Strona 65 z 67

Ścieżki i pasy rowerowe

: 02 gru 2019, 12:04
autor: Yelonker
Ależ półtora pasa to jest bardzo dogodna sytuacja, podobnie jak buntowano się o zwężenie Obozowej zanim wyszło, że na robienie Obozowej jest za późno i trzeba to odłożyć na za kolejne kilkanaście lat. Tam też kierowcy nazywali to zwężeniem do jednego pasa, chociaż legalnie nie wolno było im jeździć więcej, niż jednym pasem.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 02 gru 2019, 12:16
autor: pawcio
Na Tamce zanim powstały pasy rowerowe były dwa pasy w dół.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 02 gru 2019, 13:22
autor: person
O, w takim razie zwracam honor. Były dwa pasy, a korki jak były, tak są nadal ;)

Ścieżki i pasy rowerowe

: 02 gru 2019, 14:10
autor: mb112
No i przynajmniej teraz można rowerem ten korek ominąć, wcześniej ciężko było, bo pasy były wąskie.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 02 gru 2019, 16:33
autor: Glonojad
Korki na Świętokrzyskiej dwupasowej i tak były od ONZ do Nowego Światu, i tak. Długość korka się - wbrew propagandzie motoryzacyjnej - nic nie zmieniła, a znam w ogóle takich, którzy twierdzą, że najlepiej po Śródmieściu im się jeździło (samochodem!) podczas budowy metra, gdy Świętokrzyskiej nie było wcale.

A skoro węższa droga ma tak samo długi korek, to znaczy, że liczba pojazdów w nim utknięta jest też odpowiednio do zwężenia mniejsza.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 09 sty 2020, 19:25
autor: kajo
Do do świętokrzyskiej jeszcze to trafiłem na dane z warszawskiego pomiaru ruchu 2019 i tam jest taki akapit o moście Świętokrzyskim:
W tym roku pomiary, z wykorzystaniem kamer lub też liczników, zostały wykonane na wszystkich stołecznych mostach. Zdecydowanie największy udział rowerzystów zaobserwowaliśmy na Moście Świętokrzyskim. Tam liczba rowerzystów stanowiła ponad 1/5 wszystkich pojazdów (20,31%). Najmniej było ich na moście Grota Roweckiego. Rowerzyści stanowili tam 1,18% ogólnego potoku ruchu pojazdów.
http://rowery.um.warszawa.pl/pomiary-ru ... owego-2019

Ścieżki i pasy rowerowe

: 14 lut 2020, 16:06
autor: Sebastian
Glonojad pisze:
02 gru 2019, 16:33
A skoro węższa droga ma tak samo długi korek, to znaczy, że liczba pojazdów w nim utknięta jest też odpowiednio do zwężenia mniejsza.
Osobę co plecie takie bzdury najchętniej wysłałbym do codziennego dojeżdżania tamtędy autobusem, gdzie przez korek rozkład niemal nie istnieje.

A to że na zwężonej drodze jest mniej pojazdów to akurat nic nadzwyczajnego. Dla ludzi korzystniej jest jechać innymi drogami i tam ruch będzie proporcjonalnie większy - układ dąży w ten sposób do stanu równowagi. A to że przy okazji samochody będą w mieście jeździć dłużej, spalać więcej paliwa to przecież dla aktywizmu same plusy...

Ścieżki i pasy rowerowe

: 14 lut 2020, 16:25
autor: Emyl
Nie ma to jak profesjonalna, naukowa wypowiedź, oparta o dane i analizy.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 14 lut 2020, 16:37
autor: KwZ
Sebastian pisze:
14 lut 2020, 16:06
Glonojad pisze:
02 gru 2019, 16:33
A skoro węższa droga ma tak samo długi korek, to znaczy, że liczba pojazdów w nim utknięta jest też odpowiednio do zwężenia mniejsza.
Osobę co plecie takie bzdury [:]

A to że na zwężonej drodze jest mniej pojazdów to akurat nic nadzwyczajnego. Dla ludzi korzystniej jest jechać innymi drogami i tam ruch będzie proporcjonalnie większy - układ dąży w ten sposób do stanu równowagi.
Czyli to nie są bzdury, tylko obserwacje poparte odpowiednim mechanizmem, który sam podajesz.

Oczywiście można wierzyć w św. przepustowość, ale wiesz, twoja wypowiedź jest wewnętrznie sprzeczna.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 15 lut 2020, 6:43
autor: Glonojad
Sebastian pisze:
14 lut 2020, 16:06
Glonojad pisze:
02 gru 2019, 16:33
A skoro węższa droga ma tak samo długi korek, to znaczy, że liczba pojazdów w nim utknięta jest też odpowiednio do zwężenia mniejsza.
Osobę co plecie takie bzdury najchętniej wysłałbym do codziennego dojeżdżania tamtędy autobusem, gdzie przez korek rozkład niemal nie istnieje.

