Zmiany od marca 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 mar 2023, 14:45

Podejrzewam, że ten promil co płakał za 101 to po wiadomościach idzie spać i N01 widuje co najwyżej na tabliczkach z rozkładem.

man1956
Posty: 1694
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 mar 2023, 14:49

Jak już gadamy o rozwiązaniach systemowych, to przydałoby się też (kolejne marzenie...) zgrać ostatnie kursy SKM-ki z przyjazdami do Warszawy ostatnich pociągów. Np. Intercity z Rzeszowa przyjeżdża na Wschodni o 23:50, a ostatnie S1 do Otwocka jest o 23:23. W dodatku pociąg ten i tak stoi potem w Otwocku do czwartej rano, więc gdyby startował ze Wschodniej o północy świat by się chyba nie zawalił...

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 30 mar 2023, 14:58

pawcio pisze:
30 mar 2023, 14:39
Wot, paradoks. Płaczą Tarchodwory za 101, ale jak po tej samej trasie jedzie N01, to już fuj i ble.
Dajesz do zrozumienia, że ZTM w przedwyborczych spazmach przywróci 101 co 30'? :lol:
Emyl pisze:
30 mar 2023, 14:45
Podejrzewam, że ten promil co płakał za 101 to po wiadomościach idzie spać i N01 widuje co najwyżej na tabliczkach z rozkładem.
Nie ważne, kiedy idzie spać, pytanie, co robi w czasie, jak nie śpi. Jeżeli pisze i wysyła pisma do radnych dzielnicowych to przykład pokazuje, że jest na dobrej drodze do wywalczenia powrotu 101.
man1956 pisze:
30 mar 2023, 14:49
Jak już gadamy o rozwiązaniach systemowych, to przydałoby się też (kolejne marzenie...) zgrać ostatnie kursy SKM-ki z przyjazdami do Warszawy ostatnich pociągów. Np. Intercity z Rzeszowa przyjeżdża na Wschodni o 23:50, a ostatnie S1 do Otwocka jest o 23:23. W dodatku pociąg ten i tak stoi potem w Otwocku do czwartej rano, więc gdyby startował ze Wschodniej o północy świat by się chyba nie zawalił...
To jakiś istotny potok? Bo mam wrażenie, że zamiast puszczać pustą SKM-kę dla kilku osób, to może warto byłoby poprawić komunikację nocną wokół dworców, ze szczególnym uwzględnieniem Dworca Gdańskiego jako dworca pół-Centralnego :-k

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 mar 2023, 15:00

W sporej części kierunków po północy są jeszcze pociągi KM, ale generalnie tak - połączenia ze stacji kolejowych (nie tylko kolejowe) powinny być także zapewniane w szerszych zakresach godzinowych, plus mieć wzmocnienia w niedzielę w ramowych godzinach 18-23.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

man1956
Posty: 1694
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 mar 2023, 15:18

Tak, zwłaszcza że przyjazdy tuż przed północą dotyczą obecnie praktycznie wszystkich kluczowych kierunków dalekobieżnych (Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław). A jak jeszcze dodać do tego permanentnie spóźnienia z różnych mniej lub bardziej kuriozalnych przyczyn (ostatnio w pociągu z Gdyni usłyszałem, że opóźnienie wynikło z powodu "wsiadania pasażerów") - to osoby mieszkające pod Warszawą mają przechlapane.
W sporej części kierunków po północy są rzeczywiście pociągi KM, ale np. nie dotyczy to wspomnianego przeze mnie Otwocka, gdzie ostatnia KM jest ze Wschodniego o 23:42. Puszczenie S-1 z Dw.W np. o 00:15 spokojnie rozwiązałoby problem. I to nie kilku, ale co najmniej kilkudziesięciu osób.

