Solarisy A8, U12 i U18 - dostawa 2008+2009

Moderatorzy: JacekM, Dantte

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 gru 2009, 11:40

mrs pisze:Z linią 208 jest pewien problem. Autobus klasy MAXI się na ulicy Włodarzewskiej nie zmieści, z powodu... szerokości. I o poszerzeniu też nie ma za bardzo mowy, bo nie ma na to miejsca.
Aaa, to o to chodzi. No tak, jak się ma standardy azjatyckie w planowaniu przestrzennym, to przenoszą się one i na komunikację miejską...
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 gru 2009, 11:59

mrs pisze:
drapka pisze:Jak tłok, to moze trzeba większy tabor? Chyba nie po to wysyła się na daną linię najmniejsze możliwe wozy (które zresztą specjalnie się sprowadza - bo nie jest to podstawowy rozmiar taboru), żeby się na niej przepełnały...
Z linią 208 jest pewien problem. Autobus klasy MAXI się na ulicy Włodarzewskiej nie zmieści, z powodu... szerokości. I o poszerzeniu też nie ma za bardzo mowy, bo nie ma na to miejsca.
Ciężko jednak powiedzieć, że 208 ma częstotliwość której podkręcić nie można.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 02 gru 2009, 13:29

drapka pisze:Aaa, to o to chodzi. No tak, jak się ma standardy azjatyckie w planowaniu przestrzennym, to przenoszą się one i na komunikację miejską...
Spuścizna po PRL-u plus boom w latach 90. W sumie połowa z tych ludzi ma warunki dojazdowe rodem z Indii na własną prośbę - widzieli gdzie kupują mieszkania.
Glonojad pisze:Ciężko jednak powiedzieć, że 208 ma częstotliwość której podkręcić nie można.
No, to już zupełnie inna sprawa ;)

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 gru 2009, 13:39

mrs pisze:widzieli gdzie kupują mieszkania
No tak, ale ktoś te mieszkania pozwolił tam zbudować, zasiedlić i teraz nie ma jak tego ochędożyć.
Jak kupię śmierdzącą szynkę, to przecież nie jest moją winą, że ktoś ją wyprodukował.
Popatrz, jaka franca!

michał1984
Posty: 3305
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 02 gru 2009, 14:04

Ja tak z innej bajki czy A069 przybył do Warszawy bo jakoś na mieście go nie widziałem ani wczoraj ani dzisiaj ;-)

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 02 gru 2009, 14:50

Dobra, zapoznałem się z wnętrzem nowego cuda Alpino. Żenada, żenada, żenada.
Ja pierdzielę, wnętrze to jakiś idiota musiał projektować... mało siedzeń, większość siedzeń odwrócona tyłem do kierunku jazdy, ludzie siedzieli na nich ale bokiem, żeby widzieli przód autobusu. Chyba dwa czy trzy razy są poczwórne miejsca, w których jak siądzie jedna osoba to druga już się tam nie zmieści.
Tak ciasno w autobusie, ze musiałem się wbijać w poręcz żeby przepuścić kogoś kto chce przejść obok mnie.
Chciałem znaleźć pozytyw, spojrzałem na moje ulubione miejsce przy oknie tam gdzie się trzyma wózki... wpieprzyli tam dechę boczną i nawet o okno się nie da oprzeć.
No i na każdym przystanku drzwi chyba z 5 razy odbijały.

Jedyny plus nowych Solarisów to cichszy, przyjaźniejszy silnik oraz tablica boczna, która mi się podobałaby gdyby była w jakimś lepszym miejscu.

Innym słowem...podoba mi się bardzo te Alpino, ale jak wsiądzie do autobusu więcej niż 5 osób to jednak wolę Libero.

bartoni722
Posty: 12144
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 02 gru 2009, 14:56

5690 pisze:Ma ktoś rejestracje nowych wozów?
A021 :arrow: WOT HP86
A060 :arrow: WU 68140
A061 :arrow: WU 68137
A062 :arrow: WU 68136
A063 :arrow: WU 68135
A064 :arrow: WU 68134
A065 :arrow: WU 68133
A066 :arrow: WU 68132
A067 :arrow: WU 68131
A068 :arrow: WU 68130
A069 :arrow: WU 68129
A070 :arrow: WU 68128
A071 :arrow: WU 68127
A072 :arrow: WU 68126
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 02 gru 2009, 15:12


beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 02 gru 2009, 16:31

Plus braki na przegubowcu
017 - HP90
018 - HP89
022 - HP88? Nie wiem czy już dotarł gdyż miał awarie przed wyjazdem do stolicy.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 02 gru 2009, 16:31

michał1984 pisze:Ja tak z innej bajki czy A069 przybył do Warszawy bo jakoś na mieście go nie widziałem ani wczoraj ani dzisiaj ;-)
przybył, widziałem go w zajezdni w Ursusie.
reserved pisze:Jedyny plus nowych Solarisów to cichszy, przyjaźniejszy silnik oraz tablica boczna, która mi się podobałaby gdyby była w jakimś lepszym miejscu.
jak na nowy silnik, to on absolutnie nie jest cichy. Elektroniczną tablicę powinno się zaś montować nad siedzeniami - tam, gdzie nikt nie stoi i tego nie zasłania.

