Strona 609 z 610

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 12:45
autor: marts
person pisze:
05 gru 2025, 11:15
marts pisze:
04 gru 2025, 21:50
- skrócone 1, tylko w co drugim kursie: rzadko, i znowu: dwukierunkowce
Przecież skrócone 1 do Banacha ma częstotliwość i godziny kursowania zwykłej linii - dlaczego mówisz o tym jak o słabej linii?

Ok, prawda.
Jakoś ubzdurałem sobie, że kursy skrócone są rzadziej.

Co nie zmienia moim zdaniem jakoś drastycznie tych rozważań.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 12:48
autor: person
Skrócone 1 to taka sama "linia" jak "pełna" 14, więc nie ma co umniejszać temu...

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 13:06
autor: michael112
Łukasz pisze:
04 gru 2025, 22:14
Niech to już jeździ na Pralkę…
To by pewnie oznaczało zabranie jeszcze jednego slotu z Pralki z tego co tam jest obecnie, bo wątpię żeby się pomieściły. A co szkodzi żeby była linia z Zachodniego w Jerozolimskie, nawet jeśli będzie się dublować z koleją? (mam na myśli 7)
Mi się wydaje że lepsza linia gdziekolwiek "do miasta" aniżeli lokalny ogryzek donikąd.
Skrócone 1 też mogłoby być (moim zdaniem po wydzieleniu w osobną linię), aczkolwiek to pewnie pochłonie więcej brygad, przypomnijmy - na tramwaje dwukierunkowe.

Re: (!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 14:30
autor: Łukasz
Fakt, że przy braku postojów na Zachodnim (chyba że terminal to wspiera) przydałby się wolny tor na Pralce. Można by wydłużyć 25, ale zależy nam głównie na weekendzie i miedzyszczycie, poza tym to masa dwukierunkow. Kursy skrócone 14 do Pl.Narutowicza? Albo coś do Pl.Starynkiewicza.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 14:56
autor: person
Komu służyłyby kursy Pralka-Zachodni? Co to za potok?

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 16:34
autor: fik
Polski program kosmiczny odniósł w tym roku dwa sukcesy:

1. Wyniesienie Sławosza Urbańskiego-Wiśniewskiego na orbitę
2. Wyniesienie dyskusji o układzie linii tramwajowych na Zachodnim na orbitę

Ponieważ jednak Zachodni to dworzec kolejowy, a nie kosmodrom(*), czuję się w obowiązku sprowadzić kolegów bezpiecznie na powierzchnię Ziemi. Acz zazdroszczę, z kosmosu pewnie nie widać palety barw polskiego przedzimia :term:

(*) acz w Bajkonurze pewnie cieplej

7 na Zachodni: z Zachodniego w ciąg Jerozolimskich jedzie nie tylko pociąg co 3,5 minuty, jedzie także WKD oraz trzy linie autobusowe, z których realistycznie patrząc usunąć nie da się żadnej. Jedna z nich na dodatek jedzie równolegle z postulowanym tramwajem aż na drugi brzeg Wisły, gdzie perfekcyjnie obsługuje jedyny przystanek, który jest poza strefą obsługi dworcem kolejowym.

Generalnie rzecz biorąc, dowolny kraniec dla linii z ciągu Jerozolimskich na Ochocie może mieć tylko funkcję strefowania podaży i jako taki powinien być wyznaczony za obszarem o najbardziej intensywnej zabudowie, tj. przynajmniej w rejonie Korotyńskiego(**), hasztag tramwajNaInstalatorów. W nieobecności takiego krańca wypada dobrać istniejące z najmniejszą szkodą dla funkcjonalności pozostałych kierunków, przy czym Banacha ma przynajmniej jakiś minimalny plus funkcjonalny (połączenie szynowe ze szpitalem).

(**) a poza tym pętla na placu Narutowicza powinna zostać zaorana, żeby już nigdy nikogo nie kusiło.

Linia na Pralkę: z Szosy Krakowskiej na Zachodni jeździ 154, rzadkie i krótkie. Myślę, że po otwarciu TnZ nadal będzie tę relację wypełniać rzadkie i krótkie 154, i otwieranie poważnej dyskusji na ten temat jest niepoważne, o wahadełku na Banacha tym bardziej.

14 na Zachodni: prawdą jest, że ciąg Filtrowej ma mocno wspólny zasięg obsługi z ciągiem TŁ i warto o tym pamiętać, ale absolutnie nie kupuję argumentu, że w relacji z Dolnego Mokotowa wygodniej będzie przesiąść się z tramwaju w autobus nad TŁ - w szczególności biorąc pod uwagę, że w jednym kierunku brakuje przystanku tramwajowego, a na samym Zachodnim tramwaj dojedzie znacznie bliżej peronów. 14 jest oczywistą oczywistością także dlatego, że można je bez istotnej straty dla układu przełożyć na Rostafińskich WŁAŚNIE DLATEGO, że Filtrowa jest ubezpieczona autobusami w ciągu TŁ - jedyną kwestią jest decyzja, czy Filtrowa utrzyma się na jednym slocie, ale moim zdaniem tak, bo Ochota będzie chętniej dojeżdżać do przesiadek w M1 na Ursynów do MPM (***).

(***) co naturalnie powinno otworzyć dyskusję, co będzie drugim slotem na Rostafińskich i czy aby na pewno 33, ale może nie otwierajmy zbyt wielu wątków naraz.

