[Ochota] SkrzyĹźowanie GrĂłjecka/Bitwy/Banacha

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sie 2013, 21:05

Do moderatorów: znalazłem takie podobne wątki:

Szkaradna Hala Bancha zmieni swój image
Plac Narutowicza i tramwaje na Ochocie
Ale nie dość, żeby tam pisać.

---
Teokryt pisze: A wybacz, zmienili już ten poroniony pomysł na ostatnim MPZP.
Tu masz aktualny:
http://www.urzadochota.waw.pl/data/othe ... ewskie.jpg
MPZP jak wiesz należy stosować przy każdej przebudowie ;) Co prawda to co na trenie drogowym to tylko informacja do planu ale w tym wypadku - dość konkretnie. Ponadto polecam zwrócić uwagę na dziadostwo akie jest zaprojektowane: przejścia podziemne dookoła BW 1920r. i to nie pełne.
O ile ja dobrze widzę, to oprócz podziemnych przejść (a w zasadzie ogromnego pasażu handlowego), są jeszcze przejścia dla pieszych.

Zwróćcie jeszcze uwagę na układ ścieżek rowerowych.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 04 sie 2013, 21:55

Niestety nie, górą maja zostać tylko drogi rowerowe. Piesi maja byc pod ziemią.
Dlaczego taka niekonsekwencja? bo rowerzysta by mógł zjechać do pasażu musi mieć długi najazd. Pieszych wepchnięto pod ziemie żeby właśnie kupowali w tym handlu potykając sie o tobołki handlarzy ulicznych.
Jest nawet lepsza impreza. Przystanki tramwajowe w ogóle nie maja dojścia ;) Wiec raczej skończy sie tym że pasażu podziemnego nie będzie a zostaną szerokie pasy po powierzchni. Mnie martwi tylko zlikwidowanie torów do skręcania.
Takich nowych przejść podziemnych w tym mieście jest więcej, np w planie dla ul. Płockiej:
https://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/DF ... planu1.jpg
Nowe przejście podziemne/nadziemne na skrzyżowaniu Siedmiogrodzkiej i Wolskiej.
Obrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sie 2013, 22:29

Teokryt pisze: Przystanki tramwajowe w ogóle nie maja dojścia ;)
Przejście po południowej stronie jest przesunięte i po skosie (oprócz równoległego do Bitwy/Banacha), natomiast pozostałe są poza granicą tego MPZP i może dlatego nie są zaznaczone. Chociaż to nadal nie tłumaczy, czemu wszystko pozostałe jest rozrysowane bardzo dokładnie.
W sumie nie rozumiem, czemu miałby zniknąć tor tramwajowy do skrętu N --> E; przecież na północ od skrzyżowania nic się nie zmienia.

Kiedy projekt wysokościowca z TBS-u został zastąpiony Muzeum Ochockim?

Dalej: jeśli zlikwidowana ma być pętla Banacha, to linie typu 14, 25, 35 mają kończyć na Zachodnim, prawda? Ale jeśli tak, to potrzebna będzie dodatkowa faza tramwajowa W <-> N.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 04 sie 2013, 22:42

Uważam, że likwidacja pętli Banacha nie jest dobrym pomysłem ](*,) , zwłaszcza że mają zlikwidować (lub ograniczyć) pętlę na pl. Narutowicza.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 04 sie 2013, 22:47

KwZ pisze:W sumie nie rozumiem, czemu miałby zniknąć tor tramwajowy do skrętu N --> E; przecież na północ od skrzyżowania nic się nie zmienia.
Ale na wschód tak, pętla Banacha idzie pod drzewka ;)
Kiedy projekt wysokościowca z TBS-u został zastąpiony Muzeum Ochockim?
Ironizuję:
Muzeum można zrobić w parterze lub na 2 pietrach, reszta to może byc TBS. 2w1 czyli łączenie funkcji ;)
Dalej: jeśli zlikwidowana ma być pętla Banacha, to linie typu 14, 25, 35 mają kończyć na Zachodnim, prawda?
ym.. nie...
Kiedyś rozmawiałem na ten temat to ta ma być układ rusztowy a relacje skrętne tylko awaryjnie.
:arrow: 25 zostanie wchłonięte przez 9 i 7,
:arrow: 1 będzie jeździć z Okęcia Pralki
:arrow: 14 z Narutowicza.
Obrazek

