SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 kwie 2007, 23:02

Andrzej pisze:
Fikander pisze: Tych wożących powietrze?
Nie, tych które pomimo metra trzymają się znacznie lepiej niż nie jedna inna linia w mieście.
No, zdecydowanie 128 i 127 trzymają się tam tak fantastycznie, że szok :D

508 jakoś dało się wywalić i wszyscy są zadowoleni, to da się także skrócić 520 i przekierować 524 na Trakt ze skasowaniem E-3. Z 515 można poczekać, aż metro dotrze do Huty...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 17 kwie 2007, 0:24

Fikander pisze:508 jakoś dało się wywalić i wszyscy są zadowoleni.
:arrow: Nie wszyscy :P.
Szczególnie, jeśli chodzi o odcinek od ronda Dmowskiego do Dworca Zachodniego. Ale to już temat wielokrotnie wałkowany i raczej nie do tego wątku ;).

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 17 kwie 2007, 20:26

Nazgul pisze:
Premo pisze:Przykład poc. 7:04 z Miłosnej. Bardzo rzadko, żeby nie powiedzieć w ogóle nie odjeżdża o rozkładowej porze. Spowodowane jest to tym że rozkładowo ma przyjazd o 7:00. Gdy nie zdąży i spóźni się 2 minuty musi przepuścić odjeżdżający pociąg do Grodziska. W ten sposób łapie 5 minut opóźnienia zanim jeszcze wjedzie na stację. Potem jeszcze czas na zmianę kabiny i kolejne 5 minut z głowy. Tyle że tak się dzieję prawie codziennie i zamiast o 7:04 pociąg odjeżdża 7:10-11
Ale gdzie w tym wina SKM? Ciężko, żeby wcisnął się na styk niemalże co do minuty po całej trasie, a takie przypadki są spowodowane brakiem koordynacji rozkładów KM i SKM, co wkrótce ma się zmienić.
* wkrótce? dopiero w czerwcu, jak zaczną się wakacje i ludzie rozjadą się na urlopy. dlaczego trzeba tyle czekać na dobre zmiany (druga dobra zapowiadana zmiana - dostosowanie linii ZTM do SKMki)??
* obecnie stojąc na stacji w Rembertowie widzę obracające na pusto i często bez sensu 153. 196 wcale nie lepsze, a 198 w Wesołej także.
* teraz po cichu zmienili chyba rozkład. był jeden dobry pociąg KM, do którego można się było przesiąść nawet z 514 (bo do S2 już ciężko z 514 po zmianie rozkładu). tenże pociąg 'umownie' przyjeżdżał o 8.47, a teraz 8.58 czyli jak np. dziś o 9.06. przed nim zapchana SKM o 9.01, i 9 osób zostało na peronie. ogółem ponad 20 minut czekania. brawa za zachęcanie ludzi do przesiadki do pociągów i faktycznego promowania komunikacji szynowej,, (no ale jakimiś ideami się muszą w tym ZTM kierować,,).
sprawdzę jeszcze przesiadkę ze 137 na Gocławku, akurat fartem jest pociąg 'umownie' o 8.48.
* jeśli nie wypali, pozostaje wrócić do niezawodnego 514, którym byłbym szybciej w szkole, gdybym nie bawił się w przesiadki do pociągów:/ tym bardziej, że korki na Marsa o tej porze już zmalały; (naturalnie kierowcy zaczynają unikać danej ulicy o danej porze i niebawem są tam luzy, np. Ostrobramska do Płowieckiej kiedyś a teraz).
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 18 kwie 2007, 8:57

