Strona 63 z 67

Ścieżki i pasy rowerowe

: 25 lis 2019, 10:40
autor: KwZ
Przepraszam, os. Wilga.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 25 lis 2019, 22:30
autor: Glonojad
Ja tam akurat przejazd Nowogrodzką chwalę.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 0:07
autor: Gdynianin
Szeregowy_Równoległy pisze:
23 lis 2019, 22:04
To może uznać, że skoro Świętokrzyski i dojazdy do niego oddano rowerzystom, to Most Poniatowskiego nie wymaga dostosowywania do potrzeb rowerzystów, szczególnie, że to dostosowanie oznacza pogorszenie wszystkim innym użytkownikom mostu?
Oczywiście przy założeniu ograniczenia prędkości do 40km/h popartego albo fotoradarami, albo odcinkowym pomiarem.
Poprawiłem:
To może uznać, że skoro Świętokrzyski i dojazdy do niego oddano kierowcom, to Most Poniatowskiego nie wymaga dostosowywania do potrzeb kierowców, szczególnie, że to dostosowanie oznacza pogorszenie wszystkim innym użytkownikom mostu?

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 11:22
autor: Szeregowy_Równoległy
Sorry, jeśli zwężenie Tamki oraz Świętokrzyskiej do jednego pasa i dołożenie DDR, co spowodowało drastyczne wydłużenie korków na tych ulicach, nie jest oddaniem ulicy rowerzystom, to się nie dogadamy. Jeśli propozycja zmuszenia kierowców do zmniejszenia prędkości w sposób który faktycznie to spowolnienie wyegzekwuje (odcinkowy pomiar) i wysłanie rowerzystów na jezdnię, na której w takim układzie powinni czuć się bezpiecznie, jest traktowana niemal jak atak w tę liczną, szczególnie przy takiej pogodzie jak od tygodnia do jakiegoś końca marca, grupę, to znaczy, że coś jest postawione na głowie. Mniejszość, hałaśliwa, ale jednak mniejszość, w dodatku sezonowa, ma dostawać przywileje kosztem reszty świata. I nie takie, żeby jakoś wspólnie koegzystować z innymi, z uwzględnieniem potrzeb wszystkich grup, także kierowców, tylko takie, żeby oddać przestrzenie w wyłączne władanie tej mniejszości.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 12:42
autor: Emyl
To jest filozofia stawiania sprawy na głowie. Ja wiem, Saska Kępa jest przypadkiem wymagającym szczególnej troski, ale załóżmy na moment, że jest zwykłym osiedlem. Jak u diabła przekonać ludzi, żeby na krótkich dystansach poruszali się rowerem zamiast samochodem, jeżeli nie mają którędy dojechać do sąsiadującej dzielnicy? Sorry, dla mnie, niedzielnego rowerzysty, przez Most Poniatowskiego nie da się przejechać rowerem i nawet jeśli sztucznie, znakami czy nawet pomiarem ograniczysz tam prędkość do 40kmph, to i tak nie będzie to ani bezpieczne ani wygodne. Nie pojadę tamtędy ani w niedzielę, ani nigdy, a już na pewno nie spiesząc się do roboty. Zachowania komunikacyjne kształtuje się infrastrukturą.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 12:58
autor: Dantte
A zresztą każdy woli mieć pod domem ulicę 2+1 niż 1+1 ze ścieżkami rowerowymi z obu stron, lol. A nie mówimy o zagłebiu biurowym czy polach kapusty, tylko centrum miasta.

