Strona 1 z 4

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 8:07
autor: MJ
Cześć, od poniedziałku zachodzi kilka zmian:
Kleszczowa przejmuje:
149 (nie pamiętam czy przez cały tydzień czy tylko w DP)
N38/1 (przez cały tydzień)
178 brygady: 011, 012 i 013
Zmian jest więcej, ale o tym wiem.


Miesiące w j. polskim z małej litery ;) TraPS

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 9:08
autor: bartoni722
114 - schodzi "Kleszczowa", zmienia się numeracja brygad skróconych z Arrivy
121 - przejmuje już w całości Mobilis na hybrydy, "Stalowa" zostaje tylko na przegubowej BWLce ze 185
122 - schodzi Grodzisk
123 - "Stalowa" przejmuje kolejny dodatek od "Ostrobramskiej"
139 - w całości dla Mobilisu w DP
145 - dodatkowy kurs o 0:07 obsłuży Grodzisk BWLką łączoną ze 142
147 - schodzi "Stalowa", wchodzi Grodzisk na prawie wszystkie dodatki (06, 07, 08, 010B, 011B)
149:
Jachim pisze:149 (nie pamiętam czy przez cały tydzień czy tylko w DP)
Tylko w DP.
Z23 - zrzutkę robią 3 całki ze "Stalowej", całka i maraton z "Kleszczowej", dwie całki z Mobilisu oraz maraton z Arrivy

+zmiany samych założeń rozkładów:
wincenty pisze:
06 paź 2021, 11:55
Spójrzcie na częstotliwość linii- siekiery 190 po 22...co pól godziny!
Najlepiej to widać, gdy o 22:22 spod CH Marki rusza mocno naładowany ostatnimi klientami i pracownikami Centrum Handlowego autobus - najlepsze że w czasie oczekiwania na upragniony odjazd, zjeżdżają wtedy na pusto dwa wozy z Arrivy. Na Radzymińskiej już trudno znaleźć miejsce stojące...
Dla porównania - częstotliwość takiego 503 o tej porze z Natolina co 15 minut - na pokładzie ledwie kilka osób...
Teraz jest ładnie co 15 minut do samego końca w obu kierunkach. Ponadto w sobotę w godzinach 11-20 wyjedzie maraton M7 który da upragnione 26 minut postoju na OsG.
ZTM pisze:Zarząd Transportu Miejskiego od soboty, 4 grudnia, wprowadzi kilka małych, ale ważnych dla pasażerów, zmian w rozkładach jazdy. To realizacja zgłaszanych wniosków.
kobieta czytająca rozkłady jazdy

Pasażerowie piszą do ZTM w różnych sprawach – wśród nich są też propozycje zmian rozkładów jazdy. Czasem jest to wniosek o wydłużenie godzin kursowania, a innym razem o korektę tak aby przesiadki były łatwiejsze. Jeżeli tylko wprowadzenie takich zmian jest możliwe (sieć Warszawskiego Transportu Publicznego to ponad 200 linii autobusowych, 26 tramwajowych oraz metro i Szybka Kolej Miejska, których rozkłady w na wielu przystankach są koordynowane), realizujemy prośby pasażerów.

Tak stanie się w sobotę. Wracający wieczorem do domów mieszkańcy Wygody i południowej części Ząbek będą mogli pojechać dodatkowym kursem 145 – autobus ruszy z pętli Wiatraczna o godzinie 0.07. Dojedzie do przystanku Powstańców. Dodatkowo, co było kolejnym postulatem, rozkład jazdy linii 145 zostanie dopasowany do rozkładu 516.

Kolejni beneficjenci to pasażerowie linii 166 i 192. Na wspólnym odcinku trasy: Os. Kabaty – Metro Natolin zostanie poprawiona koordynacja rozkładów.

Zmiany przygotowaliśmy też dla linii 190. Rozkład jazdy został zsynchronizowany z tym dla linii 160, 171 i 512. To nie wszystko – wieczorem 190 kursuje częściej, a dodatkowo, przy Dworcu Wileńskim, podjeżdża na przystanek przed, a nie po autobusie nocnym.

Ostatnie zmiany to ułatwienie przesiadek, o co prosili pasażerowie linii 124 oraz 173.

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 9:12
autor: fik
Koordynować dowozówkę do metra z linią międzydzielnicową przez pół miasta z czasem jazdy 60+, co za upadek.

