Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
Przynajmniej nie takich, którym zależy na szybszym niż tramwaj dojeździe, a ten argument się podnosi w przypadku 519 i częściowo 521.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Rabini są niezdecydowani
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36879
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tia... Tym bardziej dziwi, że to akurat Fraktalowi przyszło do głowy.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Tzn. gdyby powstał trambuspas i tramwaje odjeżdżały z tego przystanku co autobusy to może nawet nie byłoby to takie głupie.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Wpadłem na taki pomysł.
Skoro w jednym miejscu (Kostrzewskiego) ma być wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy, może zdecydujmy się na rozwiązanie pośrednie i niech linia 519 jedzie z Powsina normalną trasą dowożąc na jednoperonową przesiadkę w tymże miejscu, a następnie skieruje się w stronę najbliższej dostępnej pętli, czyli w tym wypadku pętli Chełmska.
Kod: Zaznacz cały
POWSIN-PARK KULTURY - Opieńki - Przekorna - Przyczółkowa - al. Wilanowska - Sobieskiego - Chełmska - CHEŁMSKA
Przy okazji, linię należało by odprzystankowić, ale rozsądnie, tak żeby zostały przede wszystkim te przystanki, które pominie tramwaj: Instytut Neurologii i Truskawiecka. Ja chyba dałbym taki układ: od Powsina do Sobieskiego tak jak jest bez zmian (bo nie ma tramwaju). Potem Instytut Neurologii, dalej Truskawiecka (bo tramwaj nie staje), Św. Bonifacego nż (mimo wszystko bym zostawił ze względu na przesiadki w ciąg poprzeczny) i potem dopiero Kostrzewskiego stały (punkt jednoperonowej przesiadki na tramwaj), następnie Dolna nż (też przesiadki w ciąg poprzeczny), no i krańcowy Chełmska. Podobny układ przystanków mogłoby mieć E-2, jeśli ta linia nie ma zostać zlikwidowana (choć tutaj Dolną bym zostawił jako stały bez zmian jako że linia jedzie dalej w stronę Traktu Królewskiego).
Dodatkowo jeszcze, możliwość jednoperonowej przesiadki na Kostrzewskiego powinna być szczególnie promowana na wszelkie dostępne sposoby. Nie tylko na www i na przystankach, ale nawet na żółtych kartkach w autobusach nowego 519.
Zaznaczmy tutaj też, że z Kostrzewskiego (w przeciwieństwie do przystanków na południe od Bonifacego) ma być dostępny tramwaj zarówno na Marszałkowską (16), jak i na Centralny (19), a przecież mieszkańcy narzekali na brak linii do Centralnego.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7828
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
I nie wiadomo, czy większym absurdem jest pchanie 519 w Sobieskiego, czy kończenie tego stworzonka na Chełmskiej.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jakby był pas autobusowo-tramwajowy na południowej Sobieskiego (i tym samym możliwość jednoperonowej przesiadki wcześniej)*, jakby był przystanek tramwaju na Truskawieckiej (dzięki czemu ludzi z tego ZP nie trzeba było dowozić do tramwaju), to by można było dać 519 krótsze, np. do Stegien. Ale wtedy i tak nie mielibyśmy połączenia Powsina i Wilanowa z ZP Dworzec Centralny z jedną jednoperonową przesiadką, bo 19 ma być dopiero na północ od św. Bonifacego. Zresztą, dodatkowym atutem tej linii byłby szybki przelot przez Sobieskiego (mało przystanków).
A Chełmska, to tak jak wyjaśniałem, po prostu najbliższa pętla po zaliczeniu wspólnego przystanku autobusowo-tramwajowego na Kostrzewskiego.
* Chyba ma być na Sobieskiego, ale tylko w stronę centrum. Z powrotem już nie. Zresztą, nie wiem czy autobus wykręcający z al. Wilanowskiej będzie w stanie wjechać na ten konkretny przystanek.
A Chełmska, to tak jak wyjaśniałem, po prostu najbliższa pętla po zaliczeniu wspólnego przystanku autobusowo-tramwajowego na Kostrzewskiego.
* Chyba ma być na Sobieskiego, ale tylko w stronę centrum. Z powrotem już nie. Zresztą, nie wiem czy autobus wykręcający z al. Wilanowskiej będzie w stanie wjechać na ten konkretny przystanek.
A w drugą stronę? Skąd pasażer wiedziałby jak zaplanować podróż, żeby nie czekać na 519? Powsin powinien mieć dojazd do tramwaju i to w miarę częsty, ale autobus jadący wzdłuż tramwaju to już marnowanie pieniędzy podatników.
Poza tym Chełmska w projekcie miała być już zajęta przez jakiś inny autobus.
Poza tym Chełmska w projekcie miała być już zajęta przez jakiś inny autobus.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Chyba 187, nie mylę się? Jakoś ostatnio 172 i 187 mieściły się razem.
OK, ale czy wolisz autobus jadący wzdłuż tramwaju aż na sam Dworzec Centralny?
Zresztą, 116 (i to dość częste) oraz E-2 też ma jechać wzdłuż tramwaju i to nikomu nie przeszkadza.
Możliwe. Nie pamiętam już.
Ja pamiętam czasy, gdy na tym forum dawano punkty za kuriozalne pomysły, a Bastian pisał, że na forum żadnej demokracji nie było, nie ma i nigdy nie będzie, choć ostatni punkt się nie okazuje prawdą. I te czasy były naprawdę dobrymi czasami tego forum.
Doświadczenie czternastu lat na forum pomaga mi stwierdzić coś zgoła przeciwnego.
Tylko żebyście go jeszcze przestali cytować. Nie po to mam go w plonkownicy, żeby jego pseudomądrości czytać w waszych komentarzach
116 i E-2 zapewniają inne relacje. Co nie oznacza, że 116 nie ma swoich wad - trasa jest zbyt długa, przez co są duże opóźnienia. Budowa tramwaju na Wilanowie odbija się czkawką na Chomiczówce. Tylko nie bardzo jest jak to zmienić. A co do bezradności istnienia E-2 to chyba wszyscy tutaj jesteśmy zgodni.michael112 pisze: ↑18 paź 2024, 12:29OK, ale czy wolisz autobus jadący wzdłuż tramwaju aż na sam Dworzec Centralny?
Zresztą, 116 (i to dość częste) oraz E-2 też ma jechać wzdłuż tramwaju i to nikomu nie przeszkadza.