Rozkład jazdy KM i SKM 2014/15
Moderator: JacekM
W tym problem że ja nie umiem dobrze doprecyzować
Najmniejsze opóźnienie rośnie do tego stopnia że pociąg A jedzie niemal razem z pociągiem B.
Najmniejsze opóźnienie rośnie do tego stopnia że pociąg A jedzie niemal razem z pociągiem B.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Dział skarg i wniosków - PLK Warszawa. To ich zasługa. Jak przyjedzie do Otwocka opóźniony poc KM-ów i jest ok 5 minut do odjazdu SKM-ki - nie ma bata, SKM-ka pojedzie pierwsza.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
To nawet dobrze, że pusta SKM-ka będzie zbierać tłum.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
I całkiem słusznie.rufio198 pisze:Dział skarg i wniosków - PLK Warszawa. To ich zasługa. Jak przyjedzie do Otwocka opóźniony poc KM-ów i jest ok 5 minut do odjazdu SKM-ki - nie ma bata, SKM-ka pojedzie pierwsza.
Niestety w Rembertowie jest zazwyczaj odwrotnie. O 7:29 planowo wyrusza skład do Zachodniej (kiedyś do Góry Kalwarii). Jeśli wcześniejszy (7:22) kurs z Mrozów jest opóźniony ok. 10 minut (bardzo częste w listopadzie i grudniu), to on jest wpuszczany jako pierwszy w peron. Kończy się to tym, że ok. 500 oczekujących na peronie osób szturmuje zapchany skład. Drzwi nie mogą się zamknąć i jednostki spędzają sporo czasu przy peronie blokując ruch. A wystarczy podstawić 7:29 do planowego odjazdu żeby zebrał towarzystwo.
Dziś rano była podobna sytuacja. 7:29 odjechał z Rembertowa planowo, ale o 7:35 przyjechał sporo opóźniony R3 z Mrozów do Sochaczewa w sile solowego AKM-1641. Zawalony po dach, wymiana pasażerów trwała dobre 3-4 minuty. Pod semaforem wjazdowym stał już R2 z... Mrozów do Zachodniej na podwójnym EN57 (1942+x). Wolne miejsca siedzące.
No kto wymyślił żeby solówka jechała tuż przed dwuskładem...
Pół biedy jeżeli jest to w godzinach szczytu- gorzej jak poza szczytem. Nie bez powodu SKM-ka jest nazywana zawalidroga kolejowa. Większość maszynistów z KM ( tak jak i kierowników) otwarcie mówi- trafisz za SKM-ka to dokładasz min 10 minut ( dotyczy to wszystkich tras po których kursuje SKM-ka). Poza tym zanim SKM-ka z Otwocka odjedzie to i będzie wolny odbieg to trzeba poczekać tez ok. 5-10 minut. I tak z opóźnienia dajmy na to 5-10 minut robi się 20-30 minut. Gdyby KM-ka pojechała pierwsza to jest pewność ze nie zwiększy opóźnienia a są spore szanse że jeszcze coś skróci do Wschodniego.pawcio pisze:To nawet dobrze, że pusta SKM-ka będzie zbierać tłum.
PLK-a ? Raczej tak - w końcu to oni rządzą na torach. Mógł ktoś chwile pomyśleć u nich i puścić ten dwuskład jako pierwszy. Tamta pojedynka i tak opóźniona i tak - w tym wypadku 5 minut w tą czy 5 w tamtą już nie gra rolialojz pisze:No kto wymyślił żeby solówka jechała tuż przed dwuskładem...
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
A skąd taka zależność? Zakładam, że nie tylko ze zwykłej zawiści do konkurenta.rufio198 pisze:Pół biedy jeżeli jest to w godzinach szczytu- gorzej jak poza szczytem. Nie bez powodu SKM-ka jest nazywana zawalidroga kolejowa. Większość maszynistów z KM ( tak jak i kierowników) otwarcie mówi- trafisz za SKM-ka to dokładasz min 10 minut ( dotyczy to wszystkich tras po których kursuje SKM-ka). Poza tym zanim SKM-ka z Otwocka odjedzie to i będzie wolny odbieg to trzeba poczekać tez ok. 5-10 minut. I tak z opóźnienia dajmy na to 5-10 minut robi się 20-30 minut. Gdyby KM-ka pojechała pierwsza to jest pewność ze nie zwiększy opóźnienia a są spore szanse że jeszcze coś skróci do Wschodniegopawcio pisze:To nawet dobrze, że pusta SKM-ka będzie zbierać tłum.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Zawiść - na pewno nie - tym bardziej że to raczej partner niż konkurencja. To są suche fakty. Na linii Otwockiej maszyniści KM-ów potrafili do zmiany rj skrócić opóźnienie nawet i o 10 minut. SKM-ce rzadko to się zdarzało. Co jest tego przyczyna - nie potrafię określić.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Przyczyną błędów jest PLK. On i każą stać dłużej na przystankach, cały system kursowania pociągów jest niewydolny. SKM chociaż posiada dużą moc, musi ruszać wolniej niż kibel, prędkości też z reguły mniejsze niż KM. Nie wiem - może kwestia możliwości podstacji kolejowych...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tu akurat masz trochę racjizxcvbnm pisze:Przyczyną błędów jest PLK.
Totalna bzdura - zwłaszcza fragment o prędkościach i ruszaniuzxcvbnm pisze: On i każą stać dłużej na przystankach, cały system kursowania pociągów jest niewydolny. SKM chociaż posiada dużą moc, musi ruszać wolniej niż kibel, prędkości też z reguły mniejsze niż KM. Nie wiem - może kwestia możliwości podstacji kolejowych...
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
A nie jest tak ?rufio198 pisze:Totalna bzdura - zwłaszcza fragment o prędkościach i ruszaniu
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Nie jest
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
To jak jest według ciebie ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A diabli wiedzą - na pewno nie jest to wina prędkości czy ruszania. Prędkości obaj przewoźnicy maja takie same, czasy jazdy na odcinku Wschodnia - Otwock też
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Nie moga. Ten drugi w zasadzie nie ma zadnych uprawnien. Licencja sama w sobie nie daje nic. Nawet proby taka osoba nie moze wykonywac.Jacek Z. pisze: Czy jeśli jadą w zestawie maszynista-instruktor i maszynista-uczeń (ten drugi jeszcze bez pełnych uprawnień), to jeden z nich może być liczony jako pomocnik? Choć trochę by to było dziwne szkolenie, od razu na Vmax
Tylko OIDP maszynista jadący jako pomocnik dostaje mniej $$$ od maszynisty prowadzącegotomstak pisze:To będą maszyniści z maszynistami jeździć
Więc chęci za dużych to nie będzie do takich służb
Chyba, że będą ich traktować jednakowo.
Niemniej jednak problem jest i nie zmniejsza się, a zwiększa. Na podwójnej obsadzie ile pociągów teraz jeździ?