Strona 109 z 111

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 02 gru 2022, 11:29
autor: fraktal
Bastian pisze:
02 gru 2022, 8:48
Bardziej bym się spodziewał wpływu nierównomiernego czasu wymiany pasażerskiej (a więc i sumarycznego czasu przejazdu) w każdym z kierunków.
Wymiana pasażerska owszem jest dłuższa, ale w przypadku dłuższych przerw między kursami. Jak jechałem w stronę Młocin ze Świętokrzyskiej około 17:30 kilka dni temu, to następstwo było około 3:50 - tak jakby jeden kurs wypadł, oczywiście wymiany były długie, bo pociąg był nabity po dach, no i drugi, dużo luźniejszy przyjechał po około 1:30 minuty. A korki przy stacjach końcowych tworzą się, bo ludzie za wolno wysiadają, a każdy pociąg sprawdzają strażnicy itp. Jak kiedyś można było przez przypadek zostać wywiezionym na tory odstawcze, co teraz jest niemożliwe, korki były mniejsze.

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 02 gru 2022, 12:51
autor: Krzysztof_J
fraktal pisze:
02 gru 2022, 11:29
Jak kiedyś można było przez przypadek zostać wywiezionym na tory odstawcze, co teraz jest niemożliwe, korki były mniejsze.
Były przypadki, że pasażer wjechał na tory odstawcze?

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 02 gru 2022, 14:21
autor: fraktal
Krzysztof_J pisze:
02 gru 2022, 12:51
fraktal pisze:
02 gru 2022, 11:29
Jak kiedyś można było przez przypadek zostać wywiezionym na tory odstawcze, co teraz jest niemożliwe, korki były mniejsze.
Były przypadki, że pasażer wjechał na tory odstawcze?
Oczywiście, z tego co pamiętam były nawet artykuły w gazetach. I dlatego pewnie wprowadzili tych strażników.

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 04 gru 2022, 20:24
autor: Krzysztof_J
Wczoraj wyjechał świąteczny skład (Inspiro) - zdjęcie: https://www.facebook.com/photo?fbid=507 ... 5849960005

Oprócz tego pojawił się skład nr 10 w reklamie jakiegoś serialu, tym razem jednak chyba bez żadnych motywów świątecznych.

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 08 gru 2022, 13:20
autor: kocur

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 08 gru 2022, 13:53
autor: ashir
Poszukiwanie dodatkowego źródła przychodu, w sytuacji, gdy koszt funkcjonowania transportu publicznego poszedł w górę, a organizator wraz z miastem w dalszym ciągu boi się ogłosić podwyżkę cen biletów...

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 08 gru 2022, 16:23
autor: Krzysztof_J
ashir pisze:
08 gru 2022, 13:53
Poszukiwanie dodatkowego źródła przychodu, w sytuacji, gdy koszt funkcjonowania transportu publicznego poszedł w górę, a organizator wraz z miastem w dalszym ciągu boi się ogłosić podwyżkę cen biletów...
Tylko ile % zysków z reklam trafia do metra, bo przecież to nie metro bezpośrednio zarządza reklamami. No i może najpierw należałoby lepiej wykorzystywać obecne nośniki, np. ramki w wagonach, z których wiele jest pustych. A z kolei np. na Racławickiej w części nowych tablic umieszczono plakaty świąteczne w stylu jak świąteczny pociąg, które nie przynoszą żadnych zysków, tylko szpecą stację.

Nawet pomimo trudnej sytuacji finansowej, względy estetyczne powinny być jednak brane pod uwagę, a patrząc na te nowe pomysły to najchętniej zakryliby reklamami prawie każdą dostępną powierzchnię. I na prawdę nie zdziwi mnie, jak za jakiś czas będą reklamy całopojazdowe na wielu pociągach, a kiedyś może i wrócą na tramwaje oraz autobusy...

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 08 gru 2022, 18:23
autor: Matt Cubis
No i może najpierw należałoby lepiej wykorzystywać obecne nośniki, np. ramki w wagonach, z których wiele jest pustych.
W autobusach i tramwajach podobnie wiszą sobie piękne ekrany wyświetlające w najlepszym przypadku informację o dofinansowaniu prawa jazdy kat. D.

I na prawdę nie zdziwi mnie, jak za jakiś czas będą reklamy całopojazdowe na wielu pociągach, a kiedyś może i wrócą na tramwaje oraz autobusy...
Zasadniczo jeżeli zrobić to estetycznie nie zaklejając innych okien niż te z tyłu to czemu nie? W Pradze okleja się tramwaje, w Berlinie piętrowe autobusy, a we Francji montuje nawet specjalne ramki. Chociaż akurat Francja może nie jest najlepszym przykładem z tymi reklamami na czole autobusu...

