Komunikacja miejska na Żoliborzu
Moderator: Wiliam
[KM] Żoliborz
http://img600.imageshack.us/img600/5881/bojkot.jpg
Jak widać na załączonym obrazku najczęściej na Żoliborzu w okolicy Sadów spotkać można przejazd techniczny. Tymczasem mieszkańcy Przasnyskiej/Elbląskiej mają do pokonania 700-1200 metrów do przystanków Sady Żoliborskie, Elbląska czy Park Olszyna. Z tego ostatniego muszą jechać z przesiadką na 112 na Kaskadę, aby stamtąd koślawą trasą 112 tłuc się do CH Marki.
Ile to jeszcze potrwa?
Niezbędne jest:
- wzmocnienie zespołu przystankowego Przasnyska i Elbląska (powstało tu sporo biur, to nie tereny przemysłowe jak wskazuje mapa na stronie ZTM!!!)
- rozważenie linii na Elbląskiej/Przasnyskiej i zlokalizowanie przystanku przy rondzie - jest przygotowana infrastruktura (zatoki)
- puszczenie jednokierunkowo linii z Elbląskiej: Włościańską do Marymontu (metro)
- rozważenie skierowania 180/114 itp. w ul. Krasińskiego na wysokości Przasnyskiej np. zamiana 114 ze 122 od Conrada do Sadów
- skierowanie jakiejś linii szczytowej na Przasnyską w część przemysłowo-biurową lub przeprowadzenie tędy 303
- rozważenie skierowania 112 lub 156 w okolice Parku Olszyna czy Sadów - obecnie obie linie w kierunku Bródna pomijają Żoliborz (jadą powyżej trasy AK od Kaskady).
Jak widać na załączonym obrazku najczęściej na Żoliborzu w okolicy Sadów spotkać można przejazd techniczny. Tymczasem mieszkańcy Przasnyskiej/Elbląskiej mają do pokonania 700-1200 metrów do przystanków Sady Żoliborskie, Elbląska czy Park Olszyna. Z tego ostatniego muszą jechać z przesiadką na 112 na Kaskadę, aby stamtąd koślawą trasą 112 tłuc się do CH Marki.
Ile to jeszcze potrwa?
Niezbędne jest:
- wzmocnienie zespołu przystankowego Przasnyska i Elbląska (powstało tu sporo biur, to nie tereny przemysłowe jak wskazuje mapa na stronie ZTM!!!)
- rozważenie linii na Elbląskiej/Przasnyskiej i zlokalizowanie przystanku przy rondzie - jest przygotowana infrastruktura (zatoki)
- puszczenie jednokierunkowo linii z Elbląskiej: Włościańską do Marymontu (metro)
- rozważenie skierowania 180/114 itp. w ul. Krasińskiego na wysokości Przasnyskiej np. zamiana 114 ze 122 od Conrada do Sadów
- skierowanie jakiejś linii szczytowej na Przasnyską w część przemysłowo-biurową lub przeprowadzenie tędy 303
- rozważenie skierowania 112 lub 156 w okolice Parku Olszyna czy Sadów - obecnie obie linie w kierunku Bródna pomijają Żoliborz (jadą powyżej trasy AK od Kaskady).
-
- Posty: 12177
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
- R-9 Chełmska
- Posty: 7824
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Ktoś ich zmusza do jazdy do CH Marki? Nie mogą sobie pojechać do jakiegokolwiek innego przystanku?mdnext pisze:Z tego ostatniego muszą jechać z przesiadką na 112, aby koślawą trasą 112 tłuc się do CH Marki.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
-
- Posty: 12177
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Nie, proponuję zostawienie 122 takie, jakie jest teraz, bo teraz jest zajebiste. I z Przasnyskiej najdalsza strefa dojścia do przystanku, powtarzam, najdalsza, to jakieś 450m, czyli 5 minut spaceru. Szczytowa linia jest tam niepotrzebna.mdnext pisze:proponujesz więc likwidację 122?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Nie spamuj. Nikt normalny nie będzie jeździł komunikacją miejską w obecnym kształcie, jeśli jeździ np. z Przasnyskiej do Marek, a wiele osób jeździ tam na zakupy. Pozostaje auto i śmiech z osób, które na tym forum godzinami w ten sposób "promują" transport publiczny. A odległość z Przasnyskiej do przyst. Park Olszyna sobie policzcie. Pozostaje (długi) spacer (grubo ponad wyliczenia) albo np. 33+186+112 okrężną drogą.
-
- Posty: 12177
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Oczywiście, że sporo jeździ 122, a nawet sporo rezygnuje, bo 122 jeździ zdecydowanie zbyt rzadko! Skoro jesteś forumowym maniakiem i nie masz nic lepszego do roboty tylko spisujesz sobie autobusy to proponuję ci wybrać się na Krasińskiego. Możesz też popytać ludzi na Sadach - wiele osób, w tym ja powiedzą ci, czemu chodzą na ten przystanek - bo jeszcze mają siłe i wolą iść 700 m i przynajmniej mieć pewność, że coś przyjedzie, a nie jak ze 122 - ciągła niewiadoma i wiecznie zapchany autobus z Bemowa (mam na myśli oczywiście próbę dostania się do metra, podstawowa potrzeba komunikacyjna, realizowana przez 122 z Przasnyskiej całe 4 razy na godzinę wieczorem!).
