Strona 1 z 3

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 21 mar 2015, 12:03
autor: fik
http://wyborcza.pl/1,75248,17634541,Efe ... ojada.html

Kolejarze chcą, by pociągi pośpieszne z Warszawy do Krakowa jeździły dłuższą trasą. Czy to kolejny sposób, by zwiększyć frekwencję w składach pendolino?

Niedawno spore protesty pasażerów wzbudziła likwidacja niedrogiego pociągu Interregio "Matejko", który z Warszawy do Krakowa jechał Centralną Magistralą Kolejową. Krakowska redakcja "Wyborczej" w obronie tego połączenia zebrała 10 tys. podpisów. Powrotu składu do rozkładu nie udało się jednak wywalczyć.

Pasażerowie, których nie stać na podróżowanie pendolino (średnia cena za bilet: 127 zł), znowu mogą mieć powody do narzekań. Tym razem istnieje groźba, że jeżdżące na tej trasie pociągi pośpieszne (cena za bilet: 60 zł) zostaną skierowane na znacznie dłuższą, okrężną trasę. Przez to podróż potrwa dłużej.

Dotarliśmy do założeń nowego rozkładu jazdy spółki PKP Intercity, który ma wejść w życie pod koniec roku. Wynika z niego, że pociągi pośpieszne do Krakowa przestałyby kursować trasą, po której jeżdżą składy pendolino. Do stolicy Małopolski dotrą dość okrężną drogą. Część z nich ma kursować przez Koluszki, Tomaszów Mazowiecki, a dalej Centralną Magistralą Kolejową. Czas przejazdu w tym wariancie wyniósłby ponad trzy i pół godziny. Teraz składy pośpieszne do Krakowa docierają w ciągu 2 godz. 45-55 min.

Spółka PKP Intercity planuje też drugi wariant trasy pośpiesznych do Krakowa. Najpierw pojechałyby Centralną Magistralą Kolejową, potem skręciłyby w stronę Kielc i dalej przez Jędrzejów dotarłyby do stolicy Małopolski. To wyjątkowo pokrętna trasa, która wymagałaby m.in. zmiany kierunku jazdy i przełączenia lokomotywy. Planowany czas przejazdu w tej wersji: 4 godz. 15 min.

Dodatkowo nie dałoby się późnym wieczorem wrócić niedrogim pociągiem z Krakowa do Warszawy. Ostatni pośpieszny ma odjeżdżać po godz. 18. Potem był by już tyko ekspres lub pociąg Pendolino.
(...)

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 21 mar 2015, 14:48
autor: KwZ
Przez Koluszki?! Po co?

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 21 mar 2015, 17:17
autor: Emyl
Może to wynikowa chęci sztucznego zwiększenia zainteresowania droższymi EIP? :-k

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 22 mar 2015, 0:43
autor: Wolfchen
A ja się zastanawiam, skąd to zdziwienie? Prosta dedukcja: PIC dostaje składy na trasę Olsztyn - Kraków, do tego ósemka jest w stanie agonalnym na odcinku Warszawa - Radom. Przez Dęblin nie puszczą, bo by nie "załatwili" Centralnego, a więc pozostaje np. proteza podpinająca Kielce do CMK.

:arrow: Właściwie, to gdzie oni przewidują zmianę czoła składu? :-k

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 22 mar 2015, 6:20
autor: kveld
KwZ pisze:Przez Koluszki?! Po co?
Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Wolfchen pisze: :arrow: Właściwie, to gdzie oni przewidują zmianę czoła składu? :-k
W Żelisławicach (a swoją drogą jakoś temat łącznicy Włoszczowa Płn - Czarnca przycichł).
Spółka PKP Intercity planuje też drugi wariant trasy pośpiesznych do Krakowa. Najpierw pojechałyby Centralną Magistralą Kolejową, potem skręciłyby w stronę Kielc i dalej przez Jędrzejów dotarłyby do stolicy Małopolski. To wyjątkowo pokrętna trasa, która wymagałaby m.in. zmiany kierunku jazdy i przełączenia lokomotywy. Planowany czas przejazdu w tej wersji: 4 godz. 15 min.
Ten wariant to głównie ze względu na oczekiwania Kielc, że dostaną pociąg do/z Warszawy przez CMK. Przy czym akurat to przełączanie lokomotywy to bujda, bo na tę trasę przewidywano jedynie ED74.

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 22 mar 2015, 9:40
autor: person
kveld pisze:
KwZ pisze:Przez Koluszki?! Po co?
Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 22 mar 2015, 11:01
autor: fik
kveld pisze:Ten wariant to głównie ze względu na oczekiwania Kielc, że dostaną pociąg do/z Warszawy przez CMK. Przy czym akurat to przełączanie lokomotywy to bujda, bo na tę trasę przewidywano jedynie ED74.
Pociągi Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn to Flirt3.
person pisze:Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.
Większość "Łodzi" w pociągach łódzkich to są Skierniewice i Żyrardów jednak.

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 22 mar 2015, 14:28
autor: Lukasz436
Ale pociąg Warszawa - Włoszczowa - Kielce - Kraków już był i miał się dobrze. To skąd teraz takie oburzenie.

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 22 mar 2015, 16:04
autor: kveld
person pisze:
kveld pisze: Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.
Koluszki to prawie przedmieścia Łodzi ;) Zawsze można uruchomić wahadełko Łódź - Koluszki (albo i autobus).
fik pisze: Pociągi Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn to Flirt3.
Jeden pies - ważne, że ezet.

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 23 mar 2015, 11:38
autor: Wolfchen
kveld pisze:W Żelisławicach (a swoją drogą jakoś temat łącznicy Włoszczowa Płn - Czarnca przycichł).
Racja, przecież tej łącznicy jeszcze nie ma... #-o

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 23 mar 2015, 12:30
autor: fik
I oby nigdy nie było.

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 23 mar 2015, 12:33
autor: MichalJ
Bo?

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 23 mar 2015, 12:59
autor: Wolfchen
Bo w normalnych warunkach Kielce powinny do Warszawy dojeżdżać przez Radom - same Kielce nie wygenerują potoków na pociąg, a Kielce - Skarżysko - Radom - Warka - Warszawa to jakieś 400k ludzi w zasięgu LK8...

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 23 mar 2015, 16:07
autor: fik
No więc właśnie, to by była tylko legitymacja totalnej nieudolności państwa w zakresie modernizacji linii 8.

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

: 23 mar 2015, 20:48
autor: Łukasz
Wolfchen pisze:Bo w normalnych warunkach Kielce powinny do Warszawy dojeżdżać przez Radom - same Kielce nie wygenerują potoków na pociąg, a Kielce - Skarżysko - Radom - Warka - Warszawa to jakieś 400k ludzi w zasięgu LK8...
Parę lat temu IR do Kielc przez Żelisławice jeździł w miarę pełny - ale nie pamiętam, czy on nie tylko w piątki.
Mnóstwo ludzi wysiadało we Włoszczowie. Na pewno więcej osób jeździło, niż w 2 wagonach Sienkiewicza czy w tygodniu w Kindze.
Poza tym to dawało w miarę niezły czas nawet na EN57, a te Flirty to chyba jednak 160 mają dać radę.