Strona 7 z 107

: 13 lip 2008, 11:10
autor: Paweł C.
Fikander pisze:No ale lekką ręką licząc: E-1, E-3, 409, 410, 500, 502, 505, 512, 514, 515, 520, 521 i 522 to linie, które albo nie powinny być czerwonymi, albo w ogóle nie powinny istnieć.
Czy ty człowieku zdajesz sobie z tego sprawę jak ważną rolę odgrywają czerwone linię. :?: Wydaję mi się że chyba nie,dlatego piszesz takie bzdury. ](*,)

[ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 11:14 ]
Jak można zlikwidować lub uzwyklić linię 514.520.czy521 one odgrywają ważną rolę. (-X

: 13 lip 2008, 12:45
autor: Jarek
Paweł C. pisze:Jak można zlikwidować lub uzwyklić linię 514.520.czy521 one odgrywają ważną rolę.
No dalej, dalej. Udowodnij, jaką. Wątpię, byś potrafił. Stać Cię jedynie na wypowiadanie niczym nie popartych tez, które tylko zaśmiecają to forum i odsuwają dyskusję od meritum.

: 13 lip 2008, 13:08
autor: JacekM
Jakąś tam rolę pełnią. Ale czy muszą na obecnych trasach i jako 5xy?

: 13 lip 2008, 21:15
autor: Glonojad
Jarek pisze:
Paweł C. pisze:Jak można zlikwidować lub uzwyklić linię 514.520.czy521 one odgrywają ważną rolę.
No dalej, dalej. Udowodnij, jaką. .
Przewożą pasażerów :p. "Nieważne", że niezbyt wielu i wcale nie muszą oni jechać tą konkretną linią o tym konkretnym charakterze. Nieważne, że 520 to jest zresztą zakamuflowany, marny zwyklas.

: 14 lip 2008, 4:22
autor: Szamot
Obecna formalna definicja linii przyspieszonych brzmi tak nieściśle, że może byc nią praktycznie wszystko.

: 14 lip 2008, 8:02
autor: Glonojad
Łącznie z linią zatrzymującą się na każdym napotkanym przystanku?

: 14 lip 2008, 20:38
autor: Emdegger
Fikander pisze:Nie wiem, jak Ty, ale ja od 522 z czasem przejazdu ~22 minuty i częstotliwością 15 minut wolę 131 z czasem przejazdu ~25 minut i częstotliwością 7,5 minuty
Przy trasie na DWC, z zastępstwami na Znanej oczywiście, lub na Wolę (Jelonki) i pozbyciem się błyskotek z niefunkcjonalnymi końcówkami w stylu 105 do wykrojenia byłby spokojnie takt 5-minutowy w szczycie... (liczone prowizorycznie kiedyś tam, choć nie tak dawno wcale)

: 15 lip 2008, 8:03
autor: altar
A może 522 dałoby się puścic przelotowo przez ZP Znana i dalej prosto do Powstańców Śląskich (kiedyś, bodajże podczas budowy ronda Olbrachta-Redutowa, jeździła tak linia zastępcza, z tym że po dojeździe do Powstańców Śląskich zaraz zawracała), i w zależności od potrzeb na Karolin/Os. Górczewska (przez Człuchowską)/Stare Bemowo/Nowe Bemowo? Największy sens by to chyba miało dla dwóch pierwszych proponowanych krańców, a czas przejazdu byłby porównywalny do jazdy prosto Górczewską.

: 15 lip 2008, 9:53
autor: R-9 Chełmska
Dosyć częsta linia przyspieszona na przeguby przez przejazd kolejowy tamtejszy? Nie ma opcji, to teren na lokalną linię obsługiwaną minibusem...

: 15 lip 2008, 10:18
autor: altar
A ten przejazd jest często zamknięty? Owa linia zastępcza jakoś dawała sobie radę przy dośc częstych kursach.

: 15 lip 2008, 10:46
autor: Petroniusz
Tam jest dość wąsko, więc nie wiem, czy by się przeguby wyrobiły. Poza tym trzeba tam sporo kombinować przy tworzeniu takiej linii, bo sporo ulic między linią kolejową, a Powstańców Śląskich posiada progi zwalniające. Więc to chyba pomysł nierealny.

