Transport Aglomeracyjny

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 mar 2012, 11:09

R-9 Chełmska pisze:Zwyżka za wiek jest bardzo duża, u mnie za silnik benzynowy 1,2 turbo wychodzi wyraźnie powyżej 2000.
Rosa pisze:Tak czy inaczej nawet ten tysiąc to jeszcze wciąz jest mniej niz 100 zł/mc
Widzisz, ja mówię o tym, co mnie interesuje, a ty o tym, co ciebie - a koszty są diametralnie różne (choć 2000+ zł to jakoś bardzo dużo).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 23 mar 2012, 11:25

KwZ pisze:Widzisz, ja mówię o tym, co mnie interesuje, a ty o tym, co ciebie - a koszty są diametralnie różne (choć 2000+ zł to jakoś bardzo dużo).
Zaczeło sie od mieszkańca aglomeracji który "która kilka razy w miesiącu mogłałby pojechać komunikacją publiczną ZTM oferuje usługę w cenie 25zł na dobę (2x opłata za L-x + dobowy na 2 strefę). To jest równowartość ponad 100km przejechanych własnym samochodem (na gazie). Wybór konsumenta jest raczej oczywisty - pojedzie samochodem."
Wątpie aby przeciętny mieszkaniec aglomeracji który w dodatku jeździ na gazie kupował AC (dobrze jeśli ma OC bo coraz więcej ludzi nawet tego nie wykupuje)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 mar 2012, 12:23

No tak, jak zafałszujemy rzeczywistość - dodamy dobowe do L-x, odejmiemy OC (żadne AC), odejmiemy pozapaliwowe koszty samochodu (bo przeciętny mieszkaniec ich nie widzi) - to tak, rachunek wyjdzie inaczej. Dopiero wtedy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 23 mar 2012, 14:17

To przecież stary numer samochodziarzy. Oni zawsze mówią o komforcie jazdy pomijając ciasnotę i nieustanne podrygiwanie na wybojach, o czasie podróży pomijając stanie w korku, a o kosztach pomijając wszystko oprócz ceny gazu czy innego oleju z rzepaku. Taka to rasa, nie pogadasz :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 mar 2012, 14:20

To nie do końca tak. Gros osób posiada samochód i będzie go posiadać niezależnie od tego, jak dojeżdża codziennie do pracy - choćby dla weekendowych wyjazdów na działkę. Przy takim założeniu koszty stałe posiadania samochodu nie mają wpływu na ocenę ekonomiczną dojazdu do pracy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 mar 2012, 14:25

No przecież cały czas o tym mówię. I to właśnie dla nich zbiorkom musi być atrakcyjny, jeśli nie chcemy, żeby wszystko stało w korkach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 mar 2012, 18:06

No, to jest marchewka. Nie zapominajmy jednak o kiju - opłaty parkingowe, wkrótce może i za wjazd, a do tego - ZARZĄDZANIE ruchem. Czyli m.in. ograniczanie przepustowości w pewnych obszarach i na pewnych ciągach. To, co się u nas nazywa "zarządzaniem" ruchem przypomina zarządzanie gromadą przedszkolaków metodą karmienia ich batonikami.

[ Dodano: |23 Mar 2012|, 2012 18:07 ]
@KwZ: Ty sobie poczytaj, co on bredził w wątkach o inżynierii ruchu - w sumie super, że teraz szkodzi tylko na przedmieściach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 23 mar 2012, 23:39

marcin3001 pisze:To przecież stary numer samochodziarzy.
To policz opłacalność zbiorkomu i porównaj to z opłacalnością samochodu dla osoby która mieszka w drugiej strefie i nie musi jeździć do centrum 25 razy w miesiącu.

1) Ile kosztuje dojazd do urzędu gminy linią 7xx + Lx

2) Ile kosztuje dojazd komunikacją miejską do centrum, jeśli do centrum jeździsz 5 razy w miesiącu (większość spraw można załatwić poza strefą płatnego parkowania, więc jest to do pominięcia).

