Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 paź 2024, 10:29

Gdyby z 521 zrobić zwyklaka, miałoby więcej pasażerów.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 18 paź 2024, 10:32

Przynajmniej nie takich, którym zależy na szybszym niż tramwaj dojeździe, a ten argument się podnosi w przypadku 519 i częściowo 521.

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 paź 2024, 10:54

fraktal pisze:
18 paź 2024, 10:25
Gdyby z 521 zrobiono zwyklaka, też by nie miało amatorów.
fik pisze:
18 paź 2024, 10:29
Gdyby z 521 zrobić zwyklaka, miałoby więcej pasażerów.
To jak w końcu?

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 paź 2024, 11:10

Rabini są niezdecydowani

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 paź 2024, 11:13

fraktal pisze:
18 paź 2024, 1:13
Dlatego trzeba tramwaj puścić rzadziej i na przykład nie dwie linie, a jedną, jeśli mieszkańcy chcą także autobus.
Czekaj... czyli rzadki autobus i rzadki tramwaj? I pasażerowie sobie będą skakać pomiędzy przystankami? :D

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 paź 2024, 11:15

reserved pisze:
18 paź 2024, 11:13
fraktal pisze:
18 paź 2024, 1:13
Dlatego trzeba tramwaj puścić rzadziej i na przykład nie dwie linie, a jedną, jeśli mieszkańcy chcą także autobus.
Czekaj... czyli rzadki autobus i rzadki tramwaj? I pasażerowie sobie będą skakać pomiędzy przystankami? :D
Tia... Tym bardziej dziwi, że to akurat Fraktalowi przyszło do głowy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 paź 2024, 11:16

Tzn. gdyby powstał trambuspas i tramwaje odjeżdżały z tego przystanku co autobusy to może nawet nie byłoby to takie głupie.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 paź 2024, 12:03

WK pisze:
17 paź 2024, 21:04
ze względu na bardzo dużą liczbę skarg zastanowiłbym się nad utrzymaniem kursowania 519
Wpadłem na taki pomysł.
Skoro w jednym miejscu (Kostrzewskiego) ma być wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy, może zdecydujmy się na rozwiązanie pośrednie i niech linia 519 jedzie z Powsina normalną trasą dowożąc na jednoperonową przesiadkę w tymże miejscu, a następnie skieruje się w stronę najbliższej dostępnej pętli, czyli w tym wypadku pętli Chełmska.

Kod: Zaznacz cały

POWSIN-PARK KULTURY - Opieńki - Przekorna - Przyczółkowa - al. Wilanowska - Sobieskiego - Chełmska - CHEŁMSKA
ZTM zdecydowanie nie docenia możliwości jaką dają moim zdaniem jednoperonowe przesiadki. OK, nie jest to komfort identyczny jak przy bezpośrednim połączeniu, ale w mojej opinii taka podróż oferuje już komfort zbliżony do podróży bezpośredniej.
Przy okazji, linię należało by odprzystankowić, ale rozsądnie, tak żeby zostały przede wszystkim te przystanki, które pominie tramwaj: Instytut Neurologii i Truskawiecka. Ja chyba dałbym taki układ: od Powsina do Sobieskiego tak jak jest bez zmian (bo nie ma tramwaju). Potem Instytut Neurologii, dalej Truskawiecka (bo tramwaj nie staje), Św. Bonifacego nż (mimo wszystko bym zostawił ze względu na przesiadki w ciąg poprzeczny) i potem dopiero Kostrzewskiego stały (punkt jednoperonowej przesiadki na tramwaj), następnie Dolna nż (też przesiadki w ciąg poprzeczny), no i krańcowy Chełmska. Podobny układ przystanków mogłoby mieć E-2, jeśli ta linia nie ma zostać zlikwidowana (choć tutaj Dolną bym zostawił jako stały bez zmian jako że linia jedzie dalej w stronę Traktu Królewskiego).
Dodatkowo jeszcze, możliwość jednoperonowej przesiadki na Kostrzewskiego powinna być szczególnie promowana na wszelkie dostępne sposoby. Nie tylko na www i na przystankach, ale nawet na żółtych kartkach w autobusach nowego 519.
Zaznaczmy tutaj też, że z Kostrzewskiego (w przeciwieństwie do przystanków na południe od Bonifacego) ma być dostępny tramwaj zarówno na Marszałkowską (16), jak i na Centralny (19), a przecież mieszkańcy narzekali na brak linii do Centralnego.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7828
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 18 paź 2024, 12:17

