Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lip 2023, 8:16

W lecie zrobią ciepłociąg, potem mogą się zająć górą. Jeśli faktycznie są powiązani.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8361
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 lip 2023, 10:21

TGM pisze:
07 lip 2023, 7:54
To chyba tym bardziej powinni się w lecie wyrobić.
Czy pula robotników jest nieograniczona?

BTW: w ten weekend zamykają Belwederską:
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2023/07/06 ... objazdach/
Nie byłbym sobą, gdybym nie ponarzekał na brak mapki...

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 lip 2023, 10:22

Z dzisiejszego artykułu w wyborczej o trasie tramwajowej do Wilanowa, można dowiedzieć się że ze studium wykreślono przedłużenie trasy na południe.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 lip 2023, 11:54

Czyli nie będzie normalnej pętli za POW?

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 lip 2023, 14:22

Nie będzie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36639
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lip 2023, 7:45

Do następnego studium. A i w tym, jak w innych, będzie zapis o tym, że można realizować też trasy nie wskazane wprost w studium.

Albo inaczej: zanim miasto znajdzie środki na przedłużanie al. RP na południe, studium zdąży się zmienić ze dwa razy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lip 2023, 9:21

Ale jeśli nie masz trasy w Studium, to potem nie będziesz jej mieć w MPZP i będzie kłopot jak z linią na Gocław przez ogródki. Na szczęście tramwaje są już objęte specustawą kolejową, ale trochę głupio sobie dodatkowe problemy generować.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mb112
Posty: 967
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 lip 2023, 10:14

Tylko dla kogo właściwie to przedłużenie miałoby być ? Po południowej stronie obwodnicy są jakieś niewielkie osiedla szeregówek, którym powinna wystarczyć obsługa od Przyczółkowej. Studium nie przewiduje wiele nowej zabudowy w tym rejonie. Co najwyżej, można by zrobić w przyszłości przedłużenie o 1 przystanek, z pętlą gdzieś przy samej obwodnicy. Generalnie jest mnóstwo dużo pilniejszych odcinków do zbudowania, więc raczej nie ma co się tym w ogóle zajmować.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 lip 2023, 16:07

mb112 pisze:
21 lip 2023, 10:14
Tylko dla kogo właściwie to przedłużenie miałoby być ? Po południowej stronie obwodnicy są jakieś niewielkie osiedla szeregówek, którym powinna wystarczyć obsługa od Przyczółkowej. Studium nie przewiduje wiele nowej zabudowy w tym rejonie. Co najwyżej, można by zrobić w przyszłości przedłużenie o 1 przystanek, z pętlą gdzieś przy samej obwodnicy. Generalnie jest mnóstwo dużo pilniejszych odcinków do zbudowania, więc raczej nie ma co się tym w ogóle zajmować.
Choćby na ewentualny węzeł przesiadkowy - o ile mnie pamięć nie myli, to pętla miała być bardzo blisko skrzyżowania Korbońskiego i Drewny.

Autobus Czerwon
Posty: 4100
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lip 2023, 16:11

Dowożenie Konstancina do tramwaju zamiast do metra na Kabatach chyba ma taki sobie sens.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 lip 2023, 16:19

Autobus Czerwon pisze:
21 lip 2023, 16:11
Dowożenie Konstancina do tramwaju zamiast do metra na Kabatach chyba ma taki sobie sens.
Ale już zbliżenie tramwaju jak najbardziej do Powsina, by uzupełniające tam linie miejskie mogły pojechać np. do Wilanowskiej zamiast do centrum albo przez Korbońskiego właśnie, już trochę większy.

Poza tym jakby Konstancin odrobinę rzucił groszem, to nawet i któraś z L-ek, podobnie jak L39, mogłaby zostać przedłużona z Klarysewa.

mb112
Posty: 967
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 lip 2023, 16:21

7xx raczej faktycznie powinny pozostać na Korbońskiego do Kabat, natomiast 139 i/lub 251 mogłyby zahaczać o tramwaj. Poza tym w Studium jest właśnie wrysowane P+R w rejonie końcówki tramwaju przy obwodnicy (wprawdzie po południowej stronie bo tam jest więcej miejsca, ale to i tak na tyle blisko, że w zasięgu tego samego końcowego przystanku, jeśliby przedłużyć tramwaj o 1 przystanek do obwodnicy).

primoż
Posty: 3752
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lip 2023, 16:40

mb112 pisze:
21 lip 2023, 10:14
Tylko dla kogo właściwie to przedłużenie miałoby być ? Po południowej stronie obwodnicy są jakieś niewielkie osiedla szeregówek, którym powinna wystarczyć obsługa od Przyczółkowej. Studium nie przewiduje wiele nowej zabudowy w tym rejonie. Co najwyżej, można by zrobić w przyszłości przedłużenie o 1 przystanek, z pętlą gdzieś przy samej obwodnicy. Generalnie jest mnóstwo dużo pilniejszych odcinków do zbudowania, więc raczej nie ma co się tym w ogóle zajmować.
Akurat tereny na południe od POW są wg MPZP przeinaczone pod zabudowę i ciąg Wiedeńska - al. Rzeczypospolitej w odróżnieniu od Przyczółkowej ma wyznaczać środek osi nowego osiedla domów jedno- i wielorodzinnych, więc warto byłoby uwzględnić w planach objęcie tego rejonu czymś więcej niż autobusem, jeśli sugeruje to ilość planowanych nowych mieszkańców tych rejonów. Może nie w tym czy przyszłym dziesięcioleciu, ale dalszej przyszłości, żeby nie było jak zawsze, że obsługa nowych i rozbudowujących się osiedli wisi na załadowanych najmniej pojemnych środkach transportu miejskiego jakimi są autobusy.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lip 2023, 17:16

MPZP tam, poza pojedynczymi obszarami przylegającymi do POW, przewiduje głównie ekstensywną zabudowę jednorodzinną, więc jednak myślę że bardziej możemy się tam spodziewać 264 niż 2, 6 i 4.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3752
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lip 2023, 17:27

Raczej coś w pokroju 512 niż 264, bo chyba na południe od POW to prędzej będzie coś bliższe Zaciszu niż Kępie Zawadowskiej lub Okrzeskiej. Niemniej nie powinno to być przesłanką do rezygnacji z rezerwy. W najgorszym razie w przypadku słabych prognoz dla tramwaju może posłużyć jako wydzielona jezdnia dla autobusów, jakiejś rowerostrady do Powsina lub całkiem zmienić swoje zastosowanie na niekomunikacyjne.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