Andrzej pisze:wkrótce? dopiero w czerwcu, jak zaczną się wakacje i ludzie rozjadą się na urlopy. dlaczego trzeba tyle czekać na dobre zmiany (druga dobra zapowiadana zmiana - dostosowanie linii ZTM do SKMki)??
Akurat zmiana rozkładów wszystkich pociągów to nie jest taka prosta sprawa, jakby się mogło wydawać, więc i tak cieszmy się, że to (oby) już niedługo.
Andrzej pisze:obecnie stojąc na stacji w Rembertowie widzę obracające na pusto i często bez sensu 153. 196 wcale nie lepsze, a 198 w Wesołej także.
153 nie jest tylko dowozówką do SKM, jest to linia lokalna mająca duzo więcej zadań, takich jak dowożenie dzieci do szkoły na Paderewskiego, czy poza szczytem jako jedyna linia obsługująca Padrewskiego, Czwartaków i Mokry Ług, dlatego zapełnienie tej linii nie zawsze jest duże, ale taka to cecha linii lokalnej. Jedyne do czego mogę się przyczepić do zbyt duża częstotliwość w szczycie, 10 min to faktycznie przesada.
Andrzej pisze:teraz po cichu zmienili chyba rozkład. był jeden dobry pociąg KM, do którego można się było przesiąść nawet z 514 (bo do S2 już ciężko z 514 po zmianie rozkładu). tenże pociąg 'umownie' przyjeżdżał o 8.47, a teraz 8.58 czyli jak np. dziś o 9.06. przed nim zapchana SKM o 9.01, i 9 osób zostało na peronie. ogółem ponad 20 minut czekania. brawa za zachęcanie ludzi do przesiadki do pociągów i faktycznego promowania komunikacji szynowej,, (no ale jakimiś ideami się muszą w tym ZTM kierować,,).
sprawdzę jeszcze przesiadkę ze 137 na Gocławku, akurat fartem jest pociąg 'umownie' o 8.48.
* jeśli nie wypali, pozostaje wrócić do niezawodnego 514, którym byłbym szybciej w szkole, gdybym nie bawił się w przesiadki do pociągów:/ tym bardziej, że korki na Marsa o tej porze już zmalały; (naturalnie kierowcy zaczynają unikać danej ulicy o danej porze i niebawem są tam luzy, np. Ostrobramska do Płowieckiej kiedyś a teraz).
Zgodzę się, że korki jeśli chodzi o szczyt popołudniowy przy tym węźle zmalały (z ogromych na duże), co jest efektem myślę omijania tego węzła poprzez Wał Międzeszyński przez kierowców dojeżdżających do Trasy Lubelskiej. Rano natomiast korki są coraz gorsze. Rok temu mój ojciec wyjeżdżając blachosmrodem o 6.45 z Rembertowa był o 7.10 w centrum, a teraz wyjeżdża 6.30 i jest 7.15-7.20. Ile jadą autobusy lepiej nie mówić. W tych warunkach pociągi, nawet jesli się spóźniają są bezkonkurencyjne. Ostatnio jadąć na 11 do pracy przejechałem się kilka razy 515 sprawdzić, jak duże są korki i przed Żołnierską autobus stracił 10min, a wiadukt na Marsa był zapachany od samego skrzyżowania z Chełmżyńską.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 kwie 2007, 14:01

* teraz po cichu zmienili chyba rozkład. był jeden dobry pociąg KM,
Nie cpo cichu - prześledź komunikaty na stacjach i przystanmkach przy kasach i w gablotach.
Są poważne zmiany na linii Wawa - Siedlce do 19 września ze względu na modernizację Siedlce - Biała Podl.
* wkrótce? dopiero w czerwcu,
Ważne, że w ogóle. Dotykanie się do rozkładu w trakcie jego trwania to nielada wyzwanie. Nie bez powodu wnioski do rozkładu na następny rok przyjmuje się do czerwca...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 18 kwie 2007, 16:23

Łatwiej chyba jest zmienić rozkład autobusów niż pociągów?

