Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2017

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Klawisz
Posty: 599
Rejestracja: 11 sie 2011, 15:37
Lokalizacja: Saska Kępa / R-3

Post autor: Klawisz » 30 cze 2017, 18:18

Zwrotnice, którymi skręca się z Bankowego w Solidarności w lewo nie są automatyczne. Stąd obecność wajchowych, którzy przekładają ręcznie. Ot co.
MotorMan :term:

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 30 cze 2017, 22:00

I przy okazji przycisku wzbudzają światło dla tramwaju

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25368
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lip 2017, 15:10

Dzięki czemu działa to na moje oko lepiej niż gdyby sygnał szedł dopiero ze zwrotnicy. Guzik jest wciskany jak tramwaj jest przy Orlej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7682
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 lip 2017, 16:20

Klawisz pisze:Zwrotnice, którymi skręca się z Bankowego w Solidarności w lewo nie są automatyczne. Stąd obecność wajchowych, którzy przekładają ręcznie. Ot co.
Bez przesady. To jest usilne robienie inwalidów z motorowych. Zwrotnice się przekłada ręcznie od 150 lat i kolejne pokolenia dają radę. Patrzenie na iglice to podstawowy obowiązek prowadzącego tramwaj.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 lip 2017, 4:03

A nie chodzi o straty czasowe i potencjalny korek przed skrzyżowaniem? W produktach Pesy wyjście do zwrotnicy trwa wieczność. Szczególnie jak wóz jest zatłoczony.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Stary Pingwin
Posty: 5829
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 lip 2017, 9:28

MisiekK pisze:
Klawisz pisze:Zwrotnice, którymi skręca się z Bankowego w Solidarności w lewo nie są automatyczne. Stąd obecność wajchowych, którzy przekładają ręcznie. Ot co.
Bez przesady. To jest usilne robienie inwalidów z motorowych. Zwrotnice się przekłada ręcznie od 150 lat i kolejne pokolenia dają radę. Patrzenie na iglice to podstawowy obowiązek prowadzącego tramwaj.
Gdyby to motorkowy przełożył daną zwrotnicę, musiałby
-zamknąć ją za sobą lub
-oczekiwać na następny wóz, aby tamten zobaczył, że został użyty nietypowy skręt.
Święta instrukcja nie pozostawia manewru.
miłośnik 13N

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 lip 2017, 11:01

Bez przesady. Motorowi nie są idiotami i wiedzą, że istnieje taka linia jak 71, która skręca w lewo na Bankowym.

Stary Pingwin
Posty: 5829
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 lip 2017, 11:19

Wiem, że motorowi nie są idiotami. Zapisy świętej instrukcji praktycznie są niezmienne od 40 lat, doszła obsługa nowych wagonów, radia i sipu. Rdzeń przepisów jest constans. Krowa zmienia poglądy, a instrukcja nie.
miłośnik 13N

Paweł D.
Posty: 5292
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 lip 2017, 11:35

Jeżeli niewielkim kosztem można zapewnić lepszą przepustowość tego skrętu, to dobrze, że tak się stało.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 lip 2017, 14:36

michael112 pisze:Bez przesady. Motorowi nie są idiotami i wiedzą, że istnieje taka linia jak 71, która skręca w lewo na Bankowym.
Ehe. Wiedzą też, że Trasa WZ jest zamknięta. Poza tymi, którzy nie wiedzą i wjeżdżają tam jednokabinowcami.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Walas
Posty: 17099
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 02 lip 2017, 15:44

Szeregowy_Równoległy pisze:
michael112 pisze:Bez przesady. Motorowi nie są idiotami i wiedzą, że istnieje taka linia jak 71, która skręca w lewo na Bankowym.
Ehe. Wiedzą też, że Trasa WZ jest zamknięta. Poza tymi, którzy nie wiedzą i wjeżdżają tam jednokabinowcami.
Jednokabinowcami to mało. Ostatnio pewne 190 prowadzone przez znanego ze Stalowej kierowcę(czyt. "Jaś Fasola") wjechało na zamknięty dla autobusów odcinek i ten kierowca musiał przestawiać barierki bo już za nim był tramwaj i nie mógł wycofać :D
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 lip 2017, 15:47

Kolega, który ma bana na Wawkomie, nie musiał przynajmniej cisnąć tyłem do sąsiedniej dzielnicy żeby zawrócić, tylko jakoś sobie poradził. Inna sprawa, że kolega uporczywie wszystkiemu zaprzecza. Kolega ze stojącego za nim tramwaju do dziś toczy z Jelczyka bekę :)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 02 lip 2017, 22:29

pawcio pisze:Dzięki czemu działa to na moje oko lepiej niż gdyby sygnał szedł dopiero ze zwrotnicy. Guzik jest wciskany jak tramwaj jest przy Orlej.
Oczywiście, że lepiej bo o te kilkanaście sekund wcześniej idzie sygnał wzbudzenia światła i jest pewność, że się wzbudziło. Mi bardziej chodziło o nietypowość całego rozwiązania.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7682
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 02 lip 2017, 23:27

Stary Pingwin pisze:Gdyby to motorkowy przełożył daną zwrotnicę, musiałby
-zamknąć ją za sobą lub
-oczekiwać na następny wóz, aby tamten zobaczył, że został użyty nietypowy skręt.
Święta instrukcja nie pozostawia manewru.
Nic takiego by nie musiał. Zwrotnica weszła do użytku liniowego co od razu wyłącza powyższe punkty, a nakazuje włączyć myślenie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 lip 2017, 21:40

A ja widzę, że już niedługo zemści się rozebranie kikuta torowiska na Jagiellońskiej. Stanie się tak w okresie pomiędzy przywróceniem tramwajów na W-Z a Targowej.

ODPOWIEDZ