-
- Posty: 12177
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Nie sądzę, byśmy się znali, więc nie Tobie oceniać, co mam do roboty, a co nie!mdnext pisze: Skoro jesteś forumowym maniakiem i nie masz nic lepszego do roboty tylko spisujesz sobie autobusy
Zwłaszcza w DS. I, żebyśmy się zrozumieli, chcesz taki rozkład jak ma 191 obecnie?mdnext pisze:bo 122 jeździ zdecydowanie zbyt rzadko!
Mieszkam niedaleko, więc pojęcie mam.mdnext pisze: to proponuję ci wybrać się na Krasińskiego
122 nie ma aż takich problemów z regularnością...mdnext pisze:a nie jak ze 122 - ciągła niewiadoma
I o ile ze wzmacnianiem się zgadzam, o tyle ze szczytową linią na Przasnyskiej nie.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Autobus to nie taksówka mający zawieść z punktu A do B bezpośrednio. Nie można mieć autobusu na każdej ulicymdnext pisze:Nie spamuj. Nikt normalny nie będzie jeździł komunikacją miejską w obecnym kształcie, jeśli jeździ np. z Przasnyskiej do Marek, a wiele osób jeździ tam na zakupy. Pozostaje auto i śmiech z osób, które na tym forum godzinami w ten sposób "promują" transport publiczny. A odległość z Przasnyskiej do przyst. Park Olszyna sobie policzcie. Pozostaje (długi) spacer (grubo ponad wyliczenia) albo np. 33+186+112 okrężną drogą.
Wyprostowanie trasy przez Krasińskiego do Powązkowskiej 122 było bardzo dobrym posunięciem. Konsekwencją jest duża liczba pasażerów, czasem w godzinach szczytu, niestety, zbyt duża. Tak jest też od strony pętli na Gwiaździstej. Dlatego byłoby dobrze, gdyby od września ZTM puszczał na trasę 122 przynajmniej połowę przegubowców, które można było na niej spotkać 1 sierpnia.
Co do Elbląskiej i Przasnyskiej - swego czasu było rozważane puszczenie lokalnej linii tymi ulicami. Myślę, że dobrym kandydatem jest przekształcona na całotygodniową 303, która niepotrzebnie pałęta się po pl. Wilsona, a tutaj małym taborem mogłaby obsłużyć rejony bez komunikacji. Np. od Broniewskiego przez Elbląską, Przasnyską, Rudnickiego, Matysiakówny do pl. Grunwaldzkiego, al. Wojska Polskiego, Felińskiego, gen. Zajączka, Kokarda do płn. wyjścia ze stacji metra Dworzec Gdański.
Co do Elbląskiej i Przasnyskiej - swego czasu było rozważane puszczenie lokalnej linii tymi ulicami. Myślę, że dobrym kandydatem jest przekształcona na całotygodniową 303, która niepotrzebnie pałęta się po pl. Wilsona, a tutaj małym taborem mogłaby obsłużyć rejony bez komunikacji. Np. od Broniewskiego przez Elbląską, Przasnyską, Rudnickiego, Matysiakówny do pl. Grunwaldzkiego, al. Wojska Polskiego, Felińskiego, gen. Zajączka, Kokarda do płn. wyjścia ze stacji metra Dworzec Gdański.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27588
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nic takiego z tego obrazka nie wynika.mdnext pisze:Jak widać na załączonym obrazku najczęściej na Żoliborzu w okolicy Sadów spotkać można przejazd techniczny.
Trzy czy cztery dziennie?mdnext pisze:jeśli jeździ np. z Przasnyskiej do Marek, a wiele osób jeździ tam na zakupy.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Zwłaszcza w DS. I, żebyśmy się zrozumieli, chcesz taki rozkład jak ma 191 obecnie?mdnext pisze:bo 122 jeździ zdecydowanie zbyt rzadko!
Myślę, że i co 7 minut nie byłoby pustawe.
Mieszkam niedaleko, więc pojęcie mam.mdnext pisze: to proponuję ci wybrać się na Krasińskiego
Mieszkasz przy Broniewskiego i odnotowujesz każdy tramwaj pod oknem? Zauważ, że ludzie chcą też dojeżdżać od Przasnyskiej.
122 nie ma aż takich problemów z regularnością...mdnext pisze:a nie jak ze 122 - ciągła niewiadoma
I o ile ze wzmacnianiem się zgadzam, o tyle ze szczytową linią na Przasnyskiej nie.[/quote]
Nie proponowałem żadnych linii szczytowych. Mówię o rozważeniu nowych linii plus zdecydowanym wzmocnieniu ciągu Elbląska-Sady. Mogliby tu 180 skierować, które jeździ pustawe na Chomiczówkę w obecnej trasie pod cmentarzem.
Zdecydowanie. Lepiej mieć częsty autobus+częsty tramwaj na jednej ulicy, a na innej, przy równie dużym zaludnieniu, mieć tylko jedną linię. Twój pomysłowy kolega mieszka w okolicy - czyżby właśnie przy Broniewskiego?SławekM pisze:Autobus to nie taksówka mający zawieść z punktu A do B bezpośrednio. Nie można mieć autobusu na każdej ulicymdnext pisze:Nie spamuj. Nikt normalny nie będzie jeździł komunikacją miejską w obecnym kształcie, jeśli jeździ np. z Przasnyskiej do Marek, a wiele osób jeździ tam na zakupy. Pozostaje auto i śmiech z osób, które na tym forum godzinami w ten sposób "promują" transport publiczny. A odległość z Przasnyskiej do przyst. Park Olszyna sobie policzcie. Pozostaje (długi) spacer (grubo ponad wyliczenia) albo np. 33+186+112 okrężną drogą.