Strona 59 z 67

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 wrz 2019, 10:30
autor: Delwin
A zacząć powinienem od tego że CEPiK nie jest dobrym źródłem danych o pojazdach na drogach bo sporo (około 25%) pojazdów figurujących to tzw. "martwe dusze" czyli pojazdy które np. na skutek skomplikowanych spraw spadkowych nie można go wyrejestrować ani sprzedać, a skomplikowany stan prawny nie pozwala nawet ukarać za brak polisy OC. Fizycznie gniją gdzieś w krzakach lub nawet nie istnieją.
Niby diesle gniją bardziej w krzakach niż benzyniaki? To jakaś nowość... A skądinąd nie jest tajemnicą, że wraz z ograniczeniami dla diesla zagranicą rośnie sprzedaż takich samochodów używanych (a Polacy dużo importują).

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 wrz 2019, 19:23
autor: KwZ
Sebastian, tak na szybko: 3% wyssałeś z palca, a 63% ci podkreśliłem a i tak ich nie zauważyłeś.
Sebastian pisze:
18 wrz 2019, 22:34
Niezłe samozaoranie.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 06 paź 2019, 23:10
autor: TGM
TGM pisze:
11 lis 2018, 21:01
Tak wygląda ścieżka rowerowa na Siekierkach w okolicy ulicy Wolickiej. Na przedłużeniu Czerniakowskiej-bis :-? . Ta szara linia po prawej to krawędź ścieżki. Po lewej taka sama szerokość zarośnięta.
No i ktoś się w końcu zainteresował :D :
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/oczekujace ... ac-1323508

Ścieżki i pasy rowerowe

: 07 paź 2019, 18:14
autor: Wiliam
Zaskakujące że droga donikąd zarosła.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 paź 2019, 22:34
autor: Sebastian
KwZ pisze:
19 wrz 2019, 19:23
Sebastian, tak na szybko: 3% wyssałeś z palca, a 63% ci podkreśliłem a i tak ich nie zauważyłeś.
Błąd interpretacyjny. Źródła liniowe to nie tylko emisja spalin, zwłaszcza że większość z nich to unos wtórny.
[/quote]
Delwin pisze:
19 wrz 2019, 10:30
Niby diesle gniją bardziej w krzakach niż benzyniaki?
Ja tego nigdzie nie powiedziałem. Po prostu dane z CEPiK to statystyka wzięta tak na prawdę z d**y. Nie pokazuje realnej ilości pojazdów jeżdżących po drogach ani proporcji między nimi.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 07 lis 2019, 17:04
autor: Krzysztof_J
Nie jestem pewny, czy na pewno dobry temat ale lepszego nie znalazłem.
Gazeta Wyborcza pisze: Rowerzyści będą mogli pokonać most Poniatowskiego autobusem? Boją się jeździć razem z samochodami
Jarosław Osowski
7 listopada 2019 | 06:59

Na lewy brzeg Wisły mostem Poniatowskiego ma prowadzić buspas przysunięty do torów tramwajowych. Dzięki temu cykliści mogliby korzystać z jezdni przy krawężniku chodnika. Dla chętnych ewentualnie przewóz rowerów specjalnym autobusem.

Zarząd Dróg Miejskich przymierza się do zmian, odkąd ponad rok temu na wiadukcie nad Powiślem zginęła rowerzystka. Podczas omijania pieszego spadła z chodnika prosto pod koła samochodu. Poprawę bezpieczeństwa na moście Poniatowskiego obiecał Rafał Trzaskowski, jeszcze jako kandydat na prezydenta miasta.

Na razie niemożliwa jest większa przebudowa przeprawy, a przydałoby się tu obniżyć torowisko do poziomu jezdni i przyspieszyć przejazd tramwajów. Brakuje jednak funduszy, trzeba by też wypełnić wymogi konserwatora zabytków.

