Strona 7 z 23

: 23 lut 2012, 12:41
autor: aqqaqq
Glonojad pisze:o tyle kompletnie nie widzę komu i po co miałaby służyć nowa trasa (z nowym obiektem) i pętla akurat w tamtym miejscu. Tylko błagam, nie pisz o P+R i kierowcach z Nieporętu...
Te tereny mają strukturę podobną jak Służewiec Biurowy, kilkanaście lat temu. Jest dużo tanich gruntów, wkrótce będzie dobry dojazd i jest bardzo blisko do biurowej siły roboczej (osiedla młodych ludzi, których było stać na kredyt na własne M). Za kilkanaście lat ta okolica może być kolejnym zagłębiem biurowców.

: 23 lut 2012, 13:43
autor: kulikowski
Glonojad pisze:A swoją drogą - piąta zajezdnia w 1995 roku potrzebna nie była.
Jaki był koszt adaptacji zajezdni autobusowej Pożarowej na tramwajową w 1995 ?
Jaki jest koszt budowy zajezdni tramwajowej od podstaw w 2012 ?
Rozumiesz różnicę ?
Kłania się brak planowania strategicznego ...
MeWa pisze:Poza tym przypomnę, że Pożarowa była zajezdnią AUTOBUSOWĄ.
:arrow: słowo-klusz: adaptacja. Czytanie ze zrozumieniem :!:

: 23 lut 2012, 13:48
autor: KwZ
kulikowski pisze:Kłania się brak planowania strategicznego ...
Ale w 1995 musiałbyś przewidzieć, że w 2015 będzie potrzebna przydatna nowa zajezdnia. W tym mieście (i w tym państwie) to nie takie hop siup. I chyba zresztą nigdzie.

: 23 lut 2012, 14:07
autor: Bastian
kulikowski pisze:Jaki był koszt adaptacji zajezdni autobusowej Pożarowej na tramwajową w 1995 ?
Jaki jest koszt budowy zajezdni tramwajowej od podstaw w 2012 ?
Rozumiesz różnicę ?
A koszt eksploatacji przez 20 lat pamiętałeś dodać? :ziew:
kulikowski pisze: :arrow: słowo-klusz: adaptacja
Były tam hale o odpowiedniej skrajni, z kanałami, siecią trakcyjną itp.? I tak usytuowane, że można było odpowiednio pomieścić tory wraz z łukami? Bo jak nie było, to mówisz o adaptacji pustego placu. Proszę więc o konkrety.

I, korzystając z pozycji, bardzo mocno proszę o te konkrety.

: 23 lut 2012, 14:19
autor: KwZ
Bastian pisze:Bo jak nie było, to mówisz o adaptacji pustego placu.
Dodam, że w ogólności burzenie starych budynków pod nowe może być trudniejsze (i droższe) od budowy w polu.

: 24 lut 2012, 17:07
autor: Os0
A jest jakiś plan budowy jakichś biurowców tam, czy to przedłużenie miałoby stymulować takie inwestycje?

: 24 lut 2012, 17:12
autor: Glonojad
Przy już istniejącej trasie do Żerania Wschodniego jest od cholery miejsca. Jeśli teren będzie atrakcyjny dla biurowców (w co nie wierzę), to tym bardziej nie będzie tam miejsca np. na centra logistyczne czy sortownię złomu, które się raz-dwa-trzy stamtąd wyprowadzą. Wątpię zatem, by najpierw miała się w ten sposób zabudować Płochocińska.

: 24 lut 2012, 22:16
autor: humptyangel
– Zajezdnia? – dziwi się burmistrz Białołęki Jacek Kaznowski. – Nikt nas o żadną opinię nie pytał. A mnie coraz mniej się podoba, że miasto wszystkie usługi uciążliwe dla mieszkańców i urządzenia techniczne lokuje w Białołęce – wytyka.
Czy na Białołęce oni tam żyją w innym świecie? I w obowiązującym do chyba 2006 roku studium jest rezerwa pod zajezdnię, była w tym samym miejscu z ustaleniach wiążących z 2001 (sprawdziłem teraz) i w planie ogólnym z 1992 też. Nie sprawdziłem tylko studium z 1998. Czy burmistrz nie wie co u niego na dzielni planują od lat przeszło 20?

To jest mój komentarz do tej wypowiedzi:

Obrazek

: 24 lut 2012, 23:35
autor: Glonojad
A gdzież jest ta udana niezwykle wypowiedź Burmistrza, bo jakoś mi umknęła?

Pomijając fakt, że zajezdnia taka znowu strasznie uciążliwa nie jest, zwłaszcza dla nowoczesnego taboru na nowoczesnych parametrach ochrony środowiska zbudowana. Szczególnie, że zlokalizowana będzie na środku zatyłcza, powiedzmy to sobie szczerze.

Aczkolwiek tylko wybrany politycznie przez "będących głosem doradczym, a nie - decyzyjnym" burmistrz dzielnicy może kręcić nosem na tego typu miejsca pracy - mam dziwne wrażenie, że np. burmistrz Marek taką inwestycję przyjąłby z pocałowaniem ręki. Ale może się mylę...

