[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Moderator: JacekM

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 24 cze 2011, 16:12

Przy bramkach/zejściach powinno wisieć LCD, wyświetlające czas do najbliższego pociągu oraz informacje dodatkowe - o awariach, utrudnieniach, zmianach w funkcjonowaniu komunikacji...
noidea

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4918
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 16 lip 2011, 9:05

KLIK
Obrazek
Stacje metra coraz mniej ulubione

Po raz czwarty najbardziej ulubioną stacją warszawskiego metra został Plac Wilsona. Ale otrzymał mniej głosów niż w zeszłym roku, a badania przeprowadzone przez pracowników podziemnej kolejki pokazują, że warszawiacy mają coraz mniej emocjonalny stosunek do stacji metra.


Wśród ulubionych stacji warszawiacy wymieniali kolejno: Plac Wilsona (8,4 procent), Wilanowska (6,2 proc), Stare Bielany (4,7 procent). Pierwsze trzy miejsca nie zmieniły się od zeszłego roku, ale regularnie wzrasta liczba pasażerów, którzy... nie maja opinii. W tym roku, aż 58 procent mieszkańców stolicy nie zaznaczyło ulubionej stacji.

Badanie zadowolenia

Metro Warszawskie już po raz siódmy zleciło firmie zewnętrznej przeprowadzenie badań dotyczących zadowolenia pasażerów korzystających z warszawskiego metra.

Badanie przeprowadzono na próbie 1547 osób w dniach 11-16 czerwca 2011 r. na każdej z 21 stacji w godzinach kursowania podziemnej kolejki, tj. od 5.00-24.00. Ocenie poddano: częstotliwość kursowania, elementy związane z obsługą pasażerów, bezpieczeństwo, obiekty użyteczności publicznej na stacjach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie badane parametry zostały przez pasażerów ocenione pozytywnie.
Z całym badaniem można zapoznać się na stronie Metra Warszawskiego.
ObrazekObrazek

dróżnik
Posty: 8
Rejestracja: 26 lut 2011, 8:18

Post autor: dróżnik » 14 sie 2011, 19:09

Metro Warszawskie Sp. z o.o. prowadzi nabór pracowników na stanowisko:
MASZYNISTA TABORU PASAŻERSKIEGO


Miejsce pracy: Warszawa

Opis stanowiska:

Prowadzenie jazd pociągów z pasażerami;
Szkolenie praktyczne kandydatów na maszynistów w zakresie wypełniania obowiązków maszynisty;
Udział w jazdach próbnych i doświadczalnych pasażerskiego taboru metra;
Prowadzenie prac manewrowych z taborem metra;
Wymagania:

Wykształcenie średnie – dyplom technika elektryka lub technika elektronika;
Bardzo dobry stan zdrowia;
Miejsce zamieszkania Warszawa i okolice
Oferujemy:

Ciekawą, stabilną pracę w doświadczonym zespole

Zainteresowane osoby prosimy o składanie CV ze zdjęciem na adres:

rekrutacja@metro.waw.pl

Prosimy o dopisanie następującej klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji (zgodniez ustawą z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 wrz 2011, 2:54

Bernard pisze:Dr Brzeziński ostrzega też przed gigantycznym skokiem liczby pasażerów na stacji Świętokrzyska, gdzie pierwsza linia skrzyżuje się z drugą: z 6,1 tys. w godzinie szczytu wzrośnie pięciokrotnie w 2025 r., a w 2035 r. - do 43,4 tys. W ciągu jednej godziny obsłuży więc tyle osób co dziś stacja Politechnika przez cały dzień. - Dojdzie do przesunięcia środka ciężkości miasta. Warto więc wziąć te liczby pod uwagę podczas dyskusji o tym, jak zagospodarować ul. Świętokrzyską po zakończeniu budowy metra - radzi.
Ja się zastanawiam raczej jak Świętokrzyska poradzi sobie z takimi tłumami - wąskie schody na peronie, jedne z węższych... :roll:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 wrz 2011, 21:37

