: 18 kwie 2009, 13:00
Może nie umieją ich obsługiwać...
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Lesznowola płaci warbusowi coś ok. 2,4zł/km o ile dobrze pamiętam, do tego Warbus może sprzedawać bilety jednorazowe i honoruje WKM. Ztm płaci Lesznowoli za uznawanie WKM jakieś 20% kosztów około.Teokryt pisze:Kto komu i ile płaci za te linie?
Za co i ile dostaje ZTM za co WARBUS dostaje do Lesznowoli?
Czemu nie miałby być chętny, na pewno na tym nie traci, uwierz:)Teokryt pisze:Poza tym ZTM jest jeszcze chętny na ten biznes czy jednak pomysł spalił na panewce?
ZTM jest chętny. Tylko już widać że jest to "impreza" dla gmin, które raczej są gotowe wyłożyć sporą gotówkę na stół, chyba że ktoś chce stworzyć takie "coś" jak komunikacja w Lesznowoli.Teokryt pisze:Poza tym ZTM jest jeszcze chętny na ten biznes czy jednak pomysł spalił na panewce?
No jednak jesteś głupi... To Lesznowola decydowała jakie chce mieć linie, gdzie mają jeździć i stawać, oraz jakie mają być kursy.Frencher pisze:A przykład Lesznowoli pokazuje, że wszystko to funkcjonuje na poziomie podrzędnego wiejskiego PKS-a, a nie czegoś co jest (teoretycznie) elementem sieci komunikacyjnej ZTM
I kto to mówiSławekM pisze:Napiszesz może coś rozsądnego, a nie w kółko "ZTM to złodzieje, czyli wielki skok na podwarszawską kasę". Masz jednak uraz psychiczny do tej instytucji i to niezły...
Masz 100% racji. Szkoda tylko że jest to teoria.Bastian pisze:Jeżeli tak, to trzeba się uczyć na jej błędach, a nie nie uczyć wcale.
Dzięki, wiem chociaż na czym stoję...Bastian pisze:Jeżeli tak, to trzeba się uczyć na jej błędach, a nie nie uczyć wcale.
I kto to mówiSławekM pisze:Napiszesz może coś rozsądnego, a nie w kółko "ZTM to złodzieje, czyli wielki skok na podwarszawską kasę". Masz jednak uraz psychiczny do tej instytucji i to niezły...
(z perspektywy przeciętnego pasażera)Frencher pisze: A przykład Lesznowoli pokazuje, że wszystko to funkcjonuje na poziomie podrzędnego wiejskiego PKS-a, a nie czegoś co jest (teoretycznie) elementem sieci komunikacyjnej ZTM. Nie sądzę aby wiele gmin było tym realnie zainteresowanych.
http://www.ztm.waw.pl/nowe_do_piaseczna.phpNowe linie do Piaseczna i Chotomowa
Sieć komunikacji podmiejskiej ciągle się rozwija. Dzięki współpracy Zarządu Transportu Miejskiego z samorządami Piaseczna i Jabłonny, po wakacjach uruchomione zostaną nowe linie obsługujące te gminy.
(...)
To nie koniec planów ZTM dotyczących komunikacji na terenie gminy Piaseczno. Prowadzone są obecnie rozmowy z władzami Piaseczna na temat uruchomienia linii lokalnych. Byłyby obsługiwane przez prywatnego przewoźnika, wyłonionego w przetargu ogłoszonym przez gminę. Obowiązywałyby w nich bilety ZTM. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w autobusach czterech linii obsługujących gminę Lesznowola. Nowe połączenia umożliwiłyby mieszkańcom gminy, w tym np.: Bobrowca, Głoskowa, Złotokłosu czy ul. Julianowskiej, dojazd do stacji kolejowej w Piasecznie i linii autobusowych ZTM. Nowe połączenia mogłyby zostać uruchomione również po wakacjach.
Także na 1 września zaplanowano, wspólnie z władzami gminy Jabłonna, uruchomienie nowej linii, która kursowałaby z Żerania przez Jabłonnę do Chotomowa (z pominięciem Legionowa). Linia obsługiwałaby również osiedla położone wzdłuż obwodnicy Jabłonny. Podobnie jak w przypadku połączeń w Lesznowoli i w Piasecznie, byłaby obsługiwana przez prywatnego przewoźnika, wyłonionego w przetargu ogłoszonym przez gminę. Jej uruchomienie jest jednak uzależnione od wyników przetargu, a także od zarezerwowania przez gminę środków finansowych w swoim budżecie.