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 sie 2013, 23:57

A z Banacha aż się prosi na Pole.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2013, 4:59

Teokryt pisze: Ale na wschód tak, pętla Banacha idzie pod drzewka ;)
To wiem, ale po co kasować infrastrukturę? Nic nie będzie skręcać N --> E?
Teokryt pisze: Muzeum można zrobić w parterze lub na 2 pietrach, reszta to może byc TBS. 2w1 czyli łączenie funkcji ;)
A faktycznie, tam jest U-H/MW. Zmyliło mnie, że same Hale Banacha mają to samo oznaczenie, a oidp nikt nie planował ich przebudowy.
Teokryt pisze: Kiedyś rozmawiałem na ten temat to ta ma być układ rusztowy a relacje skrętne tylko awaryjnie.
Wyobrażasz sobie supersilną 9, wchłaniającą 7 oraz 25? Ja bardzo słabo, nie pomieści się na Pralce. Ani nie ma takiej potrzeby. Popatrz: w okolicach wileniaka jest sporo linii, które muszą gdzieś zakończyć (23, 20, 6?) - coś na Czynszową, ale coś także na Kawęczyńską. Co imho ma nawet sens, żeby Szmulki dowiązać do najbliższego węzła komunikacyjnego (nie, Wschodni jest dysfunkcyjny). Ale z tego wynika, że 7 nie potrzebna jest silna i niczego nie wchłonie. Prędzej uwierzę, że 25 zostanie skrócone do pl. Narutowicza jak wakacyjne 45. Z drugiej strony takie wzmocnienie linii na centralnym odcinku jest fundamentalnie korzystne - nie ma sensu (ani taboru) pchanie wszystkiego na peryferia.

Zresztą ja mogę bronić znacznie słabszej tezy: że powyższy układ nie tyle jest optymalny, co może być optymalny, w bliżej nieokreślonej (nieznanej) przyszłości. Jakaś pętla w miejsce Banacha jest potrzebna. Może być Zachodni (ale dostępny liniowo w podstawowym stanie pracy). Choć moim zdaniem najłatwiej zostawić pętlę na Banacha właśnie.

Aha, i co w miejsce pętli na Banacha miałoby być? Skwerek? Siódmy w promieniu 15 min? Jeśli tak, to ja żądam podlania obecnej trawy, bo już żółta jest.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 sie 2013, 8:14

Pierwotnie w miejsce pętli Banacha miała być zabudowa usługowa - czyli ze TW sprzedało by ten teraz za grube melony. Rozważany był tez motyw z pętla w przyziemiu dla tramwajów ale ze względu na wymiary działki - pomysł upadł.

Co do wchłaniania przez 9, 7 i 25 - pamiętaj ze Metroooo, czyli 1 stanie się równie częste co 9. Czyli 25 zostanie wypchnięte z Jerozolimskich, zniknie na rzecz czegoś jadącego przez Daszyński (bo Metroooo) 7 pewnie skończy gdzieś na Narutowiczu.

Jednak należy sobie podłączyć dwa dodatkowe plany,
Ochota Centrum: http://www.urzadochota.waw.pl/data/othe ... ysunek.jpg
Rakowiec: http://www.urzadochota.waw.pl/data/othe ... ec1208.pdf
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 sie 2013, 8:31

Teokryt pisze:Pierwotnie w miejsce pętli Banacha miała być zabudowa usługowa - czyli ze TW sprzedało by ten teraz za grube melony.
Ja nie wiem, z kim Teokryt rozmawiał, ale TW pętli na Banacha bronią (zwłaszcza, że próba jej przeniesienia na Szczęśliwice - przez Dickensa - się póki co nie powiodła), a o układzie rusztowym (w sensie: braku łącznic na skrzyżowaniu Grójecka/Bitwy/Banacha) pierwsze słyszę. Dokąd pojedzie jedynka, władny jest zdecydować jedynie ZTM, a ten tego na pewno jeszcze nie zrobił. A nawet gdyby zrobił, to i tak mógłby zmieniać tę decyzję co miesiąc (albo i częściej) przez najbliższe dwa lata. A ostatecznie i tak zdecydować dwa tygodnie przed oddaniem do eksploatacji... :roll:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2013, 8:59

Nadal nie wiem, jak ma się pomieścić superczęsta 1 na Pralce. Ani nie wiem, po co.

