Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 kwie 2023, 14:29

primoż pisze:
25 kwie 2023, 14:27
Daszyniak czeka na wiadukt nad średnicą, a wiadukt nad średnicą czeka na remont średnicy :term:

Chociaż może to i dobrze, bo jakby odbudować te skręty, to jakiś radny sobie przypomni o 8, a ZTM w przedwyborczym szale gotów byłby to uruchomić :|
A nie boisz się, że z powodu braku skrętu przywrócą 159?

primoż
Posty: 3785
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 25 kwie 2023, 14:35

Skręcające 159 nie spowoduje utraty cyklu przez 1 lub 24 na Towarowej. Z dwojga złego to też wolę, żeby relację socjalną zapewniał autobus, a nie solówkowa linia tramwajowa zabierająca slot w Alejach Jerozolimskich.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

fraktal
Posty: 5483
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 kwie 2023, 15:19

Bywalec pisze:
25 kwie 2023, 9:32
mkm101 pisze:
25 sty 2023, 20:58
Planowany termin remontu torowiska na Obozowej - od 22.04 do 4.06.2023.
Długość czasu remontu sugeruje remont odtworzeniowy w tłuczniu.
Termin jednak się przesunął i start pod koniec maja. Po remoncie pomiędzy szynami będzie rozchodnik.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 78142.html
Dodatkowo w artykule informacja o remoncie rozjazdów na Kercelaku.
Ale oczywiście wysepek przystankowych na razie robić nie będą. Niech będzie nadal tak samo niebezpiecznie, jak w roku 1987-88, gdy ja tam jeździłem, będąc niewiele starszym od tego czterolatka z Żerania.

primoż
Posty: 3785
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 25 kwie 2023, 15:26

W dalszym ciągu w tym kraju przepustowość jest ważniejsza niż bezpieczeństwo niechronionych użytkowników dróg.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

bentes
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 26 kwie 2023, 1:24

Który odcinek obozowej teraz będzie robiony? Od przystanków przy Prymasa do pętli na Kole? Na to wskazuje informacja o 2,3 km toru [pojedynczego].
Czy wiadomo w jakiej technologii będzie nowe torowisko? Współcześnie stosowane płyta betonowa z rowkami na szyny i na to rozchodnik, czy tradycyjnie, na podkładach?

Decyzję o rezygnacji z przesunięć przystanków i budowy wysepek trudno skomentować.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 kwie 2023, 5:54

To jest tylko prosta wymiana torów i podkładów (plus podsypka). Robota odcinkowa, na każdy odcinek między skrzyżowaniami po ok. 10 dni.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Nieciej
Posty: 78
Rejestracja: 16 gru 2005, 10:38
Lokalizacja: Ochota, Warszawa

Post autor: Nieciej » 26 kwie 2023, 22:59

bentes pisze:
26 kwie 2023, 1:24
Który odcinek obozowej teraz będzie robiony? Od przystanków przy Prymasa do pętli na Kole? Na to wskazuje informacja o 2,3 km toru [pojedynczego].
Czy wiadomo w jakiej technologii będzie nowe torowisko? Współcześnie stosowane płyta betonowa z rowkami na szyny i na to rozchodnik, czy tradycyjnie, na podkładach?

Decyzję o rezygnacji z przesunięć przystanków i budowy wysepek trudno skomentować.
Masz na myśli przebudowę, która by trwała rok lub dwa, a będzie tylko remont - płyta betonowa, wygłuszenie, odprowadzenie wód opadowych w inny sposób, to nie ten poziom i nie ten czas trwania. Przesunięcia przystanków? Wąsko tam trochę - pretensje kieruj do projektantów tych przedwojennych osiedli - oni nie mieli dzisiejszego ruchu drogowego i szybkobieżnych tramwajów. Tramwajarze powozili chabetami do max 40 km/hi zdarzały się automobile, a tak poza tym to konie i wozy drabiniaste tam były - teraz chcesz co z tym niby zrobić?
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12