3) Policz koszty wożenia dzieci do szkoły (jadąc samochodem zwykle robi się to po drodze do pracy)

PS. Koszt biletów na Lx doliczyłem do dobowego, bo taka taryfa obowązywała w NSKM - mój błąd nie sprawdziłem tej różnicy pomiędzy Lx, a N-SKM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 mar 2012, 23:42

A.D. 2. A ja chciałem tak skromnie zwrócić uwagę, że komunikację się planuje pod stałych, a nie okazjonalnych pasażerów... 8-(

Pozostałe kwestie można rozwiązać wprowadzeniem biletów okresowych wyłącznie na 2 strefę np w cenie biletu na 1 strefę...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 26 mar 2012, 15:55

Echo pisze:Dowozówka na cenzurowanym - wypowiedzą umowę?

Mieszkańcy masowo narzekają na notorycznie spóźniające się autobusy dowozowe. Pasażerowie nie zdążają do pociągów i spóźniają się do pracy. Zdenerwowani ludzie chcą wyciągnięcia konsekwencji wobec przewoźnika.


- Autobus dowozowy przyjechał o godz. 16.01, a powinien o 15.58, dojechał pod stację o 16.05, a powinien o 16.02, w konsekwencji mogłem sobie podziwiać odjeżdżającą SKM wysiadając z autobusu (odjazd 16.05). Dziękuję bardzo. Czasami myślę, że te nasze duże, wycieczkowe autobusy dowozowe do stacji PKP służą właśnie do wycieczek i zwiedzania Legionowa, bo na SKM nimi nie można zdążyć. Chyba, że chce się czekać 30 minut na kolejny pociąg - skarży się internauta.

Podobnych wypowiedzi jest mnóstwo. Mieszkańcy mają już dość spóźniających się autobusów i chcą zmiany przewoźnika. Jeden z internautów zaproponował nawet, aby zamontować w autobusach lokalizatory GPS. Koszt jest niewielki, gdyż urządzenie kosztuje 600 zł, a miesięczne utrzymanie to 100 zł za sztukę. - Na podstawie raportów z systemu można rozliczać przewoźnika ze spóźnień w postaci kar finansowych. Uważam, że tego typu rozwiązanie będzie niepodważalnym argumentem, aby udowodnić przewoźnikowi winę - proponuje.

Co na to miasto?

Pod koniec lutego urząd przekazał przewoźnikowi opinie mieszkańców, dotyczące linii dowozowej do stacji PKP Legionowo. Przewoźnik został także poinformowany pisemnie, że jest zobligowany warunkami umowy do przestrzegania rozkładów jazdy przekazanych przez zamawiającego. - W piśmie z 1 marca przewoźnik został poproszony o pisemne wyjaśnienie zachodzących zdarzeń (zbyt wczesne lub zbyt późne odjazdy). Nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi. Oczywiście uważamy, że wszelkie rozbieżności w kursowaniu autobusów w stosunku do rozkładu jazdy są niedopuszczalne i dalsza taka sytuacja skutkować będzie wypowiedzeniem umowy przewoźnikowi - informuje Tamara Mytkowska, rzeczniczka ratusza w Legionowie.

Z-Bus: rozkład zza biurka

Właściciel firmy Z-Bus Transport Biliński uważa, że rozkład jest źle ułożony. Dlaczego? - Rozkład robił urzędnik, któremu nie chciało się wstać zza biurka. Sugerowałem zmiany, ale nikt ich nie uwzględnił. Wiadomo bowiem, że w godzinach szczytu ruch jest większy, kierowcy czasem stoją trzy zmiany świateł, szczególnie można to zauważyć w dni targowe. Niestety czas jazdy od przystanku do przystanku zarówno wieczorem, jak i w południe jest taki sam - mówi Zbigniew Biliński.