Z drugiej strony obwodnica śródmieścia została po raz kolejny odłożona na święte nigdy (brak obwodnicy miejskiej to też żart), więc jestem w stanie zrozumieć frustrację niektórych.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 13:58
autor: KwZ
Szeregowy_Równoległy pisze:
23 lis 2019, 22:04
Świętokrzyski
Szeregowy_Równoległy pisze:
26 lis 2019, 11:22
Świętokrzyskiej
Trochę zaznaczam, że o ile Świętokrzyski [most] jest 2x2 dla kierowców i trudno się spodziewać, żeby ci dostali więcej, to sytuacja z ulicą Świętokrzyską jest nieco inna. Ale to jest urbanistyka w działaniu: starówka w okolicach Nowego Światu ma mieć zmniejszony ruch i Świętokrzyska ma służyć ew. dojechaniu do centrum, ale nie do tranzytu - ten niech jeździ przez, najlepiej, Łazienkowski albo Gdański, nie przez śródmieście. A do dojazdu więcej niż jeden pas nie potrzeba, bo przecież i tak nie będzie gdzie zaparkować.

I korki chyba nie wzrosły w czasie, ja pamiętam tyle, że na Świętokrzyskiej było tragicznie, takie 150 czy 155 umarły przez to.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 14:38
autor: kajo
Szeregowy_Równoległy pisze:
26 lis 2019, 11:22
Sorry, jeśli zwężenie Tamki oraz Świętokrzyskiej do jednego pasa i dołożenie DDR, co spowodowało drastyczne wydłużenie korków na tych ulicach, nie jest oddaniem ulicy rowerzystom, to się nie dogadamy. Jeśli propozycja zmuszenia kierowców do zmniejszenia prędkości w sposób który faktycznie to spowolnienie wyegzekwuje (odcinkowy pomiar) i wysłanie rowerzystów na jezdnię, na której w takim układzie powinni czuć się bezpiecznie, jest traktowana niemal jak atak w tę liczną, szczególnie przy takiej pogodzie jak od tygodnia do jakiegoś końca marca, grupę, to znaczy, że coś jest postawione na głowie. Mniejszość, hałaśliwa, ale jednak mniejszość, w dodatku sezonowa, ma dostawać przywileje kosztem reszty świata. I nie takie, żeby jakoś wspólnie koegzystować z innymi, z uwzględnieniem potrzeb wszystkich grup, także kierowców, tylko takie, żeby oddać przestrzenie w wyłączne władanie tej mniejszości.
Akurat na Świętokrzyskiej to w większości oddano przestrzeń PIESZYM!
Jak sobie przypomnę te parkingi na chodniku, połamane płyty, wszędobylskie samochody, huk smród, to aż mnie skręca.
No i na tym stosunkowo wąskim pasku asfaltu jeździ w sezonie około 6000 rowerzystów w tygodniu (http://greenelephant.pl/shiny/rowery/) , nie wiem ile jeździ ulicą, ale często na światłach jest więcej rowerów niż samochodów.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 16:56
autor: Szeregowy_Równoległy
Emyl pisze:
26 lis 2019, 12:42
Jak u diabła przekonać ludzi, żeby na krótkich dystansach poruszali się rowerem zamiast samochodem, jeżeli nie mają którędy dojechać do sąsiadującej dzielnicy?
Nie przekonasz. Możesz przekonywać do zbiorkomu i jest to słuszne. Ale przekonywanie do roweru już nie. Nie w sytuacji, gdy przez pół roku na rowerze średnio się jeździ z powodów pogodowych, gdzie jednak większość raczej lubi do pracy dojechać bez warstwy potu i rozsiewania smrodu, gdzie dojeżdżający z niedużej odległości to mniejszość. Plus cześć takich jak ja, którzy sport zostawiają zawodowcom i uczestniczą w nim oglądając zmagania tych zawodowców.
Emyl pisze:
26 lis 2019, 12:42
Sorry, dla mnie, niedzielnego rowerzysty, przez Most Poniatowskiego nie da się przejechać rowerem i nawet jeśli sztucznie, znakami czy nawet pomiarem ograniczysz tam prędkość do 40kmph, to i tak nie będzie to ani bezpieczne ani wygodne. Nie pojadę tamtędy ani w niedzielę, ani nigdy, a już na pewno nie spiesząc się do roboty. Zachowania komunikacyjne kształtuje się infrastrukturą.
No to nie jeździj. Sorry, rowerzysta, który się boi jechać po jezdni, na której wymuszono powolną jazdę innych pojazdów, nie powinien traktować roweru jak pojazdu do codziennych dojazdów. Ja na przykład się boje jeździć skuterem, więc znalazłem lekarstwo: nie jeżdżę skuterem, a nie domagam się osobnych pasów dla skuterów. Poza tym, powtórzę: dojeżdżający codziennie do pracy to jakiś śladowy odsetek. Czemu dostosowywać całość infrastruktury pod tę mniejszość, szczególnie, że skala oczekiwań tej mniejszości powoduje, że dostosowanie wali we wszystkich pozostałych? Jeżdżenie rowerem jest to kaprys. Poza garstką hardkorów nikt nie jeździ rowerem przez cały rok, jako codziennym środkiem transportu.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 17:39
autor: KwZ
Obecnie jeżdżenie rowerem to jest kaprys, czy raczej fanaberia. Ale chcemy, aby rower był poważną opcją do wyboru i pod to kształtować infrastrukturę.