: 24 lut 2012, 23:47
autor: humptyangel
Glonojad pisze:A gdzież jest ta udana niezwykle wypowiedź Burmistrza, bo jakoś mi umknęła?
A tu, Mości Panie: http://www.zw.com.pl/artykul/10,347856_ ... Zeran.html

Był ten artykuł przywołany na pierwszej stronie.

: 24 lut 2012, 23:48
autor: Glonojad
A to staroć. Miał się czas burmistrz z pomysłem już oswoić. :-$

: 25 lut 2012, 1:09
autor: tarantula01
Glonojad pisze:@Tarantula: O ile pomysł z linia kolejową jest niezły (choć, niestety, nie jesteś w tej sprawie oryginalny :P ) - o tyle kompletnie nie widzę komu i po co miałaby służyć nowa trasa (z nowym obiektem) i pętla akurat w tamtym miejscu. Tylko błagam, nie pisz o P+R i kierowcach z Nieporętu...
Przesunięcie pętli Żerań Wschodni kilkaset metrów dalej pod CHT Marywilska, a wyprowadzenie tramwaju na Płochocińską po to, aby kiedyś powstał tramwaj wzdłuż tej ulicy aż do Kobiałki.

: 25 lut 2012, 3:09
autor: kulikowski
Bastian pisze:Były tam hale o odpowiedniej skrajni, z kanałami, siecią trakcyjną itp.? I tak usytuowane, że można było odpowiednio pomieścić tory wraz z łukami? Bo jak nie było, to mówisz o adaptacji pustego placu. Proszę więc o konkrety.

I, korzystając z pozycji, bardzo mocno proszę o te konkrety.
w 1995 r. w zajezdni Pożarowej były hale autobusowe.
Ceny materiałów budowlanych w 1995 r. vs. w 2012 r. (znacząco wyższe)
Ceny gruntów w 1995 r. (zero! - aport) vs. w 2012 r. (znacząco wyższe)
Kosztorys adaptacji zajezdni autobusowej na tramwajową w 1995 r. nie wiadomo czy istnieje (w ZTM/TW macie dobrych ekonomistów, jak byłoby polecenie służbowe to zapewne policzyliby)
vs.
kosztorys budowy nowej zajezdni tramwajowej w 2012 r. (prawdopodobnie znacząco wyższe).
Glonojad pisze:Wieksze znaczenie ma lokalizacja "po trasie", bo tu na dojazdy traci sie kilometry, a nie - hektometry.
Słusznie, Pożarowa (póki istniała) leżała bliżej centrum niż proektowany Annopol, do tego miała w bezpośrednim sąsiedztwie linię kolejową, czego brakuje projektowanemu Annopolowi.

Ale last not least, "co było a nie jest nie pisze się w rejestr"...
Jak ktoś jest urzędnikiem, to powinien liczyć się z potencjalną krytyką.
Miłośnikowi żal d... ściska, jak dobro publiczne (R-8) idzie na zmarnowanie) ... a po jakimś czasie okazuje się, że brakuje miejsca dla tramwajów ...

: 25 lut 2012, 6:43
autor: Glonojad
To ja już wolę, jak robisz wrzuty umiarkowanie na temat niż silisz się na jakieś analizy. I to mają być konkrety? ROTFL!

Aha, cały czas nie wskazałeś, gdzie ja napisałem o cenie.

[ Dodano: |25 Lut 2012|, 2012 06:47 ]
tarantula01 pisze:
Glonojad pisze:@Tarantula: O ile pomysł z linia kolejową jest niezły (choć, niestety, nie jesteś w tej sprawie oryginalny :P ) - o tyle kompletnie nie widzę komu i po co miałaby służyć nowa trasa (z nowym obiektem) i pętla akurat w tamtym miejscu. Tylko błagam, nie pisz o P+R i kierowcach z Nieporętu...
Przesunięcie pętli Żerań Wschodni kilkaset metrów dalej pod CHT Marywilska,
Fajnie. Czyli dla miejsca funkcjonującego głównie w weekendy, obsługiwanego solówkami co bodajże kwadrans, przedłużamy tramwaj z koniecznością budowy kilkudziesięciometrowych obiektów nad kanałem i Płochocińską...
a wyprowadzenie tramwaju na Płochocińską po to, aby kiedyś powstał tramwaj wzdłuż tej ulicy aż do Kobiałki.
Super. To Radni Białołęki marudzą na tramwaj na zabudowane gęściej Derby, a na domki w Kobiałce mieliby z chęcią przystać?

Choć, może, skoro w porywach trzypiętrowe osiedla na Derbach "zasługują" na metro, to rzeczywiście, tramwaj powinien zabudowę jednorodzinną obsługiwać...

: 25 lut 2012, 15:06
autor: Paweł_K
Kulikowski, a dlaczego nie doliczyłeś kosztów utrzymania przez 17 lat zajezdni tramwajowej? Sama by się finansowała?