Jak zmusić kierowców do wolniejszej jazdy po moście Poniatowskiego?

Dlatego urzędnicy głowią się na początek, jak zmusić kierowców do wolniejszej jazdy. Przepisy nie dopuszczają zamontowania na moście progów w poprzek jezdni. Ratusz wprowadzi więc odcinkowy pomiar prędkości. ZDM powtórzył właśnie przetarg na wykonanie tego systemu, który według szefa miejskich drogowców Łukasza Puchalskiego powinien być gotowy w wakacje przyszłego roku.

– Po ograniczeniu prędkości na moście Poniatowskiego chcemy tam wytyczyć nowy buspas w kierunku centrum – zapowiada dyrektor ZDM. Inaczej niż teraz autobusy nie zajmowałyby prawej strony jezdni, ale od przystanku za rondem Waszyngtona skręcałyby w lewo, bliżej torów tramwajowych. Dzięki temu prawy pas byłby dostępny także dla rowerzystów. Teraz teoretycznie powinni jeździć środkiem jezdni, bo przepisy zabraniają im korzystać z buspasów.

Cykliści boją się jeździć razem z samochodami?

Dyrektor ZDM przyznaje, że część cyklistów obawia się jeździć razem z samochodami. Dlatego urzędnicy zastanawiają się nad uruchomieniem wahadłowej linii autobusowej do przewozu rowerów między rondem Waszyngtona a rondem de Gaulle’a. Podobna kursuje w Gdańsku tunelem pod Martwą Wisłą (rowery są mocowane na sztorc w środku pojazdu). Dwa darmowe mikrobusy z przyczepką na 10-12 rowerów jeździłyby co 10 min w godz. 6-22. Problemem jest jednak wysoki koszt takiego połączenia – aż 120 tys. zł miesięcznie. ZDM poddał więc pomysł do dyskusji w Komisji Dialogu Społecznego. Jej wiceprzewodniczący Michał Harasimowicz z Forum Rozwoju Warszawy uważa, że „nie jest to idealne rozwiązanie”, ale docenia, że drogowcy próbują znaleźć kompromis. Wykluczyli bowiem skrajne pomysły: zakaz wjazdu na most Poniatowskiego dla rowerzystów i wstrzymanie ruchu samochodów.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... rects=true

