wbijają skrócony, formalnie mogliby zostać ukarani.
Może trochę źle to sformułowałem bo oczywiście nie obwiniam motorowych za debilne przykazy ustawiania wyświetlacza. Chodzi mi o to, że skoro jest opcja ustawienia kursu skróconego na wyświetlaczach, a mimo to mondży ludzie z ZTM cz TW każą ustawiać kursy skrócone jako normalne (a nawet dają kary za ustawienie KS...) to jest to jakaś paranoja. Gdybym był kierowcą ikarusa i dostałbym polecenie żeby zakładać tablice do góry nogami to oczywiście też bym tak robił żeby kary nie dostać.

Z ludźmi, którzy decydują o treści wyświetlaczy na prawdę jest coś nie tak. Dlaczego zwykłe dechy z drukowanymi naklejkami mają specjalne oznaczenia kursów skróconych, a bajeranckie wyświetlacze już nie mimo, że mają taką opcję? Dla mnie jest to niepojęte... :roll: I znów można powiedzieć, że te elektroniczne bajery to forsa w błoto, ale tym razem dlatego, że dzieci z ZTMu nie potrafią się bawić takimi zabawkami...

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 04 gru 2014, 20:13

W ogóle kursy skrócone są chyba nielubiane...
401 do WKD Raków, czy zajezdni Kleszczowa bez względu, czy był to stary Neoplan, czy nowy Solaris z elektrodechami nie miał adnotacji "Kurs skrócony". Obserwacje z 25.11 i dziś. Radarowa wzywała :)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

ODPOWIEDZ