Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 mar 2022, 20:52

Nordyk110 pisze:
22 mar 2022, 19:37
716 nie straci, a zyska pewnie kilku pasażerów.
Za moich czasów (a było to dwie dekady temu) bardzo dużo pasażerów 716 łapało na PKP Włochy - to była najwygodniejsza przesiadka z pociągu na piastowski autobus.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 mar 2022, 21:02

ashir pisze:
22 mar 2022, 20:45
Jurand pisze:
22 mar 2022, 19:51


Niezbyt wygodna przesiadka ze 197 do 716 i odwrotnie się zrobi, obecne 197 na pełnej trasie bardzo dobrze pracuje i opóżnień zbytnich nie łapie (-(
Na pętli Cm. Wolski będziesz miał dogodną przesiadkę.
Ale po co ta zmiana już twraz? Nie lepiej poczekać na otwarcie kolejnych stacji metra? Też mi się nie podobają te kombinacje ze 197 i 716.

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 mar 2022, 21:03

Ogólnie fajnie, bo dość śmiałe te zmiany, mam nadzieję że uda się to wprowadzić jakoś w ten deseń, bez zostawiania dziadowych linii protestach.
Chociaż nie do wszystkiego mam przekonanie:
- najważniejsze żeby faktycznie udało się wycofać 109 i 171 znad metra,
- 190 to akurat nie wiem czy jest sens ruszać, może zostawić jak jest, a 171 prosto Górczewską ?
- 177 fajne, dobrze gdyby faktycznie udało się podbić częstotliwość do 10/15/15, bo bloków na P7P przybywa szybko, natomiast nie mam przekonania do ruszania 197 i 716,
- 178 i 207 jak najbardziej logiczne, 207 to od dawna powinno mieć taką właśnie trasę zamiast tego objeżdżania PKP Ursus ze wszystkich stron, 178 przy okazji można by całe skrócić do MRD, ale pewnie nie da rady, skoro ma tam pozostać jedyną linią (może coś innego na Świętokrzyską jednak ?)
- 154 faktycznie można podzielić, ale nie wiem czy zamiast wydłużania 167 nie prościej dać np. 254 od Starego Bemowa do Zachodniego od strony Woli (można przez Bema i Prądzyńskiego, bo tam na stałe jeszcze nic nie ma),
- 112 jak najbardziej też można podzielić, ale pisanie że będzie częściej to trochę ściema, bo i tak do niedawna było co 10;
- z drugiego kawałka 112 to jak już kiedyś pisałem - wolałbym 224 Metro Młociny - Karolin, skoro ma być 177 to trochę za dużo szczęścia na raz, ale przy takim 224 to pewnie byłyby mniejsze protesty dla podzielenia 112, tym bardziej że i 122 ma być skrócone (to też nie wiem czy nie przesada już),
- 220 też już raz było na Wrocławskiej i chyba się tam nie sprawdzało, no i też - 15/20/20 to tylko podbicie z 20 do 30 w DS,
- 714 to teraz jest co 20/30/60 a nie 30/60/60,
- no i kolejny raz przypominam że warto też by o 249 pomyśleć;

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 mar 2022, 21:09

Glonojad pisze:
22 mar 2022, 20:52
Nordyk110 pisze:
22 mar 2022, 19:37
716 nie straci, a zyska pewnie kilku pasażerów.
Za moich czasów (a było to dwie dekady temu) bardzo dużo pasażerów 716 łapało na PKP Włochy - to była najwygodniejsza przesiadka z pociągu na piastowski autobus.
No właśnie, 716 dalej jest popularne przy PKP Włochy, w zaproponowanej wersji w ogóle by nie zaliczało żadnej stacji kolejowej.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 mar 2022, 21:18

mb112 pisze:
22 mar 2022, 21:03
- z drugiego kawałka 112 to jak już kiedyś pisałem - wolałbym 224 Metro Młociny - Karolin, skoro ma być 177 to trochę za dużo szczęścia na raz, ale przy takim 224 to pewnie byłyby mniejsze protesty dla podzielenia 112, tym bardziej że i 122 ma być skrócone (to też nie wiem czy nie przesada już),
- 220 też już raz było na Wrocławskiej i chyba się tam nie sprawdzało, no i też - 15/20/20 to tylko podbicie z 20 do 30 w DS,
- 714 to teraz jest co 20/30/60 a nie 30/60/60,
- no i kolejny raz przypominam że warto też by o 249 pomyśleć;
184 jeździ sporo Ukraińców na Zachodni, myślę, że jest nie do ruszenia w najbliższym czasie. Bo jak rozumiem to 224 zamiast 184 byłoby.