A to że na zwężonej drodze jest mniej pojazdów to akurat nic nadzwyczajnego. Dla ludzi korzystniej jest jechać innymi drogami i tam ruch będzie proporcjonalnie większy - układ dąży w ten sposób do stanu równowagi. A to że przy okazji samochody będą w mieście jeździć dłużej, spalać więcej paliwa to przecież dla aktywizmu same plusy...
Bredzisz ignorancie. Liczba samochodów nie jest stała, jak się warunki jaxdy pogarszają, to ludzie jadą kiedy indziej lub czym innym.

Skoro korek jest tak samo długi, to autobus stoi tyle samo, ile stał. Na Świętokrzyskiej nigdy nie było punktualnie.

To jest elementarz inżyniera, nie aktywisty.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 15 lut 2020, 20:39
autor: Sebastian
KwZ pisze:
14 lut 2020, 16:37
Czyli to nie są bzdury, tylko obserwacje poparte odpowiednim mechanizmem, który sam podajesz.

Oczywiście można wierzyć w św. przepustowość, ale wiesz, twoja wypowiedź jest wewnętrznie sprzeczna.
Jeżeli nawet ilość samochodów na Świętokrzyskiej się zmniejszyła(bo się zmniejszyła) to po prostu oznacza że ruch zwiększył się na alternatywnych ulicach. Na pewno wszyscy nie przesiedli się do alternatyw, które też z gumy nie są i nie wszystkim odpowiadają. Więc jeden będzie się cieszył ze zwężonej Świętokrzyskiej, a ktoś inny będzie narzekał że Jerozolimskie to ściek komunikacyjny.

W skali krajowej widać o co chodzi. Buduje się drogi A/S dzięki czemu dotychczasowe krajówki stają się drogami wojewódzkimi, z ruchem o rząd wielkości mniejszym i spokojniejszym bo ludzie wybierają wygodniejszą drogę, a lokalna społeczność ma bezpieczniejsze drogi przy swoich domach. Tam zmniejszanie przepustowości przez uspokojenie ruchu nikomu nie będzie przeszkadzać.
A mówienie o św. przepustowości to tylko argument za inwestycjami typu CPL.. Po co inwestować w obiekty o znaczeniu ogólnopolskim w Warszawie jeśli przez zwężofilię może okazać się że ciężko będzie tam dojechać. Ktoś da gwarancję, że w przeciągu 5-10 lat komuś nie przyjdzie do głowy zwężać takiej Żwirki i Wigury w imię walki ze św. przepustowością? Przecież z 5 walizami można spokojnie dojechać rowerem na lotnisko, i to nawet z Białegostoku (POW na razie nie ma).

Ścieżki i pasy rowerowe

: 15 lut 2020, 22:46
autor: Gdynianin
Uważaj, gdy używasz zwrotu "na pewno". Bo bardzo łatwo może się okazać, że nie masz racji.

Natomiast nie zdziwiłbym się, że Żwirki i Wigury zostaną kiedyś w przyszłości zwężone - poprzez stworzenie buspasu. Wtedy osób, które skorzystają z rozwiązania będzie niewspółmiernie więcej. Zresztą alternatywa w postaci SKM też już jest.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 15 lut 2020, 22:58
autor: Łukasz
Jest i alternatywa, i SKM, i obwodnica, i autobusy są.

Natomiast reszta to jakies totalne herezje. Bo gdyby nie zawalił się wiadukt w Jerozolimskich... Wg teorii wysnutej, wiadukt ten był niepotrzebny, bo korki rozlały się po prostu po innych ulicach i nic się przez te lata nie działo. Podobnie Pradze niepotrzebny był przejazd przez Dw.Wileński. Tylko gdyby tak było i rzeczywiście ludzie nie zostawialiby samochodów na P&R, to korek na Ratuszowej trwałby to dziś.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lut 2020, 10:07
autor: Glonojad
Nie żadne herezje. Przecież jak nie było Świętokrzyskiej (bo budowa metra) to po Śródmieściu jeździło się samochodem lepiej.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 28 lut 2020, 19:16
autor: Sebastian
Łukasz pisze:
15 lut 2020, 22:58
Jest i alternatywa, i SKM, i obwodnica, i autobusy są.
Alternatywa jest, zwłaszcza obwodnica od wschodu :) Pytanie natomiast dlaczego rozwój infrastruktury ma być podyktowany preferencjami ludzi tylko centralnym planowaniem?