No, ale to by było trzeba ustalić jakieś zasady, wymagać jakiegoś zatwierdzenia projektu i potem tego pilnować, a patrząc na to co się dzieje w metrze to pewnie skończyłoby się to tragicznie.

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 09 gru 2022, 11:56
autor: person
ashir pisze:
08 gru 2022, 13:53
Poszukiwanie dodatkowego źródła przychodu, w sytuacji, (...)
...w sytuacji, w której to samo miasto opracowało uchwałę krajobrazową. Uchwałę, która ma na celu nie tylko uporządkowanie reklam w przestrzeni publicznej, ale też ich ograniczenie.
Czyli na powierzchni miasto ogranicza (prywatnym), a pod ziemią zwiększenie (przez komunalną spółkę) liczby reklam. Ma to sens :)

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 09 gru 2022, 12:56
autor: Krzysztof_J
person pisze:
09 gru 2022, 11:56
ashir pisze:
08 gru 2022, 13:53
Poszukiwanie dodatkowego źródła przychodu, w sytuacji, (...)
...w sytuacji, w której to samo miasto opracowało uchwałę krajobrazową. Uchwałę, która ma na celu nie tylko uporządkowanie reklam w przestrzeni publicznej, ale też ich ograniczenie.
Czyli na powierzchni miasto ogranicza (prywatnym), a pod ziemią zwiększenie (przez komunalną spółkę) liczby reklam. Ma to sens :)
Jak rozumiem, uchwała krajobrazowa obejmuje tylko to co jest na powierzchni? No i to samo miasto lekką ręką wydaje niemałe kwoty na pewne inne, raczej średnio potrzebne inwestycje.

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 12 gru 2022, 8:39
autor: kocur
Dzisiaj nawet metro śnieg zasypał, odjazdy z Kabat co 7 minut.

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 12 gru 2022, 11:12
autor: person
Krzysztof_J pisze:
09 gru 2022, 12:56
person pisze:
09 gru 2022, 11:56

...w sytuacji, w której to samo miasto opracowało uchwałę krajobrazową. Uchwałę, która ma na celu nie tylko uporządkowanie reklam w przestrzeni publicznej, ale też ich ograniczenie.
Czyli na powierzchni miasto ogranicza (prywatnym), a pod ziemią zwiększenie (przez komunalną spółkę) liczby reklam. Ma to sens :)
Jak rozumiem, uchwała krajobrazowa obejmuje tylko to co jest na powierzchni? No i to samo miasto lekką ręką wydaje niemałe kwoty na pewne inne, raczej średnio potrzebne inwestycje.
Aj no tak, estetyka i ład jest tylko na powierzchni. Pod powierzchnią bóg nie widzi, więc może być bałagan, przeładowanie reklamami i brak konsekwencji. Zapomniałem.

Natomiast związku między reklamozą/uchwałą, a "innymi, raczej średnio potrzebnymi inwestycjami" nie widzę. Sorry.

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 13 gru 2022, 22:43
autor: Krzysztof_J
person pisze:
12 gru 2022, 11:12
Natomiast związku między reklamozą/uchwałą, a "innymi, raczej średnio potrzebnymi inwestycjami" nie widzę. Sorry.
Mi chodziło o to, że miasto skarży się na brak pieniędzy w budżecie, a równocześnie są środki na inwestycje typu M3, dodatkowe stacje na M1, czy kładkę przez Wisłę. Tak więc pomysł nowych reklam w metrze sprawia trochę wrażenie jakby była to poniekąd próba zwiększenia dochodów za wszelką cenę. Natomiast nie chciałem, żeby dyskusja zrobiła się za bardzo polityczna.

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 13 gru 2022, 23:08
autor: Bastian
Nie ma środków ani na M3 (prócz jakiejś rezerwy na "wkład własny" bodajże), ani na stacje na M1. To, że się coś planuje i projektuje na zapas, nie oznacza od razu zapewnionego finansowania. Zaś brak finansowania nie powinien oznaczać, że niczego nie można planować i projektować.

[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

: 14 gru 2022, 0:08
autor: Paweł D.
Weź tylko pod uwagę, że wszelkie uzgodnienia mają swoją ważność. A za parę lat mogą zmienić się przepisy i projekt wyląduje w koszu.