Wołoska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Wołoska

Post autor: Poc Vocem » 10 wrz 2014, 16:51

Podobno zdejmują już humus na poszerzanym odcinku. Z tej okazji postanowiłem założyć temat i podzielić się przemyśleniami na temat projektu (dostępny na SISKOM-ie). Rychło w czas, chciałoby się rzec :D . Przekroje drogowe zostały IMO przewartościowane i to znacznie. O ile 5 pasów na dojeździe do skrzyżowania w przypadku Wołoskiej nie jest absurdalne, to cztery na Odyńca już owszem. Przecież ten wlot i tak trzeba będzie przebudować po oddaniu Noworacławickiej... Samą Racławicką wreszcie zaślepią, na pewno poprawi to bezpieczeństwo ruchu. Przebudowany zostanie też (po raz trzeci w ciągu mojego życia) parking przy skrzyżowaniu. Oby tym razem na dłużej.

Niestety przy domkach jednorodzinnych na odcinku od Wołoskiej do Woronicza pojawią się ekrany akustyczne, z tego co pamiętam na wniosek mieszkańców. Szkody dla estetyki pominę. Pojawią się też przystanki autobusowe na skrzyżowaniu Wołoska/Bytnara (nie pamiętam jak wygląda sprawa z tramwajowymi, w tej wersji ich nie ma). Średnio wypada rozwiązanie dla ruchu rowerowego. Żadnego novum tutaj nie ma. Plusem są niewątpliwie zjazdy rowerowe na Bytnara, minusem brak oddzielenia DDR od chodnika na odcinku od Bytnara do Woronicza trawą. Mam wrażenie, że trawka ma większą skuteczność psychologiczną niż krawężniki.

Tramwajowo... Cóż... mam wątpliwości czy w niektórych relacjach potrzeba trzeciego toru (np. do skrętu z Wołoskiej na zajezdnię i vice versa). Podobnie jak w przypadku części drogowej sprawia to wrażenie mocno przewatościowanego.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 wrz 2014, 16:58

Ekranów nie będzie.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 wrz 2014, 17:23

Uff... Od razu lżej na sercu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 wrz 2014, 17:54

Na razie. Wszystko zależeć będzie od audytu hałasowego powykonawczego. A drugi tor na wyjeździe z zajezdni jest niezbędny by przy nowym układzie jezdni i sygnalizacji mogła ona jakkolwiek funkcjonować. A jeśli już dwa tory to tylko w takim układzie jak zaplanowano.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 wrz 2014, 19:25

Podobno ekranów i przystanków tramwajowych przy Bytnara ma nie być, ale to i tak na mało się zda jak tramwaj będzie musiał tam stać na czerwonym.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 wrz 2014, 19:38

To może jednak priorytet? Skrzyżowanie takie, że spokojnie samochody można puszczać tylko wtedy, gdy nie ma tramwaju, a skoro i tak rozwala się wszystko...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 wrz 2014, 20:01

Generalnie wystarczyłby by chyba tylko 3 fazy, dla Wołoskiej, do skrętu w lewo w relacji Wołoska - Bytnara oraz dla Bytnara do skrętu w prawo i w lewo. Myślę że mogłaby tam istnieć stałoczasówka ale inteligentnie zrobiona, 60 sekund fazy dla Wołoskiej, po 15 do skrętu i dla Bytnara to razem 90 sekund + 15 między zielonego. Chyba że robimy jeszcze fazy bezkolizyjne z pieszymi, wtedy to już w ogóle kosmos...
Obrazek


Za wszelkie błędy przepraszam, amatorem jestem 8-)

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 10 wrz 2014, 20:25

Zastanawia mnie sens poszerzania przy jednoczesnym tworzeniu kolejnych sygnalizacji świetlnych. Korki będą podobne lub większe.

Niech się decydujący zadeklarują - pompujemy ruch do centrum czy nie. Bo teraz wydaje się gruby hajs na poszerzenie, które gówno da, które jest niepotrzebne wg. wielu osób i które być może cokolwiek by dało w kwestii udrożnienia tej ulicy (choć nie sądzę) - co oznaczałoby jednak pompowanie ruchu do centrum, czego nie chcemy - tylko bez tworzenia kolejnych zajebistych inaczej sygnalizacji.
Przejście dla pieszych można zrobić bez sygnalizacji - na Płaskowickiej w połowie drogi między Pileckiego i Roentgena się dało. Są eleganckie hopki, wszyscy zadowoleni.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 wrz 2014, 20:27

Z Bytnara w lewo skrętu nie będzie, to raz. Dwa, że nie chodzi o długości faz, to szkółka, tylko o to, aby uniknąć zatrzymania tramwaju. A tego bez sygnalizacji wzbudzanej nijak nie idzie zrobić. Zresztą ruch poprzeczny względem Wołoskiej na tym skrzyżowaniu będzie na tyle niewielki, że aż się prosi o wzbudzanie.
BJ pisze:Zastanawia mnie sens poszerzania przy jednoczesnym tworzeniu kolejnych sygnalizacji świetlnych. Korki będą podobne lub większe.
Mocno dyskusyjne (by nie rzec dosadniej) stwierdzenie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 wrz 2014, 20:28

Aż zapytam z ciekawości, jest w Polsce jakieś skrzyżowanie gdzie dla samochodów są światła, a dla pieszych nie ma? Szczerze mówiąc polikwidowałbym połowę sygnalizacji dla pieszych przy przejściu przez tory tramwajowe, bo i tak ludzie łażą jak chcą, a tramwaj nie jest jakimś małym okruszkiem że go nie widać.
Poc Vocem pisze:Z Bytnara w lewo skrętu nie będzie, to raz.
No to w takim razie wystarczyło by wydzielenie z fazy 1 lewoskrętu. Reszta byłaby zbędna.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 10 wrz 2014, 20:30

Być może. Ty - jeśli dobrze wywnioskowałem z innych postów - zajmujesz się tym w ramach studiów, więc na pewno lepiej znasz różne "schematy i zasady".
Ja tylko mówię jako kierowca i pasażer, że Warszawę opanowała jakaś mania sygnalizacji świetlnych, które są w opinii niektórych lekarstwem na wszystko. I tworzy się je w takich miejscach, że ciężko uwierzyć.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 10 wrz 2014, 20:31

Autobus Czerwon pisze:Szczerze mówiąc polikwidowałbym połowę sygnalizacji dla pieszych przy przejściu przez tory tramwajowe, bo i tak ludzie łażą jak chcą, a tramwaj nie jest jakimś małym okruszkiem że go nie widać.
Jednymi ze śmieszniejszych w mieście są tramwajowe światła przy Arsenale :D

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 wrz 2014, 20:37

A dla mnie są śmieszne światła przy Telewizji Polskiej. Powinny funkcjonować w DP w godzinach 6:00 - 18:00 i tyle. A światła dla pieszych przez tory to śmiech na sali.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 10 wrz 2014, 20:45

Jest masa sygnalizacji, które są potrzebne, ale tylko w określonych godzinach w określone dni.

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 wrz 2014, 20:54

Jak dla mnie to ta sygnalizacja nie jest w ogóle potrzebna, gdyż stawiana ona była żeby ułatwić wjazd i wyjazd z TVP, teraz wjeżdża się od Samochodowej. Ale to może przenieśmy się do tematu o sygnalizacji.

ODPOWIEDZ