Komunikacja miejska w Choszczówce

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6202
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Komunikacja miejska w Choszczówce

Post autor: Georg » 30 gru 2014, 15:44

Jak powinna kursować linia 176?
Zarząd Transportu Miejskiego, na wniosek grupy mieszkańców Białołęki, którzy korzystają z linii 176, chce przeprowadzić otwartą dyskusję na temat ewentualnych zmian w przebiegu jej trasy oraz ewentualnej zmiany jej rozkładu jazdy.

Trasa linii 176 przebiega przez osiedla Choszczówka, Płudy, Marywilska, Bródno i Nową Pragę zapewniając pasażerom lokalne i międzydzielnicowe połączenia. Obecnie autobusy tej linii kursują dwa razy na godzinę przez cały dzień. Wielu pasażerów skarży się na jej niską częstotliwość oraz niepunktualność, która wynika z niekorzystnych warunków drogowych na jej trasie.

Z analiz ZTM wynika, że poprawa punktualności kursowania linii byłaby możliwa jedynie w przypadku skrócenia jej trasy. Dzięki temu zabiegowi możliwe również stałoby się zwiększenie jej częstotliwości. Po wprowadzeniu takiego rozwiązania pasażerowie chcący dojechać na Pragę Północ mogliby to zrobić przesiadając się do często kursujących tramwajów na przystanku Budowlana. Dojazd do centrum już teraz jest możliwy pociągiem SKM lub KM z przystanku Warszawa Płudy.

Proponujemy dwa warianty. Pierwszy zakłada pozostawienie linii w dotychczasowym przebiegu Choszczówka – pl. Hallera z obecną częstotliwością co 30 minut przez cały tydzień.

Drugi wariant zakłada skrócenie trasy linii. Nowa proponowana trasa byłaby następująca: CHOSZCZÓWKA – (…) – Odrowąża – BUDOWLANA – Matki Teresy z Kalkuty – Rembielińska – Bartnicza – Odrowąża – (…) – CHOSZCZÓWKA. Wraz ze skróceniem trasy częstotliwość byłaby podniesiona do 15-20 minut w godzinach szczytu oraz do 20 minut poza szczytem oraz w święta.

W tym wariancie linia zapewniałaby lokalne połączenia na Białołęce oraz dojazd do osiedla Bródno – do linii tramwajowych, szkół czy domu kultury.

Warto w tym miejscu dodać, że obecnie nie jest możliwe – postulowane przez niektórych pasażerów – skierowanie linii do przystanku kolejowego Warszawa Praga. Linia jest obsługiwana autobusami 12-metrowymi, które nie zmieściłyby się na istniejącej tam bardzo ciasnej „zawrotce”. A ze względu na liczbę pasażerów korzystających z linii, nie powinna ona być obsługiwana krótszymi pojazdami. Poza tym skierowanie linii do przystanku kolejowego Warszawa Praga uniemożliwiłoby wygodną przesiadkę do tramwajów. A pasażerowie chcący dojechać do centrum już teraz mogą przesiąść się do pociągu na przystanku Warszawa Płudy.

Na uwagi pasażerów będziemy czekali w dniach 5 – 18 stycznia. Zachęcamy do przesyłania ich pocztą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl (z tytułem wiadomości „176 dyskusja”) oraz pocztą tradycyjną na adres ZTM, ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa z dopiskiem „176 dyskusja”.

W ramach dyskusji swoje uwagi będzie można również przekazać na otwartym spotkaniu z mieszkańcami Białołęki, które odbędzie się 12 stycznia o godz. 18.30 w Gimnazjum nr 124 przy ul. Przytulnej 3.
Źródło: http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=1317&c=100&l=1

Kolejna próba zmiany trasy 176. Zalety to poprawa punktualności i większa częstotliwość kursowania. Wady: dodatkowa przesiadka. Ciekawe, co wybiorą mieszkańcy Choszczówki?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 gru 2014, 17:29

OIDP 176 już kursowało w krótszej wersji (Suwalska?) i właśnie na skutek postulatów z północy postanowiono ponownie wydłużyć trasę. Zatem "negatywny" wynik tych konsultacji jest może nie tyle przesądzony, co prawdopodobny.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 gru 2014, 17:48

Po co 176 na PKP Praga, skoro jeszcze po trasie zalicza PKP Żerań? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

jgas
Posty: 579
Rejestracja: 28 gru 2006, 21:05
Lokalizacja: z ukrycia

Post autor: jgas » 30 gru 2014, 18:16

Bardzo jestem ciekaw, czy utrzyma się dotychczasowy trend, że w "konsultacjach" zawsze wygrywa opcja emerycka - rzadko i bez przesiadek.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4861
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 gru 2014, 18:57