I nie pół roku niepogody, tylko 3 miesiące, jeśli ktoś chce jeździć na co dzień. Zwłaszcza że ocieplenie klimatu.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 18:08
autor: Nordyk110
Tak trochę do Szeregowego i poprzednika.
Robię usługi w tym mieście i pamiętajcie, ja mogę płacić 100 i 1000 zł za wjazd do tego miasta.
Mogę płacić i 30zł.
Tylko czy was na to stać.
Muszę jeżdzić po tych ulicach, jeżdze czasem nawet po starówce, zostawienie Poniatowskiego bez samochodów.
Ok.
Ale nie zdziw się że płacisz chore ceny za usługę która trwa 3 godziny.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 21:30
autor: BJ
KwZ pisze:
26 lis 2019, 17:39
Ale chcemy, aby rower był poważną opcją do wyboru i pod to kształtować infrastrukturę.
Nie, nie chcemy.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 22:26
autor: elslovako
Chcemy. Ruch rowerowy jest opłacalny ekonomicznie dla społeczeństwa (1) (2) (3) (4). Plus infra rowerowa zajmuje mniej miejsca, szczególnie porównując do przeskalowanych ścieków pokroju JPII czy Towarowej.
Szeregowy_Równoległy pisze:
26 lis 2019, 16:56
Nie przekonasz. Możesz przekonywać do zbiorkomu i jest to słuszne. Ale przekonywanie do roweru już nie.
Nie przekonasz, dopóki infra wygląda tak, jak wygląda. Zapaleńcy będą jeździć zawsze, ale nikt nowy nie przekona się do roweru, dopóki nie zobaczy na własne oczy przemyślanych ddr-ek z zachowaną ciągłością.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 26 lis 2019, 22:47
autor: Wiliam
Szeregowy_Równoległy pisze:
26 lis 2019, 16:56
Nie przekonasz. Możesz przekonywać do zbiorkomu i jest to słuszne. Ale przekonywanie do roweru już nie. Nie w sytuacji, gdy przez pół roku na rowerze średnio się jeździ z powodów pogodowych, gdzie jednak większość raczej lubi do pracy dojechać bez warstwy potu i rozsiewania smrodu, gdzie dojeżdżający z niedużej odległości to mniejszość.
Ale wiesz że biegnąc do autobusu, a potem będąc w tłoku też można się spocić?

Ścieżki i pasy rowerowe

: 27 lis 2019, 8:30
autor: KwZ
Nie musisz biegać, zwłaszcza w Warszawie.

Za to można się nieźle wnerwić, co też robi źle na pracę i kontakt z klientem, jak szukasz miejsca do parkowania przez godzinę - znowu.