Ścieżki i pasy rowerowe

: 07 lis 2019, 17:25
autor: Szeregowy_Równoległy
Każdy rowerzysta jadący chodnikiem wzdłuż mostu Poniatowskiego powinien po zjeździe z mostu być karnie chłostany. Tam jest wąsko, piesi się w ładniejsze dni średnio mieszczą, więc nielegalnie jadący chodnikiem idiota na rowerze, lawirujący między pieszymi, to to, czego brakuje tam najbardziej.
Ja w ogóle jestem fanem tego rozumowania. Rowerzystka jechała tam, gdzie nie powinna. Podjęła próbę omijania pieszych, zamiast zejścia z rowerka. Próba zakończyła się tragicznie, rowerzystka zginęła. W związku z powyższym trzeba usrać życie reszcie świata kombinując z przesuwaniem autobusów dalej od chodnika, a bliżej torowiska (od razu wygodniej dostać się do i z pojazdu), ograniczeniami ruchu samochodów (odcinkowy pomiar prędkości jak najbardziej popieram, ale pomysły obniżania dopuszczalnej prędkości poniżej 50km/h uważam za poronione), czy fundowaniem rowerobusa.
A z tą rowerzystką to powinno być tak, jak z ludźmi, którzy idą po torach kolejowych i trafia ich pociąg. Szli tam, gdzie nie powinni, zginęli, trudno. Może ktoś się czegoś na podstawie tego zdarzenia nauczy. Ale z rowerzystami jest inaczej. Jechała tam, gdzie nie powinna, spadła z krawężnika, na którym w ogóle nie powinno jej jadącej rowerem być, zginęła, więc trzeba wywlec most na lewą stronę, żeby więcej nikt nie zginął. Bo to częste zdarzenia są, znaczy było jedno, ponad rok temu.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 08 lis 2019, 8:53
autor: pawcio
Akurat piruety nad Wisłostradą samochody wykręcają dość często.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 08 lis 2019, 9:13
autor: fik
Jeżeli ludzie idą po torach kolejowych, bo nie mają jak bezpiecznie iść, to trzeba im wybudować bezpieczną drogę, a nie narzekać na ich bezmyślność.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 08 lis 2019, 9:15
autor: Emyl
Ja mam lepszy pomysł. Wypieprzyć z mostu samochody w godzinach 7-19 w DP z wyjątkiem elektrycznych i tych, które przewożą >3 osób. Zwężyć jezdnię do jednego pasa w każdym kierunku i heya.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 08 lis 2019, 13:44
autor: Szeregowy_Równoległy
pawcio pisze:
08 lis 2019, 8:53
Akurat piruety nad Wisłostradą samochody wykręcają dość często.
To fakt, dlatego odcinkowego pomiaru nie neguję. Niemniej tutaj przyczyną płaczu jest wypadek rowerzystki, którą spadła z chodnika, po którym w ogóle nie powinna jechać.
fik pisze:
08 lis 2019, 9:13
Jeżeli ludzie idą po torach kolejowych, bo nie mają jak bezpiecznie iść, to trzeba im wybudować bezpieczną drogę, a nie narzekać na ich bezmyślność.
Nawet jeśli, tak jak w myśl przytoczonych pomysłów, ma działać to na zasadzie uprzywilejowania mniejszości, w dodatku sezonowej, kosztem wszystkich innych korzystających z jezdni? Buspas na Jerozolimskich chyba nie jest całodobowy. Problem dotyczy tylko godzin szczytu i tylko dni powszednich, gdy akurat ruch rowerowy jest jeszcze mniejszy, a pieszy wzdłuż mostu śladowy. Nie rozumiem czemu w momencie, gdy ogólnodostępne są dwa pasy, rowerzysta nie może jechać po jezdni.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 08 lis 2019, 14:49
autor: kajo
Szeregowy_Równoległy pisze:
08 lis 2019, 13:44
Nie rozumiem czemu w momencie, gdy ogólnodostępne są dwa pasy, rowerzysta nie może jechać po jezdni.
Bo się boi za**** po ulicy samochodów. To jest główny powód dla którego rowerzyści jeżdżą po chodnikach. Także założeniem tego pomysłu jest zmuszenie kierowców by tak nie gnali i by rowerzysta mógł bezpiecznie pojechać ulicą.
Jak dla mnie taka 40 na moście + odcinkowy pomiar prędkości, będzie oznaczać że większe cwaniaki będą jeździć 50km/h i to już jest w miarę komfortowa prędkość do współegzystowania rowerów i samochodów.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 08 lis 2019, 17:38
autor: BJ
Ja się boję korka na Puławskiej, będę jeździł furą po DDR xD

Ścieżki i pasy rowerowe

: 08 lis 2019, 22:13
autor: fik
Szeregowy_Równoległy pisze:
08 lis 2019, 13:44
Nawet jeśli, tak jak w myśl przytoczonych pomysłów, ma działać to na zasadzie uprzywilejowania mniejszości, w dodatku sezonowej, kosztem wszystkich innych korzystających z jezdni?
Jak na razie to samochody osobowe są uprzywilejowane kosztem wszystkich innych, którzy zostali przymusem zredukowani do mniejszości.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 09 lis 2019, 1:13
autor: kajo
BJ pisze:
08 lis 2019, 17:38
Ja się boję korka na Puławskiej, będę jeździł furą po DDR xD
Może nie jeżdżą, ale parkowanie na DDRkach to standard.
Teraz rozumiem, kierowcy to robią ze strachu.