Jechałem jakiś czas temu w Gdański midi-Lionsem i muszę powiedzieć, że MAN naprawdę zrobił gigantyczny krok do przodu w kwestii midików. Układ wnętrza idealny, wieża znacznie mniejsza, wkomponowano w nią siedzenia. Jeśli zaś mowa o odgłosach silnika, to tym byłem zszokowany najbardziej - stojąc w rzeźni, nie słychać właściwie niczego! :o Do tego dodajmy zawieszenie, które nawet na polskich drogach radzi sobie wspaniale.

Odnoszę zaś wrażenie, że nasze Alpino to w przypadku Solarisa krok wstecz. Obawiam się też, że jeśli wieża z każdą kolejną normą spalania będzie tak szybko rosła, to w końcu zajmie cały tył :P
noidea

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 gru 2009, 16:40

mrs pisze:
drapka pisze:Aaa, to o to chodzi. No tak, jak się ma standardy azjatyckie w planowaniu przestrzennym, to przenoszą się one i na komunikację miejską...
Spuścizna po PRL-u plus boom w latach 90. W sumie połowa z tych ludzi ma warunki dojazdowe rodem z Indii na własną prośbę - widzieli gdzie kupują mieszkania.
sorry, ale to miasto jest od planowania przestrzennego i zaspokajania potrzeb mieszkańców.
mrs pisze:Z linią 208 jest pewien problem. Autobus klasy MAXI się na ulicy Włodarzewskiej nie zmieści, z powodu... szerokości. I o poszerzeniu też nie ma za bardzo mowy, bo nie ma na to miejsca.
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby:
a) zwiększyć częstotliwość,
b) puścić U10 (już jeździły)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Flash8222
Posty: 7631
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 gru 2009, 17:01

Adam G. pisze:Jechałem jakiś czas temu w Gdański midi-Lionsem i muszę powiedzieć, że MAN naprawdę zrobił gigantyczny krok do przodu w kwestii midików. Układ wnętrza idealny, wieża znacznie mniejsza, wkomponowano w nią siedzenia. Jeśli zaś mowa o odgłosach silnika, to tym byłem zszokowany najbardziej - stojąc w rzeźni, nie słychać właściwie niczego! :o Do tego dodajmy zawieszenie, które nawet na polskich drogach radzi sobie wspaniale.
Bo to dopiero nowe pojazdy, na początku midiki w Warszawie też były ciche :P Przy kiepskim serwisie co jest bardziej niż pewne w PKS Gdańsk to ten midik będzie jak nasze :P

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 02 gru 2009, 17:49

Też dziś jechałem tym nowym wynalazkiem. Z zewnątrz wyglądają ładnie, ciekawie. Ale wnętrze, no cóż, mimo pozytywnego nastawienia na Solarisa, nie podoba mi się. Układ siedzeń bez sensu. Większość miejsc jest ustawiona tyłem do kierunku jazdy, a wiadomo że ludzie tego nie lubią- zwłaszcza osoby starsze. Silnik cichutki nie jest ale też jakoś strasznie głośny nie jest. Największą porażką są drzwi- nie wiem co zostało skopane ale jak ktoś stoi blisko drzwi, wówczas one się nie zamkną za żadne skarby. Jadąc 204 dwóch pasażerów stało przy drzwiach. Kierowca próbował je zamknąć z 10 razy, dopiero jak odeszli drzwi się zamknęły. Jest to bezsens, jak będzie tłok, drzwi się nie zamkną.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 02 gru 2009, 18:49

Po dwóch dniach na liniach można zrobić już pierwsze podsumowanie nowych midików. Rozplanowanie wnętrze jest fatalne ale o tym już było. Po rozmowach z kierowcami wynika, że są bardzo zadowoleni z miejsca pracy. Przede wszystkim chwalą ogrzewanie kabiny (zwłaszcza dziś). Podoba im się także możliwość dopasowania fotela oraz pulpitu. Są już pierwsze narzekania na drzwi. Znowu występuje problem ograniczonej widoczności z prawej strony przy tłoku. Także fotokomórki obejmują zbyt duży obszar. Stojąc na granicy żółtego obszaru w pierwszych drzwiach nie można było ich zamknąć. Jednak na wszystko jest sposób. ;-)
I jeszcze jedno. Wyświetlacze są jednak zgodne z SIWZ, więc nie ma co liczyć na ich wymianę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 gru 2009, 20:17

A pierwsze drzwi tylko dla wsiadających i kierowcy też?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