Strona 1 z 6

Fazy wzbudzane w sygnalizacji świetlnej

: 23 gru 2014, 23:08
autor: Autobus Czerwon
Co do 31 to wolałbym je podbić i zlikwidować 18, ale do takich dyskusji służą raczej inne tematy.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 24 gru 2014, 22:00
autor: Szeregowy_Równoległy
Autobus Czerwon pisze:Co do 31 to wolałbym je podbić i zlikwidować 18, ale do takich dyskusji służą raczej inne tematy.
Z powodu braku spamwątku nie ma tematu odpowiedniego do dyskusji nad takim pomysłem. Jest chyba jakiś krytyczny poziom bezsensu, którego w pomysłach przekraczać się nie powinno?

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 24 gru 2014, 22:17
autor: Glonojad
Nie no, trzeba by wówczas przywrócić 36...

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 24 gru 2014, 23:42
autor: Autobus Czerwon
Mówię z perspektywy Woronicza i Sluzewca, 18 na skręcie przy Krolikarni tłumów nie przewozi.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 25 gru 2014, 0:53
autor: Szeregowy_Równoległy
Skręt przy Królikarni w relacji 31 nie łyknie więcej tramwajów. 31 i tak potrafi się tam zestadzać blokując przy okazji wszystko inne, szczególnie od strony Wilanowskiej.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 25 gru 2014, 10:16
autor: Autobus Czerwon
No tak, tylko 31 jedzie na fazie która byłaby i tak, nawet gdyby ta linia tam nie skręcala. 18 ma specjalną wzbudzaną fazę tylko dla siebie.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 25 gru 2014, 13:54
autor: drobert
Tylko, że czasem ta faza 31 potrafi się nie wzbudzić i wtedy blokuje ruch od Wilanowskiej przez cały następny cykl.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 25 gru 2014, 16:30
autor: Autobus Czerwon
Faza dla 31 jest wzbudzana?

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 25 gru 2014, 21:53
autor: Szeregowy_Równoległy
Niestety tak. Jest to bez sensu, bo spokojnie można byłoby ją włączać na stałe w cieniu wydzielonego lewoskrętu, ale ktoś wymyślił inaczej.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 27 gru 2014, 11:52
autor: Stary Pingwin
Jeszcze niedawno w szczycie fazy dla 18 i 31 zapalały się same, poza szczytem były wzbudzane. Teraz są tylko wzbudzane. Niewidzialna ręka czy sterownik się zepsuł?

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 27 gru 2014, 14:09
autor: Szeregowy_Równoległy
Sam moment, kiedy tramwaj musi się pojawić, żeby wzbudzić sobie światełko też jest irytujący. Jadąc od Wilanowskiej musiałem się pojawić przed zapaleniem się zielonego na wprost, inaczej trzeba było dość długo czekać albo rozważyć skręt na obce światełko.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 27 gru 2014, 14:59
autor: drobert
Wzbudzanie dla 18 jestem jeszcze w stanie zrozumieć ale dla 31 to uważam za głupotę bo lewoskręt dla samochodów załącza się zawsze wiec co szkodzi by tramwaj również dostał zielone? Poza tym jest ogólnie jakaś dziwna tendencja, ze tramwaj musi nadjechać najlepiej cykl wcześniej by dostać światło natomiast wzbudzanie dla samochodów jest dużo bardziej przyjazne.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 27 gru 2014, 16:04
autor: misiak2101
Podczas wydzielonego lewoskrętu dla samochodów z Puławskiej w Woronicza , gdy 31 nie dostanie swojego pionowego do skrętu w lewo załącza się "zielona strzałka" (w pewnym sensie działająca jak bezkolizyjny prawoskręt) dla blaszaków skręcających w prawo z Woronicza w Puławską. Ktoś bardzo woli , aby to jednak samochody miały częściej zielone aniżeli tramwajki. Tak samo piesi są robieni w konia w stosunku do kierowców blaszek , gdy za późno podejdą do przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną i nie zdążą z naciśnięciem guzika w porę to czekają dość spory czas na zapalenie się zielonego zezwalającego na przejście.Nie raz i nie dwa widziałem jak zniecierpliwieni czekaniem na upragnioną fazę piesi ignorowali przez to sygnalizację zapewniającą bądź co bądź bezpieczeństwo ich samych.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 28 gru 2014, 11:36
autor: drobert
Piesi to nagminnie chodzą na czerwonym i nie ma to znaczenia czy jest to Centrum czy peryferia. Poniekąd nauczyli się tego dzięki tym bezpiecznym, inteligentnym i wzbudzanym sygnalizacjom.

Rozkł‚ady tramwajowe - sezon 2013/2014

: 28 gru 2014, 12:26
autor: grzegorz
drobert pisze:Piesi to nagminnie chodzą na czerwonym i nie ma to znaczenia czy jest to Centrum czy peryferia. Poniekąd nauczyli się tego dzięki tym bezpiecznym, inteligentnym i wzbudzanym sygnalizacjom.
:-D No, ba! Najlepsze są czerwone na prawoskrętach, z których korzysta może parę wozów na cykl, a pieszy ma czekać 2 minuty, żeby przekroczyć 1 pas ruchu (np. Wałbrzyska - Dolina S.). Danke szyn(ka). =; Zabezpieczanie przez zniechęcanie - ile trzeba mieć fakultetów, żeby to wymyślić? Żeby nie było: ten system nie działa zgodnie z zamierzeniem nawet u „praworządnych” Niemców (w Greifswaldzie - prawda, małe miasteczko, b. NRD, ale jednak).