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 9:16
autor: bartoni722
Tutaj to jednak bardziej o DS chodzi. Chociaż w szczytach jak mają zbieżne częstotliwości też jest ładnie, myślę że rano na początku trasy powinno grać dobrze, nie będzie opóźnień wtórnych.
Koordynować dowozówkę do metra z linią międzydzielnicową przez pół miasta z czasem jazdy 60+, co za upadek.
W artykule nie ma nic o koordynacji 160 i 527 :term:

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 9:23
autor: michael112
Ciekawe czy dopasują rozkłady i obsługę 116, 180 i E-2 w związku z faktem że oficjalnie mogą się ładować na obu krańcach (E-2 tylko w Wilanowie ale przedtem wcale nie mogło).
Nie ma już uzasadnienia dla puszczania spalinowych autobusów na wybrane brygady.

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 9:28
autor: bartoni722
Na 180 i E-2 nie trzeba zmieniać rozkładów, obie mają sensowne postoje na Wilanowie umożliwiające ładowanie (E-2 w szczycie B ma 35+).

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 9:34
autor: michael112
@bartoni722 Spoko, w takim razie zmienić wpis do karty czy jak tam się nazywa instrukcja w której ZTM instruuje MZA jakiego typu autobusy mają wyjeżdżać.

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 9:39
autor: pawcio
Nie sądzę, by MZA groziło ze strony ZTM cokolwiek formalnego za wysyłanie spalinowców w miejsce rozkładowych elektryków. Tak, jak R2 nie grozi nic za podmienianie wagonów 120Na i 116N, pomimo że w rozkładach są oznaczane odrębnie.

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 9:56
autor: fraktal
bartoni722 pisze:
03 gru 2021, 9:28
Na 180 i E-2 nie trzeba zmieniać rozkładów, obie mają sensowne postoje na Wilanowie umożliwiające ładowanie (E-2 w szczycie B ma 35+).
Na 116 za to jest częściej tryb SB niż wcześniej i regularność kursowania też jest dużo gorsza. Prawdopodobnie jest to spowodowane zakazem wyprzedzania brygad, który wciąż tkwi w mentalności i ładujący się elektryk zatrzymuje pozostałe wozy. Dodatkowo na Wilanowie najczęściej wozy nie są sterowane wcale.

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 9:58
autor: michael112
pawcio pisze:
03 gru 2021, 9:39
Nie sądzę, by MZA groziło ze strony ZTM cokolwiek formalnego za wysyłanie spalinowców w miejsce rozkładowych elektryków.
1) To po co było kupować elektryki? :D Akurat dziś na stronach "Gazety Stołecznej" znalazłem artykuł że miasto ma kłopot ze spięciem budżetu na komunikację.
2) IMHO i tak lepiej dać w rozkładzie wszystkie brygady na elektryczne, to jest większa szansa że będzie realnie taka obsługa.

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 10:32
autor: pawcio
Oczywiście, że w rozkładzie należy wszystkie brygady opisać jako elektryki. Ale nie należy oczekiwać, że ten zabieg rozwiąże wszystkie problemy systemu.

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 17:34
autor: TGM
bartoni722 pisze:
03 gru 2021, 9:28
Na 180 i E-2 nie trzeba zmieniać rozkładów,
No nie wiem. Moim zdaniem można ściąć jeszcze lekko częstotliwość E-2 do tych 30-40 minut.
Dodatkowo, co było kolejnym postulatem, rozkład jazdy linii 145 zostanie dopasowany do rozkładu 516.
Koordynują dwie linie, które zupełnie przypadkowo mają wspólny kraniec, a 116 i 519 w DS dalej o tej samej porze ](*,) .

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 17:54
autor: wincenty
TGM pisze:
03 gru 2021, 17:34
bartoni722 pisze:
03 gru 2021, 9:28
Na 180 i E-2 nie trzeba zmieniać rozkładów,
No nie wiem. Moim zdaniem można ściąć jeszcze lekko częstotliwość E-2 do tych 30-40 minut.
To może dla równego taktu tak od razu do 60 minut :D
A czy grudniowe zmiany oznaczają zwiększenie planu Kleszczowej na solówki?

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 20:07
autor: zxcvbnm
Czyli powodem przesunięcia 10 solówek na Kleszczową, jak słusznie przewidzieliście było oprócz zwiększenia planu na R2, także ratowanie linii 178 na której są problemy z dostępnością elektryków.

Zmiany obsługowe - grudzień 2021

: 03 gru 2021, 20:14
autor: Jurand
zxcvbnm pisze:
03 gru 2021, 20:07
Czyli powodem przesunięcia 10 solówek na Kleszczową, jak słusznie przewidzieliście było oprócz zwiększenia planu na R2, także ratowanie linii 178 na której są problemy z dostępnością elektryków.
Elektryki planowo są na całkach 1-6 i na części dodatków, tu raczej jest problem obsługi przez zakład R7 i brak ludzi, bo elektryki spotkać można np: na 365 czy 339, tak czy inaczej przejęcie części brygad 178 obsługiwanych do tej pory przez zakład R7 przez Kleszczową to dobre posunięcie