Zmiany od marca 2023
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
- Posty: 5089
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Bo szczyt na 142 powinien trwać cały dzień [ no może do 20]. Zaraz wrócą lub już wróciły działki, bazarki, Auchan, dyskonty, szkoły średnie, studenci...
Pomijając to to dwa kursy 142A o 15:30 i 16:30 z Klimontowskiej w kierunku Zerznia można nazwać " na granicy zabieralności ". Ciekawe czy wszyscy weszli na przystanku Trakt Lubelski... Były to dwa kursy 15 minut po 142S. Pozostałe odjazdy to od 20 osób do 60 zarówno na 142A i S[ nawet kurs 7/8 minut po 702] oraz 702. Ciekawe jak wykorzystanie po 14 kiedy nie ma jeszcze kursów S.
Przewodniczący Rady Dzielnicy Wawer wystąpił już w sprawie przywrócenia dodatkowych kursów 142 [ dotychczas w postaci Z42] również poza godzinami szczytu. Również mieszkańcy to zrobili.
Pomijając to to dwa kursy 142A o 15:30 i 16:30 z Klimontowskiej w kierunku Zerznia można nazwać " na granicy zabieralności ". Ciekawe czy wszyscy weszli na przystanku Trakt Lubelski... Były to dwa kursy 15 minut po 142S. Pozostałe odjazdy to od 20 osób do 60 zarówno na 142A i S[ nawet kurs 7/8 minut po 702] oraz 702. Ciekawe jak wykorzystanie po 14 kiedy nie ma jeszcze kursów S.
Przewodniczący Rady Dzielnicy Wawer wystąpił już w sprawie przywrócenia dodatkowych kursów 142 [ dotychczas w postaci Z42] również poza godzinami szczytu. Również mieszkańcy to zrobili.
No dobra, ale fik pytał też dlaczego 319 kończy o 17:54, a nie o 20.Krzysiek_S pisze: ↑30 mar 2023, 11:38Bo szczyt na 142 powinien trwać cały dzień [ no może do 20]. Zaraz wrócą lub już wróciły działki, bazarki, Auchan, dyskonty, szkoły średnie, studenci...
Pomijając to to dwa kursy 142A o 15:30 i 16:30 z Klimontowskiej w kierunku Zerznia można nazwać " na granicy zabieralności ". Ciekawe czy wszyscy weszli na przystanku Trakt Lubelski... Były to dwa kursy 15 minut po 142S. Pozostałe odjazdy to od 20 osób do 60 zarówno na 142A i S oraz 702. Ciekawe jak wykorzystaniu po 14 kiedy nie ma jeszcze kursów S.
Przewodniczący Rady Dzielnicy Wawer wystąpił już w sprawie przywrócenia dodatkowych kursów 142 [ dotychczas w postaci Z42] również poza godzinami szczytu. Również mieszkańcy to zrobili.
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Z 319 mam taki problem, że rozsądek nakazywałby żeby jakieś porządne połączenie przez Most Południowy istniało, natomiast w rzeczywistości frekwencja w autobusach wygląda bardzo słabo. Z moich obserwacji wynika, że największa frekwencja jest na odcinku z Metra Imielin do Branickiego (choć nadal to jakieś 30-40 osób max). Przez Wisłę jadą autobusem pojedyncze osoby, potem linia działa trochę jako proteza 521 i dowozówka Żagańskiej do szyny, przy czym i tak tym przegubem nie jedzie więcej niż 20 osób (a często jest to nawet koło 10 osób). Może linia przez Most Południowy miałaby więcej sensu, jakby na Wawrze kierowała się jednak na południe, a nie na północ? Z samego Międzylesia np. do RUE, czasowo wygrywa 402+125/525, jazda przez centrum jest chyba porównywalna do 319. Może po prostu ursynowska końcówka jest średnia i linia powinna jeździć jednak do Wilanowskiej? Nie wiem, w każdym razie wykorzystywanie na obecnej trasie przegubów to lekka przesada, bo spokojnie starczyłyby Alpino.
-
- Posty: 5089
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Oczywiście linia 319 powinna być całodzienna chociażby z tego powodu, że jest jedyną linią na moście i łączy kilka szpitali. A czemu kursuje tylko w szczycie to pytanie do ZTM, a nie do użytkowników Wawkomu[ wiem...]. A ZTM argumentuje to faktem, że największe wykorzystanie na wysokości mostu to poniżej 50 osób na kurs.Lepsze wykorzystanie ma 142 na 12stkach.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No nie może wyglądać dobrze. Jakbym wyszedł z pracy, dojechał metrem na Imielin i dowiedział się, że autobus kursuje co pół godziny, to drugi raz bym nie zaryzykował takiego eksperymentu.Autobus Czerwon pisze: ↑30 mar 2023, 11:52Z 319 mam taki problem, że rozsądek nakazywałby żeby jakieś porządne połączenie przez Most Południowy istniało, natomiast w rzeczywistości frekwencja w autobusach wygląda bardzo słabo.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
O 00:56? Rozumiem, że chodzi Ci o to, aby ostatni kurs 319 był skorelowany z ostatnim kursem metra w stronę Kabat? To byłoby cudownie.
Taka korelacja powinna dotyczyć wielu linii, które przecinają się z M1, M2, z SKM-kami i KM. No, ale to marzenie ściętej głowy. Warszawa to niestety nie Paryż (chociaż kiedyś nazywana była Paryżem północy). Wyjątkiem jest chyba tylko (ciekawe, dlaczego?) 198, które z PKP Miłosna odjeżdża o 00:25.
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Osobiście nie rozumiem obecnego systemu według którego linie dzienne kursują do 23-23:30, a metro jeszcze godzinę dłużej. Albo niech skrócą kursowanie metra, albo niech wydłużą kursowanie dowozówek do niego. Taki dualizm niczemu nie służy.
Czyli jak, dajmy na to, mieszkam przy metrze, to nie mogę dojechać godzinę później, bo komuś na końcu świata nie funkcjonuje dowozówka? Ubery też nie funkcjonują i parkingi P&R, prawda?
ŁK
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jeszcze w przypadku linii obsługujących rejony dosyć peryferyjne, jaką jest jednak 319, to można przymknąć na to oko, ale w przypadku 2 czy 527 to kończenie przed metrem jest megaabsurdalne.Autobus Czerwon pisze: ↑30 mar 2023, 13:08Osobiście nie rozumiem obecnego systemu według którego linie dzienne kursują do 23-23:30, a metro jeszcze godzinę dłużej. Albo niech skrócą kursowanie metra, albo niech wydłużą kursowanie dowozówek do niego. Taki dualizm niczemu nie służy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Niekoniecznie. Możesz mieć odpowiednie uzupełnienie nocnymi (N01 albo N11). Tylko ono faktycznie musiałoby być zrobione systemowo.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nocne dla pasażerów dziennych nie istnieją, to jest istotna bariera mentalna dla wielu pasażerów i łatwo się tego nie zmieni. Tym bardziej, jeśli ten nocny jedzie inną trakcją, trasą i z innego przystanku.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Skoro tak, to czy nie można zrobić w ten sposób, że wybrane dzienne jeżdżą dłużej, a nocne startują później?
Wot, paradoks. Płaczą Tarchodwory za 101, ale jak po tej samej trasie jedzie N01, to już fuj i ble.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem