Odczytywanie komunikatów w autobusach i tramwajach
Rzecznik ZTM dla Wyborczej potwierdził, że komunikaty czytane przez Tomasza Knapika pozostaną, jedynie nowe komunikaty i przystanki będzie odczytywać nowy lektor.
O ile ja pamiętam, nagrywanie wszystkich nazw trwało jakiś czas - raczej nie przez jeden dzień. Sam pan Knapik tłumaczył, że przerwy są potrzebne, żeby zachować odpowiednią dykcję, staranność itp.
ZTM dobrze zrobił że zostawia obecne komunikaty czytane przez Ś.P. Pana Tomasza Knapika, a na to, co byś widział, jeszcze poczekamy pewnie dużo dłużej niż rok.SławekM pisze: ↑06 wrz 2021, 18:31Napiszę krótko: co Ty pieprzysz?
Na pewno będzie wymagana zmiana lektora za jakiś czas. Też bym widział Macieja Gudowskiego jako zapowiadającego, dzięki temu byłoby ujednolicenie zapowiedzi (autobusy, tramwaje, metro, SKM). W mojej ocenie nowy lektor może się pojawić w ciągu roku. Wszak nagranie ponad 1000 przystanków to nie jest robota na jeden weekend...
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
W Hyundaiach zapowiedzi głosowe przypominają o... obowiązku zakładania maseczek (słyszane w sobotę). Serio nie jest możliwe przypilnowanie jednolitości komunikatów w pojazdach? O_o
Czy to jest "standardem", że na wahadłowym odcinku trasy linii 715 przez Łady i Nowy Podolszyn system czyta wszystkie napotkane przystanki (po obu stronach jezdni!) tylko w stronę Podolszyna, z powrotem nie czyta już żadnego (bo przecież wszystkie "zaliczył" już w jednym kierunku)?
Kolejność zapowiedzi wygląda mniej więcej tak (jeśli w tym zamęcie nie pomyliłem kolejności), począwszy od przystanku DŁUGA 01:
- następny przystanek: ŁADY-SZKOŁA (01);
- przystanek: ŁADY-SZKOŁA (02);
- następny przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: ŁADY-SZKOŁA (01);
- następny przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (02);
- następny przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (01);
- następny przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: FIGOWA - przystanek na żądanie (02);
- przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (02);
- następny przystanek: PODOLSZYN (01);
- przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (01);
- następny przystanek: PODOLSZYN (01);
- przystanek: PODOLSZYN (01);
- powrót bez jakichkolwiek zapowiedzi.
W nawiasach dopisałem numery przystanków, których dotyczy dana zapowiedź.
Kolejność zapowiedzi wygląda mniej więcej tak (jeśli w tym zamęcie nie pomyliłem kolejności), począwszy od przystanku DŁUGA 01:
- następny przystanek: ŁADY-SZKOŁA (01);
- przystanek: ŁADY-SZKOŁA (02);
- następny przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: ŁADY-SZKOŁA (01);
- następny przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (02);
- następny przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (01);
- następny przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: FIGOWA - przystanek na żądanie (02);
- przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (02);
- następny przystanek: PODOLSZYN (01);
- przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (01);
- następny przystanek: PODOLSZYN (01);
- przystanek: PODOLSZYN (01);
- powrót bez jakichkolwiek zapowiedzi.
W nawiasach dopisałem numery przystanków, których dotyczy dana zapowiedź.
Jako że często obsługuję linię 715 to się wypowiem. Tam niestety jak się nie zna terenu i nie wie gdzie jest jaki przystanek to można się pogubić. System głupieje bo w sumie na podstawie GPS-a nie wie w którą stronę jadę. Myśli, że skoro jestem na wysokości danego przystanku to znaczy że już jadę w stronę powrotną. Jedynie Podolszyn wyświetla prawidłowo. Zresztą jak tylko skręcam w tę drogę na Podolszyn i obsługuję przystanek Długa to system myśli, że obsługuję przystanek w przeciwnym kierunku i zapowiada następny przystanek Baletowa. Jak staję na przystanku to oczywiście aktualizuję to żeby Knapik przeczytał właściwy przystanek ale w sytuacji gdy prawie każdy przystanek jest na żądanie i jadę bez zatrzymywania oczywiście jest samowolka w zapowiedziach. Nie wiem czy istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu...MZ pisze: ↑08 lip 2022, 23:32Czy to jest "standardem", że na wahadłowym odcinku trasy linii 715 przez Łady i Nowy Podolszyn system czyta wszystkie napotkane przystanki (po obu stronach jezdni!) tylko w stronę Podolszyna, z powrotem nie czyta już żadnego (bo przecież wszystkie "zaliczył" już w jednym kierunku)?
