Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 paź 2014, 15:50

przewoz pisze:Cóż. Kiedyś w RJ umieszczano po prostu symbole, że część pociągów się może nie mieścić przy krawędzi.
Od jakiegoś czasu zwraca się na to uwagę i unika się takich konfiguracji.
Co nie znaczy, że takie pociągi nie jeżdżą.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 18 paź 2014, 16:55

Na Skierniewickiej też nie wszystkie perony mieszczą 3x EN57. Poza tym na KM7 regularnie jeździ skład na 3xEN57 - na 19553. Kwestia dobrze stanąć.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 18 paź 2014, 21:46

Dla zainteresowanych losami niedoszłego flirtowego poc. 12707 - dziś na 1761+1624 (2xAKM'2013) - czyli moim zdaniem jest szansa na AL (lub równie dobrze stare EN57, gdy AKM chwilowo zabraknie).

Prócz tego jeszcze przynajmniej dwa obiegi z KM7 dziś na nowych AKM 1636 (m.in. 21706) i 1613 (m.in. 91556).

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 19 paź 2014, 0:53

Potrójniak jeździ do Pilawy w tygodniu, co do długości peronów, do na odcinku Olszynka Grochowska - Świder, są wbrew pozorom z deka przykrótkie na trzy jednostki. Dalej jest ok, sprawdzone doświadczalnie.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 paź 2014, 10:42

Śródborów też chyba lekko za krótki.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 paź 2014, 11:06

Wawer ma 170m, Śródborów 175, Józefów 189, Michalin 178. Pozostałe mają co najmniej 200. Za Otwockiem nie sprawdzałem.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 19 paź 2014, 12:18

W jaki sposób to mierzyłeś? Spróbowałem na mapie satelitarnej i: Wawer 198, Śródborów 197, Michalin 189. Józefów się zgadza.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 paź 2014, 15:12

http://www.plk-sa.pl/files/public/user_ ... 4A_w.3.pdf
W Wawrze krawędzie są krótsze niż peron, nie wiem, dlaczego.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 paź 2014, 17:00

W tym zestawieniu jest sporo błędów, od kiedy ono istnieje. Ale długości raczej są ok.

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 19 paź 2014, 20:20

Odległości też są błędne np. w przypadku Płud podają 130m i 141m, co jest totalną bzdurą, Ursus 226m, też bzdura ja by poszukał dalej, to pewnie by więcej takich kwiatków znalazł.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 19 paź 2014, 22:12

Oj, żeby z tymi długościami peronów w ciągu najbliższych lat jakiś kwas nie wyszedł... gdy wejdą do służby pięcioczłonowce i zaczną być spinane po dwa (bo chyba dla godzin szczytu taka właśnie jest idea). Czteroczłonowe Flirty, Elfy i Impulsy mają po ok. 75 m długości, sześcioczłonowe Elfy i Impulsy zdecydowanie przekraczają 100 m. Jeśli pięcioczłonowe składy łączone po dwa wyjdą za bardzo "na styk", a jakieś perony okażą się dużo krótsze niż 200 m - te przystanki będą pomijane?...

To wszystko jeszcze zależy od tego jakie źródła długości peronu przyjmowane są za wiążące (pewnie raczej dane z archiwum PLK niż pomiar w naturze) i czy przepisy mówią o długości całego składu, czy można to ominąć przez mniejszą odległość pomiędzy skrajnymi parami drzwi (czytaj: rezygnację z dwóch skrajnych par drzwi, najbliższych czoła).

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 19 paź 2014, 23:02

Loui pisze:Odległości też są błędne np. w przypadku Płud podają 130m i 141m, co jest totalną bzdurą, Ursus 226m, też bzdura ja by poszukał dalej, to pewnie by więcej takich kwiatków znalazł.
To są długości na rozkład 2013/2014, skoro rozkład układa się na rok wcześniej (przynajmniej tak ktoś kiedyś twierdził), wiec te dane są z 2012. W 2012 jeszcze nie był odbudowany peron po budowie wiaduktu, wiec te Płudy wtedy były prawidłowe (chyba) ;)

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 21 paź 2014, 6:28

Wczoraj AL 1610+1690 :arrow: 12719 (19:36 W-wa Zach. :arrow: Dęblin)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 21 paź 2014, 6:31

Jako efekt wczorajszego wypadku zapewne, jeden obieg siedlecki na AKM zamiast Flirta.

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 paź 2014, 19:04

98954 Rembertów :arrow: Grodzisk w sile trzech AKM: 1611+1614+1639.

ODPOWIEDZ