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 mar 2022, 21:35

Ogólnie bardzo podoba mi się projekt zmian.

109 - Ostatnio jak sobie jechałem przez Powiśle 109 tak sobie właśnie myślałem, że wystarczyłaby jakaś krótka i częsta dowozówka z Torwaru do centrum. Ale głos jednego z mieszkańców, żeby 109-tka jechała chociaż do M2 i Pl. Bankowy jest moim zdaniem słuszny. Ja bym to dał w prawo w Marszałkowską i gdzieś w okolicach Placu Bankowego zakrańcował.

167 - Ja bym wykręcił go przez Dw. Zachodni.

Najbardziej podoba mi się propozycja linii 177. Proponowałbym jednak wprowadzić dodatkową sygnalizację świetlną przy wyjeździe z Szamot (w koordynacji z obecną na skrzyżowaniu obok) oraz na skrzyżowaniu Gierdziejewskiego z Posag 7 Panien, gdzie autobusy mogą czekać długo na możliwość przecięcia Gierdziejewskiego z powodu dużego ruchu. Już teraz koziołki na 177 nieraz muszą się na siłę wpychać i wymuszać by nie czekać w nieskończoność, a w przypadku większych autobusów może być większy problem.

No i 249 koniecznie do Metra Bemowo! Nie wyobrażam sobie nawet, żeby ludzie musieli dojeżdżać do Górczewskiej, przesiadać się w coś by podjechać dwa przystanki i znowu się przesiadać do metra.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 22 mar 2022, 21:45

184 jeździ dużo mieszkańców Bemowa do umiłowanego Urzędu Skarbowego na Ochocie oraz inni szczęśliwcy do ZUS przy Wrocławskiej. Ostatnio korzystałem z 184 jako podjazd do stacji metra Ks. Janusza, totalna porażka w kwestii rozkładu jazdy. Pierdolnik w tunelu i okolicach Dw. Zachodniego skutecznie zakłóca kursowanie 184.
ZUS fundatorem emigracji

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 mar 2022, 21:45

A to 249 pełni jakąkolwiek rolę poza socjalną? W DP kursuje co 30 minut, a w weekendy już od dawna zawieszone.

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 mar 2022, 21:59

fraktal pisze:
22 mar 2022, 21:18
184 jeździ sporo Ukraińców na Zachodni, myślę, że jest nie do ruszenia w najbliższym czasie. Bo jak rozumiem to 224 zamiast 184 byłoby.
Nie, nie, to niezależnie od 184, za to częściowo zamiast 114 :) To był element większego pomysłu :) Który obejmował też:
- 114 tylko do Pl. Wilsona/Gwiaździstej/Powązek od strony Bródna,
- 121 do Pl. Wilsona zamiast 114 (krótsze i rzadsze niż 114, np. co 20/30/30), zresztą kiedyś tak kursowało,
- 284 Młociny UKSW - Metro Młociny,
- no i wywalenie 171 z Chomiczówki rzecz jasna też,
- jak również skrócenie 112 do Nowego Bemowa tak jak to teraz zaproponowano,

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 mar 2022, 22:07

reserved pisze:
22 mar 2022, 21:35
Proponowałbym jednak wprowadzić dodatkową sygnalizację świetlną przy wyjeździe z Szamot (w koordynacji z obecną na skrzyżowaniu obok) oraz na skrzyżowaniu Gierdziejewskiego z Posag 7 Panien, gdzie autobusy mogą czekać długo na możliwość przecięcia Gierdziejewskiego z powodu dużego ruchu. Już teraz koziołki na 177 nieraz muszą się na siłę wpychać i wymuszać by nie czekać w nieskończoność, a w przypadku większych autobusów może być większy problem.
Dokładnie tak, w obu tych miejscach by się bardzo przydało. Z tym że na Gierdziejewskiego/P7P to wystarczyłoby rondo.
reserved pisze:
22 mar 2022, 21:35
No i 249 koniecznie do Metra Bemowo! Nie wyobrażam sobie nawet, żeby ludzie musieli dojeżdżać do Górczewskiej, przesiadać się w coś by podjechać dwa przystanki i znowu się przesiadać do metra.
ashir pisze:
22 mar 2022, 21:45
A to 249 pełni jakąkolwiek rolę poza socjalną? W DP kursuje co 30 minut, a w weekendy już od dawna zawieszone.
No właśnie mogłoby pełnić znacznie większą rolę niż obecnie. Już kiedyś pisałem, optymalna trasa to moim zdaniem Lazurowa (zawrotka na rondzie z Połczyńską) - Szeligowska - Rayskiego - Coopera - Górczewska (w drugą stronę musi być przez zawrotkę przy S8) - Metro Bemowo. I przynajmniej ze 2 razy częściej niż obecnie.