bentes
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 27 kwie 2023, 8:00

Ty tak na serio? Na Obozowej jest masa miejsca na wysepki przystankowe, wystarczy zmienić przekrój ulicy z obecnego 1,5 pasa na 1 i trochę rozsunąć jezdnie w okolicy przystanków.
Od kilkunastu lat jest naprawdę dobry projekt uporządkowania tej ulicy, niestety wolscy radni go zablokowali, a potem nadeszła budowa metra.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 kwie 2023, 8:19

bentes pisze:
27 kwie 2023, 8:00
Ty tak na serio? Na Obozowej jest masa miejsca na wysepki przystankowe, wystarczy zmienić przekrój ulicy z obecnego 1,5 pasa na 1 i trochę rozsunąć jezdnie w okolicy przystanków.
No czyli właśnie przebudować wszystko, włącznie z odwodnieniem i całą infrastrukturą podziemną. Tego nie robi się w 3 miesiące.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

fraktal
Posty: 5483
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 kwie 2023, 9:27

Nieciej pisze:
26 kwie 2023, 22:59
bentes pisze:
26 kwie 2023, 1:24
Który odcinek obozowej teraz będzie robiony? Od przystanków przy Prymasa do pętli na Kole? Na to wskazuje informacja o 2,3 km toru [pojedynczego].
Czy wiadomo w jakiej technologii będzie nowe torowisko? Współcześnie stosowane płyta betonowa z rowkami na szyny i na to rozchodnik, czy tradycyjnie, na podkładach?

Decyzję o rezygnacji z przesunięć przystanków i budowy wysepek trudno skomentować.
Masz na myśli przebudowę, która by trwała rok lub dwa, a będzie tylko remont - płyta betonowa, wygłuszenie, odprowadzenie wód opadowych w inny sposób, to nie ten poziom i nie ten czas trwania. Przesunięcia przystanków? Wąsko tam trochę - pretensje kieruj do projektantów tych przedwojennych osiedli - oni nie mieli dzisiejszego ruchu drogowego i szybkobieżnych tramwajów. Tramwajarze powozili chabetami do max 40 km/hi zdarzały się automobile, a tak poza tym to konie i wozy drabiniaste tam były - teraz chcesz co z tym niby zrobić?
I to ma być niby jakieś usprawiedliwienie? To może od razu cofnijmy się do roku 1935. Niestety żałuję, że w Warszawie ludność jest tak słabo zorganizowana. Gdyby zablokować tam ruch tramwajowy i samochodowy przy okazji, to może do co poniektórych decydentów by dotarło, że w XXI wieku potrzeba nie tylko nowoczesnego tramwaju do Wilanowa, ale także bezpiecznych przystanków w innych częściach miasta.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 kwie 2023, 9:37

Zablokować ruch? Samochodowy? Mieszkańcy raczej przyszliby z widłami, gdyby je mieli :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

fraktal
Posty: 5483
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 kwie 2023, 10:56

Bastian pisze:
27 kwie 2023, 9:37
Zablokować ruch? Samochodowy? Mieszkańcy raczej przyszliby z widłami, gdyby je mieli :P
No nie wiem. Widziałem też wypowiedzi, że samochody jeżdżą niebezpiecznie. Z tym, że to było w okolicy przystanku Młynów. Ale - wpadnie jeszcze parę osób pod samochód przy wsiadaniu do tramwaju, to i może otrzeźwienie przyjdzie na wszystkich.

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 kwie 2023, 11:50

A gdyby tak przystanki, jak na Starym Mieście?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 588
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 27 kwie 2023, 15:03

Stary Pingwin pisze:A gdyby tak przystanki, jak na Starym Mieście?
Pod warunkiem, że pozbędziemy się wydzielonych torowisk a tory obniżymy i zalejemy asfaltem (by torowisko służyło autobusom nocnym). Wtedy jak najbardziej.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

primoż
Posty: 3785
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 27 kwie 2023, 16:04

AdamKlocusky pisze:
27 kwie 2023, 15:03
Pod warunkiem, że pozbędziemy się wydzielonych torowisk a tory obniżymy i zalejemy asfaltem (by torowisko służyło autobusom nocnym). Wtedy jak najbardziej.
Co?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