: 15 lip 2008, 10:53
autor: Emdegger
Doraźnie doraźne rozwiązania.

: 15 lip 2008, 17:04
autor: Solaris U10
Petroniusz pisze:Tam jest dość wąsko, więc nie wiem, czy by się przeguby wyrobiły. Poza tym trzeba tam sporo kombinować przy tworzeniu takiej linii, bo sporo ulic między linią kolejową, a Powstańców Śląskich posiada progi zwalniające. Więc to chyba pomysł nierealny.
Wąsko, jak wąsko, przegub by się pewnie nie wyrobił. Na Strąkowej nie ma progów, na Człuchowskiej też, na Oświatowej czy Rzędzińskiej też nie (OIDP).

: 15 lip 2008, 19:26
autor: Andrzej
Fikander pisze: 502 do skrócenia do Gocławia i ewentualnego połączenia z E-5. SM: dowozówka do PKP Wesoła, zwyklak na Wiatrak, ew. zwyklak na Ostrobramską. Osiedle niewielkie, niegenerujące potoków kwalifikujących się do bezpośredniego połączenia z Centrum, istniejący substytut w postaci SKM.
Osiedle wcale już nie takie małe, ale niepotrzebujące dwóch sposobów dojechania do Centrum. Polityka transportowa zachowa zapewne sposób dojechania za pomocą 198 i kolei, choć ludzie wybierają teraz raczej 502...
Zwyklak na Wiatraczną zbędny, zwyklak lub pośpiech Ostrobramską, Wawelską do przyjęcia.
Fikander pisze:514 - SKM. SKM. SKM. SKM. Zabudowa w większości jednorodzinna. Do zastąpienia przez dowozówki.
Pamiętaj, że 514 powstało w czasach gdy nie było SKM i wspólnego biletu, i nawet owa zabudowa jednorodzinna przy częstototliwości autobusu 15-30 minut, potrafiła wtedy zapewnić jako takie, całkiem przyzwoite zapełnienie w Wesołej.
Dzisiaj sytuacja się zmieniła, ale pamiętaj że poza godzinami szczytu i weekendy, gdy nie ma korków, 514 nadal pozostaje najlepszym i najszybszym dojazdem dla Nowego Rembertowa, Zielonej i Groszówki. Jest to wina słabych dowozówek oraz wielu nienaprawionych jeszcze mankamentów kolei.
No i pamiętaj, że na TŁ koleją nie dojedziesz.
Fikander pisze:515 - SKM. SKM. SKM. SKM. Do zastąpienia przez dowozówki. Oczywiście gdzieś tam musi pojawić się silna linia Zapłowiecze - Ostrobramska, pozwalająca na relatywnie dogodne przesiadki ze wszystkich stron.
Nie gdzieś tam, bo na razie mamy tylko ślepe zarzynanie połączeń na Grochowską i TŁ, bez zdecydowanej wizji dla Zapłowiecza.
Fikander pisze:520 - zerowe potoki tranzytowe. Połówka marysińska do zachowania, może być jako przyśpiech,
Pamiętaj, że Marysin będzie miał dobry dostęp do SKM. Zatem logika stosowana obecnie w Rembertowie i Wesołej, nakazauje uzwyklenie 520 albo pocięcie do pół godziny i stworzenie dowozówki Marysin - PKP Gocławek...
Fikander pisze:521 - przyspieszene li tylko na papierze. Do zmiany trasy i uzwyklenia.
521 powinno pozostać bez zmian dopóki nie będzie na linii otwockiej dobrej oferty kolejowej. Przez dobrą ofertę kolejową rozumiem pociągi szybkie, nie stające na trasie, w miarę punktualne, odjeżdżające w równych odstępach, częste (przynajmniej o częstotliwości 521, choć w DS i to za mało..)..

: 15 lip 2008, 20:36
autor: fik
Marysin w chwili obecnej ma z całego Zapłowiecza zdecydowanie najgorszy dostęp do kolei.