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 mar 2022, 23:07

Zastanawiam się tylko czy z tej linii tak mało ludzi korzysta bo jest niepotrzebna skoro tak blisko są inne linie czy dlatego że jeździ za rzadko i nie ma sensu na nią czekać. No i głównym potokiem pasażerów tej linii zajmują ci wsiadający/wysiadający na przystanku Chrzanów bo jest najdalej od cywilizacji położony. Podobna sytuacja jest na linii 239, gdzie większość pasażerów to ci jadący do samego końca na Krasnowolę, a po drodze wysiadający są to pojedyncze osoby bo blisko mają Puławską więc sens autobusu jest mniejszy.

Jurand
Posty: 1090
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 23 mar 2022, 5:10

ashir pisze:
22 mar 2022, 20:45
Jurand pisze:
22 mar 2022, 19:51


Niezbyt wygodna przesiadka ze 197 do 716 i odwrotnie się zrobi, obecne 197 na pełnej trasie bardzo dobrze pracuje i opóżnień zbytnich nie łapie (-(
Na pętli Cm. Wolski będziesz miał dogodną przesiadkę.
No właśnie pytanie, czy przesiadka na cm. Wolskim na pewno jest dogodna?
Jedz i sprawdź układ świateł przy Forcie Wola i ile zajmuje prawoskręt dla 197 do pętli cm. Wolski.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2022, 6:03

Zdecydowanie dogodna.

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 mar 2022, 7:33

Całkiem udany moim zdaniem ten projekt.
Faktycznie 109 mogłoby się zamienić numerkiem ze 171, ale to detal i to zauważalny wyłącznie przez miłośników.

Zmiany w Ursusie moim zdaniem też mocno na plus, choć nie rozumiem czemu nie jest oferowany mieszkańcom P7P dowóz do stacji Włochy, gdzie oferta kolejowa jest znacznie lepsza niż na Ursusie Płn. i niewiele lepsza niż na Niedźwiadku, ten jest jednak w przeciwną stronę do centrum, więc przesiadka tam może się wydawać jazdą naokoło. Może powinno przez P7P jeździć także podbite 228? Wygięcie 716 tak żeby omijało Włochy w gruncie rzeczy jakiśtam sens ma - po co Piastów ma się przesiadać do pociągu na Włochach skoro może to zrobić w samym Piastowie?

Zastąpienie 190 na Górczewskiej oraz 154 na Woli przez 167 oceniam pozytywnie, choć podobnie jak przedmówcy mam obawy o regularność tej ostatniej linii. Może dobrze byłoby zakrańcować 167 przy MPM, a Siekierki obsłużyć dedykowaną linią? Lub w ogóle przedłużyć tam 109 z Torwaru. Generalnie w tamtym rejonie myślę że też by się przydało posprzątać.

W tym wszystkim najbardziej dziwi brak połączenia 249 z metrem. Reasumując, dobrze gdyby projekt z grubsza został zrealizowany. Póki co w komentarzach w internecie nie czytalem żadnej konstruktywnej krytyki, w większości same krzyki typu "znowu ZTM wycina wszystkie autobusy nad metrem".

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 mar 2022, 8:20

716 będzie miało wydłużony czas przejazdu w stosunku do obecnej trasy, przy czym będzie co prawda na przegubach, ale będzie jeździć rzadziej niż 197 obecnie, więc jakoś pozytywów nie umiem tu znaleźć. Chyba że chodzi o bilans wozów/wozokilometrów - żeby się zgadzał. Poza tym zastępowanie linii miejskiej przez linię strefową czyli w uproszczeniu dedykowaną mieszkańcom ościennych gmin uważam generalnie za słabe rozwiązanie.

ODPOWIEDZ