Nie przejmowałbym się też zanadto istnieniem wielu linii autobusowych z Dolnego Mokotowa na Zachodni - nie tylko jest to układ, który prosi się o daleko idącą przebudowę, do której otwarcie tego ogryzka tramwajowego powinno być sygnałem, ale też wysoka niezawodność i punktualność tramwaju zdecydowanie szybko przyciągnie do siebie pasażerów.

Pół litra na Zachodni: jakaś forma połączenia Daszyngtona z Zachodnim, w mojej opinii, jest potrzebna i uważam, że w tym przypadku strefowanie jedynki odbywać się powinno prędzej na Zachodnim niż na Banacha. Acz nie uważam też, że koniecznie z 1 trzeba tę relację kreować, 27 czy 32 też się nadadzą. Bonusem jest osłabienie popytu na podróże do centrum, bo pasażerowie z ciągu Okopowej będą mogli przestać jeździć na Centralny.

Reasumując; dyskusja powinna się kręcić wokół tego, czy na Zachodni pojedzie samo 14, czy coś poza tym, przy czym linia na Jerozolimskie jest pomysłem najgorszym z możliwych, a linia na Pralkę i Banacha są pomysłami najgorszymi z niemożliwych.

Re: (!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 17:25
autor: Łukasz
Jakkolwiek nie brzmiałoby wyniośle to co napisał, to zdanie fika nie jest wyznacznikiem tego, co jest dobre. Zwłaszcza że może zalatywać latami spędzonymi w różnych obszarach niedaiszmu. Głównym problemem do rozwiązania jest 20 minut odstępu na nowej trasie, gdzie maksymalnie akceptowalne jest 10. Samo pokrywanie się relacji w Jerozolimskie nie ma tu nic do rzeczy. Głównym problemem pokrywania się relacji z Jerozolimskich jest brygadożerność w kontekście dwukierunków.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 17:41
autor: marts
Jest jeszcze opcja Dw.Zachodni -> Pl. Narutowicza.

Dziwnie, to brzmi, ale:
- brygad dużo nie zeżre
- da z kierunków Filtrowej i Alej jednoperonowe przesiadki

A tak naprawdę, to pytanie brzmi: czy nowa długa trasa dla dwukierunkowców jest problemem (czy starczy sprzętu). Bo jak nie, to może rzeczywiście Aleje....

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 18:00
autor: Paweł D.
Tylko po co jechać na Pl. Narutowicza żeby przesiąść się w tramwaj na Zachodni? Dworce kolejowe są po drodze, autobusy dublujące pociągi także....

@fik Przypomnę tylko, że przystanki kolejowe Powiśle i Śródmieście są położone dość nieciekawie, a KM nie honorują kartoników ZTM (zasadniczo). Gdybym miał jechać na Zachodni autobusowy bez WKM, to pociąg ominę szerokim łukiem.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 19:39
autor: fik
O ile Powiśle jeszcze tak, o tyle nie wiem, co jest nieciekawego w lokalizacji Śródmieścia, zwłaszcza w układzie w którym istnieje linia z Nowowiejskiej na Zachodni, która może swobodnie przejąć ciężar obsługi przesiadek z ciągu N-S. Brak honorowania pełnej oferty biletowej w KM i WKD to jest oczywiście problem, na który zwracam zresztą uwagę nie od dziś - uważam że w kontekście istnienia całkiem bogatej alternatywy autobusowej nie uzasadnia to prowadzenia linii tramwajowej w absolutnie najlepiej obsłużonym kierunku ze wszystkich wyobrażalnych.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 19:53
autor: Maybach
A może faktycznie jakieś 32? Dość ciężko dostać się z ciągu Solidarności i Wileniaka na Zachodni.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 20:06
autor: Paweł D.
fik pisze:
05 gru 2025, 19:39
O ile Powiśle jeszcze tak, o tyle nie wiem, co jest nieciekawego w lokalizacji Śródmieścia
A skąd jest dobre dojście do Śródmieścia? Z nikąd. Jeszcze te schody po których strach chodzić. Mając jeszcze bagaż to bliżej jest na przystanki ZTM.
I dla jasności. Podpisuję się czterema kończynami pod analizą którą napisałeś kilka postów wyżej.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 20:14
autor: Łukasz
Maybach pisze:A może faktycznie jakieś 32? Dość ciężko dostać się z ciągu Solidarności i Wileniaka na Zachodni.
M2 plus plus plus pociąg jest bardzo dobre.

W Aleje kiedyś nie było ważne dokąd, byle co minutę i na długim składzie. Teraz nikomu nie przeszkadzało puste 25 na szczeniakach donikąd (dziś widziałem jedno z kilkunastu ostatnich, przed 16) a wcześniej przez lata dwunastka do Zielenieckiej. Więc naprawdę nie jest to tak bardzo istotne, czy to skręci w lewo na Banacha czy w prawo na Zachodni.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 20:25
autor: fik
Paweł D. pisze:
05 gru 2025, 20:06
fik pisze:
05 gru 2025, 19:39
O ile Powiśle jeszcze tak, o tyle nie wiem, co jest nieciekawego w lokalizacji Śródmieścia
A skąd jest dobre dojście do Śródmieścia? Z nikąd.
No odkąd jest pdp w osi Poznańskiej, to ze sporej części Śródmieścia Południowego w sumie.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 20:31
autor: Paweł D.
Tylko jakim celem podróży jest Zachodnia?. Chyba tylko dla PKS? Dla pociągów jadących w stronę Legionowa, to chyba lepszy dojazd ma W-wa Gdańska, niż ten P9. Co tam jeszcze jest takiego?