Kiedyś systemy nie opierały się na GPS - to chyba jest rozwiązanie Swoją drogą to trzeba być niezłym idiotą komunikacyjnym, żeby zaprojektować system w ten sposób.
ŁK
-
- Posty: 4400
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Stare Buse, to które jest w tramwajach, jest oparte na otwarciu drzwi i drogomierzu. Z autobusami jest o tyle trudniej, że nie zatrzymują się na wszystkich przystankach.
-
- Posty: 5941
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Można ustawić albo na otwarcie drzwi, albo według drogi.
miłośnik 13N
Albo kombinację powyższych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Krzysztof_J
- Posty: 504
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
W tramwajach z Buse zdarza się, że przy dwukrotnym zatrzymaniu na tym samym przystanku (z powodu świateł) przy drugim otwarciu drzwi jest już zapowiedź kolejnego przystanku i jak motorniczy nie skoryguje, to potem źle zapowiada. Tak więc chyba nie ma idealnego systemu.
Trzeba łączyć różne rozwiązania, każde z osobna nie zadziała nigdy dobrze.Krzysztof_J pisze:W tramwajach z Buse zdarza się, że przy dwukrotnym zatrzymaniu na tym samym przystanku (z powodu świateł) przy drugim otwarciu drzwi jest już zapowiedź kolejnego przystanku i jak motorniczy nie skoryguje, to potem źle zapowiada. Tak więc chyba nie ma idealnego systemu.
ŁK
To raczej właśnie GPS jest rozwiązaniem. W Radomiu, gdzie jest system R&G Plus, też zdarzają się odcinki obsługiwane wahadłowo (na przykład wybrane kursy linii 12 przez ulicę Kasztelańską do ulicy Mroza i z powrotem przez Kasztelańską) i nie ma tutaj żadnych problemów z zapowiedziami. R&G Plus łączy bowiem lokalizacje GPS z kolejnością przystanków na danej trasie. Jeśli zatem po przystanku - nazwijmy go symbolicznie A - zostaje zapowiedziany przystanek B, to system nie zapowie wcześniej przystanku D mijanego po drugiej stronie ulicy, tylko będzie "cierpliwie czekał" na wykrycie przez GPS przystanku B. Potem dojedzie do przystanku C, zawróci i dopiero wtedy wykryje we właściwej kolejności przystanek D. Dla programistów nie powinno to być szczególnie karkołomnym wyzwaniem, aby coś takiego zaprojektować.
Ale to nie rozwiązałoby problemu 118, który także przez źle ustawiony GPS łapie niewłaściwy przystanek Metro Politechnika - chyba również ten po przeciwnej stronie - po czym, gdy już dojedzie na właściwy przystanek Metro Politechnika, wyświetla się na wyświetlaczu kierowcy czas dla przystanku Plac Konstytucji.MZ pisze: ↑09 lip 2022, 20:13To raczej właśnie GPS jest rozwiązaniem. W Radomiu, gdzie jest system R&G Plus, też zdarzają się odcinki obsługiwane wahadłowo (na przykład wybrane kursy linii 12 przez ulicę Kasztelańską do ulicy Mroza i z powrotem przez Kasztelańską) i nie ma tutaj żadnych problemów z zapowiedziami. R&G Plus łączy bowiem lokalizacje GPS z kolejnością przystanków na danej trasie. Jeśli zatem po przystanku - nazwijmy go symbolicznie A - zostaje zapowiedziany przystanek B, to system nie zapowie wcześniej przystanku D mijanego po drugiej stronie ulicy, tylko będzie "cierpliwie czekał" na wykrycie przez GPS przystanku B. Potem dojedzie do przystanku C, zawróci i dopiero wtedy wykryje we właściwej kolejności przystanek D. Dla programistów nie powinno to być szczególnie karkołomnym wyzwaniem, aby coś takiego zaprojektować.