Rozkł‚ad jazdy KM i SKM 2014/15

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 sty 2015, 20:51

W tym problem że ja nie umiem dobrze doprecyzować :)
Najmniejsze opóźnienie rośnie do tego stopnia że pociąg A jedzie niemal razem z pociągiem B.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 09 sty 2015, 21:05

Dział skarg i wniosków - PLK Warszawa. To ich zasługa. Jak przyjedzie do Otwocka opóźniony poc KM-ów i jest ok 5 minut do odjazdu SKM-ki - nie ma bata, SKM-ka pojedzie pierwsza.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 sty 2015, 21:37

To nawet dobrze, że pusta SKM-ka będzie zbierać tłum.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 09 sty 2015, 21:50

rufio198 pisze:Dział skarg i wniosków - PLK Warszawa. To ich zasługa. Jak przyjedzie do Otwocka opóźniony poc KM-ów i jest ok 5 minut do odjazdu SKM-ki - nie ma bata, SKM-ka pojedzie pierwsza.
I całkiem słusznie.
Niestety w Rembertowie jest zazwyczaj odwrotnie. O 7:29 planowo wyrusza skład do Zachodniej (kiedyś do Góry Kalwarii). Jeśli wcześniejszy (7:22) kurs z Mrozów jest opóźniony ok. 10 minut (bardzo częste w listopadzie i grudniu), to on jest wpuszczany jako pierwszy w peron. Kończy się to tym, że ok. 500 oczekujących na peronie osób szturmuje zapchany skład. Drzwi nie mogą się zamknąć i jednostki spędzają sporo czasu przy peronie blokując ruch. A wystarczy podstawić 7:29 do planowego odjazdu żeby zebrał towarzystwo.

Dziś rano była podobna sytuacja. 7:29 odjechał z Rembertowa planowo, ale o 7:35 przyjechał sporo opóźniony R3 z Mrozów do Sochaczewa w sile solowego AKM-1641. Zawalony po dach, wymiana pasażerów trwała dobre 3-4 minuty. Pod semaforem wjazdowym stał już R2 z... Mrozów do Zachodniej na podwójnym EN57 (1942+x). Wolne miejsca siedzące.
No kto wymyślił żeby solówka jechała tuż przed dwuskładem... (-o< (-o< (-o<

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 10 sty 2015, 8:22

pawcio pisze:To nawet dobrze, że pusta SKM-ka będzie zbierać tłum.
Pół biedy jeżeli jest to w godzinach szczytu- gorzej jak poza szczytem. Nie bez powodu SKM-ka jest nazywana zawalidroga kolejowa. Większość maszynistów z KM ( tak jak i kierowników) otwarcie mówi- trafisz za SKM-ka to dokładasz min 10 minut ( dotyczy to wszystkich tras po których kursuje SKM-ka). Poza tym zanim SKM-ka z Otwocka odjedzie to i będzie wolny odbieg to trzeba poczekać tez ok. 5-10 minut. I tak z opóźnienia dajmy na to 5-10 minut robi się 20-30 minut. Gdyby KM-ka pojechała pierwsza to jest pewność ze nie zwiększy opóźnienia a są spore szanse że jeszcze coś skróci do Wschodniego.
alojz pisze:No kto wymyślił żeby solówka jechała tuż przed dwuskładem... (-o< (-o< (-o<
PLK-a ? Raczej tak - w końcu to oni rządzą na torach. Mógł ktoś chwile pomyśleć u nich i puścić ten dwuskład jako pierwszy. Tamta pojedynka i tak opóźniona i tak - w tym wypadku 5 minut w tą czy 5 w tamtą już nie gra roli
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 sty 2015, 8:30

rufio198 pisze:
pawcio pisze:To nawet dobrze, że pusta SKM-ka będzie zbierać tłum.
Pół biedy jeżeli jest to w godzinach szczytu- gorzej jak poza szczytem. Nie bez powodu SKM-ka jest nazywana zawalidroga kolejowa. Większość maszynistów z KM ( tak jak i kierowników) otwarcie mówi- trafisz za SKM-ka to dokładasz min 10 minut ( dotyczy to wszystkich tras po których kursuje SKM-ka). Poza tym zanim SKM-ka z Otwocka odjedzie to i będzie wolny odbieg to trzeba poczekać tez ok. 5-10 minut. I tak z opóźnienia dajmy na to 5-10 minut robi się 20-30 minut. Gdyby KM-ka pojechała pierwsza to jest pewność ze nie zwiększy opóźnienia a są spore szanse że jeszcze coś skróci do Wschodniego
A skąd taka zależność? Zakładam, że nie tylko ze zwykłej zawiści do konkurenta.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 10 sty 2015, 8:44

Zawiść - na pewno nie - tym bardziej że to raczej partner niż konkurencja. To są suche fakty. Na linii Otwockiej maszyniści KM-ów potrafili do zmiany rj skrócić opóźnienie nawet i o 10 minut. SKM-ce rzadko to się zdarzało. Co jest tego przyczyna - nie potrafię określić.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 sty 2015, 8:48

Przyczyną błędów jest PLK. On i każą stać dłużej na przystankach, cały system kursowania pociągów jest niewydolny. SKM chociaż posiada dużą moc, musi ruszać wolniej niż kibel, prędkości też z reguły mniejsze niż KM. Nie wiem - może kwestia możliwości podstacji kolejowych...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 10 sty 2015, 8:53

zxcvbnm pisze:Przyczyną błędów jest PLK.
Tu akurat masz trochę racji
zxcvbnm pisze: On i każą stać dłużej na przystankach, cały system kursowania pociągów jest niewydolny. SKM chociaż posiada dużą moc, musi ruszać wolniej niż kibel, prędkości też z reguły mniejsze niż KM. Nie wiem - może kwestia możliwości podstacji kolejowych...
Totalna bzdura - zwłaszcza fragment o prędkościach i ruszaniu
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 sty 2015, 8:57

rufio198 pisze:Totalna bzdura - zwłaszcza fragment o prędkościach i ruszaniu
A nie jest tak ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 10 sty 2015, 8:58

Nie jest
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 sty 2015, 9:00

To jak jest według ciebie ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 10 sty 2015, 9:09

A diabli wiedzą - na pewno nie jest to wina prędkości czy ruszania. Prędkości obaj przewoźnicy maja takie same, czasy jazdy na odcinku Wschodnia - Otwock też
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 10 sty 2015, 10:09

Jacek Z. pisze: Czy jeśli jadą w zestawie maszynista-instruktor i maszynista-uczeń (ten drugi jeszcze bez pełnych uprawnień), to jeden z nich może być liczony jako pomocnik? Choć trochę by to było dziwne szkolenie, od razu na Vmax :wink:
Nie moga. Ten drugi w zasadzie nie ma zadnych uprawnien. Licencja sama w sobie nie daje nic. Nawet proby taka osoba nie moze wykonywac.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 sty 2015, 11:29

tomstak pisze:To będą maszyniści z maszynistami jeździć ;-)
Tylko OIDP maszynista jadący jako pomocnik dostaje mniej $$$ od maszynisty prowadzącego ;)
Więc chęci za dużych to nie będzie do takich służb ;)
Chyba, że będą ich traktować jednakowo.
Niemniej jednak problem jest i nie zmniejsza się, a zwiększa. Na podwójnej obsadzie ile pociągów teraz jeździ?

ODPOWIEDZ