Flash8222
Posty: 7631
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 kwie 2007, 17:23

ewarszawa.com pisze:Euro 2012 wielką szansą rozwoju warszawskiego systemu SKM

Euro 2012 przyspieszy powstanie warszawskiego systemu kolei miejskiej. Nowa stacja, która powstanie tuż obok istniejącego dworca Warszawa Stadion będzie pełnić funkcję wielkiego węzła przesiadkowego. To tutaj będą krzyżować się 4 linie warszawskiego systemu SKM, linia metra oraz linia tramwajowa na ulicy Targowej. Prawdopodobnie też na stacji Warszawa Stadion będą zatrzymywać się dalekobieżne pociągi Express, InterCity oraz EuroCity. Dzięki skrzyżowaniu z linią metra stacja ta będzie dużo bardziej dogodnym miejscem przesiadek niż dworzec Warszawa Wschodnia.

Nowy Dworzec

Nowa stacja powstanie na wschód od istniejącego dworca Warszawa Stadion. Stacja ta ma szanse stać się pierwszym eleganckim dworcem w Warszawie, którego nie powstydzimy się przed przyjeżdżającymi turystami z całego świata. Istniejący dworzec autobusowy stadion zostanie przeniesiony w miejsce tuż obok dworca wschodniego. Na stacji kolejowej powstaną również punkty handlowo-usługowe.

Obrazek

Istniejąca linia SKM

Obecnie na przystanku Warszawa Stadion zatrzymuje się nasza jedyna linia SKM oznaczona jako S2. Pociągi SKM kursują w odstępach 30 minutowych na trasie Pruszków – Sulejówek Miłosna. Dzięki temu połączeniu w 6 minut możemy dotrzeć z dworca Warszawa Śródmieście do Stadionu. Linia najprawdopodobniej zostanie wydłużona do Żyrardowa w przyszłym roku.

Nowe linie

Najważniejszą nową linią będzie połączenie Lotnisko Okęcie-Lotnisko Modlin. Warszawa będzie najprawdopodobniej jedynym miastem na świecie, które będzie posiadać nie dość, że stację dla pociągów InterCity zlokalizowaną tuż obok stadionu narodowego to również bezpośrednie połączenie obu lotnisk ze stadionem narodowym.
Pociągi pomiędzy lotniskami będą jeździć najprawdopodobniej co 30 minut, a uruchomienie pierwszego odcinka nowej linni SKM (Warszawa Lotnisko Okęcie – Warszawa Wschodnia) powinno nastąpić do 2009 roku. Należy jednak rozważyć zwiększenie częstotliwości kursowania tej linii SKM do 15 minutowego taktu w celu zwiększenia popularności kolei jako środka transportu na oba lotniska.

Ogromne znaczenie związane z poprawą dostępu do stadionu narodowego będzie miała również uruchomienie obwodowej linii SKM, nie jest niestety znana planowana data uruchomienia tego połączenia.

Z dzielnic na stadion

Dokładny plan rozbudowy systemu SKM oraz metra pokazuje zamieszczona poniżej mapka. Plan rozbudowy został ogłoszony podczas kampanii wyborczej przez dzisiejszą prezydent miasta Hannę Gronkiewicz-Waltz. Można śmiało stwierdzić, że dzięki budowie systemu SKM, każdy warszawiak dotrze w ekspresowym tempie na nasz stadion

Obrazek

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 23 kwie 2007, 17:41

Flash8222 pisze:Istniejąca linia SKM

Obecnie na przystanku Warszawa Stadion zatrzymuje się nasza jedyna linia SKM oznaczona jako S2. Pociągi SKM kursują w odstępach 30 minutowych na trasie Pruszków – Sulejówek Miłosna. Dzięki temu połączeniu w 6 minut możemy dotrzeć z dworca Warszawa Śródmieście do Stadionu. Linia najprawdopodobniej zostanie wydłużona do Żyrardowa w przyszłym roku.
Jak widać nazwa SKM spodobała się dziennikarzom. Piszą SKM nawet jeśli artykuł dotyczy nowych stacji

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7779
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 23 kwie 2007, 17:44

Flash8222 pisze:nowej linni SKM
8-[
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8482
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 kwie 2007, 17:47