I nie wiadomo, czy większym absurdem jest pchanie 519 w Sobieskiego, czy kończenie tego stworzonka na Chełmskiej.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 paź 2024, 12:23

Jakby był pas autobusowo-tramwajowy na południowej Sobieskiego (i tym samym możliwość jednoperonowej przesiadki wcześniej)*, jakby był przystanek tramwaju na Truskawieckiej (dzięki czemu ludzi z tego ZP nie trzeba było dowozić do tramwaju), to by można było dać 519 krótsze, np. do Stegien. Ale wtedy i tak nie mielibyśmy połączenia Powsina i Wilanowa z ZP Dworzec Centralny z jedną jednoperonową przesiadką, bo 19 ma być dopiero na północ od św. Bonifacego. Zresztą, dodatkowym atutem tej linii byłby szybki przelot przez Sobieskiego (mało przystanków).
A Chełmska, to tak jak wyjaśniałem, po prostu najbliższa pętla po zaliczeniu wspólnego przystanku autobusowo-tramwajowego na Kostrzewskiego.
* Chyba ma być na Sobieskiego, ale tylko w stronę centrum. Z powrotem już nie. Zresztą, nie wiem czy autobus wykręcający z al. Wilanowskiej będzie w stanie wjechać na ten konkretny przystanek.

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 paź 2024, 12:27

A w drugą stronę? Skąd pasażer wiedziałby jak zaplanować podróż, żeby nie czekać na 519? Powsin powinien mieć dojazd do tramwaju i to w miarę częsty, ale autobus jadący wzdłuż tramwaju to już marnowanie pieniędzy podatników.
Poza tym Chełmska w projekcie miała być już zajęta przez jakiś inny autobus.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 paź 2024, 12:29

Georg pisze:
18 paź 2024, 12:27
Poza tym Chełmska w projekcie miała być już zajęta przez jakiś inny autobus.
Chyba 187, nie mylę się? Jakoś ostatnio 172 i 187 mieściły się razem.
Georg pisze:
18 paź 2024, 12:27
ale autobus jadący wzdłuż tramwaju to już marnowanie pieniędzy podatników
OK, ale czy wolisz autobus jadący wzdłuż tramwaju aż na sam Dworzec Centralny?
Zresztą, 116 (i to dość częste) oraz E-2 też ma jechać wzdłuż tramwaju i to nikomu nie przeszkadza.

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 paź 2024, 12:32

Możliwe. Nie pamiętam już.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 18 paź 2024, 12:55

Georg pisze:
18 paź 2024, 10:15
kocur pisze:
18 paź 2024, 9:50
Za takie pomysły powinni banować :cenzura:
Bez przesady. Podobno mamy wolność słowa. A 521 dalej jeździ wzdłuż 9.
Ja pamiętam czasy, gdy na tym forum dawano punkty za kuriozalne pomysły, a Bastian pisał, że na forum żadnej demokracji nie było, nie ma i nigdy nie będzie, choć ostatni punkt się nie okazuje prawdą. I te czasy były naprawdę dobrymi czasami tego forum.
Bastian pisze:
18 paź 2024, 11:15
reserved pisze:
18 paź 2024, 11:13

Czekaj... czyli rzadki autobus i rzadki tramwaj? I pasażerowie sobie będą skakać pomiędzy przystankami? :D
Tia... Tym bardziej dziwi, że to akurat Fraktalowi przyszło do głowy.
Doświadczenie czternastu lat na forum pomaga mi stwierdzić coś zgoła przeciwnego.

Tylko żebyście go jeszcze przestali cytować. Nie po to mam go w plonkownicy, żeby jego pseudomądrości czytać w waszych komentarzach :term:

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 paź 2024, 12:57

michael112 pisze:
18 paź 2024, 12:29
OK, ale czy wolisz autobus jadący wzdłuż tramwaju aż na sam Dworzec Centralny?
Zresztą, 116 (i to dość częste) oraz E-2 też ma jechać wzdłuż tramwaju i to nikomu nie przeszkadza.
116 i E-2 zapewniają inne relacje. Co nie oznacza, że 116 nie ma swoich wad - trasa jest zbyt długa, przez co są duże opóźnienia. Budowa tramwaju na Wilanowie odbija się czkawką na Chomiczówce. Tylko nie bardzo jest jak to zmienić. A co do bezradności istnienia E-2 to chyba wszyscy tutaj jesteśmy zgodni.

ODPOWIEDZ