Przewoźnik ma również inne zastrzeżenia do urzędu. Od stycznia do lutego rozkład zmieniał się już 5 razy, bo dostosowywany jest do pociągów. Jednak nie wszyscy mieszkańcy mają obowiązek siedzenia przed internetem i śledzenia codziennie zmian w rozkładzie. - Czasem podróżni żalili się, że jeszcze 2 dni temu rozkład był inny, a dzisiaj przyszli na przystanek i jest inaczej. Ale to nie my rozkład ustalamy. Proponowałem też, aby zrobić aneks do umowy, gdyż w niej jest zapisane, że autobus musi pomieścić 39 osób. A co będzie kiedy, nagle przyjdzie na przystanek 50 osób? Mam ich nie zabrać? A jak zabiorę i będzie wypadek to będzie moja wina. Proponowałem aneks, aby w nim zapisać, że będzie podstawiany autobus, który pomieści wszystkich podróżnych, ale urząd się nie zgodził - mówi Biliński.

Kolejny problem przewoźnika to parkowanie przy PKP Legionowo, gdzie postoje mają również inne autobusy. Wśród kierowców wybuchają awantury, bo jeden drugiemu nie chcą ustąpić miejsca, żeby spokojnie zaparkować, a potem odjechać z pasażerami. Po prostu na wzajem tarasuje sobie drogę. - Proponowałem dłuższe postoje na stacji Legionowo Przystanek, tam jest spokojnie i kierowcy mogliby czekać bez problemów. Mam jednak nadzieję, że się dotrzemy, ale na razie nikt z urzędników nie wyciągnął wniosków. Jeśli urząd dalej będzie utrudniał współpracę, to sam rozwiążę umowę, aby nie tracić reputacji - mówi właściciel Z-Bus.

Ewelina Kurzak
http://www.gazetaecho.pl/dowozowka-na-c ... mowe_60613
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 26 mar 2012, 23:14

Bernard pisze:- Autobus dowozowy przyjechał o godz. 16.01, a powinien o 15.58, dojechał pod stację o 16.05, a powinien o 16.02
Potworne. 3 minuty! W Warszawie ani w żadnym innym mieście Polski, Europy i całego świata NIGDY takie opóźnienia się nie zdarzają.
Bernard pisze:powinien o 16.02, w konsekwencji mogłem sobie podziwiać odjeżdżającą SKM wysiadając z autobusu (odjazd 16.05).
To znaczy, że rozkład jest źle ułożony - 3 minuty na przesiadkę to jakaś kpina. Pretensje należy kierować do organizatora, a nie do przewoźnika.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 mar 2012, 23:46

bepe pisze:To znaczy, że rozkład jest źle ułożony - 3 minuty na przesiadkę to jakaś kpina. Pretensje należy kierować do organizatora, a nie do przewoźnika.
Zależy od sytuacji lokalnej. Z takiego 198 w Wesołej to pewnie by wystarczyło. Tylko wtedy każda minuta opóźnienia jest groźna. Trzeba wyjaśnić, skąd opóźnienia (sznurki czy leniwy kierowca) i problem zwalczyć.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 27 mar 2012, 0:01

KwZ pisze:Tylko wtedy każda minuta opóźnienia jest groźna.
No i właśnie dlatego 3 minuty na przesiadkę na pociąg to kpina. 7-8 to powinno być minimum (a 10 - maksimum, chyba że na linii występują jakieś ekstremalne opóźnienia, ale wteyd żadna rezerwa czasowa nie pomoże).

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 27 mar 2012, 0:05

Zobaczcie jak wygląda rozkład: http://www.legionowo.pl/upload/File/akt ... od0103.pdf Ten autobus jeździ w szczycie w kółko bez postojów, nie dziwne, że się nie wyrabia. Okazuje się, że jedna brygada to za mało.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 30 mar 2012, 18:28

ZTM pisze:Zmiana trasy linii L-1
od 01.04.2012 (niedziela)

Od dnia 01.04.2012 r. na wniosek Urzędu Gminy Lesznowola na trasie linii L-1 w obu kierunkach uruchamia się podjazdy do Cmentarza Południowego w Antoninowie na trasie :

(…) – Masztowa – droga lokalna – Cm.Południowy –Brama Wsch. – Cm.Południowy-Brama Płd. – Cm.Południowy-Brama Wsch. – Masztowa- (…)
:dance:

ODPOWIEDZ