Heh, fajny artykuł.
Wizualizacja (BTW: skopiowana z Rzeczpospolitej?) pokazuje tylko stację Stadion na dodatek przesuniętą do Targowej (i taka stacja miałaby obsługiwać Stadion Narodowy? Tramwaje byłyby w tym dużo lepsze...), natomiast na mapce HGW zaznaczono Stadion w obecnym miejscu i nową Targową.
I komu wierzyć? ;-)

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 23 kwie 2007, 18:19

Ten artykuł to nic nowego. Mapka sieci SKM ze strony HGW. I chyba tylko na tej podstawie napisano artykuł. Dziwne jest to że nad tą mapką w programie wyborczym było napisane o połączeniu SKM z KM. Ale tego to już nie czytano

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 23 kwie 2007, 22:33

Przesuwanie przystanku osobowego 'Stadion' jest według mnie dziwnym pomysłem: odsuwać go od miejsca 'docelowego'? Jeśli już go przesuwać, to na zachód, tak, aby zachodnia głowica przylegała do.. eee.. (Wału Miedzeszyńskiego - jak na tym odcinku się ta ulica nazywa?) 'Praskiej Wisłostrady' powiedzmy. Będzie wówczas bliej Stadionu Narodowego. Obecne usytuowanie p.o. Stadion jest chyba spowodowane istnieniem dworca PKS, więc jeśli ma być (ten PKS) gdzie indziej, to ten powód odpada, bo p.o. Stadion bez Pekaesu będzie 'w polu'.
A mapka wyborcza HGW... może dajmy spokój science-fiction #-o jeśli nawet 'autorka' w nią nie wierzy (było gdzieś omawiane).
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 kwie 2007, 22:41

JaBaal pisze:odsuwać go od miejsca 'docelowego'?
chyba tymczasowego - Euro będzie się i się skończy, a na Targową ludzie chcą jechać codziennie
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 kwie 2007, 22:48

JaBaal pisze:Przesuwanie przystanku osobowego 'Stadion' jest według mnie dziwnym pomysłem: odsuwać go od miejsca 'docelowego'?
Dokładnie tak.

po 1) - przystanek przy ulicy Targowej jest łatwo dostępny dla całej Pragi, zatem będzie dogodniej usytuowany do użycia, nazwijmy to, codziennego
po 2) - przy imprezach masowych nie należy lokalizować przystanków zbyt blisko miejsc odbywania - wyobraź sobie, że jest finał ME, 70000 ludzi na stadionie, kończy się mecz, wszyscy wychodzą jednocześnie, część idzie do swoich samochodów na parkingu, część do tramwajów, dajmy na to 20000 do SKMki. I jeśli przystanek będzie zbyt blisko, to te 20000 ludzi dotrze nieomal jednocześnie na peron. Wyobraź sobie teraz 20000 osób próbujących zmieścić się jednocześnie na peronie - ludzie z przodu będą dramatycznie próbowali uniknąć wypchnięcia na tory, podczas gdy ci z tyłu, będą napierać na tłum, aby dostać się na stację. Powtórka z Hillsborough gwarantowana. De facto może dojść do sytuacji, w której stację Stadion należałoby zamknąć na czas organizacji imprez masowych, kierując ludność do dworca Wschodniego - pozwalając tłumowi na naturalne (poprzez różne prędkości chodzenia) rozciągnięcie się w długą kolumnę, stopniowo docierającą na perony i odbieraną przez kolejno odjeżdżające pociągi.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

cHarcerz
Posty: 6
Rejestracja: 12 gru 2006, 22:59

Post autor: cHarcerz » 23 kwie 2007, 23:21

A nie sądzicie, że w kontekście budowania stacji przy Targowej (jak wynika z tekstu również dla części pośpiesznej średnicy) ciągnięcie III lini metra do DWsch jest trochę bez sensu?

Pozdrawiam
cHarcerz

ODPOWIEDZ