reserved pisze: ↑02 mar 2024, 12:17
Mam takie pytanko do tramwajarzy i tych, którzy są obeznani z tramwajami. Wczoraj obsługiwałem ZA1 i przy zawracaniu na Rondzie Czterdziestolatka popełniłem błąd. No cóż, na zły sygnalizator spojrzałem i zamyślony ruszyłem myśląc że mogę spokojnie na torowisko wjechać. I wjechałem na nie tuż przed odjeżdżające tramwaje blokując im przejazd. Moja wina oczywiście, no cóż, nie myli się ten kto nic nie robi, jestem tylko człowiekiem, mam nauczkę, chwila zamyślenia i myk. Ale mam w związku z tym pytanie.
Przede wszystkim tam są te bezsensowne strzałki do lewoskrętu na rondzie. Moim zdaniem to jest tylko mylące, powinno być tylko światło ogólne przy wjeździe na rondo + dodatkowe światła przed torowiskiem + przed drugą jezdnią, wtedy byłoby więcej miejsca na akumulację i byłoby bardziej intuicyjnie. Na większości dużych rond, również tych z tramwajami, tak właśnie jest.
Wiem, że tu jest tak od dawna, i wiem, że przepisy, ale to jest po prostu głupie i może być mylące w niektórych sytuacjach.
I tak w ogóle to wydzielona sygnalizacja kierunkowa S-3e teoretycznie oznacza, że można skręcać bez kolizji z innymi uczestnikami ruchu, a tutaj w niektórych momentach o ile pamiętam może się zdarzyć tak, że rusza się na pierwszym zielonym S-3e, a na środku skrzyżowania, jeszcze zanim się skręci, trafia się na drugą, która może być jeszcze czerwona. Albo podobnie jest na skręcie ŻiW
Banacha, tam też ruszamy na zielonej S-3e i na środku skrzyżowania stoimy na S-3c, jeszcze zanim skręciliśmy. Wprawdzie tam to niby ma sens, bo trochę udrożnia skrzyżowanie (pozwala na sprawniejszy wyjazd wyjeżdżającym z Rostafińskich), ale to w takim razie tam na logikę powinny być raczej przed skrzyżowaniem S-1, co najwyżej różne dla różnych pasów.