To chyba pierwsze konsultacje kiedy podana jest częstotliwość w wariantach.
Inna sprawa jak długo utrzymało by się 176 co 15/20 w szczycie.
Obrazek

Georg
Posty: 6202
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 gru 2014, 19:04

Rozumiem, że co 15 minut rano i co 20 minut po południu, tak? I jeszcze jedno: czy Budowlana będzie faktycznie krańcem, czyli miejscem gdzie obowiązuje postój wyrównawczy, czy jedynie przystankiem na trasie, a wszystkie postoje będą odbywały się w Choszczówce?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24720
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 gru 2014, 19:33

Tam może być faktyczny postój. Czy będzie to oczywiście kwestia szczegółów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6202
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 gru 2014, 19:48

Nie tylko szczegółów. Jeśli masz rozplanowany postój na każdym z krańców, to odjazdy są zazwyczaj punktualne. A jak tylko na jednym, to w drugim półkursie wieziesz opóźnienie z pierwszego. Czyli punktualność jest gorsza.

ashir
Posty: 19643
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 gru 2014, 20:20

Wiliam pisze:To chyba pierwsze konsultacje kiedy podana jest częstotliwość w wariantach.
Inna sprawa jak długo utrzymało by się 176 co 15/20 w szczycie.
No właśnie, nie tak dawno temu 176 kursowało co 20 minut w godzinach szczytu na trasie do Pl. Hallera i co? Kursuje teraz co 30 minut, bo w czerwcu 2013 roku trzeba było zrobić przymusowe oszczędności, więc dla ZTM to była świetna okazja ściąć 176 do 30/30//30 i tak zostawić na stałe. Więc tu też kwestia czasu, kiedy by zmniejszono częstotliwość przy jakiejś okazji. :wink:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 gru 2014, 22:53

Jeśli chodzi o PKP Żerań, to przesiadki są tam parszywe; odległości jak pomiędzy drzewami w Australii.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 gru 2014, 23:07

176 nie dowozi do PKP a do tramwajów. Choszczówka ma pociągi w strefie dojścia przecież, halo, tu Ziemia! :)

ashir
Posty: 19643
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 gru 2014, 23:10

A jak już to można się przesiąść na PKP Płudy. :wink:

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 912
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 31 gru 2014, 0:16

ashir pisze:A jak już to można się przesiąść na PKP Płudy. :wink:
...które jest na żądanie, bo i tak wszyscy wsiadają na Choszczówce.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Łukasz
Posty: 11622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 gru 2014, 0:19

Emyl pisze:176 nie dowozi do PKP a do tramwajów. Choszczówka ma pociągi w strefie dojścia przecież, halo, tu Ziemia! :)
Halo tu Ziemia, z osiedla Mehoffera 166 do stacji jest między 1.5 a 1.8 km.
W zasadzie nie opłaca się cofać do stacji z większości okolicy - tzn.
dopóki autobusy tam dojeżdżały, to było wszystko jeszcze spoko.

W zasadzie jako tako sensowne zostaje połączenie przez Płudy, ale raz, że
skomunikowanie z pociągami w Płudach też umarło po tych przetasowaniach Suwalska/nie Suwalska,
zresztą pociągi jeżdżą częściej od autobusów (tyle, że np. KML nie zatrzymuje się akurat w Choszczówce).

Moim zdaniem to powinno być jakoś tak, że jakieś 176 jeździ do/z PKP Choszczówka.
Zasięg gdzieś do PKP Płudy, tam można zrobić kryterium przez Wałuszewską/Ołówkową.
Mniejsze autobusy, częściej - może nawet coś w rodzaju autobusów nastoosobowych.

A do miasta? Chyba zostawiłbym na 133.
Moim zdaniem przesiadka na Budowlanej jest i będzie żadna - i to już zostało raz udowodnione.

Owszem, można 176 skrócić, ale najbliżej do - właśnie - PKP Praga (tramwaje na Odrowąża), a najlepiej do Żaby.
Bo jednak 176 to nie tylko tramwaje na Bródno, ale też 500 do Żaby.
Przy okazji, to jest znowu ten sam problem, co na 170: częstotliwość 30 minut to 30+30 minut jazdy + 30 minut postojów.
W zasadzie już skrócenie do Żaby mogłoby nawet dać częstotliwość 20 minut (24+24+12) w DŚ i międzyszczycie,
ale nie dałoby 15 w szczycie (pewnie 30+30+15) z jednym, tylko z 2 dodatkami.
ŁK

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 gru 2014, 0:23

Łukasz pisze:KML nie zatrzymuje się akurat w Choszczówce.
To jest osobny skandal.

ODPOWIEDZ