Fazy wzbudzane w sygnalizacji świetlnej

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4304
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Fazy wzbudzane w sygnalizacji świetlnej

Post autor: Autobus Czerwon » 23 gru 2014, 23:08

Co do 31 to wolałbym je podbić i zlikwidować 18, ale do takich dyskusji służą raczej inne tematy.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 gru 2014, 22:00

Autobus Czerwon pisze:Co do 31 to wolałbym je podbić i zlikwidować 18, ale do takich dyskusji służą raczej inne tematy.
Z powodu braku spamwątku nie ma tematu odpowiedniego do dyskusji nad takim pomysłem. Jest chyba jakiś krytyczny poziom bezsensu, którego w pomysłach przekraczać się nie powinno?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26917
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 gru 2014, 22:17

Nie no, trzeba by wówczas przywrócić 36...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4304
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 gru 2014, 23:42

Mówię z perspektywy Woronicza i Sluzewca, 18 na skręcie przy Krolikarni tłumów nie przewozi.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 25 gru 2014, 0:53

Skręt przy Królikarni w relacji 31 nie łyknie więcej tramwajów. 31 i tak potrafi się tam zestadzać blokując przy okazji wszystko inne, szczególnie od strony Wilanowskiej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Autobus Czerwon
Posty: 4304
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 gru 2014, 10:16

No tak, tylko 31 jedzie na fazie która byłaby i tak, nawet gdyby ta linia tam nie skręcala. 18 ma specjalną wzbudzaną fazę tylko dla siebie.

drobert
Posty: 1428
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 25 gru 2014, 13:54

Tylko, że czasem ta faza 31 potrafi się nie wzbudzić i wtedy blokuje ruch od Wilanowskiej przez cały następny cykl.

Autobus Czerwon
Posty: 4304
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 gru 2014, 16:30

Faza dla 31 jest wzbudzana?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 25 gru 2014, 21:53

Niestety tak. Jest to bez sensu, bo spokojnie można byłoby ją włączać na stałe w cieniu wydzielonego lewoskrętu, ale ktoś wymyślił inaczej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 gru 2014, 11:52

Jeszcze niedawno w szczycie fazy dla 18 i 31 zapalały się same, poza szczytem były wzbudzane. Teraz są tylko wzbudzane. Niewidzialna ręka czy sterownik się zepsuł?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 27 gru 2014, 14:09

Sam moment, kiedy tramwaj musi się pojawić, żeby wzbudzić sobie światełko też jest irytujący. Jadąc od Wilanowskiej musiałem się pojawić przed zapaleniem się zielonego na wprost, inaczej trzeba było dość długo czekać albo rozważyć skręt na obce światełko.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drobert
Posty: 1428
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 27 gru 2014, 14:59

Wzbudzanie dla 18 jestem jeszcze w stanie zrozumieć ale dla 31 to uważam za głupotę bo lewoskręt dla samochodów załącza się zawsze wiec co szkodzi by tramwaj również dostał zielone? Poza tym jest ogólnie jakaś dziwna tendencja, ze tramwaj musi nadjechać najlepiej cykl wcześniej by dostać światło natomiast wzbudzanie dla samochodów jest dużo bardziej przyjazne.

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 27 gru 2014, 16:04

Podczas wydzielonego lewoskrętu dla samochodów z Puławskiej w Woronicza , gdy 31 nie dostanie swojego pionowego do skrętu w lewo załącza się "zielona strzałka" (w pewnym sensie działająca jak bezkolizyjny prawoskręt) dla blaszaków skręcających w prawo z Woronicza w Puławską. Ktoś bardzo woli , aby to jednak samochody miały częściej zielone aniżeli tramwajki. Tak samo piesi są robieni w konia w stosunku do kierowców blaszek , gdy za późno podejdą do przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną i nie zdążą z naciśnięciem guzika w porę to czekają dość spory czas na zapalenie się zielonego zezwalającego na przejście.Nie raz i nie dwa widziałem jak zniecierpliwieni czekaniem na upragnioną fazę piesi ignorowali przez to sygnalizację zapewniającą bądź co bądź bezpieczeństwo ich samych.

drobert
Posty: 1428
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 28 gru 2014, 11:36

Piesi to nagminnie chodzą na czerwonym i nie ma to znaczenia czy jest to Centrum czy peryferia. Poniekąd nauczyli się tego dzięki tym bezpiecznym, inteligentnym i wzbudzanym sygnalizacjom.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 28 gru 2014, 12:26

drobert pisze:Piesi to nagminnie chodzą na czerwonym i nie ma to znaczenia czy jest to Centrum czy peryferia. Poniekąd nauczyli się tego dzięki tym bezpiecznym, inteligentnym i wzbudzanym sygnalizacjom.
:-D No, ba! Najlepsze są czerwone na prawoskrętach, z których korzysta może parę wozów na cykl, a pieszy ma czekać 2 minuty, żeby przekroczyć 1 pas ruchu (np. Wałbrzyska - Dolina S.). Danke szyn(ka). =; Zabezpieczanie przez zniechęcanie - ile trzeba mieć fakultetów, żeby to wymyślić? Żeby nie było: ten system nie działa zgodnie z zamierzeniem nawet u „praworządnych” Niemców (w Greifswaldzie - prawda, małe miasteczko, b. NRD, ale jednak).

ODPOWIEDZ