W dodatku bardzo niewygodnie te wąskie wyjścia ulokowane. Niby nawet blisko skrzyżowania, ale odwrócone do niego tyłem i trzeba się nachodzić. Odbierając dzieci z Pałacu Młodzieży, wolałem poczekać na windę. Zwłaszcza że 20-minutowy kasowało się na peronie, kiedy nadjeżdżał pociąg.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 wrz 2011, 21:43

osa pisze:W dodatku bardzo niewygodnie te wąskie wyjścia ulokowane. Niby nawet blisko skrzyżowania, ale odwrócone do niego tyłem i trzeba się nachodzić. Odbierając dzieci z Pałacu Młodzieży, wolałem poczekać na windę. Zwłaszcza że 20-minutowy kasowało się na peronie, kiedy nadjeżdżał pociąg.
ale to akurat rozwiąże się, bo przecież wyjścia będą na każdym narożniku. Wtedy te dotychczasowe, będące "tyłem" do skrzyżowania, nabiorą wreszcie sensu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 wrz 2011, 21:45

Poza przesiadką do tramwaju z M2 :-?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 lis 2011, 14:57

Metro jedzie i trąbi na Kabatach. Dlaczego tak głośno?

Dariusz Bartoszewicz, 20.11.2011 aktualizacja: 2011-11-18 22:49

Mieszkańcy Kabat narzekają, że "metro trąbi" i trudno odpocząć po trudach całego dnia pracy. I że trąbienie stało się teraz bardziej uciążliwe, a dźwięk po okolicy niesie się już na kilometr.
"Z drogi śledzie, metro jedzie". To słychać. - Potwierdzam - trąbią, ale przecież zawsze tak było - mówi mieszkaniec Kabat.

Największy problem mają lokatorzy nowych bloków najbliżej stacji techniczno-postojowej A-1 Kabaty. W tej okolicy składy wyjeżdżają z tunelu. Manewrują na torach, a maszyniści wiedzą, że musi być bezpiecznie - i znają wiersze, mama też im czytała "Lokomotywę" Tuwima: "Nagle - gwizd! Nagle - świst!" (wyrzucamy frazę o parze, bo dokonał się postęp techniczny).

Komfort akustyczny mieszkańców pogarsza się jesienią, z drzew opadły już liście, gołe konary nie tłumią tak dobrze hałasu. Na forum ursynowskim rozgorzała więc dyskusja. Zapytał antek.eu: "Czy ktoś wie po jaką cholerę późnym wieczorem maszyniści na terenie stacji postojowej używają sygnałów dźwiękowych? Głośne to jest i świetnie słychać na ul. Relaksowej. Zachowują się tak, jakby gnali magistralą węglową i ostrzegali przed przejazdami przez tory. (...) Całe szczęście, że idąc tym tropem, MZK [MZA] nie wpadło na pomysł, by kazać kierowcom na pętli przy Tesco trąbić. Wszak to też kupa radości i dumy, że mamy autobusy".

Głos zabrała również matka domi_33: "Trąbią cały boży dzień. Jak dziecko było małe, musiałam okna zamykać, bo spało. No i faktycznie ostatnio trąbią i nocą. Głupota, bo raczej tam nikt o godz. 24 po torach nie biega. Metro to masakra od jakiegoś czasu i bardzo uciążliwe sąsiedztwo".

- Nie trąbimy ot tak sobie. Pamiętamy też o sąsiedztwie (Las Kabacki to rezerwat przyrody). Sygnały dźwiękowe i świetlne były używane od samego początku. Zapewne chodzi o sygnał "Baczność" nadawany przez maszynistę. To informacja, że pociąg wyjeżdża czy wjeżdża do elektrowozowni - tłumaczy Anna Bartoń z biura prasowego Metra Warszawskiego.

- W metrze obowiązują takie same przepisy jak w ruchu kolejowym - przypomina Alvin Gajadhur, rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego.

W rozporządzeniu ministra infrastruktury z 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji,w rozdziale „Sygnały dawane gwizdawką lub syreną pojazdu kolejowego” czytamy: „Stosuje się następujący sygnał ostrzeżenia: sygnał Rp 1 »Baczność «: jeden długi ton gwizdawką lub syreną lokomotywy”. Należy go użyć m.in. „w razie konieczności zwrócenia uwagi pracowników kolejowych, podróżnych lub innych osób znajdujących się na torze lub w jego pobliżu”, ale także przed różnymi wskaźnikami (znakami kolejowymi) czy „podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych”.

