Zmiany od marca 2023
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Jak już gadamy o rozwiązaniach systemowych, to przydałoby się też (kolejne marzenie...) zgrać ostatnie kursy SKM-ki z przyjazdami do Warszawy ostatnich pociągów. Np. Intercity z Rzeszowa przyjeżdża na Wschodni o 23:50, a ostatnie S1 do Otwocka jest o 23:23. W dodatku pociąg ten i tak stoi potem w Otwocku do czwartej rano, więc gdyby startował ze Wschodniej o północy świat by się chyba nie zawalił...
Dajesz do zrozumienia, że ZTM w przedwyborczych spazmach przywróci 101 co 30'?
Nie ważne, kiedy idzie spać, pytanie, co robi w czasie, jak nie śpi. Jeżeli pisze i wysyła pisma do radnych dzielnicowych to przykład pokazuje, że jest na dobrej drodze do wywalczenia powrotu 101.
To jakiś istotny potok? Bo mam wrażenie, że zamiast puszczać pustą SKM-kę dla kilku osób, to może warto byłoby poprawić komunikację nocną wokół dworców, ze szczególnym uwzględnieniem Dworca Gdańskiego jako dworca pół-Centralnegoman1956 pisze: ↑30 mar 2023, 14:49Jak już gadamy o rozwiązaniach systemowych, to przydałoby się też (kolejne marzenie...) zgrać ostatnie kursy SKM-ki z przyjazdami do Warszawy ostatnich pociągów. Np. Intercity z Rzeszowa przyjeżdża na Wschodni o 23:50, a ostatnie S1 do Otwocka jest o 23:23. W dodatku pociąg ten i tak stoi potem w Otwocku do czwartej rano, więc gdyby startował ze Wschodniej o północy świat by się chyba nie zawalił...
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W sporej części kierunków po północy są jeszcze pociągi KM, ale generalnie tak - połączenia ze stacji kolejowych (nie tylko kolejowe) powinny być także zapewniane w szerszych zakresach godzinowych, plus mieć wzmocnienia w niedzielę w ramowych godzinach 18-23.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Tak, zwłaszcza że przyjazdy tuż przed północą dotyczą obecnie praktycznie wszystkich kluczowych kierunków dalekobieżnych (Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław). A jak jeszcze dodać do tego permanentnie spóźnienia z różnych mniej lub bardziej kuriozalnych przyczyn (ostatnio w pociągu z Gdyni usłyszałem, że opóźnienie wynikło z powodu "wsiadania pasażerów") - to osoby mieszkające pod Warszawą mają przechlapane.
W sporej części kierunków po północy są rzeczywiście pociągi KM, ale np. nie dotyczy to wspomnianego przeze mnie Otwocka, gdzie ostatnia KM jest ze Wschodniego o 23:42. Puszczenie S-1 z Dw.W np. o 00:15 spokojnie rozwiązałoby problem. I to nie kilku, ale co najmniej kilkudziesięciu osób.
W sporej części kierunków po północy są rzeczywiście pociągi KM, ale np. nie dotyczy to wspomnianego przeze mnie Otwocka, gdzie ostatnia KM jest ze Wschodniego o 23:42. Puszczenie S-1 z Dw.W np. o 00:15 spokojnie rozwiązałoby problem. I to nie kilku, ale co najmniej kilkudziesięciu osób.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Niestety problem znany mi jest z pierwszej ręki, a kolej winna mi jest już ładnych parę stówek za taksówki, jeno nie mam czasu się z nimi sądzić.man1956 pisze: ↑30 mar 2023, 15:18Tak, zwłaszcza że przyjazdy tuż przed północą dotyczą obecnie praktycznie wszystkich kluczowych kierunków dalekobieżnych (Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław). A jak jeszcze dodać do tego permanentnie spóźnienia z różnych mniej lub bardziej kuriozalnych przyczyn (ostatnio w pociągu z Gdyni usłyszałem, że opóźnienie wynikło z powodu "wsiadania pasażerów") - to osoby mieszkające pod Warszawą mają przechlapane.
W sporej części kierunków po północy są rzeczywiście pociągi KM, ale np. nie dotyczy to wspomnianego przeze mnie Otwocka, gdzie ostatnia KM jest ze Wschodniego o 23:42. Puszczenie S-1 z Dw.W np. o 00:15 spokojnie rozwiązałoby problem. I to nie kilku, ale co najmniej kilkudziesięciu osób.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Mam tak samo. Kurs nocą taksówką ze Wschodniego do miejsca, w którym obecnie zdarzyło mi się mieszkać, to średnio ok.140 zł. A mam teraz taką robotę, że każdego tygodnia muszę gdzieś jechać w teren przy pomocy PKP.
- AdamKlocusky
- Posty: 679
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Jak bym widział 2-kę w identycznej relacji
2 musi się wszędzie zatrzymać. N-ka nie. Przez to przejazd jest szybszy, a więc atrakcyjniejszy. Aczkolwiek nie wiem jaka byłaby różnica w czasie przejazdu.
-
- Posty: 571
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Autobus nocny byłby szybszy od tramwaju z wydzielonym torowiskiem, podniesioną prędkością i pełnym priorytetem? Odważne stwierdzenie, ale może realne patrząc jak wyglądają rozkłady nocnych.
Btw, wprowadzenie przystanków na żądanie dla tramwajów byłoby rozwiązaniem.
Btw, wprowadzenie przystanków na żądanie dla tramwajów byłoby rozwiązaniem.
A czy gdzieś w Polsce są przystanki tramwajowe na żądanie?
Bo przystanki kolejowe na żądanie, o dziwo, są!
Bo przystanki kolejowe na żądanie, o dziwo, są!
Oczywiście, że w Polsce są przystanki na żądanie dla tramwajów, chociażby w GZM czy w Krakowie!
-
- Posty: 4343
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W GZM przystanki NŻ są od zawsze, w stopiątkach żądanie sygnalizuje się dwukrotnym wciśnięciem przycisku alarmowego, co pewnie jest bezpośrednią kalką podobnego rozwiązania z enek i stodwójek, tyle że tam zamiast przycisku był sznurek.
To nie jest kuriozalna przyczyna, a rzeczywistość PKPowska. Wystarczy, że się trafi osoba z niepełnosprawnością, która w warunkach PKP prawie zawsze będzie dłużej wsiadać niż przewiduje to rozkład i już opóźnienie gotowe. Czasem obsługa pociągu jest tak do tego nieprzygotowana, że woła chłopaków "od przekąsek", a nawet... policję. Współczuję Ci, że nie masz służbowego samochodu na przykład i musisz w służbowe podróże jeździć koleją w Polsce.man1956 pisze: ↑30 mar 2023, 15:18Tak, zwłaszcza że przyjazdy tuż przed północą dotyczą obecnie praktycznie wszystkich kluczowych kierunków dalekobieżnych (Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław). A jak jeszcze dodać do tego permanentnie spóźnienia z różnych mniej lub bardziej kuriozalnych przyczyn (ostatnio w pociągu z Gdyni usłyszałem, że opóźnienie wynikło z powodu "wsiadania pasażerów")