BTW, zauważyłem, że w okolicach przystanku Och-Teatr są dwa przejazdy dla rowerów. Też nie wiem, jaki w tym cel.

[ Dodano: Pon 05 Sie, 2013 09:04 ]
Teokryt pisze: pamiętaj ze Metroooo, czyli 1 stanie się równie częste co 9.
Zakład, że nie?

25 w formie znanej wcześniej, czyli z Wileniaka na Ochotę, pewnie zostanie ścięte; lecz to ze względu na al. Zieleniecką. Po stronie Ochoty podaż kursów do centrum powinna być zachowana. M2 nie jest budowane dla Ochoty, tylko dla Bródna/Targówka/Marek i Woli/Bemowa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 sie 2013, 9:15

Bastian pisze:Ja nie wiem, z kim Teokryt rozmawiał, ale TW pętli na Banacha bronią (zwłaszcza, że próba jej przeniesienia na Szczęśliwice - przez Dickensa - się póki co nie powiodła),
Na pewno nie z nikim z TW, bo wiem że TW broni każdej pętli (i słusznie!)
(w sensie: braku łącznic na skrzyżowaniu Grójecka/Bitwy/Banacha) pierwsze słyszę.
łącznice będą ale maja być niewykonywalne przejazdy liniowe po tych łącznicach - coś jak Femina.
Nadal nie wiem, jak ma się pomieścić superczęsta 1 na Pralce. Ani nie wiem, po co.
Jakas pogłoska krążyła ze ZTM będzie chciał dociągnąć wszystko co się da do Metra aby ono na tym ogryzku miało sens. Mozliwe ze to informacje już nieaktualne. Majac 1 i 9 na Krakowskiej nic więcej by nie potrzeba.
Obrazek

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 sie 2013, 13:26

Teokryt pisze:Co do wchłaniania przez 9, 7 i 25 - pamiętaj ze Metroooo, czyli 1 stanie się równie częste co 9. Czyli 25 zostanie wypchnięte z Jerozolimskich, zniknie na rzecz czegoś jadącego przez Daszyński (bo Metroooo) 7 pewnie skończy gdzieś na Narutowiczu.
A na Okęciu miejsca przybędzie?
Teokryt pisze:Jakas pogłoska krążyła ze ZTM będzie chciał dociągnąć wszystko co się da do Metra aby ono na tym ogryzku miało sens. Mozliwe ze to informacje już nieaktualne. Majac 1 i 9 na Krakowskiej nic więcej by nie potrzeba.
Owszem, ale tramwaj na Nowowiejską musi skądś startować.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 sie 2013, 13:45

MeWa pisze:Owszem, ale tramwaj na Nowowiejską musi skądś startować.
Plac Narutowicza.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 sie 2013, 13:48

MisiekK pisze:
MeWa pisze:Owszem, ale tramwaj na Nowowiejską musi skądś startować.
Plac Narutowicza.
Nie dość, że 14, to i 15? Na placu, który chcą także obciąć z torów? I jak poprawi się komfort pasażerów, którzy stracą - względem stanu obecnego - bezpośredni tramwaj bądź przesiadkę z tego samego peronu tramwajowego?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2013, 14:06

Myślę, że prognozowanie teraz, jak się wtedy rozłożą potoki, jest dość karkołomne. Po drodze jest budowa centralnego ogryzka, 3+3, a może jeszcze czegoś - za trasę do Wilanowa (a wtedy jest dopiero sens ruszać pętlę Banacha) jeszcze się nie zabrano. A wtedy można projektować jedną linię na Filtrowej, jeśli większość ludzi będzie się przesiadać na Bitwy w tramwaj do M Pole Mokotowskie.

Nie wiemy, na ile wzrośnie zapotrzebowanie na 1 w międzyczasie. Albo czy zmniejszy się popyt na podróże w Al. Jerozolimskie.

To wszystko przemawia za pozostawieniem sobie możliwie wielu opcji, tj. tylu pętli i skrętów, ile się da.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