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 mar 2023, 15:30

pawcio pisze:
30 mar 2023, 14:39
Wot, paradoks. Płaczą Tarchodwory za 101, ale jak po tej samej trasie jedzie N01, to już fuj i ble.
Już chyba zapomnieli i nie płaczą. Już parę lat minęło. Może rozwiązaniem byłaby jakaś dowozówka Winnica - Metro Młociny.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 mar 2023, 15:40

man1956 pisze:
30 mar 2023, 15:18
Tak, zwłaszcza że przyjazdy tuż przed północą dotyczą obecnie praktycznie wszystkich kluczowych kierunków dalekobieżnych (Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław). A jak jeszcze dodać do tego permanentnie spóźnienia z różnych mniej lub bardziej kuriozalnych przyczyn (ostatnio w pociągu z Gdyni usłyszałem, że opóźnienie wynikło z powodu "wsiadania pasażerów") - to osoby mieszkające pod Warszawą mają przechlapane.
W sporej części kierunków po północy są rzeczywiście pociągi KM, ale np. nie dotyczy to wspomnianego przeze mnie Otwocka, gdzie ostatnia KM jest ze Wschodniego o 23:42. Puszczenie S-1 z Dw.W np. o 00:15 spokojnie rozwiązałoby problem. I to nie kilku, ale co najmniej kilkudziesięciu osób.
Niestety problem znany mi jest z pierwszej ręki, a kolej winna mi jest już ładnych parę stówek za taksówki, jeno nie mam czasu się z nimi sądzić.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

man1956
Posty: 1694
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 mar 2023, 15:58

Mam tak samo. Kurs nocą taksówką ze Wschodniego do miejsca, w którym obecnie zdarzyło mi się mieszkać, to średnio ok.140 zł. A mam teraz taką robotę, że każdego tygodnia muszę gdzieś jechać w teren przy pomocy PKP.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 679
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 30 mar 2023, 16:10

Georg pisze:
pawcio pisze:
30 mar 2023, 14:39
Wot, paradoks. Płaczą Tarchodwory za 101, ale jak po tej samej trasie jedzie N01, to już fuj i ble.
Już chyba zapomnieli i nie płaczą. Już parę lat minęło. Może rozwiązaniem byłaby jakaś dowozówka Winnica - Metro Młociny.
Jak bym widział 2-kę w identycznej relacji :term:
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 mar 2023, 16:53

2 musi się wszędzie zatrzymać. N-ka nie. Przez to przejazd jest szybszy, a więc atrakcyjniejszy. Aczkolwiek nie wiem jaka byłaby różnica w czasie przejazdu.

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 30 mar 2023, 17:34

Autobus nocny byłby szybszy od tramwaju z wydzielonym torowiskiem, podniesioną prędkością i pełnym priorytetem? Odważne stwierdzenie, ale może realne patrząc jak wyglądają rozkłady nocnych.

Btw, wprowadzenie przystanków na żądanie dla tramwajów byłoby rozwiązaniem.

man1956
Posty: 1694
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 mar 2023, 18:00

A czy gdzieś w Polsce są przystanki tramwajowe na żądanie?
Bo przystanki kolejowe na żądanie, o dziwo, są!

ashir
Posty: 28030
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 mar 2023, 18:03

Oczywiście, że w Polsce są przystanki na żądanie dla tramwajów, chociażby w GZM czy w Krakowie!

Autobus Czerwon
Posty: 4343
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 mar 2023, 19:19

W GZM przystanki NŻ są od zawsze, w stopiątkach żądanie sygnalizuje się dwukrotnym wciśnięciem przycisku alarmowego, co pewnie jest bezpośrednią kalką podobnego rozwiązania z enek i stodwójek, tyle że tam zamiast przycisku był sznurek.

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 mar 2023, 21:42

man1956 pisze:
30 mar 2023, 15:18
Tak, zwłaszcza że przyjazdy tuż przed północą dotyczą obecnie praktycznie wszystkich kluczowych kierunków dalekobieżnych (Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław). A jak jeszcze dodać do tego permanentnie spóźnienia z różnych mniej lub bardziej kuriozalnych przyczyn (ostatnio w pociągu z Gdyni usłyszałem, że opóźnienie wynikło z powodu "wsiadania pasażerów")
To nie jest kuriozalna przyczyna, a rzeczywistość PKPowska. Wystarczy, że się trafi osoba z niepełnosprawnością, która w warunkach PKP prawie zawsze będzie dłużej wsiadać niż przewiduje to rozkład i już opóźnienie gotowe. Czasem obsługa pociągu jest tak do tego nieprzygotowana, że woła chłopaków "od przekąsek", a nawet... policję. Współczuję Ci, że nie masz służbowego samochodu na przykład i musisz w służbowe podróże jeździć koleją w Polsce.

Zablokowany