Jak wiadomo, jesienią, oprócz melancholii, nadciągają też mgły, sygnałów Rp 1 "Baczność" można się więc spodziewać coraz więcej.

Uczestnik dyskusji setor666 przypomina raz jeszcze: "Pojazd wykonujący prace manewrowe na powierzchni ma OBOWIĄZEK wysyłania sygnałów dźwiękowych i są to przepisy narzucone odgórnie przez UTK (Urząd Transportu Kolejowego). Maszynista ma się do tego stosować i tyle. (...) No ale jeżeli kupuje się mieszkanie o rzut kamieniem od stacji technicznej, to nic dziwnego, że potem są narzekania".

Domi_33 broni się: "Mieszkam tu od 1997 r. i od zeszłego roku dopiero mam problem z uciążliwym sąsiadem. Wcześniej mniej trąbili, nie smrodzili, nie wykurzyli zwierząt z lasu i sąsiedztwo metra nie było uciążliwe.".

Maszynista Tadeusz Adamczyk zapewnia jednak, że on i jego koledzy trąbią tylko w sytuacji określonej przepisami. - Wjeżdżając do elektrowozowni, mamy bardzo ograniczoną widoczność, chodzi o bezpieczeństwo pracujących. Te sygnały są, owszem, donośne - zwłaszcza francuskich składów Metropolis, bardziej znanych jako Alstom. Rosyjskie trąbią ciszej.

Jak przypominają Tadeusz Adamczyk i Robert Jaryczewski na swojej stronie maszynistów Metra Warszawskiego: "Ze względu na sąsiedztwo rezerwatu przyrody, jakim jest Las Kabacki, pomiędzy lasem a stacją zbudowany został mur wysokości 6 m, który wraz z wałem ziemnym stanowi ochronę rezerwatu przed hałasem".

We mgle, wśród gołych drzew sygnał Rp 1 "Baczność!" odbija się teraz dodatkowo od betonu chroniącego las, czyli do mieszkańców dochodzi też echo, echo... I jak tu żyć przy metrze jesienią i nie złapać chandry?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... osno_.html

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lis 2011, 15:06

Ja to nie rozumiem tych ludzi... Kupowali mieszkania obok STP i nie wiedzieli, że pociągi trąbią? :mur:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lis 2011, 19:04

Eh. To jest dobry moment, by wstawić np. kapitana Pickarda...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lis 2011, 19:53

Teraz trzeba przekonać miasto do wybudowania drugiej stacji technicznej w Morach, gdzie nie ma zabudowy :P

Metro trąbiło zapewne zawsze, ale przecież w ruchu jest coraz więcej pociągów. Może dlatego STP jest coraz uciążliwsza?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

metron

Post autor: metron » 22 lis 2011, 0:43

KwZ pisze:Teraz trzeba przekonać miasto do wybudowania drugiej stacji technicznej w Morach, gdzie nie ma zabudowy :P

Metro trąbiło zapewne zawsze, ale przecież w ruchu jest coraz więcej pociągów. Może dlatego STP jest coraz uciążliwsza?
Jak budowano STP na Kabatach to oprócz pól z kapustą nie było nic innego, problemy zaczęły się po wybudowaniu bloków tuż obok płotu STP, kiedy zaczęto modernizację układu torowego ludzie dopiero wtedy sobie sprawę że takie bliskie sąsiedztwo może powodować problemy. Wtedy zaczęła się walka z metrem bo śmierdziały podkłady, ponieważ nic nie wskórali mszczą się po prostu i za wszelką cenę próbują udowodnić że STP jest uciążliwym sąsiadem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4918
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 22 lis 2011, 14:06

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 27450.html

A czy na pierwszej linii nie było przypadkiem kiedyś planów/testów ciepłego guzika?
ObrazekObrazek

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 22 lis 2011, 14:08

Wolfchen pisze:Ja to nie rozumiem tych ludzi... Kupowali mieszkania obok STP i nie wiedzieli, że pociągi trąbią? :mur:
Ja nie wiedziałem, że na STP trąbią zgodnie z zaleceniami. Dopiero tu się dowiaduję. Więc nie dziw się, że takich osób jak ja może być więcej.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lis 2011, 17:37

Niby tak, ale przecież klaksonu w samochodzie też nie wolno używać ot tak sobie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